Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tomek29 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 75696

Köszi a választ!

 

Tudnál esetleg linket ahol bx alkatrészeket lehet rendelni?

Kellenének gyujtó kábelek,új gyertyák stb. 

Szeretnék bele sport légszűrőt tenni,mert ami benne van az valami kókányolt szar.

 Elnézek a másik forumra is. :-)

Ja és van egy új szimeringem is hozzá,azt is kaptam az autóhoz,teszek róla képet hátha meg tudnátok mondani,hogy jó e hozzá.

Előzmény: Taksoft (75695)
Taksoft Creative Commons License 2016.10.12 0 0 75695

A féltengely tömítőgyűrűnél van valami trükk, hogy oda nem a sima való, hanem amit oda ajánl a gyár. De lehet, hogy nem ez a baja. Féltengelyt szerintem lehet még szerezni. Figyelj, hogy a fekvőmotorosnak más a féltengelye, mint az 1,6-1,9l-eseknek.

 

Bowden szokott itt járni is, de elég ritkán. A másikon (link a topik nevénél) sűrűbben valamivel.

 

A hátramenő csöveket érdemes kicserélgetni, főleg ha hosszú távon tervezel az autóval, mert kellemetlen, mikor eldurran valamelyik.

 

Előzmény: Tomek29 (75694)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75694

Csáó!

Hát a hidraulikának annyi baja van,hogy a hátramenő csövek nagy része föleg a híd körül elég jól eloxidálódtak.

Azon kívül a munkahenger amit leszedtem szintén pár foltban elég mélyen ki van rohadva kb úgy feléig.

Ezeket mind cserélnem kellene,meg a gömbök közül csak egy új van rajta az 2015-ös,többi régi.

Vannak még gyagyái. Pl: a bal oldali féltengelynél szórja az olajat nem nagyon de szórja. Hiába volt szimering cserélve akkor is szórja. Az előző tulaj azt mondja,hogy a féltengely valószínű enyhén excentrikus lehet.

Amúgy nem ráz a kerék és nem is kopog a féltengely mondhatni más tünet ott nincs csak az olajszórás.

 Olcsón megkaptam az autót(50.000 és van még jövő julius közepéig műszaki), úgy látom elég sokat fogok rá költeni,de nem bánom mert megszerettem nagyon. Felújítási alapnak tökéletes,mert rozsdát nem látni rajta talán két helyen,az is akkora mint egy 20 ft-os.

Bowdennel hogy tudnám felvenni a kapcsolatot? Vagy ő is szokta a fórumot látogatni?

Előzmény: Taksoft (75693)
Taksoft Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75693

Ha ilyen jól volt karbantartva, akkor érdemes az olajat és az olajszűrőt is lecserélni, mielőbb.

Sajnos a karbisokhoz sem sokat értek, FeZ a profi, ő biztos tud segíteni.

 

Meg Bowden lesz a cimborád, neki van fekvőmotoros BX-e, és nagyon szereti.

 

A hidraulika rendszernek mi baja van még?

 

Előzmény: Tomek29 (75692)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75692

Előzmény: Taksoft (75690)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75691

Megnéztem a légszűrőt,ő volt a hunyó. koszos és kemény volt az olajtol és a portól. Fogtam kimostam forró mosogatószeres vízzel és megszárítottam. Összeraktam kerültem egyet,és már menet közben éreztem hogy harap rendesen. Most 130 volt a vége,de ment volna több is csak nagyon szar az út és nem akarom a hidraulika rendszert gallyra vágni,így is véres a torka. :-D 

Na aztán mikor kihült,gyertyákat ellenőriztem,és nem kormosak csak a szélei picit,az elektródák azok szinte fémtiszták maradtak.

Teszek képeket a porlasztóról azért,hátha tudsz róla egy-két hasznos infót írni.

