Ide várom azokat a szabadidős vitorlázást kedvelő kalandorokat, akik az "ultrakönnyű" - azaz tőkesúly nélküli - vitorlázás gyakorlói, szerelmesei, megszállottai... :o)
420-ashoz való vitorlákat keresek, ha van valakinek használható állapotú és eladná, kérem jelezze és megbeszéljük a részleteket.
Esetleg hajó test javításra (valaminek nekitolták a hajót és lett egy tenyérnyi pókhálószerű repedés egy jól látható középponttal kb vízvonal magasságában) tudtok valakit ajánlani Badacsony vagy Révfülöp környékén?
Ha jól látom képeken, akkor letolós a svert, ebben az esetben (főleg ha a víznél könnyebb) inkább menjen le - és ezáltal fel is - nehezen, nekem amíg nem ragasztottam vissza a szigetelést az uszonyház aljára-tetejére a L2-nél, addig minden egyes fordulónál feljebb csúszott a svert. Próbáltam gumikötéllel lent tartani, de akkor meg kikötésnél nem lehetett hirtelen felkapni. Fürdőzők között kikötni (odébb nem menne egy métert se) egy könnyű jolléval szélben tud kihívás lenni.
A szigetelés épp eléggé megfogja a svertet hogy ne csúszkáljon, de állítani rajta menet közben nem könnyű, ha meg csak egy kis terhelést is kap oldalirányból akkor kb lehetetlen. Szélhatárig felmegyek, fockot kiengedem, grószt kilobogtatom, ekkor tudok rajta állítani, illletve ha ilyen háromnegyed szél környékén megyek feljebb tudom húzni ha az ellenállást csökkenteni akarom.
Szerintem lehet kalózt már akár a szezonnyitóra is május 21-én. A Fecó nem valaki, hanem valami. A legelső sarudi jolle neve volt ami ebben a medencében vitorlázott. Kovács Feri bácsi a legelső sarudi vitorlázó hajója volt 2000 táján, azt hiszem a fiáról nevezte el. Feri amúgy idős kora ellenére még mostanság is szokott együtt versenyezni velünk.
A dobról van rajzod? Rozsda mentesből is megtudnám oldani, de nem szeretnék gyártani dobot. Én úgy értelmeztem az egész forstágról van rajzod! :) Megpróbálok keresgélni valami jó bontottat, vagy veszek egy gyári újat. csak tudnám milyet keressek... :)
"Meg nem is fontos merev forstag, jó nekem, ha alsó és felső résszel oldom meg, csak nem nagyon ismerem a technológiát. Kötélre csavarom rá?"
Így különösen nem érdemes nekiállni ha elképzelésed sincs róla. Nagyjából átérzem a helyzeted, építettem mindenféle vitorlás ismeret nélkül egy skiffet. Úgy kb kompletten, árbocot, minden lehetséges dolgot magam csináltam. De teljesen fogalmatlanul rengeteg a kínlódás és a végén nehéz azt mondani hogy megérte.
UK-ből aránylag gyorsan ideér (1-2 héten belül) bármi, EU-ből szintén, Kínából ilyen 1-2 hónapon belül meg szok jönni bármi.
Olaszból rendeltem asszem hétfőn késő este, kedden feladták, tegnap a kezemben volt. Szóval ez az idén nem vitorlázunk az ebayről rendelve költői túlzás. Amúgy egy felső forgót hirdetnek a balatoni adok-veszek f@szbukkon. Valami 15eért láttam reggel.
Lehet félre érthető voltam, nem ragaszkodom egyáltalán a házi készítésűhöz nekem teljesen jó a gyári! Csak nem tudom hol érdemes keresgélni és mekkorát . Láttam valahol 300000 -ért, de gondolom az kicsit nagyobb hajóra kell.. :) Meg nem is fontos merev forstag, jó nekem, ha alsó és felső résszel oldom meg, csak nem nagyon ismerem a technológiát. Kötélre csavarom rá?
E-bayról nem nagyon akarok rendelni, mert sztem akkor az idén nem lesz használva. :)
Elég nehezen csúszik be a svert a helyére, van valami praktika, amivel kicsit jobb lehet? Amúgy rendben van vele minden, csak sztem rég nem volt használva...
