Ez érdekes, mert még az Akasol vonatkozó közleményében is benne volt, s számos weboldalon olvasható ez az adat.
"New ultra-high energy battery system AKASystem AKM CYC from AKASOL significantly increases energy density
– Ultra-high energy battery system for long-distance applications
– Particularly high energy density of more than 200 Wh/kg per module
– Meets the highest safety requirements
– Automated series production in the Gigafactory 1 in Darmstadt
Darmstadt, 30 November 2021 – AKASOL AG will present the third generation of battery systems manufactured in series production at the Battery Show Europe from 30 November to 2 December 2021. The new AKASystem 9 AKM 150 CYC has the highest energy density available on the market. This makes the system especially suitable for fully electric long-distance applications such as coaches or trucks. It has a nominal energy of just under 100 kWh, which can be scaled as required with several systems. The ultra-high energy battery system will be manufactured in the Gigafactory 1 in Darmstadt from 2023..."
Maga a modul súlya továbbra is 560 kg (a BorgWarner szerint is), s ez még továbbra sem tisztán csak az akkuállomány súlyát jelenti. Az adatlapon még a gyártó is felhívja a figyelmet, hogy rögzítésssel együtt 598 kg a modul súlya. Az amerikaiak egyébként.221 Wh/kg-ban határozzák meg az energiasűrűséget.
Az (aka) Akasol akkukkal kapcsolatban nem a tulajdonos, vagy a ciklusszám a gond, hanem a Mercedes-Benz fake adat-szolgáltatása és a média trehány tovább-szolgáltatása.
német ? gyártó, amerikai tulajdonban... őő ez most német vagy amerikai akkor? Németországban gyártanak, de amcsi a tulaj?
állítás:
NMC akku
4000 ciklus
hát... elméletileg lehet hogy valami spéci laboratóriumban aranyáron gyártott cucc tud ilyet, de NMC kémiából eddig az 1500 ciklust nagyon jó számnak gondoltam
az NMC-nél lényegesen stabilabb LFP 2000 ciklust tud
nagy valószínűséggel a gyártó ezen a vonalon nagyot mondott, a szövegben az szerepel hogy ezt becsüli
Az Ikarus egyébként jó érzékkel rontja el azt, amit tök jól kitaláltak a kínaiak. (Ez a szólóknál kiválóan nyomon követhető.)
Most a csuklósnak is elcseszik a homlok- és hátfalát és én tip.bizt sem adnék ezeknek a buszoknak, ilyen mélyen beépített világítótestekkel. De hát láttunk már olyat, hogy a vizsgálatokat elvégző cég úgy adott ki típusbizonyítványt, hogy a buszt nem is látta... :-(
Komáromban hamarosan csuklóst és háromtengelyest is fognak összeszerelni, szóval a kapacitást mindenképpen ott bővítenék. Ugyan már voltak a termeléshez kapcsolódó bővítések, de egyik sem zöldmezős beruházásként valósult meg. A kapacitásnöveléshez kapcsolódóan egyébként a BYD már vásárolt területeket Komáromban. Szegeden nem buszgyár lesz, ha lesz, hanem autógyár.
Kérdés, a komáromi gyár kapacitása mennyire elegendő a cég jövőbeni terveihez, és tudnak-e ott bővíteni (van-e terület hozza, elérhető lenne-e újabb munkaerő).
Nem biztos, hogy jól tudom, de mintha csak 12m-es buszok gördültek volna ki onnan, se csuklós, se emeletes, se más. Javítsatok ki ha tévedek.
ezt a karosszériát amit most Baja telepakolt, 2018 de lehet, hogy 2019 óta nem gyártja a SOR.
Tehát igen nagy valószínűséggel nem új karosszéria.
Gyári tartalék lehetett, esetleg valamilyen demobusz kibelezett karosszériája vagy pluszban legyártott de már készre nem szerelt és azóta az udvar sarkában álló, olcsón megszerezhető karosszériával lehet szó.
Láttunk már csodákat.
Előfordulhatott, hogy a bakaiak kedvéért újra elővették a régi rajzokat, vissza szállították a présüzembe a sablonokat és valóban gyártottak a régi karosszériából, most, mostanában 1=egy darabot.