Keresnék rövid 460-ashoz eladó hátsó ajtó kárpitot. Ha a borítás sérült rajta nem számít de szerkezetileg egyben kéne, hogy legyen. Szintén rövid G-hez keresnék küszöb díszlécet. Ha valakinek van bontott, eladó kérem szóljon!
Terepjáró építésből megmaradt alkatrészeim eladók: Mercedes G : alváz, terepváltó, kardánok, kormánymű, felni 16", hátsó fék, difizárkapcsoló felső munkahenger!
Jövő hét végére szervezünk egy jó kis 2napos túrát Bér (Nógrád m) környékén.
Minden terepjáróst szeretettel várunk! Akinek még szerelés alatt van a vasa, érdemes sietni, mert jónak igérkezik a terep...
Nagy Kalandom Északon 2011 Január 29-30 Bér Virágospuszta
Terpjáró építők találkozója, túra a környék hegyein völgyein . /rendszám nem kell de jóha van/ Találkozó: Szombaton 09 óra a fogadónál kirándulás egyénileg vagy közösen GPS-el vagy itinerrel kb 25-30 Km és egy kis képességfelmérés! Vadvacsora koccintás vitafórum. Vasárnap ébredés után 9-10 óra túra ,kirándulás 20-25 Km Rendezvény hozzájárulás 3000 Ft / fő Gyerekeknek 1500Ft/fő vadétellel szombat este
Úgy látom, hogy olyan 2,5-3,5millió Ft alatt nem nagyon lehet kapni jobb állapotúakat.
A 463-as mitől rohad kevésbé? (azon túl hogy újabb) Igazából nem szimpatikus valamiért. Értem én hogy kultúráltabb,
de nekem a nyúzhatóság a lényeg, kényelmi extra nem nagyon kell. Meg nemtom hogy a fogyasztás szempontjából az állandó 4x4
nem ront-e. Mondjuk a szélesített hidak lehet hogy jót tesznek a stabilitásnak.
Szóval leginkább a 460/461 ami jobban érdekelne, de meggyőzhető vagyok. Amúgy vásárlás után ne kelljen restaurálni,
ha költeni kell rá, akkor már inkább kiegészítő legyen(jó terepgumi, csörlő, ilyesmi). Igazából ezért is tetszenek a katonai darabok,
jó állapotúnak tűnnek, és csak az van benne ami szükséges. Mondjuk egy rugócsere lehet esedékes. Mennyit bír amúgy egy hosszított G? Gondolom azért nem megy bele az 1 tonna. Létezik esetleg hátra keményített rugó?
attól is függ,h mennyit szánsz a kocsira,mert pl. most már egyre több 463-ast is lehet találni 10.000EUR alatt. 463 már nem rázsdásodik és W124-es műszerfala,szélesebb hídjai vannak stb. és persze 10(!) évvel fiatalabbak.
egyik haver 6000-ért vett jó állapotú 300GE-t. benzines ,tehát nem ajánlott a hétköznapokra. 2.000 EUR-ért vett alkatrészt,de a kocsi közelít a gyári állapothoz.
minden fék,szilent,összekötők,rugók,olajak,szűrők,vezérlés stb...
most 10évig lesz egy jó kocsija.
ha újrakezdeném hasonlóan kivárnám a jó vételt.
másik haveromnak polgári 461-ese van 290GD. kicsit kultúráltabb belső,pörgősebb korszerűbb motor azátn ennyivel kb. ki is merült a különbségek sora.
Ez az alkatrészárakra is igaz? Én most nem egy személyautóhoz viszonyítok, jelenleg egy Toyota Hiace 4WD van, 10l-es fogyasztással(Télen-nyáron, üresen rakottan. Na jó, országúton üresen talán 9l) Alkatrészárakat tekintve elég olcsó, és nincs is vele sok baj, elég megbízható. Ha ennél nem drágább sokkal, akkor még élhető egy G, szerintem.
Nem szórakozni kellene, elsősorban mezőgazdaság, vontatás, lehessen megpakolni, és lehetőleg ezt tudja terepen is.
A Toyota egészen megteszi, azt leszámítva hogy a 4WD és a nagyobb félterep gumi ellenére, a komolyabb terepet nem bírja.
A motorokon kívül mi a különbség a W460 és a W461 között? Annyit tudok hogy az első differenciázár a 461-ben már nem volt szériatartozék, meg hogy a 461-es leginkább csak katonai célokra volt kapható.
Régebben a 123 és 126 alá raktunk ilyesmit, mert elfáradt a rugó anyaga.
