Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 2024.05.05 0 1 214754

Szia

Régi épületnél hagyján, hogy igy maradt.

 

De amikor előadják; Ezzel  lett felújitva!  (1-2 éve?)

Előzmény: _nyunyuka (214752)
endrebá Creative Commons License 2024.05.05 0 0 214753

:-)))

Ólomból légpuskagolyókat kell nyomkodni..  régifajta búcsús céllövő (cél-elvétő) golyókat..

Előzmény: _nyunyuka (214752)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.05.05 -2 0 214752

Így oké 🙂.

 

Nekem csak a kátrányos textil-szigetelésű kábel volt a falban a meglepi, ki is pusztítottam! (1*10A->3*32A) No meg az ólomcsöveket...

Előzmény: endrebá (214751)
endrebá Creative Commons License 2024.05.05 0 0 214751

Neménvóóótam..

:-)))

 

Még akitől mi vettük huszonhét éve, az se tudott róluk..   

  Akik építették a házat és a melléképületeket, annak a családnak a helyi idősei amikor kihaltak innen, akkor az elköltözött ifjabbak eladták úgyahogyvolt.

Nemrég találtam réz permetezőt, lószerszámokat, világháború előtti birtokjogi tanácsadó kiskátét..  és mennyi minden elmehetett a szemétbe, ócskavasba.

Előzmény: _nyunyuka (214750)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.05.05 -3 0 214750

Hogy került a szénába? Nem is emlékszel, hogy beleraktad?

Előzmény: endrebá (214747)
endrebá Creative Commons License 2024.05.05 0 0 214749

Nekem nem kellenek.. ígérd meg hogy nem tüzeled el, és neked adom.

Előzmény: Énecske (214748)
Énecske Creative Commons License 2024.05.05 0 0 214748

Szia.

Ez mind kincs...

 

Vevő vagyok rá.....

 

Ha eladó....

 

:-)

Előzmény: endrebá (214747)
endrebá Creative Commons License 2024.05.05 0 1 214747

Sziasztok barátaim, találtam egy fél lovaskocsira való alkatrészt.

 

Emlékeztek talán, múltkorában örvendeztem hogy találtam két kocsikereket, kiderült hogy az a kettő részben elkorhadt ahol benne volt a szénában - de mire a kisfiammal kiemeltük a két selejtet, találtunk két nem is olyan rosszat..  amik rá is voltak szerelve egy első tengelyre.

Traktorral-lánccal kihúzattuk, most aztán lehet restaurálni..

 

Jja, képek :

 

A két selejt kerék                       ..és a két nemisrossz

       

scsabi Creative Commons License 2024.05.05 0 2 214746

Nagyon cuki, szertartályos törpe Mallet. Ilyen aprócskát még sose láttam, dehát hegyipályára kell az ilyen.

Előzmény: Atis57 (214745)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 214745

Szia!

 Köszi ,ez igazán remek.

 

A kompaund gőzős megnyerte a tetszésemet.

Előzmény: scsabi (214744)
scsabi Creative Commons License 2024.05.04 0 2 214744

No, megvan a híd:

és megvan az Ural is.

 

A kettő együtt: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=wcwwjjQ6AZE

Előzmény: scsabi (214741)
Qqberci Creative Commons License 2024.05.04 0 2 214743

A modern gépekkel nincs is probléma,már csak ezért is célszerű volna a Szilik (és a Gigantok) kiváltása. Ezzel legalább 400~500 MVAr-t lehetne megtakarítani. 1993-ban az EDN-ben volt egy hosszú és alapos cikk a problémáról és a lehetséges megoldásokról; meg is kértem az engedélyt a fordításra és másodközlésre (meg is kaptam), de senkit nem érdekelt...

Előzmény: scsabi (214742)
scsabi Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214742

Mindazonáltal, manapság a 4Q áramirányítós mozdonyok esetében a kapacitív jellegű áramfelvétel semmilyen állandósult üzemállapotban (vontatás, vagy fék) nem engedélyezett, rövid idejű, tranziens kapacitív meddőenergia visszatáplálása 0,95 és 1 közti fázistényezővel elfogadható.

