Attól a pillanattól kezdve, hogy a vonóhorgos tartót felrakod, a jármű részévé válik, ergo ha a rajta lévő rendszámtábla-tartó helye és kialakítása megfelel a fentebbi linken olvasható elhelyezési kritériumoknak, oda elhelyezheted a gépjárműved hatósági jelzést feltüntető tábláját.
Nem jó. Ha megállít a rendőr, akkor azt fogja látni, hogy 3 rendszámod van: 2 az autón, 1 a tartón. Ez sem oké, mert ezek szerint nem valós indokkal csináltattál újat.
Visszatérve a rendszámtáblára (korábbna volt róla szó), a rendőr azért is büntethet ha a jármű hátsó rendszámát leveszed, és a tartóra rakod. Ellenben bemész, megmondod hogy elhagytad, és már csinálják is!
Hát ha van horgod, és ha csak időnként kell ennyit szállítani, akkor tényleg egy utánfutó lenne a megoldás. Beforgatva a kormányokat, és vastag kartonokat téve a bringák közé el is fog férni mind, és mégsem sérülnek meg.
6 biciklit szeretnénk szállítani (2 felnőtt és 4 gyerek)... A tetőcsomagtartó nem nagyon jön szóba, mert az autó (Renault Trafic) már önmagában magasabb 2 m-nél... Mit javasoltok? Utánfutó?
Tudna valaki véleményt mondani e két vonóhorogra szerelhető kerékpártartóról? Árban ezeket voltak amik számomra még megfizethetőek, 60.000 és feletti társaira nincs keretem.
Eladó a képen látható THULE kerékpártartó! Hibátlan karcmentes állapotban,háromszor volt használva! 3 db kerékpár biztonságos szállítására alkalmas!Feltehető bármilyen járműre(kombi,sedán,stb). Ára : 20.000Ft Világítás adapter +5000FT Tel: 06-30-9446636
Nekem is egy vonóhorogra szerelhető(2 bicaj) szállítóm van.Nagyon sokat bír(súlyban) Fel hajtható ha nem kell.Lámpás,rendszámos stb.. Csak az a baj,hogy nem lehet felnyitni az autó hátsó ajtaját,ha a horgon van.Önmagában a fel,vagy leszerelés 1 perc,de a bicikkel már körülményesebb. Nekem Peugeot 307 SW 2.0 HDi-m van.Így ha nem lehet felnyitni a hátulját,akkor belőlről támadjuk meg a csomagteret:-) Ezekkel csak ennyi a baj.
Kerékpár tartó keresés közben bukkantam erre a fórumra egyébként kerékpáros fórumokat rendszeresen olvasom csak az írástól tartom magam távol.
Én a vonóhorgos megoldást vettem most célba. Renault megane-om 10 éves szülinapjára kapott egy vonóhorgot az együtt eltöltött évek emlékére:-))
Korábban a hátfalra szerelhető kerékpártartóm volt de annak hosszadalmas és körülményes volt a felszerelése. A kocsiról leszedve meg nem fért be a csomagtartóba illetve az utastérbe szétbontás nélkül. No meg azóta nyüszög a hátsó ajtóm.
Mind kettőnknek Gepida Reptila 500 nehézharcjárművünk van ami nem ideális a tetőre való felpakoláshoz.
1. Egy mostanában divatos kisebb ötajtós autónál, vagy nagyobb kombinál, egyterűnél csak a lehajtós megoldás működik, az pedig cefet drága.
2. Nálam kevesebb mint 1 liter volt a pluszfogyasztás, pedig ez csak egy 90LE-s autó. Nyilván autófüggő a dolog.
3. 160cm testmagasság alatt tényleg, ez igaz.
4. Az életben még soha senki nem segített nekem a felpakolásban, és egy árva karc nincs a tetőn.
5. Az autó többi részén sincs karc a pakolás miatt. Viszont nem egy olyan ügyfelem volt már, akinek kicsit megnyomorgatták a kerékpárját amikor nekikoccatak. Meg olyan is volt, akinél a pedál belenyomódott a csomagtérajtóba. A ráfutásos baleset az elől lévő autó szemszögéből kivédhetetlen. Jobb esetben a tükörből látod hogy jön valaki és nem lassít, rosszabb esetben csak a puffanásra eszmélsz. Főleg a nagy nyári autópályás araszoláskor gyakori ez, amikor már lanyhul a figyelem, és elég egy kis kihagyás, és puff.
6. A tetőről sem, ha megfelelően van rögzítve.
7. Igen, ez tény: oldalszélre érzékenyebb az autó, 150 felett már számolni kell ezzel.
8. Egy sima lökhárítónak egy koccanás nem árt meg, max. kipattan pár patent. Ugyanez az ütés simán okoz soktízezres kárt a kerékpárokban. A legkívül lévő kerékpárt a hátulról jövő autó üti meg, beljebb tolja, és a bringák egymás ütik össze. Lásd 5. bekezdés eleje.
