- maradni az apsc-nél de fényerős, gyors és éles fixekkel, esetleg L-es F2.8-as zoomokkal
- vagy FF-es vázzal szintén fixekkel, esetleg van egy pár zoom is (L-esek, 20-35, 24-85, 70-210 3.5-4.5) amik nem degradálják le az FF-et kompakt fényképezőgép szintjére (3.5-5.6 zoomok)
Amit te tervezel első körben: maradni az apsc-nél, tehát zajmentesen maximum iso800-ig használni a vázat 3.5-5.6-os zoommal, tehát kizárólag erős fényben vagy vakuval lehet elfogadható fotókat kapni.
Amivel sokat fotóztam, fotózok: Pana FZ-30 és Canon 350D Azonban mindkettő már 10 év fölötti, és előjönnek rajtuk a problémák....Tehát kiválasztásnál ezen kategória fölé akarok lépni egy kicsit... A MILC valahogy nem jön be, a Nikonnál is nálam hátrány, hogy kissé kisebb a markolata.
Tehát a miért DSLR kérdésre ez kb válasz. Miért Canon, vagy Nikon...miért ne? Miért új gép, nem feltétlenül ragaszkodom hozzá, de azért keveset használt legyen... Miért 18-105? egy viszonylag olcsó széles körben használható obi.... szóval miért ne, vagy mi más? Aztán egy makróobit is tervezek majd venni: Nikon AF-S DX Micro NIKKOR 40 mm f/2.8g...
Ha számítanak az anyagiak, akkor gondolkozz keresős MILC-ben, Oly EM5, NEX 6, 6000. Adapterrel bármilyen obit fel lehet rá tenni, sokkal olcsóbban kijössz velük, olyan fixeket vehetsz, amik a tükröshöz csak aranyárban vannak. Igaz AF nem lesz, de a MILC elektronikus keresőjében hihetetlenül könnyedén tudsz élesre állítani, ami az optikai keresős, alsó kategóriás tükrös gépeknél elég nagy kihivás.
Három gép között vacillálok: eddig a Canont preferáltam, a 650D-t de most a másik kettő Nikon a 3200 és 5200-as A Nikonokhoz 18-105 ös obit akarok mindenképp.... Általános hobbi fotózáshoz, különösképp természet, ill. makró. Az anyagiak is számítanak... Melyiket javasolnátok, mekkora különbség van köztük?
Ha van rá keret, akkor keresőset. Nex6 használtban, vagy NEX6000, esetleg Olympus OMD-M5. Ezekben már mind az új Sony érzékelő van, ami elég jóra sikerült. Indulásnak egy kitobjektiv bőven elég. Aztán jön egy fényerős fix, de hogy az miért lesz jó, arra kell venni egy adapteres manuál fókuszos objektivet. Az olcsóbb, viszont szépen kihozza a fixobi előnyeit.
"Azt szeretném tőletek megkérdezni hogy mikor vagy inkább miért cseréltek DSLR? Bocs ha nem idevágó téma. Szeretnék képben lenni hogy mire figyeljek mikortól kezd a gép korlátozni."
Szerintem akkor kell ezen elgondolkodni, amikor legalább havonta előfordul, hogy a meglévő gépeddel nem tudod azt a képet megcsinálni, amit szeretnél (és ez bánt annyira, hogy áldozz is a történetre).
Családi fotózásnál ilyenek lehetnek a beltéri képek, rendezvény fotók (pl óvodai/iskolai ünnepség/színpadi fellépés) vagy akár egy kerékpárverseny.
A DSLR -ek kitágítják a határokat, de ahhoz, hogy a lehetőségekkel élni tudj meg kell tanulni néhány dolgot (alapok: záridő, rekesz, érzékenység, mélységélesség. Aztán jönnek a haladóbb trükkök egy jobb vakuval és/vagy fényerősebb objektívekkel, még később a perspektívával és a kompozícióval)
Bár ezek az ismeretek mindig jól jönnek, ha az ember fényképezőgépet használ.
"MILC kategóriánál milyen felszerelést javasolnál? Általános családi használatra."
Ha belekotyoghatok. Ezt a konkrét igényeid és a pénztárcád határozza meg. Családi fotózás nagyon sok mindent jelenthet. Ugye egy állatkerti sétán egész más körülmények vannak mint egy erdei túrán vagy egy esti szalonnasütésnél. Ha esetleg a gyerekek sportolnak is, akkor az megint más.
