Ez mekkora sunyi patkányság! Már az újságok is napi tizenvalahány vonatról írtak, most meg nem 1-2 vonatot, hanem a felét kihúzták! Mire jó ez? Bebizonyítsák, hogy nincs utas??? Mintha direkt gonosz emberek dolgoznának ott!
Elköltöztetném őket olyan helyre, ahol csak komppal lehet átkelni, és a kompnak is ilyen menetrendje lenne. Hogy anyáznának!
Ha megnézed a 16-os vonal menetrendi ábráját, láthatsz valamit, ami talán egy kis fantáziával megfeleltethető egy vasárnapi Zalaegerszeg-Győr vonatnak: egy Szombathelyre naponta 20.48-kor érkező vonat menetvonala zöld vonallal folytatódik 21.05-kor Szombathelyről, 21.32/33-kor tervezett megállása van Répcelakon, 21.39-43 között Beleden keresztezés céljából, majd 21.57-kor van Csornán, ahonnan abban a percben folytatódik is, innen a 8-as vonal menetrendi ábráján követhető, és 22.17-kor érkezik Győrbe.
Ez lehet akár a Zalaegerszegről 19.45-kor Szombathelyre induló 9811-es személyvonat hétvégi meghosszabbítása is...
Eredetileg 4 perccel korábbra volt tervezve az első Zalaegerszeg-Celldömölk vonat, így 4.53-4.55 között lett volna átszállási lehetőség.
Szerintem a szentgrótit is lehetne igazítani, hiszen csak 26 perc múlva fordul vissza.
De a 24-es vonali rendszer lényege a Zalaszentgrótról 6.01-20.01-ig Zegről 7.18-tól 21.18-ig tartó kétórás ütem lett volna, Zalabér-Batykon sarokcsatlakozásokkal a bobai deltán közlekedő budapesti IC-khez.
(Illetve 7.18 helyett 7.20 lett volna az indulás, mert ennek a vonatnak még nem kellett sarokcsatlakozást tervezni Zalabér-Batykon.)
Fasza :( Úgy néz ki mintha a KTI szakértői belevetették volna magukat a kedvenc hobbijukba, a menetrendek szétbarmolásába és értelmezhetetlen menetrendi lyukak gyártásába. Ez megint csak arra lesz jó, hogy kimutassák, hogy nincs utas.
Tényleg, ezt eddig én észre se vettem: Zalaszentgrótról az eredetileg tervezett kétórás ütem helyett (ami Bp. felé is kétóránként csatlakozást biztosítana) már csak 4.24-kor 5.28-kor, 6.01-kor, 8.41-kor, 16.01-kor és 22.38-kor szerepel vonat ezen a menetrendi ábrán, másik irányba pedig mindössze négy vonat.
Ez így már inkább csak alibimenetrend: napközben közel nyolcórás lyuk van. :/
Lesz valami Zalaegerszeg-Győr vonat is vasárnapi napokon ami Szombathelyig személyvonati megállással fog közlekedni, onnét pedig IC megállással és Flirt van tervezve rá!
Ez nem vasúti fejlesztés, hanam menetrendi fejlesztés. Gondolom ide kapcsolódik majd a deltás IC - k közlekedése, meg a közvetlen Győr - Balatonszentgyörgy vonatok is. Ezek is érintik Zalát. Amúgy a júliusi tervezethez képest a Szentgróti vonatokat már megfelezték.
A Slovnaft szlovák, a Petrol csoport és a Nafta Lendava szlovén. Tudomásom szerint a lendvai finomítót bezárták, a telephelyen maradt Nafta Petrochem pedig nincs jó bőrben és egyébként földgázból is gyárthat, szóval nincs nagy vasúti árualap. Csáktornya Horvátország, amellyel Szlovéniának akadtak határ-konfliktusai, például Pirani-öböl miatt, kisebb szinten vasúton is mehet az adok-kapok.
A Divaca – Koper 2. (DK2) vágány a szlovén politikának azért lehet fontos, mert Koper az egyetlen árukikötőjük, amely az 1 vágány miatt lassan már nem tud több árut fogadni. Az EU részéről az elkötelezettséget a szlovén Violeta Bulc uniós közlekedési biztos magyarázhatja. Én úgy tudom, hogy összekalapozták a szlovén költségvetésből, EU támogatásokból és hitelekből (EIB, SID bank) a szükséges 1,2 milliárd eurót, a 45 éves koncessziós szerződést aláírták a 2TDK céggel, amely lassan kezdheti a 6-7 éves kivitelezést, ami a sok alagút és viadukt építése miatt csúszhat. A koncesszióról szóló 2 népszavazás egyébként érvénytelen volt a kevés szavazó miatt.
Nem csak a DK2, hanem az általad említett kétvágányosítások is fontosabbak lehetnek a szlovénoknak, mint a Beltinci-Lendva, amit vélhetően inkább a magyarok nyomnak a határ mindkét oldaláról. A projekthez szlovén parlamenti döntés is kell majd, amely vélhetően a villamosítást is előírja. Ez tovább drágítja a projektet és csökkenti a megvalósítás esélyét.
Nem lehet, hogy a SlovNaft Lendava -i gyaranak ellatasa miatt akarja az SZ a Ljutomer - Lendava szakaszt esetleg? Nem hinnem, hogy a szemelyszallitas a fo celjuk Lendava -rol ...
(Vmi miatt nem tetszik nekik Cakovec fele, stb...)
A Divaca - Koper 2. vagany egyeltalan mar tutira el van minimum dontve/hatarozva (akar 2030-ig is)?
Csak mert mar min. annyiszor leszavaztak/elkaszaltak, ahanyszor elhataroztak/tervbe vettek ...
Nem is ertem az egeszet, sem Slovenia sem az EU reszerol ...
No meg a Maribor - Spielfeld Strass masodik vagany (nemileg uj nyomvonalon, egy uj alaguttal is) a tervben van az SZ reszerol, az uj alaguton tan mar dolgoznak is, stb....
No meg Jesenice - Ljubljana koze sem artana esetleg egy 2. vagany, stb...
Ezekhez kepest kb. 20-adrangu csak a Lendava-i atkotes, akar tovabb menne ZEG-ig, akar nem ...
Magyar megvalósíthatósági tanulmány készült tavaly, szlovén kb. 10 évvel korábban.
A szlovénok kb. 2030-ig a Koper-Divaca 2. vágány lesznek elfoglalva, csak utána tudnak erre költeni. Ők Lendvának akarnak egy szlovén oldali vasúti bekötést, bár a szlovén A5-ös autópályával szinte párhuzamosan új vonalat építeni egy kb. 3000 fős községnek nincs sok értelme.