Kedves Fórumozók!
Akik ezt a topikot megnyitjátok, bizonyára mind utaztatok már ezen az átkos útszakaszon.
Szerintem ez tragédia! Ha megnézzük hol van a legtöbb halálos baleset, mely magyarországi úton, szerintem ez a toplista élmezőnyében helyezkedik el.
Sajnos! :( Ma amíg Törökszentmiklósról elértem a 4-esen az M0-át 3x ütközhettem volna kedves román vezetőtársaim jóvoltából frontálisan:( Ez KATASZTRÓFA!!!! Ez ellen tehetne a kedves kormányunk, ha már a drága benzinben ott az a huncut jövedéki adó!!!
"Az érintett útszakaszon teljes útzár van érvényben. A 4-es főút több szakaszán is terelés van érvényben, a környéken hatalmas a torlódás - jelentette az MTI tudósítója a helyszínről. Beszámolt arról is, hogy a baleset résztvevői közül a kisteherautó sofőrje külföldi, azt egyelőre nem tudni, milyen állampolgárságú" ...
Tegnap "megnéztem" BAW-val kezdődik a rendszáma. Vecsésen az elkerülő végén/elején mérték"
Tegnap megint "megnéztem" a Corolla rendszámát: BAW-321.
De egyébként (tegnap) reggel ideges voltam, hogy nem képesek a 4-esen eltolni normálisan a havat. Aztán AIrsán lementem a 40-esre, és jött a felismerés. Ott AIrsa és CBercel között egyáltalán nem volt a hó eltolva. Úgyhogy még a 4-estől is vannak rosszabb helyek! :-(
és eme tényekkel a nagyokosok a bőrfotelben miért nincsenek tisztában??? Vagy csak senkit nem érdekel mlg egy nagyobb ember nam hagyja ott a fogát egy hitvány figyelmetlen román miatt...
hátkéremszépem, az úgy vót, hogy 1xvót, hónemvót 1 konferansz helsinkibe, ahol összejöttek az okosok és megaszonták, hogy hol legyen INTERNACIONÁLIS KORIDOR, ami lyól néz kia térképen.
márpedig ott aszonták, hogy a 6os vonalába legyen, mert annak a végén van a pöcsnyi plocse, a 4es mentén meg ne legyen, mert annak a végin csak románia-bulgária-görögó-törökó van, meg ilyen szarzsákok.
és így is lett.
akinek meg nemteccik, az mennyen el szlovákijába, oszt lyónapot.
Nem tudom, szerintem naiv dolog azt hinni hogy azért büntetnek mert javitani akarnak bármilyen statisztikán is. Ez tényleg csak pénzről szól. De jó ez igy szerintem, aki hülye fizessen. Mint ahogy irtam elöbb, legfeljebb arra apelálhatnak a statisztikáikkal a rendőrök hogy néhány félnótás (talán) elgondolkodik a vezetési stilusán.
Az hogy egy M4-re mindenképpen szükség van ott nincs köztünk vita. Egészen a román határig lehetőség szerint, hogy minél gyorsabban ki vezessük a román meg moldáv öngyilkosjelölteket az országból. Amit a vasútról mondasz abban egyetértünk, és miután személyesen is érintett vagyok a témában mint vasutas, óriási mulasztásnak tartom hogy vasúton a teherszállitás nincsen sokkal jobban kihasználva. Nevetséges hogy Francia/Németország-Törökország/Oroszország stb relációk nem csak és kizárólag vasúton mennek RoLa-ban pl.
Soproni vagyok. Ezért jövök talán a kelleténél kicsit sürübben Ny-Európával mindig mert itt lakok mellettük, meg át is járok minden nap.
Ezt a vitát azért folytattuk, mert kétségbe vontam az álságos hozzáállásukat.
Mármint, hogy azért büntetnek, mert javítani akarják az utakon történt elhalálozások statisztikáját. Magyarul, hogy ne legyen annyi haláleset. Tök nem érdekli még a sánta kiöregedett nyomozókutyát sem. Hogy kevesebb legyen a baleset, abban érdekeltek lennének, mert nagy aparátust kell üzemben tartani miatta. De ott sem az elhunytak száma a baj.
Szóval innen indult a balkáni hozzászólásom.
De ezt már most ne ragozzuk tovább, mert nagyon elvittük offba a topikot.
Annyit hozzá tehetünk, ellentétben veled(?) én igenis keskenynek tartom a 4-est ehhez a kamion és egyéb forgalomhoz.
Két megoldás is kínálkozik. Az egyik adott is, de a közúti lobbi elnyomja. Arról van szó, hogy adminisztratív eszközökkel vasútra lehetne terelni a teherforgalmat. Párhuzamos a 4-essel.
Másik az autópálya. Annak vannak serény támogatói. Ebből nagy pénzt lehet kilopni, de tőkeigényes. Előbb utóbb kikényszeríti az élet.