MILC kategóriában általános használatra szerintem elég egy Olympus E-PL5, vagy egy Sony A5000 valamelyik változata. Ezzel már ugrásszerű javulás érhető el egy kompakt géphez képest (sőt néhány tekintetben jobbak mint a belépő DSLR -ek), de ugye lehetnek olyan extra igények (pl kereső, vagy objektív ügyileg), ami emeli a tétet.
Ha a cuccnak a ridegebb körülményeket is bírnia kell - ld. vízesés közelről, barlangtúra, eső, Szlovák Paradicsom kora tavasszal :-) -, az megint feladhatja a leckét. Ezzel azt az örök igazságot akarom hangsúlyozni, hogy "feladatra az eszközt".
"Sziasztok! Még csak pár hete vettem meg életem első tükörreflexes fényképezőgépét, egy Nikon D3300-at egy AF-S DX 18-105 objektívvel."
Gratulálok hozzá :-).
"Most tervezem egy Tamron Af 70-300 obi vásárlását. Mi a véleményetek róla?"
A stabilizátoros, vagy az anélküli változatot szeretnéd? Szerintem a stabilizátor nélkülit inkább ne. Az a fajta objektív aminek kétszer örülsz (mikor megveszed, meg mikor megszabadulsz tőle). Esetleg használtan "addig amíg nincs jobb" alapon. Régen próbáltam még Pentax K-x -en, de nem volt az igazi. Kb 200 -ig egész pofás, afölött inkább nyűgös. Kb ez a minőség: https://www.flickr.com/photos/iainmclauchlan/8601749996/sizes/k/. És ez a lágyulás egy nagyobb felbontású vázon még durvábban előjön.
A Tamron 70-300 VC USD már jobb, de ez az ára is tükrözi. Az olcsóbb kategóriából inkább a Sigma 70-300. Egyébként miért is van szükséged 300 (ekv 450 mm) végű objektívre?
"Szeretnék a makrófotózásban is elmélyülni. Mit ajánlatok hozzá? Objektívet? Közgyűrűsort vagy fordítógyűrűt? "
A fordítógyűrű csak olyan objektíveken opció, ahol van külön rekeszgyűrű az objektíven, különben csak teljesen nyitott blendével tudod használni. A 18-105 -ön ilyen nincsen, így meglehetősen rugalmatlan megoldás lenne.
A közgyűrű jó kompromisszum, de kényelmetlen és viszi a fényerőt. Arról nem is beszélve, hogy olyan kell ami minden elektromos jelet megbízhatóan átvisz, az meg nem olyan olcsó.
Én egy makró előtétlencsét ajánlanék neked. A Raynox DCR 250 vagy egy DCR 150 annyira nem megterhelő (sem anyagi értelemben, sem pedig a táskában) és nagyon jó lehetőség arra, hogy kipróbáld megy-e neked a makró. Használtan is elég könnyen hozzá lehet jutni. Viszont ha makrózni akarsz, akkor szerezz egy eléggé alacsonyra állítható állványt is, mert kézből elég nehéz művelet makrót fotózni.
Sziasztok! Még csak pár hete vettem meg életem első tükörreflexes fényképezőgépét, egy Nikon D3300-at egy AF-S DX 18-105 objektívvel. Most tervezem egy Tamron Af 70-300 obi vásárlását. Mi a véleményetek róla? Szeretnék a makrófotózásban is elmélyülni. Mit ajánlatok hozzá? Objektívet? Közgyűrűsort vagy fordítógyűrűt?
Kisebb mélységélesség, jobb háttérmosás, amivel ki lehet emelni a témát. A színzaj meg jelentősen csökken magasabb érzékenységen a kompakthoz képest. Ezek már most is korlátoznak szerintem :-) De ne gondolkozz DSLR-ben, ott vannak a MILC vázak. Kisebbek és van még jónéhány előnyük, pl. bármilyen objektiv felrakható rá adapterrel.