Előzmény: Qqberci (214736)
scsabi Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214741

Igazán figyelemre méltó a vasúti vontatásra átalakított Ural 375-ös.

Előzmény: Mlle. Grenelle (214740)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214740

Endre, nézd csak... 🙂

Airbag. Creative Commons License 2024.05.04 0 1 214739

Ó,pár év és már a vonatnak is örülni fogsz majd...

 

ki fogja vezetni,irányítani őket pár év múlva?

talán már új belépőt sem találnak a vasuthoz.

igaz,kellett vagy 25-30 év hogy ide juttasák a vasuti áruszállitást,személy szállítást.

Előzmény: Mlle. Grenelle (214738)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.04 0 1 214738

Endre, én inkább egy drágább vonatra szavazok, de az legyen jó.

Az utazási élmény is fontos.

Előzmény: endrebá (214728)
Qqberci Creative Commons License 2024.05.04 0 1 214737

mikor már reflektoron se lehetett ellátni száz méterre, akkor már 20kV alatt van a vonalifesz-mérő mutatója 

 

Ezért volt sok gépen kiiktatva a feszültségellenőrző relé...

Előzmény: endrebá (214735)
Qqberci Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214736

A meddőteljesítmény-igény és a fázisváltó kölcsönhatása nekem már magasiskola

 

Őrzök még valahol egy olyan menetutasítást az '50-es évekből, amin félórás bontásban megvan, hogy milyen teljesítménytényezőre kell gerjeszteni a fázisváltót. Sok esetben kapacitívre, hogy javítsa a "hozpadó felsővezetéket".

 

A Gigant esetében még annyival rosszabb a helyzet, hogy felharmonikusokat is bőségesen termel.  Persze a tervezéskor - az akkori energiaviszonyok mellett - ez nem volt szempont...

Előzmény: endrebá (214735)
endrebá Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214735

Manapság is meg lehet horpasztani a felsővezetéket ha kéthárom Gigant állatkodik egy táplálási szakaszon..  de Szilikkel már nem.

 

Mikor Kanizsán még nem volt alállomás, akkor Kaposfüred látta el a Szentgyörgy-Gyikányos szakaszt is feszültséggel.. nna akkor lehetett Szilivel is alkotni.

Az volt a népi megfigyelésem, hogy mikor már reflektoron se lehetett ellátni száz méterre, akkor már 20kV alatt van a vonalifesz-mérő mutatója - akkor vissza kellett léptetni a fokozatkapcsolóval.

 

 

A meddőteljesítmény-igény és a fázisváltó kölcsönhatása nekem már magasiskola..  elhiszem, de nem tudom.  pardon.

Előzmény: Qqberci (214733)
Qqberci Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214734

130 -ra tervezték is, és engedélyezték is.

  

Volt is egy olyan táblám egy karambolos gépről lementve, hogy "megengedett sebesség óránként 130 kilométer, percenként 2166 méter"...

Előzmény: endrebá (214728)
Qqberci Creative Commons License 2024.05.04 0 1 214733

Egy apróság: a cikk szerint a Szilivel " igen kedvező energiafogyasztású" mozdonyhoz jutott a MÁV. Ez viszont nem teljesen igaz. A Szilik elterjedésével - a nagyon rossz teljesítménytényező miatt - a vontatási hálózaton komoly feszültségesések jelentkeztek. Emiatt több alállomáson is kiszerelt Kandó- és Bocó fázisváltók pörögtek, mint fázisjavító gépek. Paks beindulásával megszűnt a "meddőteljesítmény-inség" és ezeket a gépeket le lehetett állítani...

Előzmény: endrebá (214728)
endrebá Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214732

Abszolút nem rossz, ha csak ennyi - szerintem sem.  :-)))

Előzmény: Airbag. (214730)
endrebá Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214731

Megtartalak !

