Keresés

Részletes keresés

IkarusEAG Creative Commons License 2023.10.30 0 0 5595

Ez érdekes, mert még az Akasol vonatkozó közleményében is benne volt, s számos weboldalon olvasható ez az adat.

 

"New ultra-high energy battery system AKASystem AKM CYC from AKASOL significantly increases energy density
 

– Ultra-high energy battery system for long-distance applications

– Particularly high energy density of more than 200 Wh/kg per module

– Meets the highest safety requirements

– Automated series production in the Gigafactory 1 in Darmstadt


Darmstadt, 30 November 2021 – AKASOL AG will present the third generation of battery systems manufactured in series production at the Battery Show Europe from 30 November to 2 December 2021. The new AKASystem 9 AKM 150 CYC has the highest energy density available on the market. This makes the system especially suitable for fully electric long-distance applications such as coaches or trucks. It has a nominal energy of just under 100 kWh, which can be scaled as required with several systems. The ultra-high energy battery system will be manufactured in the Gigafactory 1 in Darmstadt from 2023..."

Előzmény: Dante001 (5592)
IkarusEAG Creative Commons License 2023.10.30 0 0 5594

Maga a modul súlya továbbra is 560 kg (a BorgWarner szerint is), s ez még továbbra sem tisztán csak az akkuállomány súlyát jelenti. Az adatlapon még a gyártó is felhívja a figyelmet, hogy rögzítésssel együtt 598 kg a modul súlya. Az amerikaiak egyébként.221 Wh/kg-ban határozzák meg az energiasűrűséget.

Előzmény: mc figyelo (5591)
Dante001 Creative Commons License 2023.10.30 -4 0 5593
Előzmény: Dante001 (5592)
Dante001 Creative Commons License 2023.10.30 -5 0 5592

Én sem találtam olyan weboldalt, ahol ezzel a 200 wh/kg-al promóznák az akasolt, a magyarbuszt kivéve:

 

https://magyarbusz.info/2023/05/13/harmincot-nmc-3-akkumulatoros-csuklos-ecitaro-g-t-vasarol-brema/

 

Ezt később átvette egy Citaros cikkéhez az omnibushugnaria.com is, és ennyi. Rejtély, honnan jött.

Előzmény: mc figyelo (5591)
mc figyelo Creative Commons License 2023.10.30 -6 1 5591

Az (aka) Akasol akkukkal kapcsolatban nem a tulajdonos, vagy a ciklusszám a gond, hanem a Mercedes-Benz fake adat-szolgáltatása és a média trehány tovább-szolgáltatása.

 

Volt már itt, hogy a BorgWarner becsületesen közzétette a jellemzőket:
https://www.borgwarner.com/technologies/battery-systems

 

-az AKM 150 CYC / aka Akasol NMC 3 akkumodul kapacitását 98 000 Wh és tömegét: 598 kg,

-de hányadosukat, a tömegre vetített energiasűrűséget nem: 163,88 Wh/kg

 

Ez az adat nem hogy meghaladná a 200 Wh/kg értéket, de messze esik tőle.

Valójában ma a(z egyik) leggyengébb az európai e-busz akku osztályban.

 

Jövőterméket reá építeni - hmm oktalanság.

Előzmény: padisah (5590)
padisah Creative Commons License 2023.10.29 -5 0 5590

Akasol

német ? gyártó, amerikai tulajdonban... őő ez most német vagy amerikai akkor? Németországban gyártanak, de amcsi a tulaj?

 

állítás:

NMC akku

4000 ciklus

 

hát... elméletileg lehet hogy valami spéci laboratóriumban aranyáron gyártott cucc tud ilyet, de NMC kémiából eddig az 1500 ciklust nagyon jó számnak gondoltam

az NMC-nél lényegesen stabilabb LFP 2000 ciklust tud

 

nagy valószínűséggel a gyártó ezen a vonalon nagyot mondott, a szövegben az szerepel hogy ezt becsüli

aztán ha mégsem, akkor széttárják a kezük

Előzmény: 7-es troli (5585)
kristoof Creative Commons License 2023.10.29 0 2 5589

Az Ikarus egyébként jó érzékkel rontja el azt, amit tök jól kitaláltak a kínaiak. (Ez a szólóknál kiválóan nyomon követhető.)

