Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S_Pety Creative Commons License 2018.12.15 0 0 2149

Köszönöm a véleményed! Nagyon hasznos!

Neztem a Desno tesztert, de baromi drága. Szerintetek lehet valahol bérelni vagy kölcsön kérni. Beírok az fb fórumra is.

Köszi!

 

Előzmény: Khan01 (2147)
Levente.hu Creative Commons License 2018.12.15 0 0 2148

Az a 80-as nem HDJ, hanem HZJ lesz, és egy teljesen fapad modell. Ettől még lehet jó vétel, de ezt hívták úgy, hogy HZJ80 GX (vagy STD=Standard), és fénykorában valószínű fehér színű volt, matt szürke lökhárítókkal. Gyárilag 6 vagy 9-10(?) személyes(lehajtható saroglyával), klímán kívül nincs benne kb. semmi extra. (nincs diffizár, nincs fordulatszámmérő, osztott hátsó ajtó, tekerős ablak, talán rádió előkészítés volt benne). Mondjuk a klíma se volt alap, volt viszont duplatankos, és kapcsolható 4WD-s változat kézi féltengelyzárral, meg Heavy-Duty futómű, esetleg növelt hűtő-fűtő kapacitás. Biztos volt többféle is, nevezik ENSZ specifikációs modelleknek is.

 

Itt is fent van, írja is, hogy HZJ: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270603069&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelDescription=80&makeModelVariant1.modelId=19&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=667fa7be-fd7f-2550-0303-0369c3b19464

 

Ez is egy hasonló:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_4_2_td_hdj_80_gx_felujitva_rengeteg_vizsgaval-13745266

 

Egy gyári állapotút elfogadnék diffizár nélkül is, lehetőleg tömlős bontható lemezfelnivel:

https://img.favcars.com/toyota/land-cruiser/photos_toyota_land-cruiser_1989_4.jpg

(ez mondjuk konkrétan benzines)

Előzmény: Khan01 (2147)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.14 0 0 2147

Képekről mindkettő ápoltnak tűnik, a bukarestinek újra volt kárpitozva a belseje, vn benne pár házi extra, mint a tolatóradar (úgy nézem az akar lenni az a "gombsor" hátul), és a beépített fejegység. Mivel Romániában be van iratva, le lehet kérdezni a múltját, és lehet, hogy sok dolog kiderül.  A sötétzöld műanyag szélesítés arról árulkodik, hogy a gép nem kelet európai piacnak készült, a kérdés csak az, hogy mióta került Romániában forgalomba...

Viszont nem tetszik a kicserélt felni rajta, - habár 16"-esnek nézem ezeket is -, de ha mégis 17"-es akkor az már negatívum.

 

A másik frissen behozott, egy alapos helyszíni szemle kell neki. Nekem nem tetsző dolog, hogy az eladó nekiállt átalakítani haszongépjárműnek, a belsejében a kárpitba csavarozott fémkeret azért van. (Románia fonáksága: a "drága" politikusok a Dacia melletti csaholásukban, hogy keresztbetegyenek a nagy motros terepjáróknak, úgy megnövelték ezek súlyadóját, hogy olcsóbb, ha átszereled, és levizsgáztatod haszongépjárműnek!! )

 

Ja, és ha nekem kéne, nem mennék egyikhez sem Denso teszter nélkül!! Azzal úgy 90%-ban kiszűröd a motrot érintő hibákat! 

 

Ha már így nekifogtam reklámozni a román hirdetéseket, akkor megszellőztetem ezt a HDJ80-ast, amit már látok egy ideje, képekről korrekt ajánlatnak tűnik:

 

https://www.autovit.ro/anunt/toyota-land-cruiser-ID7GwSDs.html#433dd2fc6f

 

Semmi érdekem nem fűződik hozzá, nem ismerem a hirdetőjét, de az a gép - a képek alapján - megérdemel egy jó gazdát! Hozzáteszem, hogy habár a leírás mindenben tökéletesnek mutatja be, de biztos van valami még a háttérben...de ezzel minden használtautóvásárnál számolni kell! 

Előzmény: S_Pety (2146)
S_Pety Creative Commons License 2018.12.14 0 0 2146

Köszi az infót!

