Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jollép Creative Commons License 2021.06.06 0 0 3994

Szerintem bízzál a 7 év garanciában, és valamikor úgy 6.5 éves korában cseréltesd ki a motort....

Előzmény: Amerigo61 (3993)
Amerigo61 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 3993

Sziasztok,

 

A hazai fórumokon nem említik, ebben a topikban is néhány hozzászólás volt egy témára, de külföldi oldalakon (ahol nagyobb a merítés) sokan panaszkodnak arra, hogy a benzines 1.6 GDI motorok 50-70 ezek km után elkezdik falni az olajat. Az ok állítólag az, hogy a közvetlen befecskendezés miatt a szelepek nem tisztulnak kellőképpen és idővel beindul a kokszosodás. Kanadai fórumokon lerohadt motorokat említenek, ahol sokszor motort kellett cserélni 50-70 ezer km után ... ez elég ijesztően hangzik ...

 

Kérdésem, hogy kinek milyen tapasztalata van az olajfogyásra? Nekem 1.6 GDI szívómotoros Sportage lesz, és azt hittem, hogy ezzel a motorral hosszabb távra lehet tervezni ...

Amerigo61 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 3992

Kösz az infot. Lemértem, és így még befér az ajtón. Kipróbálni még nem tudom, mert az autó ugyan meg van rendelve, de csak augusztusra várható a szállítás. Azért meg nem akartam bemenni a szalonba, hogy lemérjem:-)

Előzmény: AWD_SL_Crdi (3991)
AWD_SL_Crdi Creative Commons License 2021.06.02 0 0 3991

Szia!

 

ca.: 218cm ... de vetítsd le a földre (inga, vízmérték) és meg is van. :)

 

Üdv.: P

Előzmény: Amerigo61 (3988)
AWD_SL_Crdi Creative Commons License 2021.06.02 0 0 3990

Szia Csaba!

 

Sajnos DCT (DSG) váltó jelenség. 6-7 között pályán nekem is pakolgat tempomat mellett, ha olyan a tempó és "elfogy" a kraft egy kisebb emelkedőn. Nyilván a dízel ezt nyomatékból meg tudta oldani, ennél itt érezhető hogy kicsi az 1,6 ehhez a kasznihoz.

Ha városban használod lehet érezni minimális "lyukat" és meg lehet hülyíteni az elektronikáját, mert Ő nem tudja mit akarsz...egy előre megírt rendszer váltogat a legkisebb környezeti szennyezés mellett. Ha elindul Ő fel akar mindig váltani a lehető legmagasabb fokozatba, de a közlekedési sziuációkat nem látja ahogy a dugókat sem... Kúsztatást kerüld! Váltóolaj hőfokod mit jelez? Ha 4 max 5 csík feletti jelzőszinted van vidd szervízbe, olaj cserés lesz, vagy már kuplung is... nem tudom mikori gyártmány.

A hydrodinamikusnál semmi nem tapasztalható a leírt problémákból... vissza is sírom!

 

Üdv.: Petya

Előzmény: tsaba79 (3967)
AWD_SL_Crdi Creative Commons License 2021.06.02 0 0 3989

Szia!

 

Sajnos találkoztam én is a hibajelenséggel. Kiolvasásnál úgynevezett "MÚLÓ" azaz átmeneti hibának dobta be, amit lehetett törölni. Az emberke azt javallotta hogy kenjem meg a pályán egy kicsit mert a pesti városi közlekedés miatt a DPF tömődik...

Sajnos a szervíz csak a kézikönyvben olvasható problémákat ismeri, HA ismeri. (Pesten 3, vidéken 1 helyen próbálkoztam.) Szeretett 2L Crdi AWD-től ezért kellett megválnom :(

Nem volt benne 90.000 km és szerettem volna automata olajat, difi olajat lecseréltetni, majd beközölték a gyártó által "örökgaranciás" amíg a gari tart nem nyúlnak hozzá :)  6 éves korában... 

Elkezdtem összeszedni a cserés alkatrészeket, (amiket úgy éreztem hogy illő már cserélni) de épkézláb szerelő híján minden összeomlott, így maradtak rajtam az szíjfeszítő cuccok és üzemanyagszűrő (korábbi topikban már fent volt), FIX 30K-ért adom egyben.

 

Most 1,6 TGDI DCT... vegyes érzelmek...

Előzmény: lapar (3982)
Amerigo61 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 3988

Sziasztok,

 

A Sportage szélessége a specifikáció szerint 1855 mm, tükör nélkül (vagyis behajtott tükrökkel). Kinyitott tükrökkel vajon mennyivel nagyobb (ha egyáltalán)? A neten nem találtam erre infot és az autó  felfelé szűkülő szélessége miatt is csalóka, hogy van-e túlnyúlása a tükörnek. A garázsajtónk nyílása elég szűk, eddig biztos voltam abban, hogy befér, de most elbizonytalanodtam ... 

lapar Creative Commons License 2021.06.01 0 1 3987

Nekem is volt régebben turbó nyomás hibám, ami valami vékony vákumcső miatt volt.