Volt egy apró trükk, amikor a 123-126 hátsó rugó belsejébe belecsavartuk a skoda rugóját, de ilyenkor egy óriási alátétfélét kellett esztergáltatni a kisebb rugónak.
Ez jó megoldás volt, csak rossz úton néha nagyokat csattant az egymáson elcsúszó rugó.
Mennyi volna a 4 pogácsa ára ?
Még egy kérdés : ha magasabb az autó, nem fog libegni az úton, ha gyorsabban megyek ?
szerintem ha számít a fogyasztás akkor ne begyél G-t,mert a legtöbbet fogyasztó és legdrágábban fenntartható típusok egyike.
a helyedben 290GD és 300GD-ben gondolkodnék a W460/W461 szériában.
katonai modellek: kint néhány 100.000km-el,itthon néhány 10.000-rel hirdetik őket,de valóban sokkal kevésbé vannak lehajtva mint a hasonló korú polgári társaik.
nem alacsonyabbak csak a legtöbb alatt iszonyú fáradt rugók vannak.
gyárilag úgy tudom az összes w460 alatt 205R16 volt.
szívó 290 az 95Le a turbó az 120körül van de csak automata van belőle. kint (NY-EU) ezt tartják a legjobb G-nek. USA-ban a G500-at. itthon a 300GD-t sprinter motorral :)
Lenne pár kérdésem a G-kkel kapcsolatban, hátha van valaki aki vágja az összes típusváltozatot.
Mostanában feltűnt egy rakás osztrák katonai leselejtezett gép a használtpiacon. Nagyon szimpatikus darabok, van egy-két nagyon szép is, viszont nekem úgy tűnik, hogy ezek valamivel alacsonyabbak mint a többi Steyr-Puch/Mercedes G. Egyrészt kisebb a kerekük is(asszem 205/80 R16), de mintha a kerékagy is feljebb lenne a küszöb vonalához nézve. Tényleg más a futóművük, vagy csak a kerék kicsi?
Aztán a ponyvás 10 személyes változatok között találtam olyat is ahol azt írták hogy gyárilag erősített futómű és alváz. Ez mit jelent?
Nagyobb a kerekük, és láthatóan magasabbak is, a hidakat nézve a karosszériához.
Más:
A W460, illetve a W461-es G-k között milyen motorral érdemes venni, ha a szempontok ezek:
-fogyasztás
-élettartam
-egyszerűség
Elsősorban dízelek érdekelnek, kb. 90-130LE között, a fogyasztás fontosabb mint hogy akármilyen erős legyen.
A 300 GD és 290GD között pl. mi az érdemi különbség? Ha valaki leírná pontosan a létezett motortípusokat, a fenti három pontban véleményezve, annak örülnék. (a 290GD ha minden igaz 95LE, de láttam hirdetésben 107 és 102LE-t is leírva, nem tudom hogy a katonai típusok miben térnek el, vagy csak elírás)
Ha valamelyik motorral tudná a 10l alatti/körüli fogyasztást, akkor elgondolkodnék rajta.
A következő probléma az volna, ha az autót meg akarom emelni, mik kellenek hozzá ?
A kocsi eredetileg egy lelakott, lerohadt, motorhibás fehér hosszú G volt.
Ebből szeretnék egy szigorú, morcos, mattzöld ragadozót összehozni.
(Már összehoztam eddig pár szép eredményt, bár csak fanatikus amatőr vagyok.)
Ha készen van, felrakom az eredeti állapotot és a végeredményt.
Gallytörőt az eredeti alapján legyárttattam. ( tel.szám,06 30 6897091)
Sárvédőszélesítőt legyártattam.(Tel szám az előbbi írásomban)
A motorja 230E.
Mivel nagy merci-mágus vagyok, pár éve rájöttem, hogy a 230E meghajtáshoz 124/300D motort rakva az eredmény jobb, mint az E210/ 290TD nem tuningolt motoré ... ( ezt csak úgy megjegyzem, néhány év eszméletlenül haszontalan pénzkidobása után.
Ráadásul az E210/290TD egy elektronikázott , női viselkedést imitáló szeszélyes rejtély.
Ez azt jelenti, hogy néha elképesztő gyönyör, néha vérremenő bosszúság.)
Ezen kívül keresnék csörlőt, 15-ös széles terepgumit.
Használt is jó.
Ha van valakinek G-se, ami gondot okoz,vagy tud olyanról ,ami egy garázsban várja a bürokrácia reménytelen útvesztőjét, az is érdekelne.