És még eszembe jutott valami ennek kapcsán. Amikor épült a Szolnok megkerülő, én mint laikus azt kérdeztem, hogy ha már szűk a négyes, akkor legalább a hídpilléreket miért nem úgy építik, hogy bővíthető legyen? Valamikor azt tanultam, hogy minden út átereztő képessége annyi, mint a legszűkebb pont áteresztő képessége.
Az hogy a rendőrség részéről pénzbehajtásról szól a dolog abban igazad van. De ez máshol is pont ugyanigy van, és nem értem hogy ezen miért van mindenki mindig meglepődve idehaza. Amit fel lehet róni a rendőrségnek az talán az hogy valóban van olyan amikor ártatlant birságolnak meg -direkt. Na és ez a lényeges különbség köztünk és a Lajtán túliak között, nem a pénzbahajtás.
A sportszerüségkedvéért azért hozzáteszem hogy engem viszont kétszer már büntettek meg gyorshajtás miatt a 15 évem alatt. És sajnos mindakétszer igazuk volt. :-)
Pár napja voltam Szolnokról Debrecenbe. A 4-es KESKENY úton, esős, ködös időben rengeteg őrült kamionossal megterhelt úton nem láttam rendőrt, csak a hajdúszoboszlói bekötő úton. Ha jól észleltem ott mindenkit megállítottak.
Az már nem veszélyes szakasz, nyugisabban lehetett vegzálni, külföldi is elvétve téved oda. Ez kényelmesebb pénzbeszedés. Közlekedésre áldásosabb hatást kinn a 4-esen már jelenlétükkel is elérhettek volna.
1968 óta van jogsim, azóta vezetek is. KOPKOP Még nemsajáthibás balesetem se volt. Egy ártatlan koccanás nélkül voltam eddig. KOPKOP.
Persze kellett ehhez egy adag szerencse is. Nem a tanyáról jártam be a faluba hetente vásárolni. Vállalati autót is nyüstöltem, bejártam kocsival Rotterdamtól Sulináig.
Kétszer büntettek meg.
Egyszer 20 forintra gyorshajtásért. A '70-es években. (Csepel motorkerékpárral) :-)
Egyszer pedig záróvonal átlépésért. 30 év múlva.
Harmic év múlva morgás nélkül fizetek. :-)
Szóval nem vagyok egy szabálytalankodó, nyughatatlan tipus.
Persze én sem vagyok makulátlan, de nem is renitenskedem és nem akark senkit se rokkanttá tenni. A keményebbről ne s beszéljünk.
De mindamellett álságosnak tartom a rendőrségi kijelentéseket.
Lehet hogy senkit sem érdekel, nem tudom, de elsősorban téged kell hogy érdekelljen hogy ne vedd semmibe a másik ember életét csak mert 10 perccel korábban akarsz odaérni valalhova. A rendőrnek itt, ha tetszik ha nem, semmi más dolga nincs mint hogy jó alaposan megbüntessen.
Erről mindig az a történet jut eszembe amikor egy nagyon kedves müsörvezetőnk hisztizett a reggeli müsorában hogy a szemét osztrák rendőr megbüntette x euróra mert nem tartotta be a jobbra tartsot az amugy tök üres autópályán. És nekem ilyenkor mindig eszembe jut hogy ha a magyar rendőrség is elkezdene birságolni ilyenekért, akkor aztán nem győznénk takaritani a "mocskos rendőrállam" tageket a házfalakról az tuti. :-)
És hogy bevételfüggő? Persze hogy az. Kinek nem volt világos idáig hogy nem az. Kapitalizmusban élünk. Igy müködik ez mindenhol szerencsésebb helyeken. De mondom mégegyszer ha nem szabálytalankodsz (nagyon durván) akkor jó eséllyel békén is hagynak. Legalábbis nálam igy van.
Ezek szerint vannak balkáni beütéseim. :-) Most is fenntartom, hogy testületben senkit nem érdekell. Emlékezz rá, egy időben hogy tagadták a bevételfüggőségüket. Először a sebességmérők vásárlásának kapcsán derült ki.
Egyáltalán van még figyelmeztetési joguk? Tarifatáblázat szerint automatikusan nyomatják a büntetést.
Legfeljebb a kezdő, kényesgyomrú helyszínelők borzonganak, még bele nem fásulnak.
na basszus, ez most egy igazi balkáni mentalitásra valló beszólás volt: az is egy oka hogy nyilvánosságra hozzák ezeket az adatokat, hogy az a rengeteg gondatlan ego szörnyeteg kinn az utakon tán észbekap, és kicsit visszafog magából. persze biztos a pénzbeszedés is szerepet játszik nem tagadom, de mint ugye mindannyian tudjuk ha nem szabálytalankodsz, kisebb eséllyel b*sz meg a zsaru. ezt még talán kis hazánkban is ki lehet jelenteni.
Ki a fenét érdekell (az érintetteken kívül), hogy hány ember hal meg az utakon? A rendőrség is csak önigazolásként használja az ilyen tartalmú statisztikát a pénzbeszedéséhez.