Keresés

Részletes keresés

mcg Creative Commons License 2022.06.03 0 1 5932

fizetős sem lesz, de félórázás sem lesz...nyugi :)

Előzmény: sncf7 (5929)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2022.06.02 0 0 5931
Előzmény: looksharp (5930)
looksharp Creative Commons License 2022.06.02 0 0 5930

Azt lehet tudni, milyen munkákat terveznek?

Előzmény: gyoparOHs (5927)
sncf7 Creative Commons License 2022.06.02 0 1 5929
Előzmény: gyoparOHs (5928)
gyoparOHs Creative Commons License 2022.06.02 0 1 5928
gyoparOHs Creative Commons License 2022.06.01 0 1 5927
romtemplom Creative Commons License 2022.05.29 0 1 5926
gyoparOHs Creative Commons License 2022.05.21 0 14 5925

Tegnapi naptól  - üzemkezdettől-    a Tram Train  100-l jár.   Vhely-Rókus közt.

AKF996 Creative Commons License 2022.05.14 0 0 5924
T 6 Creative Commons License 2022.05.12 -2 0 5923

Csak úgy....

 

2022. május 12. csütörtök, 15.11

A Hódmezővásárhelyről Szegedre 15:08-kor és a Szegedről Hódmezővásárhelyre 16:01-kor induló vasútvillamos (33053 és a 33054 számúak) műszaki ok miatt a mai napon nem közlekedik.

 

 

Tájékoztatjuk a Tisztelt Utazóközönséget, hogy forgalmi zavar történt a TramTrain vonalon. A Rókus vá-ról 17:42 órakor illetve Szeged vá-ról 18:01 órakor induló TramTrain helyett villamos közlekedik. 18:20-kor Rókus vá-ról Hódmezővásárhely felé közlekedő TramTrain járat kimarad.
Érintett járatok: 1-es jelzésű vasútvillamos (tram-train)

Megértésüket és türelmüket köszönjük.

 

2022. május 12. csütörtök, 17.02

A Szegedről 16:28-kor Békéscsabára induló 7706-os számú személyvonat járműhiba miatt nem közlekedik.

MÁVINFORM

gyoparOHs Creative Commons License 2022.05.08 0 0 5922

Indula mandula...

Előzmény: BbojsziI (5921)
BbojsziI Creative Commons License 2022.05.08 0 5 5921

gyoparOHs Creative Commons License 2022.05.07 0 3 5920

...a következő napokban a pályaépítés leglátványosabb része jó eséllyel folytatódik majd....

 

Így igaz.   A jövő héten folyt köv.

Előzmény: Magyar NaBA (5919)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.05.06 0 5 5919

És lőn...

 

Szeged, 2022. május 6. 

136-os vasútvonal 0+000 --> 0+700

 

Közben Szeged-Rendezőre befutott 1 vonatnyi vasbeton keresztalj, illetve egy megrakott dozátoros szerelvény is, a következő napokban a pályaépítés leglátványosabb része jó eséllyel folytatódik majd.

Előzmény: gyoparOHs (5912)
akóR Creative Commons License 2022.05.03 -2 2 5918

Egy Szagérző Bácsi az előbb mondta a tv-ben, hogy azt a kígyózást a gyártóval összefogva kiküszöbölték ! :-)

Előzmény: 7-es troli (5916)
7-es troli Creative Commons License 2022.05.03 0 1 5917
Előzmény: 7-es troli (5916)
7-es troli Creative Commons License 2022.05.03 0 3 5916

Sajnálatos a palyahiba -ami érdekesen hirtelen derült ki-, de attól még a TT szerelvények megkapták az engedélyt a 100-as sebességre.

Viszont érdekelne, hogy a palyahibaval érintett szakaszon volt-e jellemző a kígyózó mozgás? Mert ha igen, pont ott, akkor valami turpisság van a háttérben.

