Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kapika.8 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 5651

Sziasztok.

 

Új autó vásárlása előtt állunk, eddig eléggé kizártam a vw csoport autóit, főleg az első generációs 1.4 TSI-ről hallható negatív dolgok miatt. Az eddigiek alapján egy Kia Ceed kombi lett volna a nyertes 1,4 TGDI 140lóval.

Végül ki akartam próbálni más autókat is, így kipróbáltam egy új 150 lovas Octávia kombit, illetve egy 125 lovas 5 ajtós 7-es Golfot. Érzetre, átlagos felhasználásra kb. ugyanúgy megy mind a 3. Nagyobb sebességnél nyilván a 150 lovas Octávia jobban ugrott. 

Kaptam egy nagyon jó ajánlatot egy Seat Leon kombi FR-re 1.4 TSI 125 lóra. A keresgéléseim szerint ez egy CZCA motorkódú szíjas motor. Ezeknél milyen hibák fordultak elő, amire figyelni kell? Ezek is kokszolódhatnak még, ehetik az olajat? 

Megköszönném ha megírnátok a tapasztalataitokat a motorral, illetve a szervizelésükkel kapcsolatban! Az autóval hosszú időre (10év) tervezünk, ezért is fontos lenne egy megbízható autó. :)

 

Köszönöm előre is!

Üdv:

Kapi

váratlan hiba Creative Commons License 2018.11.16 0 1 5650

köszi a választ mindenkinek!

endre70 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 5649

Előzmény: endre70 (5648)
endre70 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 5648

Motorolaj adalékot én sem!

 

Az olajra visszatérve ezért is írtam,felesleges sok embert megkérdezni főleg fórumon,mert mindenki másra esküszik én leírtam tapasztalatokat van 2 ilyen tsi golfunk.

 

Mindenki maga eldönti akár saját bőrön tapasztalja milyen időközönként milyen olajat használ.

 

Gyanítom bármilyen márkából esetleges fogyás-nem fogyás tekintetét figyelmen kívül hagyva semmit nem fog érzékelni bármelyiket is válassza....

 

 

 

Előzmény: ac07 (5647)
ac07 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 5647

Én most az utolsó két alkalommal Shell olajat töltöttem, asszem egyszer kellett minden olajcsere ciklusban rátölteni (én biza a 30 ezres változó intervallummal használom az autót).

Adalékot meg soha nem fogok önteni bele.

Előzmény: endre70 (5644)
endre70 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 5646
Előzmény: váratlan hiba (5642)
endre70 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 5645
Előzmény: váratlan hiba (5642)
endre70 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 5644

LIQUI MOLY  vagy Metabond tapasztalataink alapján legalábbis fogyás szempontból jobb ,mint Catrol  Castrolt longlife 5w30 használtam-használtunk /Seatban--Golfban/ évekig 15 ezres cserékkel,amíg ezeket nem próbáltuk.

Korábban más autóval  nem volt olajfogyasztásom ezért kezdtem variálni.

De amennyi embert meg kérdezel mind mást fog mondani .-)

Előzmény: váratlan hiba (5640)
komjani Creative Commons License 2018.11.15 0 0 5643

A teljesség igénye nélkül:

 

SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30 4L

SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30 

MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30 4L

CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W-30 LL 4L

Valvoline SynPower XL-III C3 5w-30

Fuchs Titan GT1 5w30 Pro C3 - 4L

 

és még számos más gyártó VW 504.00 jóváhagyással, minősítéssel rendelkező motorolajai.

A fent említetteket baráti, ismerősi körben használják, elégedetten.

Előzmény: váratlan hiba (5640)
váratlan hiba Creative Commons License 2018.11.15 0 0 5642

504.00-507.00 kell bele, az biztos...

Előzmény: ac07 (5641)
ac07 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 5641

Attól függ: ha éves/fix 15 ezres csereperiódusban használod, akkor más minősítésű olaj kell bele, mintha rugalmas (max 2 év - max 30e km) lenne.

Ha van kottád az autóhoz, akkor abban szerepel, hogy milyen kell. pl.: VW502.00 (asszem ez kell a fix intervallumhoz), ill. 504.00-507.00 a változóhoz.