Előzmény: Taksoft (75690)
Taksoft Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75690

Esetleg a légszűrőt még érdemes megnézni, ha nagyon fekete, az elviheti a keveréket rendesen. De akkor meg már általában lehet érezni, hogy fulladozik.

Előzmény: FeZ_ (75689)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75689

Ha szívatót kell húzni, akkor karburátoros és a kormosodás vagy sok üzemanyagtól vagy (ez elég ritka) kevés levegőtől lehet.

A tiédnél a karburátorra gondolnék. Melyik gyártmány van rajta ?

 

Előzmény: Tomek29 (75688)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75688
:-D
Valahogy sejtettem... :-D
Igazábol most vettem az autot és nem nagyon tudtam az ilyen hibáirol,mivel nagyon kiprobálni sem tudtam előtte. Szar volt a hidraulika cső,azt mondták ha igy kell oda adom 50-ért,mondom persze.
Segitettek is alkatrészt szervàlni,nagy nehezen meg is csináltam.
Aztán ahogy mentem vele,észrevettem hogy nem ugy húz ahogy kéne,meg visszaváltásnál a kereszteződéseknél leállt a motorja. Szinte csak szivatoval ment. A max amit kitudtam belőle taposni az a 80-90-km/h.
Ezek után kiszedtem egyesével a gyertyákat,és mindegyik olyan kormos volt mintha valami fekete bunda lett volna rajta. Ráadásul az egyik pipa gyujtókábele szakadt is volt ami miatt nem vagy csak néha néha mehetett egy henger.
4 polusu ngk gyertya van 3 hengerben,egyben pedig egy 1 polusú bosh.
Lepucoltam a gyertyákat fényesre,a rossz gyujtókábelt kicseréltem egy nem ehez valo jora.
Ezek után az autó már kis kulcsforditásra egy félig kihozott szivatoval is szépen indult.
Mentem vele egy kört,meghajtottam,most 120-nál is még húzott :-D
Kihülés után ujra gyertyát ellenőriztem,és kormosak. Nem annyira mint előtte de azok.
Mitől lehet ez?
Amugy nem olyan öreg az auto 1988-as gyártású,de csak 1995-ben lett forgalomba helyezve. Az előttem lévő gazdája előtt szolgálati rendőr auto volt.
189,000-km van most benne,de egy x ideig nem volt jo a km/h -ja. Abba is spirált kellett cserélni.
Az előttem lévő gazdája,tehát akitől most vettem,az egy nagy mágus ezermester lakato bácsi,aki a motorját fel is ujitotta,azt mondta azota talán 10,000-kmt ment vele.
Előzmény: FeZ_ (75687)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.09 0 0 75687

Hát.....van egy olyan sejtésem, hogy azt nem a hátsó munkahenger miatt kormolja. :-D :-P

 

Előzmény: Tomek29 (75685)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.09 0 0 75686

A rövid vagy a hosszú válasz érdekel ? :-)

 

A rövid:  nem.

 

A hosszú:

A C5-é nem tölthető gömb.

Meg lehetne fúrni és egy menetet vágva töltőszelepet beletenni, de ha van még benne nyomás elég rizikós és a gömb anyagának a vastagsága sem elég meggyőző, így csinálja meg az, aki szeret ilyesmivel játszani. :-)

Előzmény: Hobbiasztalos.blog.hu (75684)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 75685
Megcsináltam.
Tökéletes lett.
Csak kormolja a gyertyát. :-(
Előzmény: FeZ_ (75683)
Hobbiasztalos.blog.hu Creative Commons License 2016.10.08 0 0 75684

Fez!

 

Tudtok c5 gömböt tölteni? 

Előzmény: FeZ_ (75683)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.06 0 0 75683

Látni kellene, mert az is lehet, hogy valami nem jó, de ha jól van összerakva, akkor is lötyög. :-)

 

Előzmény: Tomek29 (75682)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 75682

Értem...

Olyan szinten lötyög,hogy a gömböt is alig lehet rátekerni. Nekem kicsit rendellenesnek tűnik.. :-D

Meg magátol ki akar esni a helyéről.

