Egyébként , nekem az újabban vásárolt (de kicsit régebbi) autóm alvázszámát, pár napja kérdezték le a Hyundai-Kia-Lada márkakereskedésben (ott vettem a másikat, amikor még Chevy volt...*)
Azt rögtön meg tudták mondani, hogy osztrák felszereltségű. Igaz, többet ennél - nem sokkal...
(Tartalékkulcs készítés a projekt. Nem lesz olcsó, de kell nekem...)
*Ha valaha Chevy-t adtak el, akkor fenn kell tartaniuk bizonyos garanciális / szerviz hátteret. Nem örülnek "szívből", mert qva drága a program és alig viszi be valaki. Viszont eddig mindenre kaptam 20% kedvezményt: pótkerék-szettre és most a kulcsra is.
Alvázszám alapján hol lehetne egy autót lekérdezni? Voltam bent egy Opel márkakereskedésben és ott azt mondták,hogy nem lehet,esetleg tudtok olyan honlapot ami megbízható?
Na ma ránéztem OBD stekkerrel és lehet hogy valóban a lambda szonda kakukkos vaqy az is. Folyamatosan 900 C mutat és folyamatosan 1.999 a lambdám. rendeltem bontott szondát 10e Ft. holnap estére talán ki is cseréltem na majd kiderűl.
Talán tudsz segíteni? Szóval légmennyiség mérő csere előtt dobta a 84 hibakódot. check lámpa nem villant fel. De melegedett az autó. Vízhőfok nem volt kritikus de a hűtőventilátor folyamatosan ment. Ilyenkor a fogyasztásmérő is az egekben volt. 50-60km/h közti egyenes úton kicsi terhelésnél tempómattal érezhető , hogy nem egyenletesen megy a motor, alig észrevehetően de finoman rángatott. Ha tempósan gyorsítottam akkor még el sem értem a 110km/h akkor jött a check lámpa Megállás után OBD keresztül tárolt hiba a P200A jelent meg. Érdekes, hogy kis tempónál is amikor a 84hibát kiírta és megálltam akkor OBD P200A hibakódott mutatott és nem pillanatnyi hibaként. De a check lámpa nem égett. ez miért van? Majd kicseréltem a légmennyiségmérőt hidegen indítva P0111 és P0112 mutat egyszerre. Check lámpa nem ég. Menet közben a két hibakód megmarad OBD figyelmeztetésnek check lámpa nem világit víz nem melegszik. gyorsításkor 130-140km/h tempómat semmi probléma. Majd egy idő után check lámpa. kiolvasva P200C ezt folyamatos hibaként még azért oda adta a másik két hiba mellé. Valami okosság?
Nem 1 orlandót csináltak már amit szakszerviz nem tudott megcsinálni és a szakszerviz azt mondta DPF csere 6kiló. Megcsinálták. egy cső volt kipukkadva. illetve van megfelelő OBD kütyüjük csináltak már chip tuningold dízel orlandót. többet.
Chip tuningos cég -ha csak nem kifejezetten a Daewoo/Chevrolet vonalra állt rá- nem rendelkezik a SCAN 100-as műszerrel és típusspecifikus programmal, tekintve hogy ezek együttes ára a milliót közelítik, ráadásul a frissítés sem ingyen kapják. Vagyis, ha nem ezzel a műszerrel akarták kiolvasni a computert, akkor teljesen érthető, hogy miért nem sikerült nekik.
Az alkatrész-cserélgetős társulatok első látásra mindig olcsóbbnak tűnnek, de a végelszámoláskor derül ki, hogy sokszoros volt az ár, mire a hiba megoldódott.
A hibakód az csak a hiba irányát mutatja meg, nem a konkrét hiba helyét. (vagyis abban segít, hogy behatárolja merre keressed a hibát) Talán már írtam: a P0200 az általában az injektor körüli dolgokról szól. Nem meglepő módon a légmennyiség mérő egy rövid intervallumban tolerálja a vele összefüggésben lévő folyamatok hibáit, de aztán a computer "lereagálja", hogy a hiba fenn áll. Mivel neked 2 féle hibakódot dob a computer ezért az azok közötti összefüggéseket kell feltárni. (a P0111 körüli dolgok meg beszívott levegő hőmérséklettel kapcsolatosak). Ezek természetesen a távgyógyászkodás határait súroló megjegyzéseim, ezért azt gondolom, hogy a márkaszerviz tud erre érdemi és felelősséggel vállalt megoldást nyújtani.
Az Orlando egyébként -amennyiben szakszerűen és időben van karbantartva- nem roncs.
5 vezetékes lambda szonda van benne. Nincs belőle után gyártott országban sehol nincs. Bárdi, Unix... egyedül Zs+u tudna szerezni gyárit 80ezer+áfa. Németországból is próbálkoztam autodoc itt még a kiszerelt lambdaszonda számára se tudtak rákeresni és nem tudnak hozzá alkatrészt.
Nem nagyon hiszem, de voltam vele hibakód kiolvasáson ahol chip tuningol autókat csinálnak átírják a szoftvereket. OBD csatin keresztül szerintük a Lambda szonda rossz. De érdekes anomáliákat látnak ezért OBD-n keresztül megnéznék a szoftvert. Na a srác próbálkozott, rádugott vagy 5 fajta műszert de azt mondta hogy nem tud belemenni a szoftverbe valamiért. Nem értem OBD hibakód kiolvasás megy, Szoftverbe belenézés nem. Az autó Belgiumból származik. A srác szerint valaki már próbálkozott a kocsin szoftver mókolással vagy valamiért hibás a kocsi szoftvere. Szerinte szakszerviz lesz belőle ami azt jelenti, hogy ki kell venni a vezérlő elektronikát keresni hozzá egy ugyanolyan szoftvert és talán úgy rá tudja tölteni a márkakereskedés. De mielőtt ezt megtenném, tud valaki Pesthez közel olyan műhelyt, ahol 1, értenek is ehhez a roncshoz 2, nem csak rádugják a műszerüket és mindent kicseréltetnek a tulajdonossal 3, van oscilloscopjuk és értenek is hozzá és ki tudják mérni a hibás alkatrészt mert az az igazi autó diagnosztika
Na kicseréltem a légszűrő utáni légmennyiség mérőt. Eltűnt a P200A de jött helyette más. Hogy mennyire örülök. Na most P0111 és P0112 hiba. De ezt csak pillanatnyi hibaként tárolja Check lámpa nem világit. Illetve 1x adta folyamatos hibának a P200C-t. Szerintetek? Amikor jön a hiba akkor 84-es hibakódot mutat az autó. Az első levelemben rosszul írtam 84-est mutat nem 82-t.