Köszönöm a bíztatást.Egy 1993-as 2.1 td Xm kombival szemezek.Mondjuk még szerelő keresőben vagyok hozzá,addig nem veszem meg,amíg nem találok hozzá embert,most csak begyűjtöm az infókat.Érden találtam egy Citroen-Peugeot szervizt a Hivatalnok utcában,nem tudom ők otthon vannak-e az Xm-ben,a hidrós futóművekben,illetve jó hírűek-e?A héten akarok velük beszélni.
A 2.1TD motor jó választás lehet. Ha még BOSCH adagolós, akkor nagyon takarékos, ha már EPICkel szerelt, akkor pedig halk és erős. (Ez utóbbi esetben azért lehetnek elektromos hibák)
Futóműve nem egy ördöglakat. Az első futómű szilentjei és gömbcsuklói megegyeznek a Peugeot 605 ével, így semelyik szerelő ne mondhatja , hogy lehetetlen a küldetés. A hátsó lengőkar faék egyszerűségű, oldalanként 2-2 db tűgörgős csapágy van benne.
Szerintem a gólyalábaktól visszatérő hidrócsövek tudnak elporladni elöl, illetve a munkahenger gumiharangjai hátul.
Az "A" oszlop alja és küszöb eleje tud rohadni, de nem mindegyiknél.
Alkatrész egyre kevesebb van hozzá, de még akad, ha más nem akkor bontott.
Ha a tetőkárpit lóg, ne ijedj, meg hanem csináld meg.
Kényelmes és jó autók ezek, ha megkapják a szükséges karbantartást, ami sajnos itthon nem jellemző, inkább csak a kivéreztetés. A mindennapi használhatóvá tételre legyen pénzed, mert aztán csak anyázni fogsz, hogy 20.000 Ftból nem lett jó az autó!
A gyártási időszak alatt több mindent változtattak, fejlesztettek, olcsósítottak, visszafejlesztettek. A tapasztalatok alapján a 93-94 körüli modellek a legkiforrottabbak elektronika terén.
Egy ideje már Citroen Xm kombi vásárlásán töröm a fejem.Tetszik a nagy utas,és csomagtere (ezt amúgy ki is használnám biciklik szállítására).Az lenne a kérdésem,hogy tudtok-e ajánlani Budapesten,vagy környékén olyan Citroen gurut,aki meg tudja javítani az autót,ha gond van vele. Nem tudom,hogy a hidropneumatikus futóműve mennyire nyűgös,kell-e vele folyamatosan foglalkozni,vagy egyszer kell csak gatyába rázni,aztán teszi a dolgát.A 109 lovas 2.1 td mennyire nyűgös,avagy megbízható?
Más PSA típusoknál ilyenkor azt ajánlják, hogy hajszárítóval addig kell melegíteni a hőmérséklet érzékelőt, amíg ki nem akad. (gondolom gyújtáson vagy járó motornál)
Utána ha lehűl, (remélhetőleg :-P) jó értéket fog mutatni.
Már ha működik ez a módszer. Én még sosem próbáltam, de rosszabb biztosan nem lesz, ha már most is sz@r. :-D