+1. A mélygarázsban való fennakadást nem írom a tetőn való szállítás hátrányára, mert azt az emberi hülyeség okozza, nem a tart
Én nagyon a vonóhorgos szállítás ellen vagyok, a tetőn sokkal nagyobb biztonságban tudom a kerékpárjaimat.
1) Vannak lehajtható bringatartók, amikkel a csomagtér ugyanúgy hozzáférhetô. Egy átlagos limuzinnál/kupénál legöbbször még lehajtani sem kell, olyan messze van a tartókeret a csomagtérfedéltôl. 2) A fogyasztásnövekedés legtöbbször jóval több egy liternél, fôleg autópályán. 3) Sokkal könnyebb horogra pakolni. 4) Horogra egyedül is fel tudsz rakni mindent, míg a tetôcsomagtartó bakjainak felrakásához kell plusz egy ember - már ha nem akarod meghúzni a tetô lakkozását. 5) Jó párezer kilométert mentem vonóhorgos bringatartóval, egyetlenegyszer sem láttam ilyen ráfutásos balesetet. Az, hogy meghúzod az autó oldalát a tetôre pakolás közben, jóval reálisabb veszély. 6) Ami viszont tényleg gyakori, az a hirtelen fékezés, ebbôl a szempontból biztonságosabb a vonóhorogtartó, nem repül le semmi. 7) Nagy sebességnél is biztonságosabb a vonóhorgos, mert a felépítmény 80%ban szélárnyékban van, jóval kevésbé befolyásolják a jármû menetdinamikáját, mint a tetôcsomagtartó. 8) Ha egy húszéves japán csótányod van, a tartóban meg egy milliós Nikolai, megértem az aggodalmad. Én személy szerint leszarom, ha meggörbül a tartó egy esetleges koccanásnál, mert a metálfényes, tolatóradaros hátsó szoknyám állapota anyagilag jobban izgat.
Összefoglalva, én még életemben nem láttam olyan embert, aki anyagilag megengedhette volna magának a vonóhorgos megoldást, és mégis tetôcsomagtartót választott. (Természetesen nekem eszem ágában sincs elôírni, ki melyik megoldást válassza. Nekem mindkettô volt, tetôcsomagtartó soha nem kéne többet.)
Ha van az autódon vonóhorog, akkor nem kérdés, hogy mit válassz.
Azért ezt nem ennyire egyértelmű. Nekem is van horgom, mégis a tetőn (vagy az autóban) viszem a bringákat. A 18-as hozzászólásban leírtam, hogy miért nem pártolom a vonóhorgos szállítást. A fogyasztás kb. 1 literrel megnő, tehát kilométerenként, 2-3 forint. Egy Bp-Balaton oda-vissza úton kb. 700Ft. Ennyit nekem megér, hogy a kerékpárok biztonságban vannak egy koccanástól.
Megpróbáltam kérni egy 3. rendszámot, hogy ne kelljen átrakosgatni, de persze közölték, hogy azt nem lehet....ki tudja, miért...
Kell hogy adjanak harmadik, pecsételetlen (azaz nem érvényes) rendszámot! Az autóról elvileg nem szabad átszerelgetni. Szerintem valami irodai droid szokás szerint ökörséget mondott neked, nehogy dolgozni kelljen.
Bár sajna a vázat is fogja, de nagyon esküdöztek ott a fiúk, hogy olyan anyagú a befogó, hogy soha nem lesz karc emiatt a vázon.
Igazuk volt, a Thule karjai gumírozottak, nekem még egy darab karcot sem okoztak.
Nekem a tetős nem szimpatikus. Nem valami bizalomgerjesztő, mikor látom az árnyékból, hogy a menetszél, meg az úthibák okozta rezgéseket úgy tolerálja, hogy a nyereg vagy 5centiket mozog jobbra-balra.
Ez a kisebbik gond. A nagyobbik, hogy a megnövekedett légellenállás plusz fogyasztást okoz, illetve, hogy tetôre pakolás közben nem túl nehéz a bringával meghúzni az autót. Ha van az autódon vonóhorog, akkor nem kérdés, hogy mit válassz.
Kösz a gyors választ! Tudnék venni használtan 2 bicajos tartót indexel, rendszámtartóval vonóhorogra rakhatót, dönthetőt. Kérdésem az lenne hogy használatához kell-e valamiféle engedély, műbizonylat amivel rendelkeznem kellene. Magyarán érdemes megvenni papírok nélkül? Üdv!
Elnézést, hogy bele vau-vau, de egyszer egy ismerős hölgy (he-he-he), leviharzott egy mélygarázsba egy Renault Scenic-vel és a tetőn ott voltak a bringák. Volt nagy mosolygás utána!
De nem ezért jöttem, hanem hogy tanácsot kérjek, meglepő módon bicaj szállítás ügyben. Vagy tapasztalatot.
Nekem sem tetszik a tetős szállítás, bár van igazsága annak, amit mondtál. De vonóhorgom sincs. Tehát én olyan hátsóajtóra felfüggeszthetős megoldást preferálnék. Mi a véleményetek? Nekem szintén Scenic-em van a II. szériából.