Mindenesetre bemegyek a szervízbe kiolvastatni.

Viszont van egy elvi tippem:

A kipufogó "harmonikám" (flexi cső a dpf előtt) picit kifúj. Nem érezhető, de látszik, hogy picit kormos, meg van benne egy hupli.

Na, most arra gondoltam, hogy mivel a szenzor a dpf előtt, meg mögött nézi a nyomás különbséget, lehet, hogy előtte nem tud akkora nyomás kialakulni, és ez megzavarja a "lelkét".

Majd a szervizben is előadom a teoriát, aztán meglátjuk.

Persze akkor gyakrabban kellene előjönni a hibának.

 

Pedig most jó sora van a motornak, mert minden héten megy 1-2 x 110 km pályát.

Előzmény: topyjo (3986)
topyjo Creative Commons License 2021.06.01 0 1 3986

Szia!

 

Olvasd ki, vagy olvastasd ki a hibakódot

Nekem is csinált hasonlót, kódolvasó hajtásrendszer hibát írt, kód alapján (1405,1406) dpf hiba, az agr szelep nyomáskülönbség szenzor rendellenes értéket érzékel.

A hiba oka egy 40 forintos gumicső elöregedése a dpf és a nyomáskülönbség szenzor között.

Pár naponta jött elő, volt, hogy elmúlt magától, volt, hogy csak törölni lehetett.

Szívtam vele pár napot mire meglett, mert nem szakadt el a gumicső, csak annyira porózus lett, hogy nem jött létre a megfelelő vákum.

Bosszúból kikapcsoltuk az egészet.

Előzmény: lapar (3983)
sbojan Creative Commons License 2021.05.31 0 0 3985

Szeva lapar!

 

Dízellel nincsennek komoly tapasztalataim, de az utóbbi 20 évben már volt "szerencsém" párszor hasonló szitut átélni.

Elmegy a motorból az erő, aztán pár indítással később, vagy másnap mintha nem is lett volna semmi baj, minden normális megint.

 

Napjaink túlkomputerizált motorjainak elég komoly környezetvédelmi normákat kell teljesíteni. Ehhez mindenféle érzékelők (pl. lambdaszondák) méricskélnek mindenütt.

 

Sajnos alkalmanként előfordulhat, hogy egy-egy érzékelő téves adatot mér, de legalábbis téves adatot továbbít a motorvezérlő számítógép felé. De az is megeshet, hogy pont a rossz pillanatban méri azt a rossz adatot, s tizedmásodpercekkel később már a mért adat is megfelelő lenne.

Nos, ilyen nem-megfelelő adatok esetén viszont a motorvezérlő komputer kénytelen azzal dolgozni, amit kap, s bizony gondolhatja úgy, hogy irdatlan komoly bajok vannak, ezért pl. visszavesz a teljesítményből a további "károsodást" és környezetszennyezést megakadályozandó.

Aztán láss csodát, többszöri újra indítást vagy egy éjszakázást követően ismét elindítva a motort kiderül, hogy nincs is semmi gond sehol, a motor szépen és erősen jár, ráadásul a hibaüzenet is eltűnik a kijelzőről (a komputer memóriájában azért megmarad, hogy a szervizesek majd tudjanak téged mivel riogatni :-).

 

Előzmény: lapar (3982)
p5rs7 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 3984

Sziasztok!

Sportage (2013) audio erősítő javításhoz keresek segítséget.

Üdv.  Viktor

lapar Creative Commons License 2021.05.30 0 0 3983

Ja, kimaradt, amikor kigyulladt, akkor villogott az első leállításig.

Előzmény: lapar (3982)
lapar Creative Commons License 2021.05.30 0 0 3982

Kérdés van Urak!

 

Tegnap egy emelkedőn, mintha gyengébben ment volna az autó, majd kigyulladt a csekkendzsin lámpa. Pár km-rel utána megálltam, leállítottam. Újraindításkor már folyamatosan égett, de ment az autó rendesen. Na, mondom, ebből szerviz lesz hétfőn.

Ma de. megint mennem kellett egy 100-ast, majd du. megtankoltam.

A tankolás után újraindítva eltünt a hibajel.

Az alany 2009-es 2.0 crdi.

Járt már így valaki? Ötletek?

 

A kezelési szart se ér, csak a károsanyag kibocsájtó rendszerről ír, pedig a turbo hibát is kijelzi.

jollép Creative Commons License 2021.05.30 0 0 3981

Nekem az új acélfelni téligumival kb.5 év múlva már rozsdás volt, az alufelnipedig olyan mint újkorában.Sajnos elrozsdál és nem sokkal olcsóbb....