Sziasztok! Teljesen új vagyok itt és a témában is. Nem rég kezdtem el fényképezni. Jelenleg egy Olympus sz-14 -es "gagyi" gépem van. Nekem jelenleg meg felel. Azt szeretném tőletek megkérdezni hogy mikor vagy inkább miért cseréltek DSLR? Bocs ha nem idevágó téma. Szeretnék képben lenni hogy mire figyeljek mikortól kezd a gép korlátozni.
Minden pénz kérdése. Ha belefér a váz mellé mondjuk egy Tamron 2,8/17-50mm, vagy egy Pentax 16-45 akár használtan is, akkor felesleges a kitobi. Aztán később meg lehet néhány komolyabb fixet begyüjteni. Vázakban néhány évente azért előfordul generációs szenzorváltás, mert amúgy pont ugyanaz van a legtöbb gépben, csak a körérakott tudás más. A mostani generáció elég megbízhatóan teljesít zajban, érzékenységben, de előbb-utóbb tuti cserélődik. Van Pentax fórum, azt érdemes olvasgatni, ha úgy érzed az az igazi, ott az obikról is sokat megtudhatsz.
Szeretném a segítségeteket kérni. Most szeretnék DSLR gépet venni, és a Pentaxba szerettem bele. (obik, tartozékok, stb olcsóbban és a régiek is jól használhatóak)
Ajánljátok, hogy kit-et vegyek és az alap obikkal gyakoroljak, vagy inkább egy váz csak? De akkor ahhoz milyen obit érdemes?
Az,hogy mit fotózok, kedv és helyzet adja. néha makrózok, de többnyire embereket, pillanatokat és tájakat szeretek fotózni, illetve este-éjjel is szeretnék jó képeket készíteni vaku nélkül.
Melyik gépet ajánljátok?
Igazából egy olyat gépet vennék, amit sok évig nem kell majd lecseréljek.
Ismét az egymás melletti beszélés ad okot vitára, sokszor ez történik, amikor két különböző agy másról beszél, ugyanazokat a szavakat használva ;)
Természetesen a 6D/5D mark III jobb a templomban, mert jobban bírja a magasabb ISO-t. Az 5D mark I-en 3200 a max iso, tehát F5.6-tal, ha alexpós a kép a templomban akkor csak a záridővel lehet kalkulálni, ami egyenes út a bemozduláshoz. Itt gondoltam arra, hogy egy 5D ilyenkor inkább egy fényerős objektívvel, mondjuk egy F1.4-essel állja meg a helyét. Természetesen komponáláskor ilyenkor jobban kell ügyelni a mélységélességre, ha a vőlegény/menyasszony távolság nem egyezik egyértelmű, hogy csak az egyik lehet éles, ilyenkor, ha nem lehet feljebb nyomni az ISO-t akkor csak a záridővel lehet kompenzálni a mélységélesség növelését, remélve, hogy nem mozdul be. Természetesen egy hatdé jobb erre a célra a magas ISO tudása végett, ott lehet a záridő helyett az ISO-t növelni akár 20000-ig, a lényeg, hogy ki legyen exponálva, inkább kicsit túl, mint alul, mert ha magas ISO-nál is alul van exponálva és fel szeretné húzni utólag a fotós, akkor a zaj hatványozódik, míg ha jól vagy picit felül van exponálva, akkor az utómunkánál a magas zaj is könnyedén orvosolható. De ezek egyértelmű dolgok, szerintem felesleges is leírni :)
A vitánk egy része abból indult ki, hogy azt írtad: jó egy régi váz templomban 1,4 rekesszel, én meg azt hogy csak épp nem lesz mélységélesség. Ami egy ujabb vázon 4,5-5,6 rekeszen meg igen. Szóval itt az érzékelő mérete érdektelen, a templomi esküvő alanyainak viszont nem mindegy hogy a vőlegény éles, de a menyasszony nem :-)
Nem kitárgyalták, hanem egymás mellett elbeszéltek ;) Folyamatosan. Százbolha az azonos képkivágást hangoztatta, tux meg nem. Egyik nagyformátumot ír a digikompakttal szemben, persze, hogy nem egyforma a mélységélesség, ha más objektív van rajtuk ;)
Jobb hiján a gyártók weboldalán megtalálod, de ha személyesen veszed, akkor ki is tudod próbálni. Állítólag a Tamronnál van egy gyártási szórás, érdemes többet feltenni a gépre.