Előzmény: T 6 (5915)
T 6 Creative Commons License 2022.05.03 -6 1 5915
Előzmény: 7-es troli (5914)
7-es troli Creative Commons License 2022.05.03 -1 2 5914

Mivel itt még nem szerepelt a hír:

TT + 100km/h = pipa

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161411645&t=9049702

gyoparOHs Creative Commons License 2022.05.02 0 1 5913

    "Talán a Harcos úti átjáróig."

 

Pontosabban, inkább csak a leendő Szentmihályi megállóig...

Előzmény: gyoparOHs (5912)
gyoparOHs Creative Commons License 2022.05.02 0 0 5912

Talán 1 hét múlva fektetnek.   Talán a Harcos úti átjáróig.

Előzmény: Magyar NaBA (5911)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.05.01 0 3 5911

Szeged-Kecskés, 2022. május 1. 

2+370 körül (Kiserdő sor végén lévő átjáró)

A zúzottkő alapréteg már elérte az 5-ös út felüljáróját.

A kecskési útátjárónál pixelre ugyanaz a helyzet, mint az 5891 hsz-ben. 

koller andor Creative Commons License 2022.04.25 0 0 5910

Röszke határában fényképeztem ma.

Előzmény: koller andor (5909)
koller andor Creative Commons License 2022.04.25 0 7 5909

R

Magyar NaBA Creative Commons License 2022.04.25 0 7 5908

No, nekem így jön ki.

A kecskési ív sugarát 490 méterre mértem. Ha ennél kicsit kevesebb lenne a Röszke-Dorozsma delta ívsugara, akkor oda(f)érhetne a 136 és az osztrák híd közé. (A rajzon 490 méteres ívsugár szerepel, az átmeneti ív csak a felső végénél van meg.) Az Osztrák-híd töltésének utolsó néhány métere még el is bontható, hiszen egy Lázár János-féle beruházás esetén (Osztrák-híd reaktiválása) egy új híd építése nem lenne jelentős tétel. 

 

Előzmény: Törölt nick (5903)
7-es troli Creative Commons License 2022.04.22 0 7 5907

Na a zöld vonal az vicc kategória. Azon max egy villamos tudna fordulni...

keress a térképen iparvaganyokat, hogy legyen viszonyítási alapod.

De a találgatásokat szerintem itt le is zarhatjuk. Majd a mérnökök megvizsgálják.

Előzmény: Törölt nick (5906)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.22 -1 0 5906

 

Akár valami ilyesmi is lehet, amit zölddel jelöltem alul, ez tényleg elfér. Szajoli delta is elég szűk íven megy és asszem 20-al járható.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5905)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.22 0 1 5905

Igen így van, és egy szűkebb ívű lassan járható deltával is előrébb lehetnek ha sikerül megspórolni egy körbejárást rendezőn 

Előzmény: 7-es troli (5904)
7-es troli Creative Commons License 2022.04.22 0 0 5904

Nem ertek hozza, mekkora lehet a legszűkebb járható ív, de pusztán csak bizonyos iparvágányok felulnezeti kepebol ítélve, akár a szűkebb iv is létrejöhetne. Persze ott szigorúan csökkentett sebességgel.

De majd a tervezők eldöntik...

Előzmény: Törölt nick (5903)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.22 -1 2 5903

Csak így gyorsan pár perc alatt térképre nézve ötleteltem. Ami biztos a piros és a kék utóbbi a 135 régi nyomvonala mai napig megvan a magastöltés, gyalogosan járható is. A híd pillérjei is megvannak mindkét oldalt. Ezt  a töltést felhasználva lehetne a deltát is vinni valahol középtájt lekanyarítva és bekötve a 140-esbe. Viszont a tavakat így érintené, ami elég nagy földmunka lenne.  De valóban elviekben lehetséges lenne a sárga vonalhoz hasonlóan egy szűkebb ívben vinni a deltát, és akkor tavakat nem érintene. Nem láttam még nyomvonal tervezetet a deltára, lehet, hogy köze sem lesz egyik verzióhoz sem ha mégis megépül.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!