Előzmény: Amerigo61 (3980)
Amerigo61 Creative Commons License 2021.05.29 0 0 3980

A szalonban, ahol vettem a Sportage-t, azt mondta az eladó, hogy télre nem javasolt az alufelni, a téli gumit célszerűbb acél felnire tenni.

Előzmény: Sportage780 (3953)
jollép Creative Commons License 2021.05.26 0 0 3979

Egy dolog viszont tény.

Sokkal jobban örültem volna, ha ezt gyártják a csehek, és a Hunyadit a szlovákok, vagy mindkettőt a csehek.Teljesen szubjektív, de a kidolgozási minőség több ponton is észrevehetően jobb a testvérmodellnél, még úgyis hogy azonos a padlolemez, és a Sportage szerintem sokkal pofásabb az / előző/ Tucsonnál....és hát nekünk is az van....( illesztési hézagok, kárpit, kormány bőrözése) bár a motor erőátvitel azonos, igy a váltóprobléma is mindkét helyen felléphet- ha valóban hiba...

Előzmény: tsaba79 (3974)
jollép Creative Commons License 2021.05.26 0 0 3978

Hello, Sbojan!

Ez naggyon durva!!! Egy ilyen hektikus pénz, mint a forint esetében 3-4  honapos megrendelésnél biztos lesz áremelkedés...Tavaly januárban több márkánál nézelődtünk, pl.a Mitsubishi/ Subaru simán átháritotta az árfolyamemelkedést.A Kia nem.A januárban megrendelt autó májusban ugyanannyi volt, pedig tavaly nagyot romlott a pénz.Minden kereskedő mondja, hogy ilyen se volt még, az egy-kétéves autokat kevés kilométerrel újkori árukon elviszik...szép napot.

Előzmény: sbojan (3977)
sbojan Creative Commons License 2021.05.26 0 0 3977

Ja, és persze ne felejtkezzünk el az árfolyamváltozásokból adódó árváltozásról sem!

 

Ez egy másik márka szerződéséből való:

 

"Az Eladó tájékoztatja továbbá a Vevőt, hogy a gépjármű vételára 350 forint / euro árfolyam alapján került meghatározásra. Amennyiben a mindenkori MNB napi forint / euro árfolyam a vételár meghatározásához használt árfolyamot a gépjármű végleges szállítási dátumának (a gépjármű Eladóhoz történő beérkezésének) napján legalább 5%-kal meghaladja, úgy az Eladó jogosult a gépjármű vételárát egyoldalúan módosítani, amiről írásban értesíti a Vevőt. Amennyiben a módosított vételár az Adásvételi szerződésben kikötött vételárat legalább 15%-kal meghaladja, úgy a Vevő az Eladó értesítésétől számított 8 napon belül, az Eladónak küldött írásbeli nyilatkozatával jogosult az Adásvételi szerződéstől elállni. A Vevő kijelenti, hogy az árfolyam változásának a vételárra gyakorolt hatásával kapcsolatos tájékoztatást megértette, és kifejezetten elfogadja, hogy az árfolyamváltozás kockázata a fent meghatározott mértékben őt terheli."

Előzmény: sbojan (3975)
sbojan Creative Commons License 2021.05.26 0 0 3976

Ezt az "Általános Szerződési Feltételei korábban még forgalomba nem helyezett KIA gyártmányú személygépjárművek megrendeléséhez" nevű iraton találtam:

"Eladó fenntartja magának a jogot a műszaki fejlesztést célzó konstrukciós változtatásokra. A közzétett műszaki adatok tájékoztató jellegűek. Vevő a jelen pont szerinti tájékoztatást tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja."

 

A "műszaki fejlesztést célzó konstrukciós változtatás"-ba aztán sok minden belefér - csak nézőpont kérdése.

Előzmény: sbojan (3975)
sbojan Creative Commons License 2021.05.26 0 0 3975

Ez egy jó kérdés. Én azt mondanám, ez nem márka, hanem inkább kereskedőfüggő.

 

Én vettem már szalonból új autót párat, s emlékeim szerint a "probléma" mindig s mindenhol az volt, hogy a kereskedő arra nem vállalt sehol sem garanciát, hogy a rendelésre hónapokkal később legyártott autó pontosan az árajánlatnak megfelelő felszereltségű lesz.

