"Igazából a fapnak nincs sok jelentősége mindössze annyi, hogy a regenerációnál nagyobb hőt biztosít, "
Nem egészen, főleg, mert a FAP az maga a részecskeszűrő. A megfelelő (FAP) adalék azért fontos neki, mert annak hatására alacsonyabb hőfokon mehet végbe a regeneráció, azaz alacsonyabb hőfokon már el tudnak égni a koromrészecskék, mint adalék (katalizátor-anyag) nélkül.
Más típusoknál alkalmaznak olyan rendszert, ahol plusz üzemanyag befecskendezésével megemelik a kipufogógáz hőmérsékletét, hogy könnyebben el tudjon égni a szűrőben a korom.
Üdvözlet mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni egy citroen c4 picasso elektronikájához. Ez egy 2010 .-es c4 picasso 1.6 vti benzin.Folyamatossan dobálja be a hibakódot és tilt. Égéskimaradást ír de össze vissza a hengerek között . Hol az egyikre hol a másikra . A motorja átesett egy hengerfejfelújításon ,vezérléscerén,trafókat ,termosztátot ,gyertyákat ,inyektort cseréltem rajta,de mégis tilt. Hol három henger megy ,hol megy mind a négy. Épp milyen kedve van . A motorvezérlő elektronikát is megnézettem és működik rendesen. Ha esetleg valaki tudna egy villamosságszerelőt aki erre a típusra van rá állva és tudna nekem segíteni azt megköszönném.Előre is köszönöm a segítséget.
Igazából a fapnak nincs sok jelentősége mindössze annyi, hogy a regenerációnál nagyobb hőt biztosít, de nélküle is regenerál az autó viszont ha pár tankolásonként valamilyen regenerálást segítő adalékot ( néha spurit teszek bele) teszek bele akkor ugyanaz lesz, de mivel a computer kiírja a hiányát így azt vissza kell írni különben világít a sárga tengeralattjáró.:)
Esetemben - jelezve a szerviz felé, hogy alacsony szintre figyelmeztető kiírás jelent meg - azt mondták, hogy nyugodtan mehetek. Majd ha a kifogyott üzenetet látom akkor jelentkezzek. Soha meg nem jelent ilyen üzenet, de amikor cseréltem porzott a régi zacskó.
Ezt bármelyik szerviz könnyen orvosolja amelyiknek van egy közepes tudású programja, cserélni sem túl nehéz, a tartályt feltölteni nem nagyon érdemes mert a tartály fala a kortól már nagy eséllyel nem túl rugalmas és kétesélyes. Nekem is kiírta mire kiszereltük és félig volt még a tartály így visszatettem és visszaírtuk 50%-ra a mennyiséget, citroen szervizben azt mondták, hogy a tanksapka nyitásból számolja, hogy mennyit használt (nincs benne szintjelző) és valószinüleg sokszor tankolhattak bele keveset és azért írta ki fél tartálynál az üreset vagy a szivattyú halt meg és bár számolja, de nem használja viszont azt le lehet próbálni és az elvileg jó volt.
Ma egy nap után újból mentünk vele, és ma volt fűtés. érdekes, mert egy bluetooth-os elm klónnal néztem a víz hőmérsékletét, és csak olyan 70 fokos víznél kezdett el fűteni. Aztán a víz hőfok a diag szerint nem is ment feljebb 75 foknál.
Mindezt egy 2007-es Grand Picasso, 2.0Hdi-s motorral.
Lemostam a kocsit és kissé túltoltam a magasnyomásút bal tükörnél és úgy fest beázhatott mert az automata csukás-nyitás nem működik illetve néha igen, elég zavaró és azt kérdezem, hogy ez kikapcsolható-e valahogy szétszedés nélkül? Legfeljebb nem csukja be magától, de az kevésbé gond mint mikor nem nyitja.
Csak általánosságban, mert a motort pl. nem tudjuk, de ha a termosztát nyitva marad, akkor 40 km (vagy akár 200 km) autózás után sem lesz meleg az autó hűtője. Ezt kézzel tudod ellenőrizni.
A fűtéscsöveket is érdemes megnézni kézzel, hogy azok melegek-e.
Ha a hűtőkörben minden jó, akkor még lehet probléma a radiátor eldugulása vagy pl. a fűtés terelőlapátjai a hideg állásban maradtak.
Érdemes első körben légtelenítani a hűtőkört, már ha van kézi légtelenítésre lehetőség.
Gyors keresést csináltam, de nem találtam ilyen problémát.
Nem megy a fűtés az autóban.
Hűtővíz szint ugyan a minimumon, de az talán még nem okozza ezt. Mindenképp töltök rá azért.
A ventilátor megy, működik mindegyik fokozat, de meleg csak nem akar jönni, se elől, se hátul, se bal, se jobb oldalon.