 

Előzmény: FeZ_ (75681)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.06 0 0 75681

Persze a végeredményt nem látom, de normálisan is lötyög a munkahenger a helyén, ha nincsen nyomás a rendszerben és nincsen lábon az autó. 

Majd a terheléstől beül a helyére és kész. :-)

Előzmény: Tomek29 (75679)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 75680

V alami ilyesmire gondoltam..

 

Hátsó munkahenger felújítása

A bx rugózása tökéletes, bár van jónéhány tervezési hiányossága a rendszernek. Az egyik ilyen tervezési hiányosság, hogy a hátsó hidraulika munkahengert egy félig nyitott serlegben helyezték el és a kettő közé bejut a sár ami szépen lassan elkorrodálja az AL hidraulika[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Előzmény: Tomek29 (75679)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 75679

 Sziasztok!

 

 Na a helyzet a következő.

 

Szétszedtem nagy nehezen az egészet.

Jól össze volt gyógyulva a henger a serleggel és mikor mindent lepucoltam és elrendeztem összeraktam és most lötyög az egész a helyén.

Mitől lehet? Vagy ez természetes?

Én arra tippelek hogy el volt oxidálódva a henger és ahogy letakaritottam róla az oxidot ugy vékonyabb lett valamivel azegész és ezért lötyöghet.

Mit tudnék csinálni vele hogy ne kelljen új munkahengert vegyek? Valami kétkomponensű fémragasztóval megvastagitani nem lehet?

 

Teszek róla képet és bekarikázom hol lötyög. 

 

http://indafoto.hu/tomek29/image/24544527-b9c1462f/user

Előzmény: Taksoft (75678)
Taksoft Creative Commons License 2016.10.06 0 0 75678

Előfordul, hogy annyira berohad a hollander a munkahengerbe, hogy nem tudod kitekerni, vagy kihozza a menetet. Érdemes akkor kicserélni egy jó bontottra, amit előtte ellenőrizni kell, hogy megfelelő-e.

 

A gömböt nehéz lesz levenni nyomás nélkül, de nem lehetetlen. 

Az autót nagyon támaszd alá, minden ilyen munka előtt.

 

A visszaszereléskor nézd meg, a hídban meg tud ülni a sár, és ott tudja rohasztani a munkahengert, érdemes oda egy lyukat fúrni alulra, és akkor kifolyik a cucc, nem áll meg benne.

A hollanderekre én tennék egy kis teflonszalagot, akkor nem rohad össze.

A csöveknél figyelj a kis gumicsőszerű tömítésre, általában benne marad a furatban, az tömít igazából. Vedd ki, és nézd meg, hogy milyen állapotú.

 

Ha összeraktad, akkor jó párszor meg kell mozgatni fel-le, hogy kilégtelenedjen.

Ha azzal megvagy, akkor érdemes a hátsó féket is kilégteleníteni, először a fékszelepnél (ha lehet), aztán a kerekeknél, jól kiengedve az LHM-et (visszaöntheted a tartályba, ha nem túlzottan elszíneződött). Egyébként ez jó ürügy az LHM cseréjére is, ha az elmúlt 3 évben nem történt ilyen.

 

Előzmény: Tomek29 (75677)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 75677
Nagyon köszönöm a segitséged! ;-)
Elvileg ma hozzák a csövet hozzá,és ha minden jol megy fel is rakom. Ezen kivül kell cserélnem kilométeróra spirált,meg egy-két apro dolgot.
Este írom hogy sikerült a művelet,ha gondoljátok készìtek és töltök fel képeket is.
Amugy tervezem,hogy még műszaki előtt felujitom az egész hátsó futóművet. Arrol is osztok képeket.
Köszi hogy itt lehetek és segitetek nekem! :-D ;-)
Előzmény: peti.olah (75676)
peti.olah Creative Commons License 2016.10.05 0 0 75676

A gömböt kellene letekerni elsőnek. De ha össze van rohadva mindene...

