Tudom, van mar kamionos topik. De szerettem volna ha lenne egy olyan is, ami ugy mukodik mint egy nyilvanos forum. Ahol barkinek szabad hogy akar eltero infoja vagy velemenye legyen, nincs nemkivanatos hozzaszolas, nem elfogadott az hogy sertodesekkel es fenyegetesekkel lehet barmikor szamolni. Majd elvalik hogy kellett-e egy ilyen.
Köszi. Még annyit sikerült kiderítenem, hogy tényleg van ilyen kuplung védelem.
(Egy Alfa Romeós fórumon van egy Daf szaki, csak nem tudtam regelni mert nincs Alfám:-)
Esetleg nincs valami maszek szaki szerelő műhely tipped akik értenek is hozzá, mert van egy 105-ős is sajnos ő egy ipari hulladék, mert törve volt és van vele baj gazdagon.
Tuti van egy mikrokapcsoló valahol. Én a kuplungpedálnál keresném leginkább, nem hiszem, hogy kívülre tették volna.
Nyugodtam használd nagy súlynál is a 2ből 4be rakást, a 105-ös könyve már tanácsolja is.
Én általában így váltok: rövid2, rövid4, rövid5, rövid6 és utána vagy hosszú6 vagy rövid7 :)
Azt a high gear írást nem értem, nekem sose írta egyik sem amiket hajtottam...kivéve a tga-n a kuplung túlmelegedést meg a nyomd jobban-t (automatizáltnál:) )
Ha kinyomom a kuplungot akkor se add neki gázt, meg ha sebességbe van akkor sem.
Fel engedet kuplungal lehet gázfröcsözni.
Elkezdem felengedni a kuplugot elindul ő szépen még 24 tonnával is dombnak fel fele is ,és miután felemeltem a lábam addigra már reflexből lenyomja gázt a másik lábam,és ugrik egy nagyot, majd átrakom 3asba ás újból kezdődik.
Ha kettesből rakom 4.be úgy már jobb a helyzet, dehát azt nem nagyon erőltetném, csak kis súllyal vagy üresen.
Ja és irja is ,hogy to high gear.... de még rövid 1nél is....
Mondjuk szegénykémben van 1,4 millió km. Doktorbácsi nem nagyon látta.
Igazából lámpánál elindulni rossz vele, meg ha gyorsan kellene rajtolni.
Nem igazán értem ezt a dolgot, mi értelme lenne ennek. Mi van ha olyan a helyzet, vontatót vagy darut kellene hívni hozzá?
Ha csak simán kinyomod a kuplungot, akkor tudsz gázfröccsöt adni sebességbe rakva?
Tuti a kuplungpedálnál van valami mikrokapcsoló (meg kellene lennie a váltónál is ami érzékeli alsó/felső állást), ha tényleg így van. De az akkor minden fokozatban csinálná, hisz honnan tudná melyik sebességi fokozatot kapcsolod.
Kaptam egy 2005-ös XF95 ös 430 holland csodát, és az a bajom vele hogy alsó sorban nem ad gázt még fel nem engedem a kuplungott teljesen, ez igen kelemetlen érzés ha ki kellene lőni egy kereszteződésből.Mert ez a semmi semi majd ugrik mint a kecske nem túl jó érzés 3as-4esből meg nem indulnék..... Nem tudjátok mi lehet a hiba oka.
Az autó ex Francia Gefcos vontató volt,rövid hidas, az elöző gazdájának
azt mondták a szervizben hogy ez valami kuplung védelem, és nem találják a hibát,de nem hiszem hogy ennek így kellene lennie.