Ha valakinek éppen arrafelé lenne dolga és ellenálhatatlan vágyat érezne egy kis vitorlázáshoz. Májusban két vitorlás verseny lesz a Tisza-tavon. Május 21-én 14:00 kor évadnyitó koszorúzás a Sarudi-medencében (áldozatot mutatunk be a szőke folyónak, hogy idén is kímélje meg az életünket). Koszorúzás után pályaverseny, egyszerű háromszög pálya 1-2 kör szélerőtől függően. Tavaly jó kis 4-5-ös szél támadt 6-os befújásokkal a második kör közepére, így volt némi fürdőzés is. Ezt a versenyt a sarudi élményfalu szervezi, a facebook oldalukon érdemes követni a jelentkezés menetét. Néha van nevezési díj, amiért cserébe járni szokott egy ebéd. Május 28-án II. Fecó Kupa Vitorlás Túraverseny Sarud-Abádszalók távon. Itt nevezési díj nincs, viszont van érem, vagy kupa díjazás az első három egységnek. 9:00-kor szoktunk találkozni a Tündérrózsa Kikötőben és 10:00 körül szokott lenni a rajt. Mivel én szoktam a leglassabban elkészülni, viszont én nyomom a dudát a rajtnál is így néha előfordul némi csúszás, cserébe ha valaki késik, de előre jelzi azt meg szoktuk várni. A táv 20 km amiből 7,5 km-en keresztül az élő Tiszán vitorlázunk. Ideális esetben akár 2 óra alatt is teljesíthető verseny. Tavaly nagyon gyenge hátszelünk volt a folyón, viszont mire Abádszalókra értünk nyakunkra jött egy zivatar. Az utolsó hajók már másodfokban futottak be a kikötőben, pont akkor kötöttek ki, amikor elkezdet rendesen fütyülni a szél. A vihar ideje alatt megebédeltünk a kikötőben és megtörtént a díjkiosztás. Ezalatt a szél kicsit csillapodott az eső elállt és így a díjkiosztás után, jó nagy hullámzásban, de gond nélkül haza tudtunk motorozni. Ezen a versenyen, ha a szélerő, vagy szélirány nem megfelelő, vagy a Tisza árad akkor maradunk a Sarudi-medencében és pályát rövidítünk. Nem túlélőtúra csak baráti élményvitorlázás:-).Túl nagy esélyegyenlőséget, patikamérlegen kimért előnyszámítási rendszert, óvási bizottságot senki ne várjon a Tisza-tavon. Kevesen vagyunk és mindenféle hajó szokott indulni a versenyeken, így gyakori, hogy a túrahajók 470-es jolle, csillaghajó vagy katamarán ellen versenyeznek. Ha kimegyünk a folyóra akkor legfeljebb 10,5 méter magas fix ponttal rendelkező hajók indulhatnak. A folyó és a Sarudi-medence határa sekély, itt vagy 50 cm merüléssel is tudni kell vitorlázni egy 200 méteres szakaszon, vagy kerülni kell jó 1 km-t. A Sarudi-medence vízmélysége miatt legfeljebb 1 méteres merülésű tőkesúlyossal érdemes errefelé próbálkozni, igazi jolléknak való terep.
Bicikli első tengelyből és agyból láttam DIY megoldást, de kétlem hogy a végére (hacsak nincs gépműhelyed) egy biztonsággal működő megoldás olcsóbb lenne mint a gyári. Mint írták a forstágnak feszesnek kell lennie és ezen biztonsággal el kell fordulnia a roller dobjának és a fock felső bekötési pontjánál.
Valami ilyesmi kellene amúgy, igaz júkéjből még van némi költsége, de némi nyomozással sztem simán találni valami EU országból is, esetleg hazai boltban kb ennyiért:
Én nem kínlódnék vele DIY, ha erősebb szélben nagyon szeretnéd betekerni, de nem tudod mert terhelés alatt szorul, vagy netán rosszabb esetben elenged és a forstág mint olyan megszűnik ellátni a feladatát, az könnyen fájdalmas lehet anyagilag és fizikailag is. Kicsike hajóra nem kell túlgondolni merev forstágozni, amit linkeltem teljesen jó.
mondjuk én milyen még nem csináltam, én csak grosz shot klemes csigát két kerékkel. az különben sikerült és gyakorlatban is működött
becsülöm aki ilyennek neki áll, biztos sok károgást fogsz kapni és az általad kreált cucc 2X nehezebb lesz mint a gyári és 2X gyorsabban elkopik, de ezt le kell sza....ni
ami elsőre tök amatőr kívülállóként eszembe jut:
- az biztos hogy a fock élkötelet jól meg kell húzni tehát:
- olyan szerkezet kell ami bírj az ilyen függőleges húzást
- maradnék az eredeti bekötési pontnál -> nem szabad függőlegesen túl nagynak lenni a szerkezetnek, különben túl magas lesz a fock alja
- kérdés hogy végtelenített kötél vagy felcsévélős, valahogy úgy érzem a végtelenítettet házilagosan könnyebb kivitelezni