Neked mi a véleményed az autókról? Melyik lehet érdekesebb?

 

Előzmény: Khan01 (2145)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.13 0 0 2145

Romániában a km állás az teljesen mellékes (én már sokszor voltam úgy, hogy az átiratásnál néztem meg először a km óra állását). Hargita megyétől Dolzs megye még messze van, és nem a magyar- ás idegenbarát szelleméről híres, de ez csak előítélet, néha értek engem is kellemes csalódások.

 

A műszaki jellemzők gondolom érthetőek, a "dotari" az extrák felsorolása (semmi különös benne)

 

Descriere/Leírás

 

*** NU ARE RUGINA=nem rozsdás
*** VOPSEA ORIGINALA=eredeti festés
*** unic proprietar=egy gazdás (ezt a román piacon abehozataltól számolják, kint lehet a török hadsereg minden közlegényéé volt
*** 4x4 functionabil=működőképes összkerékhajtás
*** diferential blocabil=diffizár 
*** motor 3.0 disel cu 163 cp= 
*** A.C functionabil perfect=működő légkondi
*** autocaro=ezt én sem értem....
*** recent adusa=frissen behozott
*** nu s-au scos niciodata nr rosii=nem kértem rá még ideiglenes számot (ez arra jó, hogy kerekeken szállítható lesz...)
*** FARA VARIANTE=nem fogad el cserét

 

Ha még valamire kíváncsi vagy, szólj. 

 

Van még egy szép 95-ös, Bukarestben, Romániában forgalomba jegyezve:

 

https://www.autovit.ro/anunt/toyota-land-cruiser-ID7Gv9Hk.html

Előzmény: S_Pety (2144)
S_Pety Creative Commons License 2018.12.13 0 0 2144

Köszi!

Még az autó is tetszik, meg az ára is. Mondjuk kicsit keveslem a 220e km-t. De képek alapján jónak tűnik. Valaki látta már az autót? Kinek mi a véleménye róla? Segítene valaki lefordítani a szöveget? Ismerem a Google fordítót, de az nem olyan. Valaki tud arra szerelőt akivel át lehetne nézetni? Elvileg Dec. 27.én megyek Hargita megyébe. Még lehet el is megyek megnézem :-)

Köszi!

Előzmény: Khan01 (2143)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.13 0 0 2143

Nem engedi a képet lementeni, úgyhogy így küldöm: 

 

https://www.autovit.ro/anunt/toyota-land-cruiser-ID7Gweq2.html#433dd2fc6f

 

A kormány bal oldalán az a forgókapcsoló az "Idle Up" mellett 

Előzmény: S_Pety (2142)
S_Pety Creative Commons License 2018.12.13 0 0 2142

Tudna valaki képet mutatni, hogy mivel lehet kapcsooni a hátsó difit a 95-ösben és a 120-asban? A nézelődés miatt kérdezem, hogy hol talalom az autóban.

Köszi!

Khan01 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 2141

Igaza van Csabinak, sem az autó, sem a tetősátor nem nyújt 100%-os védelmet a medve ellen.

 

Medve vs. Pajero: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=J1q3lsnkCo0

 

Innen csak egy lépés kell, hogy rájöjjön, hogy az ablakon át bejuthat a kocsi belsejébe....

 

Sajnos egyre szemtelenebbek ezek az állatok, szinte nincs olyan falu a környéken, ahova ne járnának be, de általában az állatállomány vagy a takarmány a célpont. Kárt annyit csinálnak az őszi időszakban, hogy a vadászkollégák, és a hivatalos szerveknél dolgozó havereim egy nap alatt nem tudják felmérni az aznap éjjeli károkat.

 

Ha hajtásra el is futnak, rövid időn belül újra ott lesznek. Nagyon makacs állatok, ha fejükbe vettek valamit, az nehezen verhető ki. Ember ellen azonban csak akkor fordulnak, ha volt a dolognak valami előzménye (pl. hurokból szabadult, keresi a bocsát, vagy ennek lett valami baja, vagy éppen cipeli a disznódat, és nem hajlandó tárgyalni veled az elengedéséről...).