     A kormányomban te leszel a kivétel-ügyi államtitkár !   :-))

 

Teljesen elfogadom a kiegészítést.

Előzmény: Qqberci (214729)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214730

csak 2 hiba egy szakújság irótól...

 az nem is rossz manapság

sajna

:-(

Előzmény: endrebá (214728)
Qqberci Creative Commons License 2024.05.04 0 2 214729

kérés nélkül ne segíts.. vagyis ne akarj segíteni ..

 

Egy kivételt tudok: ha veszélyt hárítasz el ÉS egészen biztosan tudod, hogy mit csinálsz és hogy mik lehetnek a kimenetelei...

Előzmény: endrebá (214726)
endrebá Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214728

Köszönöm Airbag, elolvastam és tényleg jó..

 

Két hibát találtam, az egyik az utolsó bekezdés, hogy ha már nem jó a vasúti utazás élménye, akkor legalább legyen olcsó, és hogy ez milyen rossz ötlet.  Szerintem pont hogy jó ötlet, utazzanak sokan vonaton..  vagy tömegközlekedéssel.

A másik hiba, amikor azt írja hogy a Szilit 120 -ra tervezték - mert 130 -ra tervezték is, és engedélyezték is.

 

Különben tetszett.  :-)

Előzmény: Airbag. (214727)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214727
endrebá Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214726

Szerintem nem veszed észre, de a kérésed tökéletesen lemodellezi a technikai világ jelen helyzetét.

 

A női segítségkérés a második legfontosabb az ösztönös sorrendben.  Azt jelenti hogy a gyerekem hordozója bajban van.  Ezért aztán (még a személytelen női eredetű kérés is) a legképtelenebb ötletekre is kap figyelmet és segítőkészséget.

Autótervezés, házépítés, életmód és egészségtervezés.. mindegy milyen téren hangzik el a segítségkérés, mert azt a bizonyos egy segítségkérő személyt akarja a férfi kimenteni a bajából.

 

Amikor Down-dada lettem, ahhoz kellett pszichológiai tanfolyam is, és az első és legfontosabb az volt, hogy kérés nélkül ne segíts.. vagyis ne akarj segíteni .. mert biztosan baj lesz belőle.

  Tegyük emellé azt a meggyőződést hogy "de én csak jót akartam" - és döntsük el hogy mi a lényeg.

A szándék, vagy az eredmény ?

 

És akkor nézzük a vasdarabolást ezzel a szemmel :

Írtam egy tanulságos esetet, hogy vasdaraboláskor még arra is figyelni kell hogy mire lépünk közben - mert kockáztatunk ezt-azt.  Szerintem a többi flexes sem azt vonta le a történetből, hogy a percenkénti tizenkétezres fordulatot törölni kellene az otthoni lehetőségek közül.

  Az hogy te arra jutottál hogy te ilyent nem vennél magadnak vasat darabolni, az is egy helyes gondolat eredménye.

DE

  de a szőkeséget kisegítő tanácsokat rám kötelezővé tenni..  jav : nekem nyomatékosan ajánlani..

hm

Szóval ezt a logikát KELL fölismerni és letiltani arról hogy fontos dolgokon alakíthasson.

Bocsex : az ő életét véresen érintő dolgokon alakíthasson - de amiért ő egy csepp vért se ejt, azon ne.  Akkor se, ha jószándék mozgatja.

 

 

Számít a sértettségedben hogy nem akartalak megbántani?

   Vagy itt látszik, hogy nem számít a jó szándék - ha az eredmény rossz.

Előzmény: Mlle. Grenelle (214722)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 214725

Szia!

 

 Elviekben igen .

A gyakorlata; sajna 5-.10X nagyobb teljesitményt igényel.

innetől súly méret ,kézbenhordózhatóság a probléma.

 

A plazma vágó is kb 2x akkora teljesitményt igényel mint egy hegesztő+ még a sűritett levegó,N2 vagy CO2

Előzmény: Mlle. Grenelle (214722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!