Még akitől mi vettük huszonhét éve, az se tudott róluk..
Akik építették a házat és a melléképületeket, annak a családnak a helyi idősei amikor kihaltak innen, akkor az elköltözött ifjabbak eladták úgyahogyvolt.
Nemrég találtam réz permetezőt, lószerszámokat, világháború előtti birtokjogi tanácsadó kiskátét.. és mennyi minden elmehetett a szemétbe, ócskavasba.
Sziasztok barátaim, találtam egy fél lovaskocsira való alkatrészt.
Emlékeztek talán, múltkorában örvendeztem hogy találtam két kocsikereket, kiderült hogy az a kettő részben elkorhadt ahol benne volt a szénában - de mire a kisfiammal kiemeltük a két selejtet, találtunk két nem is olyan rosszat.. amik rá is voltak szerelve egy első tengelyre.
Traktorral-lánccal kihúzattuk, most aztán lehet restaurálni..
A modern gépekkel nincs is probléma,már csak ezért is célszerű volna a Szilik (és a Gigantok) kiváltása. Ezzel legalább 400~500 MVAr-t lehetne megtakarítani. 1993-ban az EDN-ben volt egy hosszú és alapos cikk a problémáról és a lehetséges megoldásokról; meg is kértem az engedélyt a fordításra és másodközlésre (meg is kaptam), de senkit nem érdekelt...
Mindazonáltal, manapság a 4Q áramirányítós mozdonyok esetében a kapacitív jellegű áramfelvétel semmilyen állandósult üzemállapotban (vontatás, vagy fék) nem engedélyezett, rövid idejű, tranziens kapacitív meddőenergia visszatáplálása 0,95 és 1 közti fázistényezővel elfogadható.
A meddőteljesítmény-igény és a fázisváltó kölcsönhatása nekem már magasiskola
Őrzök még valahol egy olyan menetutasítást az '50-es évekből, amin félórás bontásban megvan, hogy milyen teljesítménytényezőre kell gerjeszteni a fázisváltót. Sok esetben kapacitívre, hogy javítsa a "hozpadó felsővezetéket".
A Gigant esetében még annyival rosszabb a helyzet, hogy felharmonikusokat is bőségesen termel. Persze a tervezéskor - az akkori energiaviszonyok mellett - ez nem volt szempont...
Manapság is meg lehet horpasztani a felsővezetéket ha kéthárom Gigant állatkodik egy táplálási szakaszon.. de Szilikkel már nem.
Mikor Kanizsán még nem volt alállomás, akkor Kaposfüred látta el a Szentgyörgy-Gyikányos szakaszt is feszültséggel.. nna akkor lehetett Szilivel is alkotni.
Az volt a népi megfigyelésem, hogy mikor már reflektoron se lehetett ellátni száz méterre, akkor már 20kV alatt van a vonalifesz-mérő mutatója - akkor vissza kellett léptetni a fokozatkapcsolóval.
A meddőteljesítmény-igény és a fázisváltó kölcsönhatása nekem már magasiskola.. elhiszem, de nem tudom. pardon.
Egy apróság: a cikk szerint a Szilivel " igen kedvező energiafogyasztású" mozdonyhoz jutott a MÁV. Ez viszont nem teljesen igaz. A Szilik elterjedésével - a nagyon rossz teljesítménytényező miatt - a vontatási hálózaton komoly feszültségesések jelentkeztek. Emiatt több alállomáson is kiszerelt Kandó- és Bocó fázisváltók pörögtek, mint fázisjavító gépek. Paks beindulásával megszűnt a "meddőteljesítmény-inség" és ezeket a gépeket le lehetett állítani...
Két hibát találtam, az egyik az utolsó bekezdés, hogy ha már nem jó a vasúti utazás élménye, akkor legalább legyen olcsó, és hogy ez milyen rossz ötlet. Szerintem pont hogy jó ötlet, utazzanak sokan vonaton.. vagy tömegközlekedéssel.
A másik hiba, amikor azt írja hogy a Szilit 120 -ra tervezték - mert 130 -ra tervezték is, és engedélyezték is.
Szerintem nem veszed észre, de a kérésed tökéletesen lemodellezi a technikai világ jelen helyzetét.
A női segítségkérés a második legfontosabb az ösztönös sorrendben. Azt jelenti hogy a gyerekem hordozója bajban van. Ezért aztán (még a személytelen női eredetű kérés is) a legképtelenebb ötletekre is kap figyelmet és segítőkészséget.
Autótervezés, házépítés, életmód és egészségtervezés.. mindegy milyen téren hangzik el a segítségkérés, mert azt a bizonyos egy segítségkérő személyt akarja a férfi kimenteni a bajából.
Amikor Down-dada lettem, ahhoz kellett pszichológiai tanfolyam is, és az első és legfontosabb az volt, hogy kérés nélkül ne segíts.. vagyis ne akarj segíteni .. mert biztosan baj lesz belőle.
Tegyük emellé azt a meggyőződést hogy "de én csak jót akartam" - és döntsük el hogy mi a lényeg.
A szándék, vagy az eredmény ?
És akkor nézzük a vasdarabolást ezzel a szemmel :
Írtam egy tanulságos esetet, hogy vasdaraboláskor még arra is figyelni kell hogy mire lépünk közben - mert kockáztatunk ezt-azt. Szerintem a többi flexes sem azt vonta le a történetből, hogy a percenkénti tizenkétezres fordulatot törölni kellene az otthoni lehetőségek közül.
Az hogy te arra jutottál hogy te ilyent nem vennél magadnak vasat darabolni, az is egy helyes gondolat eredménye.
DE
de a szőkeséget kisegítő tanácsokat rám kötelezővé tenni.. jav : nekem nyomatékosan ajánlani..
hm
Szóval ezt a logikát KELL fölismerni és letiltani arról hogy fontos dolgokon alakíthasson.
Bocsex : az ő életét véresen érintő dolgokon alakíthasson - de amiért ő egy csepp vért se ejt, azon ne. Akkor se, ha jószándék mozgatja.
Számít a sértettségedben hogy nem akartalak megbántani?
Vagy itt látszik, hogy nem számít a jó szándék - ha az eredmény rossz.