Előzmény: váratlan hiba (5640)
váratlan hiba Creative Commons License 2018.11.15 0 0 5640

Sziasztok! 2010-es Golf VI Variant 1.4 TSI-be milyen motorolaj ajánlott? A műhely, amitől ajánlatot kértem, Midlandet használ, de a Midland weboldalán pl. nem is szerepel a VI-os Golf a típusválasztóban. Első guglizásra laikusként egyelőre csak rossz véleményeket találtam. A VW pl. mit ajánl? Castrol? A LIQUI MOLY jó lehet? Köszi előre is a segítséget!

antpeteromega Creative Commons License 2018.11.12 0 0 5639

Olaj,gyertya vezérlés tavasszal cserélve.

antpeteromega Creative Commons License 2018.11.12 0 0 5638

190 ezer van a kocsiban.Ritkán,ha sietek 4-5ezer fordulatig kihúzatom.Sajna nehéz a kasztni 1700 kg.Talán így hidegebb időben jobban érződik.

Előzmény: theman3 (5637)
theman3 Creative Commons License 2018.11.12 0 0 5637

Mikor? Mennyi km?Mit jelent a sportos vezetés?

Előzmény: antpeteromega (5636)
antpeteromega Creative Commons License 2018.11.11 0 0 5636

Kedves 1.4tsi fórumozók!150 Le Tiguannál tapasztaltam,hogy nagyon lassan csökken vissza a fordulatszám.Pl.,ha váltani akarok nagyobb fokozatba,sokszor várnom kellnem tudok sportosan,gyorsan vezetni,mert szinte ottragad a fordulatszám.Valamint motorfék alig érezhető.Több,mint 20éve vezetek,volt már több autóm,de ez mégis fura.

Más gond nincs a kocsival,talán enyhe gázkésedelem hirtelen gyorsításnál,de ahogy visszaolvastam ez nem egyedi.

Tapasztalt valaki hasonlót?Visszaolvastam több fórumot,de csaknegy utalást találtam valamelyik régi hozzászólásban,ami a turbó lefújószelepét gyanítja.

Köszi

Realtukko Creative Commons License 2018.11.10 0 0 5635

Mivel nagy általánosságban a szíjas 1.4-esekről nem hallani komoly bajokról, így szerintem a sorrend mindegy. Tehát a legjobb állapotú autót kell megvenni, motorkódtól függetlenül.

Előzmény: Emi2 (5634)
Emi2 Creative Commons License 2018.11.10 0 0 5634

Köszi!

Maradnék a 3-4 éves autóknál.

E 3 közül (5F), van esetleg jobb, legjobb sorrend, vagy mind ajánlott kategória? 

Előzmény: Realtukko (5633)
Realtukko Creative Commons License 2018.11.09 0 1 5633

Seatokban a láncos 1.4-es a CAXC motorkódú volt a második generációs Leonnál (1P).

A 3. generációs (5F) Leonokban a 122 lovas 1.4-es CMBA és CXSA kód alatt futott, a 125 lovas CZCA kód alatt. Az utóbbi három mind szíjas.

Viszont újonnan szerintem egyik sem kapható már, csak az 1.5 TSI.

Előzmény: Emi2 (5632)
Emi2 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 5632

Sziasztok! Mikor a napokban kezdtem nézegetni a seat leon autókat, azt vettem észre, hogy ott az 1.4 tsi-ben megmaradt a 122/125 lovas változat. Lehetséges, hogy ott nem tértek át a szíjas vezérlésre, ahogy a skodánál? Ha igen, tudja valaki, miért nem történt meg?

theman3 Creative Commons License 2018.11.09 0 1 5631

Kettős tömegű lendkerék?  Kb 15 éve volt para. A TSI-ben nem ez az időzített bomba.

 

Mikor a 2,5 tdi  audi 100 asom megvettem,kb 20-25 éve éve, akkor az volt a hozzáállás:a régi 2,0 td motor sem jó, de a 2,5 tdi az nagyon rossz.

Volt (feltételezett)  turbó hiba, adagolófedél hiba, elektronika hiba, map szenzor hiba,ékszíjtárcsa hiba, főtengely simmering hiba, meg úgy egyébként minden.

Aztán kiderült még sem ez volt a legrosszabb konstrukció a világon.........

Előzmény: Balázs Kovács1979 (5627)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.09 0 0 5630

Alvázszám....és megtudod.