Nikon D3200 vázra szeretnék új objektívet vásárolni, de mivel nincs beépített AF motor így a kiválasztás bizonytalanságot okoz. Milyen jelölésből derül ki, hogy az obiban van beépített fókusz motor? Pl a következőben van?
Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro (Nikon)? Csak mert a kereskedő azt mondja, hogy van benne!
Viszont ebben egy másik kereskedő szerint nincs, tehát csak manuális fókusszal üzemelne:
Nikon70-300mm f/4-5.6G AF.
Na most mindkettő AF objektív, tehát hol az igazság? Köszönöm szépen előre is! Üdv
Az említett Sigma objektívet 300-on nyitott rekeszen a KGB használta, a gyanútlan áldozatot megkérték, nézzen meg vele készült képeket, és egy pillantás elég volt a szörnyethaláshoz.
8-ra rekeszelve meg szerintem erdőben nem sokra megy vele az ember.
Kezdő gépnek a sony a58y (duplakit) teljesen megfelelő, gyors, a vázban a stabilizátor, de azt mondják egy kicsit a magas isonál a képzaj jobban megjelenik, mint d5200-nél. Árban biztosan üti a felsorolt típusokat. Érdemes lehet ezt a típust is számításba venni.
Kis Nikonokban nincs a vázban AF motor, ezért csak saját, belső motoros objektivvel van AF. Úgyhogy jól meg kell nézni mit vesz hozzá az ember. Nem kell a tükröt csapkodni a gyors sorozatfelvételhez, ott vannak a MILC vázak, mióta a Sony csinálja az Olympusnak, azóta jól birják a magas iso-t. Ott vannak a keresős NEX vázak is 6, vagy 6000. Mondjuk ott telében nincs túl nagy választék.
Arra kértek, hogy válasszak ki egy fényképzőt amit vadászaton szeretnének használni. Bár a keret kissé szűkös... Ezért segítséget kérnék. Teljesen kezdő fotós fogja használni a gépet, és nagyon nem is akar elmerülni a manuális témában. Ezért a Canon 600D-t, a Nikon D3200-t és a D5200-t néztem, de ezeket annyira nem ismerem. Néztem teszt képeket, összehasonlítottam szinte az összes adatot, de gyakorlati összehasonllításom még nincs. Ugye fontos lenne a magas ISO tudás, kevés zajjal, a gyors és pontos AF, a sorozat sebesség. Ha van esetleg még más gép amit Ti ajánlanátok, arra kíváncsi vagyok. Optika: Egy Tamron 70-300 VC-t ajánlanék hozzá, elég jó obi a tapasztalataim szerint. Mondjuk a D5200 mellé már lehet nem férne bele árban. A másik alternatívám (a szűk keret miatt) a Sigma 70-300 DG Macro ami ugye stabi nélküli. Akinek esetleg van tapasztalata és ötlete, hogy melyik gép+optika a legjobb erre, hogy automatikusan beállítson mindent, annak megköszönöm a segítséget.
Nem tudom persze összehasonlítani a gépeket, mivel nincs végtelen mennyiségű pénzem, de ha az Adorama megnézi a signal-to-noise-ratiot és a dynamic range-t, akkor én is megnézhetem a nem említett versenyzőkét. :D És azt látom, hogy az abszolút listavezető Sony A7S a meghatározott küszöböt kb kétharmad FÉ-vel magasabban éri el, mint a 6D, de valamivel kisebb DR mellett.
Hát ezért még piszokul nem lenne érdemes mozdulni. Pláne, hogy a szóban forgó Sony csak 12 MP-s, ami azért a zajszűrés szempontjából csak nem előnyös.
Ettől persze még lehet az a tapasztalatod, ami, nekem nincs mindkettőben tapasztalatom.
Nekem az a meglátásom, hogy bár a Canonnak volt előnye a kezdeti időkben, mostanra a Sony érzékelők állva hagyták a Canont. Normál iso-n a dinamika sokat javult, a Canon ugyanott tart. A (Canon) zajszűrt képeket sose bírtam, bár ott sokszor a buzgó utómunka rontott rajta. És hiába a zajmentes kép, ha nincsenek részletek a se a világos, se a sötét végeken. Oké én sokszor fotózok szinházban, ott azért számit hogy magas iso mellett a megvilágított arc mellett a háttér sötétjében is legyen részlet.