 

Előzmény: Levente.hu (2138)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 2140

Ez természetes, biológus vagyok, és sokat lógok vadőrökkel, vadászokkal... Egyébként tört ki barátokkal közös kiránduláson is parázs vita ennek kapcsán, és pont akkor jegyezték meg a fiúk, hogy gidához nem nyúlunk! 

 

 

Előzmény: hacsabi (2137)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 2139

Na úgy, úgy, egy olyan videó jobban tetszett volna! :)

 

A macik sajnos nagyon kiszámíthatatlanok, és egyre szemtelenebbek. Augusztus végén egy jól megtermett fiatal hím többször is elment a megszokott sátorhelyünk mellett, reggel fél kilenckor utoljára. Le se sz..rta, hogy ott vagyok. A sátrakkal úgy általában nincs bajuk, de kaját, vagy annak tűnő szagú dolgot (kézkrém, üres kajástasak, stb.) nem szabad a sátorban hagyni. Voltam úgy hivatalos sátrazóhelyen a Szent Anna tónál, ahol viszont minden éjjel feltépett két-három sátrat. Nem kell félni különösebben, de azért óvatosságból egy jó medvespray nem árt...

 

A Pongrác tető környékén élnek farkasok, de viszont sok esztena is szokott lenni... a kutya is tud egész farkasosan üvölteni...

Egyébként a Fehér mezőben éltem át egy farkastámadást, amikor a tőlünk olyan 200m -re levő esztenán próbáltak szerencsét. Szar volt vaksötétben hallgatni a kutyák eszeveszett vinnyogását (mintha nyúznák őket), de aztán a pásztorok pontot tettek a végére. Hihetetlen volt annak a csángó pásztorcsaládnak a bátorsága, a nagyobbik fiú messze fel a az erdőbe üldözte a farkasokat egy karikás ostorral, lámpa és minden világítóeszköz nélkül, miközben a kutyái megálltak az erdő szélén. 

 

Na, bocs az offért...  a LC-es filmben, amit belinkeltél, ott is egész jó medvemozgás van... :)

Előzmény: Levente.hu (2135)
Levente.hu Creative Commons License 2018.12.12 0 0 2138

Nyilván, de onnan legalább a kocsin belül van a menekülőút, és ha szerencséd van magadra csukhatod, szóval kicsit jobbak az esélyeid. :-)

De kíváncsi lennék a valós tapasztalatokra, nyilván alapvetően ha csöndben meghúzza magát az ember, akkor talán nem olyan vészes ez, de nem tudom mi van a felszaporodott urbanizált medveállománnyal.

Előzmény: hacsabi (2136)
hacsabi Creative Commons License 2018.12.12 0 0 2137

"és amikor a nyáron kis őzgidát kaptak, azt is tudták, hogy nem szabad hozzanyúlni."

 

Na ezt örömmel hallom. Végre egy normális ember. Rengeteg hülye van aki behozza a vadásztársasághoz őket, hogy "elhagyta az anyukája". Nem szoktuk megdicsérni őket....

Előzmény: Khan01 (2133)
hacsabi Creative Commons License 2018.12.12 0 0 2136

"Egy beépített tetősátor rendben van. :)"

 

A maci onnan is lepiszkál ám, ha akar :-)

Előzmény: Levente.hu (2135)
Levente.hu Creative Commons License 2018.12.12 0 0 2135

Linkelhettem volna olyat is, amiben egy Prado-val mennek Mongóliába, de nyilván nem. :) Attól, hogy műszakilag van komolyabb vas, attól még a Prado nem lesz rosszabb, szerintem nem érdemes ebből vallást csinálni, ezek csak eszközök. Persze minél húzósabb helyekről ér vele haza az ember, annál jobban megbecsüli, és ez érthető.

 

Amióta családdal vagyok, még nem mertem bevállalni az ottani sátrazást. Korábban a Retyezáton és a Hargitán is lazán sátraztunk, biciklivel végignomádkodtuk Csíkig, de mivel nem ismerem a macik aktivitását, ezért gyerekekkel nem próbáltam még. Persze szívesen veszem a tapasztalataidat, én csak alkalmi vendég vagyok arra. Egy beépített tetősátor rendben van. :)

 

Az egyébként lehet, hogy a Pongrác-tetőn éjjel farkasüvöltést halljon az ember?

