Új autó vásárlása előtt állunk, eddig eléggé kizártam a vw csoport autóit, főleg az első generációs 1.4 TSI-ről hallható negatív dolgok miatt. Az eddigiek alapján egy Kia Ceed kombi lett volna a nyertes 1,4 TGDI 140lóval.
Végül ki akartam próbálni más autókat is, így kipróbáltam egy új 150 lovas Octávia kombit, illetve egy 125 lovas 5 ajtós 7-es Golfot. Érzetre, átlagos felhasználásra kb. ugyanúgy megy mind a 3. Nagyobb sebességnél nyilván a 150 lovas Octávia jobban ugrott.
Kaptam egy nagyon jó ajánlatot egy Seat Leon kombi FR-re 1.4 TSI 125 lóra. A keresgéléseim szerint ez egy CZCA motorkódú szíjas motor. Ezeknél milyen hibák fordultak elő, amire figyelni kell? Ezek is kokszolódhatnak még, ehetik az olajat?
Megköszönném ha megírnátok a tapasztalataitokat a motorral, illetve a szervizelésükkel kapcsolatban! Az autóval hosszú időre (10év) tervezünk, ezért is fontos lenne egy megbízható autó. :)
Az olajra visszatérve ezért is írtam,felesleges sok embert megkérdezni főleg fórumon,mert mindenki másra esküszik én leírtam tapasztalatokat van 2 ilyen tsi golfunk.
Mindenki maga eldönti akár saját bőrön tapasztalja milyen időközönként milyen olajat használ.
Gyanítom bármilyen márkából esetleges fogyás-nem fogyás tekintetét figyelmen kívül hagyva semmit nem fog érzékelni bármelyiket is válassza....
Én most az utolsó két alkalommal Shell olajat töltöttem, asszem egyszer kellett minden olajcsere ciklusban rátölteni (én biza a 30 ezres változó intervallummal használom az autót).
LIQUI MOLY vagy Metabond tapasztalataink alapján legalábbis fogyás szempontból jobb ,mint Catrol Castrolt longlife 5w30 használtam-használtunk /Seatban--Golfban/ évekig 15 ezres cserékkel,amíg ezeket nem próbáltuk.
Korábban más autóval nem volt olajfogyasztásom ezért kezdtem variálni.
De amennyi embert meg kérdezel mind mást fog mondani .-)
Attól függ: ha éves/fix 15 ezres csereperiódusban használod, akkor más minősítésű olaj kell bele, mintha rugalmas (max 2 év - max 30e km) lenne.
Ha van kottád az autóhoz, akkor abban szerepel, hogy milyen kell. pl.: VW502.00 (asszem ez kell a fix intervallumhoz), ill. 504.00-507.00 a változóhoz.
Sziasztok! 2010-es Golf VI Variant 1.4 TSI-be milyen motorolaj ajánlott? A műhely, amitől ajánlatot kértem, Midlandet használ, de a Midland weboldalán pl. nem is szerepel a VI-os Golf a típusválasztóban. Első guglizásra laikusként egyelőre csak rossz véleményeket találtam. A VW pl. mit ajánl? Castrol? A LIQUI MOLY jó lehet? Köszi előre is a segítséget!
Kedves 1.4tsi fórumozók!150 Le Tiguannál tapasztaltam,hogy nagyon lassan csökken vissza a fordulatszám.Pl.,ha váltani akarok nagyobb fokozatba,sokszor várnom kellnem tudok sportosan,gyorsan vezetni,mert szinte ottragad a fordulatszám.Valamint motorfék alig érezhető.Több,mint 20éve vezetek,volt már több autóm,de ez mégis fura.
Más gond nincs a kocsival,talán enyhe gázkésedelem hirtelen gyorsításnál,de ahogy visszaolvastam ez nem egyedi.
Tapasztalt valaki hasonlót?Visszaolvastam több fórumot,de csaknegy utalást találtam valamelyik régi hozzászólásban,ami a turbó lefújószelepét gyanítja.
Mivel nagy általánosságban a szíjas 1.4-esekről nem hallani komoly bajokról, így szerintem a sorrend mindegy. Tehát a legjobb állapotú autót kell megvenni, motorkódtól függetlenül.
Sziasztok! Mikor a napokban kezdtem nézegetni a seat leon autókat, azt vettem észre, hogy ott az 1.4 tsi-ben megmaradt a 122/125 lovas változat. Lehetséges, hogy ott nem tértek át a szíjas vezérlésre, ahogy a skodánál? Ha igen, tudja valaki, miért nem történt meg?
Kettős tömegű lendkerék? Kb 15 éve volt para. A TSI-ben nem ez az időzített bomba.
Mikor a 2,5 tdi audi 100 asom megvettem,kb 20-25 éve éve, akkor az volt a hozzáállás:a régi 2,0 td motor sem jó, de a 2,5 tdi az nagyon rossz.
Volt (feltételezett) turbó hiba, adagolófedél hiba, elektronika hiba, map szenzor hiba,ékszíjtárcsa hiba, főtengely simmering hiba, meg úgy egyébként minden.
Aztán kiderült még sem ez volt a legrosszabb konstrukció a világon.........
nagy eséllyel van... bár én eléggé alaptalannak érzem a félelmet a kettőstömegűtűl a német autóknál. nem 300-400-500ezer forint az új mint a távolkeleti modelleknél, hanem 100-200e HUF.
plusz egyik autómban sem kellett még cserélni, pedig volt dízelem is, amitől 240e km-nél szabadultam meg úgy, hogy semmi jele nem volt annak, hogy tönkre akarna menni. ha nem falábú aki megvette, még 50-100e kilométert lazán kibírhatott a cseréig. egy benzines meg állítólag eleve kevésbé gyilkolja - bár ha pont emiatt kevésbé strapabíró kettőstömegűvel szerelik, akkor ez mindegy is.
Ezért igazán kár megijedni, egy 1.4-es benzinesen az a kéttömegű (ha van) simán ki kéne bírjon 200 ezret, vagy többet.
A többi riogatás is tök felesleges volt a fórumtárs részéről, mert ha jól érzékelem, neked már szíjas 1.4-esed van, aminek eddig semmi érdemi hibájáról nem hallottunk, pedig piacon van öt éve, és eladtak már belőle milliárdszor csilliárd darabot.
Hasonló hibám van mint ami volt neked. Vegig olvastam a litániádat.
Szinte minden "drága" dolgot kicsereltem rajta(komplett vez, traf, gyerty, akksi, turbo nyomas erzekelo, novoth tibi koksz, kompresszio és nyom veszt ok), de neha meg az alapjaratom nem az igazi, illetve ami a rosszabb hogy gyorsítasnál egy nem mindig gyorsul azonnal(nekem nincs 4-5 mp késés), viszont ingadozva gyorsul.
Erő van, néha ugy érezni meg több is, jol húz amikor húz, de sajna olyan mintha játszanék a pedállal.
köszi szépen. Szerintem 60 000 ezernél nem lesz gond.... később biztos lesz valami, de szerintem az inkább olyan általános kopóalkatrész csere stb. Olajcsere 15 000 km-ként, minden harmadik tank 100-as benzin, turbóra-olajhőfokra figyelni..... Ésszel kell használni, figyelembe véve a TSI technika "hátrányait". Most egyelőre az előnyeit élvezem. Pl 55 liter benzinnel 900 km autópálya....... Most a pesti dugókat haggyuk.....