 

Magyarán: a gyártó (azaz maga az autógyár) fenntartja magának a jogot a változtatásra. Ezek a változások legtöbbször csak esztétikai változások, pl. króm helyet csak fekete műanyag elemek itt-ott,, akár kint, akár az utastérben, vagy mondjuk a kapaszkodók/csomagtartó kampók elhagyása meg ilyesmi. De sajnos benne van a pakliban az is, hogy valami komolyabb dolog maradjon ki a legyártott kocsiból, mondjuk nincs benne valódi pótkerék, hanem csak defektjavító-készlet, vagy nem színezettek az oldalablakok. S innentől a kereskedőn múlik, hogy ezeket az eltéréseket érvényesítik-e a korábban már elfogadott/aláírt megrendelőn.

 

Arra a lehetőségre amúgy, hogy a legyártott autó eltérhet a megrendelttől, általában szokott lenni egy záradék a megrendelőn.

 

Nálam a legdurvább az volt, amikor a leszállított autón (nem KIA) nem volt a "B" oszlopon lévő, a középső üléssorra irányuló szellőzőnyílásokban szabályozható ventilátor. Pedig anno azzal hitegettem a gyerkőcöket, hogy mostantól maguk állítgathatják, hogy a klíma merre s mennyire erősen fújjon hátul. Ebből végül csak a "merre" maradt, mert azért rostélyok még voltak.

Előzmény: lapar (3968)
tsaba79 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 3974

Nyilván visszamegyek. :)

Voltam már, a 2000 km-es vizsgálaton mondtam. Azt mondták frissítik hátha jobb lesz. Nem lett.

Előzmény: jollép (3973)
jollép Creative Commons License 2021.05.25 0 0 3973

Nem tudom....ez egy nagyon jó váltó. 

Olyan simák a váltások, mintha villanyauto lenne..

De 7 év gari van...:)

Előzmény: tsaba79 (3972)
tsaba79 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 3972

Rosszul írtam, D6-D7 között :)

Előzmény: jollép (3971)
jollép Creative Commons License 2021.05.25 -1 0 3971

Sportban nem szabad használni.Leeszi a hajat a fejedről...:)

Előzmény: tsaba79 (3967)
jollép Creative Commons License 2021.05.25 0 0 3970

Igen tartja.

Előzmény: lapar (3968)
figusz_ Creative Commons License 2021.05.25 0 0 3969

Üdv Mindenkinek!

 

Most tervezek autót venni, s ki is néztem egy 2013-as 2000-es benzines 4x4-es Sportaget. Azt hallottam, hogy óvakodni kell a gdi motortól, mert ha 30 ezrenként cserélték az olajat, akkor hajlamos annyira megkopni a motor, hogy utána generál.

Mi a tapasztalatotok egy ilyen benzines vassal? 4x4 mennyire megbízható? Fogyasztás hogyan alakulhat? 

Nagyon szépen köszönöm!

lapar Creative Commons License 2021.05.25 0 0 3968

A Kia tartja az árat a megrendelés után?

Mert én régen jártam úgy autóval, hogy feljebb ment az ára egy százassal, a kereskedő meg állította, hogy nem az ő hibájából, hanem a gyártóéból van a késés, arra meg nem vállaltak ár garanciát.

Előzmény: sbojan (3966)
tsaba79 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 3967

Sziasztok!

 

Vettem februárban egy 1,6 benzines KIA Sportage-t, automata váltós. Azt tapasztalom, hogy tempomattal ugrál S6-S7 fokozatok között, emiatt rángat. Nem az első automata autóm, egyik sem csinált ilyet. Valakinek van hasonló tapasztalata? Illetve az 1-4 fokozatoknál is érzek rángatást, másik autóknál (Skoda, Opel) nem tapasztaltam ennyire érezhetőnek.

A tolatókamera meg elég gyenge, a suzukié is jobb volt. Sötétben használhatatlan szinte.

 

Köszönöm a válaszokat

 

Csaba

sbojan Creative Commons License 2021.05.23 0 0 3966

Hali!

 

Szerintem teljesen irreleváns, hogy azok esetében, akiknek már megvan a megrendelésre legyártott kocsijuk a megrendeléstől az átvételig tartó teljes folyamat mennyi időt vett igénybe.

Mostanság elég kaotikus időket élünk, bizonyos alkatrészek beszállítása a gyárakba akadozik (pl. egyes integrált áramkörök), a COVID miatt a legtöbb helyen töredék kapacitással mennek a gyártósorok (amik újra indítása nem egy-két nap) így az, hogy mi volt a múltban, semmit nem jelent  jelenre nézve.

A kereskedőnél val'szeg egyik korábbi vevő (azaz autótulajdonos) sem lesz jobban értesült és tájékozott, szóval a tőle származó információ lehet a legközelebb a valósághoz, de ő sem orákulum, tehát a 3-12 hónapot nyilván ezért írta az ajánlatra.

Előzmény: Amerigo61 (3964)
jollép Creative Commons License 2021.05.23 0 0 3965

Szerintem a 3-4 hónap reális.

Előzmény: Amerigo61 (3964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!