A Hódmezővásárhelyről Szegedre 15:08-kor és a Szegedről Hódmezővásárhelyre 16:01-kor induló vasútvillamos (33053 és a 33054 számúak) műszaki ok miatt a mai napon nem közlekedik.
Tájékoztatjuk a Tisztelt Utazóközönséget, hogy forgalmi zavar történt a TramTrain vonalon. A Rókus vá-ról 17:42 órakor illetve Szeged vá-ról 18:01 órakor induló TramTrain helyett villamos közlekedik. 18:20-kor Rókus vá-ról Hódmezővásárhely felé közlekedő TramTrain járat kimarad. Érintett járatok: 1-es jelzésű vasútvillamos (tram-train)
Megértésüket és türelmüket köszönjük.
2022. május 12. csütörtök, 17.02
A Szegedről 16:28-kor Békéscsabára induló 7706-os számú személyvonat járműhiba miatt nem közlekedik.
Közben Szeged-Rendezőre befutott 1 vonatnyi vasbeton keresztalj, illetve egy megrakott dozátoros szerelvény is, a következő napokban a pályaépítés leglátványosabb része jó eséllyel folytatódik majd.
Sajnálatos a palyahiba -ami érdekesen hirtelen derült ki-, de attól még a TT szerelvények megkapták az engedélyt a 100-as sebességre.
Viszont érdekelne, hogy a palyahibaval érintett szakaszon volt-e jellemző a kígyózó mozgás? Mert ha igen, pont ott, akkor valami turpisság van a háttérben.
A kecskési ív sugarát 490 méterre mértem. Ha ennél kicsit kevesebb lenne a Röszke-Dorozsma delta ívsugara, akkor oda(f)érhetne a 136 és az osztrák híd közé. (A rajzon 490 méteres ívsugár szerepel, az átmeneti ív csak a felső végénél van meg.) Az Osztrák-híd töltésének utolsó néhány métere még el is bontható, hiszen egy Lázár János-féle beruházás esetén (Osztrák-híd reaktiválása) egy új híd építése nem lenne jelentős tétel.
Nem ertek hozza, mekkora lehet a legszűkebb járható ív, de pusztán csak bizonyos iparvágányok felulnezeti kepebol ítélve, akár a szűkebb iv is létrejöhetne. Persze ott szigorúan csökkentett sebességgel.
Csak így gyorsan pár perc alatt térképre nézve ötleteltem. Ami biztos a piros és a kék utóbbi a 135 régi nyomvonala mai napig megvan a magastöltés, gyalogosan járható is. A híd pillérjei is megvannak mindkét oldalt. Ezt a töltést felhasználva lehetne a deltát is vinni valahol középtájt lekanyarítva és bekötve a 140-esbe. Viszont a tavakat így érintené, ami elég nagy földmunka lenne. De valóban elviekben lehetséges lenne a sárga vonalhoz hasonlóan egy szűkebb ívben vinni a deltát, és akkor tavakat nem érintene. Nem láttam még nyomvonal tervezetet a deltára, lehet, hogy köze sem lesz egyik verzióhoz sem ha mégis megépül.