 

A többiek kedvéért fordítanék: megkapni=megtalálni

 

Na bocs, az OFF-ért, vissza az LC-khez!

Előzmény: Khan01 (2134)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 2134

A videó elé irtad, hogy "kevés utat, és még kevesebb Pradót látok", amiből nekem az jött le, hogy a képességeiben kételkedsz :).

 

A családi kiránduláshoz csak a sátor az elfogadható. Mi első perctől kezdve azzal jártunk. Most a nyáron beneveztünk egy kétszobás hodályra, hát, ha az ember elkapja a helyet neki, nincs annál jobb! 

 

A Pongrác tetőről mindig az  jut az eszembe, hogy egyszer elindultunk onnan a Fehér mező fele, a nemzeti park 4x4-es Daciájával (nem Dusterrel, hanem a régi "papuccsal"), egy ámokfutással el is értünk a Csofronka sziklájáig, ott a viszkokuplung megadta magát egy felázott domboldalon, és elakadtunk. Míg a kollégáim elmentek lóért, odaállított egy részeg csángó két nagy lóval, és azt mondja nekem: "maguk sem normálisak! Idejönni autóval!! És egy ekkorával!" :)

Előzmény: Levente.hu (2132)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 2133

Mi igyekszünk minden hétvégén elmenni valahova. Hidegebb időszakban barátok, hétvégi házak, májustól szeptemberig sátorszezon. Az én fiaim csak hírből ismerik a Minecraftot, de egész ügyesen megkapják az állatcsapásokat, és amikor a nyáron kis őzgidát kaptak, azt is tudták, hogy nem szabad hozzanyúlni. :)

Előzmény: Ivan_G (2131)
Levente.hu Creative Commons License 2018.12.10 0 0 2132

Tényleg szép helyeken akad munka. :-)

 

Nem kérdőjelezem meg a kategória képességeit, az egész gondolatsor onnan indult, hogy valaki írta, a két típus nagyon hasonló, és persze nagyon sok átfedés van, de az alkatrész fő egységek a 70-eshez vannak közel a 80-100 szériával, míg a Prado-k a Hilux-szal közösködnek inkább. Ez szerintem nem csökkenti az érdemeit, a Hilux is egy legenda, nyilván a kategória miatt jelentős eltérések is vannak. Amúgy érdekesség, hogy a legelső Prado is 70-es széria volt, az első LC, ami elöl-hátul tekercsrugót kapott, közel egy időben a 80-assal. (épp most hirdetnek egy szép balkormányost (sajnos ritka!) a mobile-n, amúgy Bp-i eladótól)

 

A gyerekekkel nagy élmény az ilyen kaland, nekem most csak az a bajom, hogy az alvóhelyhez nem elég nagy egy LC. Vagyis három gyerekkel élhetetlenül szűk, még ha kicsik is, pedig tavasszal voltunk velük egy kört, és nagyon élvezték a műfajt. Este egy jó kis vacsorakészítés, hajnalban meg a legszebb hegytetőkön ébredni. (pl. Pongrác-tető fölött szintben még vagy +100m-el, reggel meg lehet haverkodni egypár elkóborolt tehénnel, hogy ha kiszállsz, akkor lehetőleg a reggelidet még meg tudd enni. :-) )

Nekem most egy Hiace Super Custom 4WD kellene, lehetőleg tetősátorral, a szőlőbe ezzel is ki lehet menni, és belefér a család az ilyen kalandokhoz. Csak sajnos ez elérhetetlen(a kategória is kihalt), és kizárólag jobbkormányos...

Előzmény: Khan01 (2123)
Ivan_G Creative Commons License 2018.12.10 0 0 2131

Igen, ha megyünk, szinte mindig viszem őket. Csak ritkán megyünk sajnos. Jó ha havi 1 összejön. Sok a program nekik is. 

Előzmény: Khan01 (2130)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.10 0 0 2130

Nekem munka és szórakozás is egyben :). Sajnos ami jó, az nem tart sokáig, Románia kormányai évről évre változnak, egyre inkompetensebbek, és 2015 óta nem volt egy pályázati kiírásunk sem! 