 

 

Előzmény: Balázs Kovács1979 (5627)
ruskyy Creative Commons License 2018.11.08 0 1 5629

nagy eséllyel van... bár én eléggé alaptalannak érzem a félelmet a kettőstömegűtűl a német autóknál. nem 300-400-500ezer forint az új mint a távolkeleti modelleknél, hanem 100-200e HUF.

plusz egyik autómban sem kellett még cserélni, pedig volt dízelem is, amitől 240e km-nél szabadultam meg úgy, hogy semmi jele nem volt annak, hogy tönkre akarna menni. ha nem falábú aki megvette, még 50-100e kilométert lazán kibírhatott a cseréig. egy benzines meg állítólag eleve kevésbé gyilkolja - bár ha pont emiatt kevésbé strapabíró kettőstömegűvel szerelik, akkor ez mindegy is.

Előzmény: Balázs Kovács1979 (5627)
Realtukko Creative Commons License 2018.11.08 0 2 5628

Ezért igazán kár megijedni, egy 1.4-es benzinesen az a kéttömegű (ha van) simán ki kéne bírjon 200 ezret, vagy többet.

 

A többi riogatás is tök felesleges volt a fórumtárs részéről, mert ha jól érzékelem, neked már szíjas 1.4-esed van, aminek eddig semmi érdemi hibájáról nem hallottunk, pedig piacon van öt éve, és eladtak már belőle milliárdszor csilliárd darabot.

Előzmény: Balázs Kovács1979 (5627)
Balázs Kovács1979 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 5627

:-) az enyém manual 6-os, szerintem ebben nincsen kettős tömegű lendkerék..huha most megijesztettél, utána nézek....

 

Előzmény: Törölt nick (5624)
endre70 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 5626

Üdv,

 

A kollégának válaszoltam:

 

xxmadden  5 napja    0 0 5590

  "  Most Liqui Moly-val fogom  leváltani, "

 

 - ezt akkor most te viszed,vagy ők adják majd? Előbbi lehet nem megy.

Besorolásra figyeljenek,acea ,vizkozitás stb,mert totál nem mindegy mit önte(nek)tek bele.Gyártóművi előirást teljesitenie kell.

100 al nem ártasz neki az biztos.

Előzmény: mantec (5622)
Papszi88 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 5625

Alex_Aston

Szia./sziasztok

Neked milyen autód van? 

Nekem 2011 b7 1.4 tsi Caxa 7 seb dsg. 

Hasonló hibám van mint ami volt neked. Vegig olvastam a litániádat.

Szinte minden "drága" dolgot kicsereltem rajta(komplett vez, traf, gyerty, akksi, turbo nyomas erzekelo, novoth tibi koksz, kompresszio és nyom veszt ok), de neha meg az alapjaratom nem az igazi, illetve ami a rosszabb hogy gyorsítasnál egy nem mindig gyorsul azonnal(nekem nincs 4-5 mp késés), viszont ingadozva gyorsul.

Erő van, néha ugy érezni meg több is, jol húz amikor húz, de sajna olyan mintha játszanék a pedállal.

Hiba kód semmi.

Valaki ötlet.

Köszi 

P.

Előzmény: Alex_Aston (5540)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.07 0 0 5624

Még a kéttömegü élettartamát lehet valamelyest nyujtani,ha kinyomott pedállal inditod-állitod le az autót.De ez még bőven odébb van..

Előzmény: Balázs Kovács1979 (5623)
Balázs Kovács1979 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 5623

köszi szépen. Szerintem 60 000 ezernél nem lesz gond.... később biztos lesz valami, de szerintem az inkább olyan általános kopóalkatrész csere stb. Olajcsere 15 000 km-ként, minden harmadik tank 100-as benzin, turbóra-olajhőfokra figyelni..... Ésszel kell használni, figyelembe véve a TSI technika "hátrányait". Most egyelőre az előnyeit élvezem. Pl 55 liter benzinnel 900 km autópálya....... Most a pesti dugókat haggyuk.....

Előzmény: Törölt nick (5613)
mantec Creative Commons License 2018.11.06 0 0 5622

T endre70!

 

"... olaj tökéletesen megfelel minden elvárásnak ..."

Az milyen?

Előzmény: endre70 (5618)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!