Lehet ez termosztát hiba? Bár mentem 200km-t, annyi idő alatt valószínűleg nyitott termosztáttal is átmelegedett volna. Ha meg zárva maradt volna, akkor meg felforrt volna a víz.
Van valami váltószelep, ami esetleg rossz felé tereli a vizet?
Üdv. Grand Picasso robotváltója random időközönként letült, automata módból átáll manuálisra, felfelé nem, csak lefelé vált onnantól kezdve. Ennek mi lehet az oka? Amit meg eszrevettem, hogy indulásnál pár alkalommal előfordult már, hogy hiaba teszem R-be, nem érzékeli, újra üresbe kell tenni, majd 2. alkalommal már ”beveszi” az R-t.
Elvileg hideg motornál kellene, de szerintem teljesen mindegy. Miért is ? Az EGR szelepet egy léptetőmotor mozgatja, és nem hiszem, hogy a hőmérséklet olyan mértékű változást okozna, ami a lépésszám komoly eltérését okozná. Nálam nem volt észlelhető változás.
Kérdésem lenne még, hogy az egr-t hideg vagy meleg motornál illesszem? Egyébként sokkal jobb lett a kuplung kösz a segítséget. A dpf elvileg jó legalábbis ezt jelzi a gép. Most van más, első kerékcsapágyat cseréltem és kicsúszott valamennyire a féltengely és némi olaj kifolyt, most járok vele és pár csepp van alatta, remélem csak az csöpög még ami akkor kifolyt és a váltó alján maradt különben szimeringcsere is lesz. :)
Előfordul, hogy melegen kell a kuplungot állítani, és ne feledkezz meg a nyomaték illesztésről sem (tudod, elindulás, kövérebb gáz, fel kettesbe, kövér gáz, majd ezt ismételd meg 2-3 alkalommal, egymás után.) A melegen rángatás szinte biztos, hogy a DPF telítettségét jelzi - nálam regenerálás előtt biztosan megjelenik.
Kösz a segítséget, azért írok ilyen sokára mert most sikerült a kiolvasóhoz olyan programot keríteni ami már kezeli amiket írtál, megcsináltam mindkettőt és sokkal jobb lett, hidegen simán rángatás nélkül (na jó, talán 1-2 alig észrevehetőt) elindul ellenben most melegen rángat jobban ha kis gázzal indulok, közepes gázzal simán elindul csak parkolásnál stb. nem annyira jó. Majd többször megcsinálom és egyszer talán csak eltalálom vagy tényleg kuplungcsere lesz. :)
Mielőtt megvettem a kocsit, olvastam erről a váltóról több kritikát, de igazából inkább csak lesajnálták szerintem, mert nem rendes automata, hanem csak robotizát. 175 ezer km- el vettem a kocsit, 5 év alatt mentem vele 75 ezer km-t és két alkalom volt amikor kicsit nehezen váltott (emelkedőnek felfelé lassuló gurulás, már majdnem megállt és gázadáskor). Én teljesen meg vagyok vele elégedve. Sose hagyott cserben. Csak kellett pár hét míg megszoktam 35 év kézi váltós után, hogy ne tapossak bele a kuplungba.... mert az a fék 😁
Kijelzőn tudsz vele váltani az aktuális fogyasztás, és kétféle kilométer gyűjtőszámláló + átlagfogyasztás mérő között. Ha hosszan nyomod akkor ezeket tudod vele nullázni
Az első utastér szellőztető ventilátorok random nem működnek. Ilyenkor persze minden ablak párás lesz. Az az érdekes, fix a hátsó üléssor ventilátorai ilyenkor működnek, a szabályozás automatikusan és kézzel vezérelve is működik ott. Aztán pár nap múlva ismét gondol egyet a gép, és az első ventilátorok is működnek. Nem jövök rá, mi okozza.
Hibakód nincsen, más működési hiba nincsen.
Mi lehet ez? Lehet érzékelő hiba, ha igen, melyik?
Citroen C4 Grand Picasso, dízel, robotkarváltós, klímás, 2009-es gyártás.
Az EGR-t a kalibrálás menüben tudod újra kalibrálni. Reméljük, ennyi bőven elég lesz. A váltót hagyd békén, ellenben a kuplungot szintén újra tudod kalibrálni, de ne feledkezz meg az utána következő kigyorsításos nyomaték illesztésről sem.
Kösz, mondjuk az egr-re pont nem gondoltam, delphi-m van nekem is majd rákeresek hol lehet azzal programozni a kuplungot, a dpf elvileg jó, gyári progi is ezt mutatta mert egy francia szervizben azzal átnézték és a kuplungot is újraprogramozták úgy ahogy írtad, jobb lett, de nem az igazi.