 

Előzmény: hacsabi (2128)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.10 0 0 2129

Vigyed ki mindig a gyerkőcöket, ne csak néha! Nincs annál jobb érzés, mikor látod, hogy mennyi mindent megtanulnak melletted! A tegnap mentenem kellett egy havert, mert elsüllyedt, a 10 éves fiam olyan szakszerűen tekergette le és húzta ki a hevedereket, hogy abban hiba nem volt! :) 

Előzmény: Ivan_G (2127)
hacsabi Creative Commons License 2018.12.10 0 0 2128

Ez igen! Irigylem a munkádat! Másnak ez a szórakozás:-)

Előzmény: Khan01 (2123)
Ivan_G Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2127

Irigyellek! Gyönyörű helyeken jársz és dolgozol! Én meg rovom az autópálya kilométereket és erről ábrándozok. Meg néha kiviszem a gyerekeket a környező hegyekbe, hogy azért ne csak elméleti legyen ez a szerelem. 

 

70-es, 80-as, 100-as vagy Prado, az emberen sokkal több múlik. A videókon az lesz amivel oda megyünk, a döntés a miénk. Valószínű a 70-es a mászóbajnok, míg a 80-as 100-as széria a túlméretezettség maga. A Prado valahol a kettő között van, a fenntarthatósága nagyon jó szerintem. Bizonyosan vannak olyan szempontok, ami szerint az egyik vagy a másik a jobb, de igazából mind legendás terepjáró. Ezzel nem csak ki tudsz menni a vadonba, de vissza is hoz :) Talán ebben nyújtja a legtöbbet a többi márkához képest. 

 

Előzmény: Khan01 (2123)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2126

Köszi! Szép emlékek! Az itteni off roados havereim az ilyen helyekre lefitymálóan mondják: "ó, hát ott még út is volt" :)

Előzmény: offroadgangster (2125)
offroadgangster Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2125

Szép képek, komoly helyek.

Előzmény: Khan01 (2123)
offroadgangster Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2124

Mi aliexpressről rendeltünk. 3 különbőző fajta van az LC műanyagjaihoz, mindhármat külön-külön kellett rendelni, de lehet van egyben is. 1-2€-s áron volt mind, 20-30db/csomag. Egy a baj, sokat kell rá várni. Amiket itthon találtunk, azok mind mások voltak és viszonylag rágán adták volna, főleg az ali-s árakhoz képest.

Előzmény: gepszerszam.hu (2121)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2123

Értem én is a szurkálódást, hát hogy lássál Pradót is ilyen helyeken (a mélyvizet kivéve, olyanban még nem jártam...), válogattam néhány képkockát neked:     :D

 

Sokszor végiggondolom, hogy hány helyen dolgoztam vele - az Esztena-, a Hargita-,  és Bihari hegységben, a Borgói-, Kelemen-, Görgényi-, Besztercei- , és a Fogarasi havasokban -, sokszor 4-5 napon keresztül, megpakolva 2500-2600kg össztömeggel, 50km-ereket felezővel, akár nappal, akár éjszaka, még nekem is hihetetlennek tűnik ennek az autónak a strapabírása!!

 

Amikor dolgozunk, így fest egy kétnapos munkatervem (ez a Borgói havasokban volt): 

A színek a végrehajtás sorrendjét jelölik. 

Előzmény: Levente.hu (2118)
Khan01 Creative Commons License 2018.12.08 0 0 2122

90467-09190. De normál autósboltban kapsz hasonlót, ahol árulnak ilyesmit.

Előzmény: gepszerszam.hu (2121)
gepszerszam.hu Creative Commons License 2018.12.08 0 0 2121

Cserélt már valaki patentet KZJ90-nek a műanyag szélesítésein? A bal hátsót levettem, mert kijavítottam hétvégén a kasztnin egy kis rozsda foltot és egy pár darab eltörött, tud valaki gyári cikkszámot, vagy honnan lehet rendelni hozzávalót?

offroadgangster Creative Commons License 2018.12.07 0 1 2120

én is meglestem most gyorsan, igazad van. tényleg nincs a kínálatban. Ez most meglepett, abban voltam, hogy még árulják, hisz jópár darab V8-ast eladtak. Erre mondják, hogy régen minden jobb volt.

Előzmény: Levente.hu (2116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!