Az lehet a legegyszerübb oka ,hogy ebben az állapotba van, az ülés alatti vezértömb tolattyúja semleges helyzetbe! Ezáltal a vezérlőcsatorna szabályszerűen ,összhangba működik, az első vezértömb tolattyúival! Az üresjárati (áteresztő szelep) , így működhet rendesen!
Gondolom egy 1990 előtti tsz traktort vettél. Azoknak betegsége volt a szabályzó működtető csuklós tengely, és az azt tartó persely kopása. Azért van hátra kötve a kar, mert úgy tartja a semleges állást. Ha eloldod a kötést, akkor a hátsó függesztés gyorsan leereszt, ha pedig a kihelyezett kört használod, akkor először a hátulját emeli fel, összedolgozik a két tömb. Ezért dobálták ki a régi MTZ-ből a szabályzót.
Nemrégiben vásárolt mtz 82-es helyzet/erőszabályozás kikapcsolt állapotban van (a képen látható). Helyzet/erő szabályozó kar ki van kötve "emelés"-be. Mi ennek az oka? Nem próbáltam még hogy mi a helyzet ha nincs kikötve. Elosztó karjai működnek (emelés, süllyesztés...) Mi az oka a kikötésnek?
Szétszedtem az mtz 50-esem hogy meggyűrűzzem. Ekkor vettem észre hogy a támcsapágyak darabokban vannak az olajteknő alján. A főtengely pedig már elkezdte megdolgozni a blokkot. Ide-oda mozog hossz irányban.
A kérdésem az lenne pontosan hány támcsapágy van benne (1-2?), illetve hova kellenek pontosan? Szét kell e húzni a trakit ahhoz hogy betegyem az újat vagy nem. Esetleg ha lenne kép valakinek az jó lenne.
Igen középső lyukba van rakva a gömbcsap... jobbra kicsit nagyobb sugárban fordul csak, de minimális az eltérés. Ilyen szélességben hoztam a hidat, próbáltuk összébb húzatni de be van rohadva az egész... majd ha javítani kell majd akkor szét melegítjük..
Kardánokat leszereled,első kereket meg teherautó gumival átgumiztatod és úgy lehet még átmegy műszakin. Bár van ahol nem szólnak érte....sokszáz 82es van 80asként a forgalmiban. Tipusazonos alkatrész mind egyébként viszont hivatalosan papírozva annyiba kerül mint egy elsőhíd.
Ahol ruglamasak ott nem szólnak érte,hiszen nem fékezett híd,nem teljes alvázelem lett átalakítva...sőt 80ason is sokan felrakják a traktormintás gumit előre :D
Ha minden kötél szakad,akkor meg egy fél napos szerelés....műszakira ujra alá kell tolni a 80as hidat...
A papírozást hozzáértő személy csinálja, átszerelésről képeket kérnek, előtte, utána és közbenső állapotról, szerelőnek iskolai papírja, nyilatkozatok hogy a beépített alkatrész eredeti, stb stb és utána ha nem találok kihelyezett műszakit, akkor hatósági műszaki következik a megyeszékhelyen....