Tehát: gömb le, alatta találsz egy kétágú, laposan tekert rugószerűséget, és egy kerek nagy lemezt, ami központosan tartja a munkahengert. Ezen a lemezen keresztül kellene férjen a hollander, tehát a csőcsonkot tövig le kell vágni.

Másik végénél, pontosabban a lengőkarból ki kell szedni a tolórúd fejét rögzítő biztosítószeget, majd kihúzni a tolórudat a munkahengerből. Levenni a gumiharmonikát, majd ebbe az irányba, kicsit forgatva, elvileg kijön a munkahenger.

Előzmény: Tomek29 (75675)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 75675
Szia!
Igen sajnos a hátsók a nagyon rosszak..
Most pl. a jobb hátsó gömhöz csatlakozó rohadt szét.
Sajnos olyan rossz a hozzáférés a gömb mellett hogy nem birtam sehogy sem kitekerni a csavarját a csőnek ezért el kellett csípnem a csövet.
Most ott tartok hogy le kéne szednem a munkahengert de nem tudom hogy kell. Mert csak ugy tudnám kitekerni a benne maradt csonkot.
Tudnál esetleg valami képet küldeni,esetleg leirni hogy hogyan kell leszedni a hátsó munkahengert? (jól össze is van rohadva és nem merem feszegetni nehogy valamit eltörjek.) Köszi előre is! ;-)
Előzmény: Taksoft (75674)
Taksoft Creative Commons License 2016.10.04 0 0 75674

Az úgy elég sok pénz lehet. Lehet csövet kapni, méretre vágva, peremezve (legalábbis régebben lehetett az East-West Line-ban. Megmondtad, hogy milyen hosszú kell, és melyik átmérőjű, és megcsinálják. Méterre van ára (volt).

Valamiért a hátramenő csövek cseréjére nekem olyan 40e Ft rémlik (jó pár éve volt!). De akkor még kell a hídon cserélni pár rövidebbet, meg van elöl is pár. Bár azoknak nem szokott semmi baja sem lenni. Gondolom itt is a hátramenő csövek korrodáltak el?

Előzmény: Tomek29 (75673)
Tomek29 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 75673

Sziasztok!

Szeretném kérdezni hátha tudja valaki,mennyibe kerülne kb. egy bx-et átcsövezni,mármint az egész hidraulika rendszert? Esetleg házilag a csöveket nem lehet valahogy legyártani?

Taksoft Creative Commons License 2016.10.02 0 0 75672

Már nem maradtunk valami sokan. És azok is inkább a másikon nyomják.

samsungka Creative Commons License 2016.09.28 0 0 75671

kosszonom midenkinek a segitseget de elkelt az autom

sziasztok

samsungka Creative Commons License 2016.09.27 0 0 75670

Sziasztok

Elado Lett a citroen bx1.9d  autom

Nagyon kicsi penze eladom

Uj teligumik uj akku uj vezrles uj izzitogyertyak uj fekbetetek

Jon megy 

A karoszeria soha nem volt javitva es nincs derekig lerohadva as auto

Akit erdekel telefonon keresen

Masfel ev muszakival rendelkezik nevemen van hivatalos mindenne

Hetven 563huszonhet nulla het

peti.olah Creative Commons License 2016.09.16 0 0 75669
Előzmény: Taksoft (75666)
FeZ_ Creative Commons License 2016.09.16 0 0 75668

Ja, hát nem kötelező, de igazán úgy a jó, főleg egy kopott BX-nél.

Nem egy nagy történet egy gömb, ha már csinálja az ember, csinálja rendesen.

 

Előzmény: peti.olah (75667)
peti.olah Creative Commons License 2016.09.16 0 0 75667

Valamelyik csövet. Mondom, meg kellene keresni a leírást, Árpi sem rakott gömböt.

Előzmény: Taksoft (75666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!