 

Most a csuklósnak is elcseszik a homlok- és hátfalát és én tip.bizt sem adnék ezeknek a buszoknak, ilyen mélyen beépített világítótestekkel. De hát láttunk már olyat, hogy a vizsgálatokat elvégző cég úgy adott ki típusbizonyítványt, hogy a buszt nem is látta... :-(

 

Előzmény: 7-es troli (5588)
7-es troli Creative Commons License 2023.10.28 0 0 5588

Ugyan korabban betettem a fórumra a kínai CRRC csuklós buszãt, de valahogy az törlés áldozata lett…

 

Tehat, ez lesz az Ikarus csuklós, csak kvázi új homlok és hatfallal…

 

https://m.chinabuses.org/news/13027.html

Előzmény: Ikarus 120e (5587)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.10.28 0 0 5587
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.10.28 0 0 5586
7-es troli Creative Commons License 2023.10.27 0 0 5585
kristoof Creative Commons License 2023.10.26 0 0 5584

Úgy látom a 20 darab Volánbusz kocsi eCitaro lesz.

MCA-001 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 5583

Azért arra kíváncsi vagyok, hogy mégis milyen futást várnak el az 50db dieselt váltó 50db elektromostól?

 

A BKK 2025-től elektromos buszokkal folytatná az Arriva lejáró szerződésének egy részét.
50db e-busz-ra írta ki a pályázatot.
https://bkk.hu/hirek/2023/10/korszakvaltas-50-uj-elektromos-busz-erkezhet-budapestre-magyarorszagon-most-eloszor-indul-ekkora-elektromosbusz-beszerzes.11077/

 

7-es troli Creative Commons License 2023.10.25 0 0 5582

Köszi az infókat.

Varom a hazai BYD csukit és 3tengelyest 

Előzmény: IkarusEAG (5580)
kristoof Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 5581

Szegeden nem buszgyár lesz, ha lesz, hanem autógyár.

 

Vagy pedig kishaszonjárműgyár. 

Előzmény: IkarusEAG (5580)
IkarusEAG Creative Commons License 2023.10.25 0 1 5580

Komáromban hamarosan csuklóst és háromtengelyest is fognak összeszerelni, szóval a kapacitást mindenképpen ott bővítenék. Ugyan már voltak a termeléshez kapcsolódó bővítések, de egyik sem zöldmezős beruházásként valósult meg. A kapacitásnöveléshez kapcsolódóan egyébként a BYD már vásárolt területeket Komáromban. Szegeden nem buszgyár lesz, ha lesz, hanem autógyár.

Előzmény: 7-es troli (5576)
kovács2jenő Creative Commons License 2023.10.25 0 0 5579

Komárom évi  1000 darabig bővíthető.  Munkáért kérdése. 

 

Szeged autogyar lesz szerintem. 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5577)
7-es troli Creative Commons License 2023.10.25 0 0 5578

Ha már említetted az off autógyárat, lehet az is lesz, csak nem Szegeden:

 

https://hvg.hu/kkv/20231025_Szeged_BYD_foldek_kisajatitas_ipari_park_elektromos_busz_gyar

Előzmény: kovács2jenő (5575)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.10.25 0 0 5577

A komáromi gyár kicsi.

Előzmény: 7-es troli (5576)
7-es troli Creative Commons License 2023.10.25 0 0 5576

Kérdés, a komáromi gyár kapacitása mennyire elegendő a cég jövőbeni terveihez, és tudnak-e ott bővíteni (van-e terület hozza, elérhető lenne-e újabb munkaerő).

Nem biztos, hogy jól tudom, de mintha csak 12m-es buszok gördültek volna ki onnan, se csuklós, se emeletes, se más. Javítsatok ki ha tévedek.

 

Talán pár héten belül tiszta képet kapunk.

Előzmény: MCA-001 (5574)
kovács2jenő Creative Commons License 2023.10.25 0 0 5575

Inkább terelésnek tűnik. A világ legnagyobb elektromos autógyártója létrehoz egy üzemet ott ahol van már egy buszgyár.

Miközben épp betör az autóival az európai piacra. 

Nem tűnik buszgyarnak.....

Előzmény: MCA-001 (5574)
MCA-001 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 5574

Ennek a cikknek kicsit érthetőbb a szövegezése.
De mi értelme még egy újabb BYD buszgyárnak Magyarországon?
Nem off személyautó gyár lesz inkább?
https://szeged365.hu/2023/10/24/elektromos-autobusz-gyar-epulne-szegeden-kisteleken-pedig-akkumulatorgyar/

Előzmény: 7-es troli (5573)
7-es troli Creative Commons License 2023.10.24 0 1 5573
kovács2jenő Creative Commons License 2023.10.18 0 1 5572
Előzmény: kovács2jenő (5571)
kovács2jenő Creative Commons License 2023.10.18 0 0 5571

Ebusco 2.2 ha minden igaz...

Szomorú 

LFP kémia a megoldás.  Ez van.

Előzmény: skoda26t (5570)
skoda26t Creative Commons License 2023.10.18 0 0 5570

A belga Tienen városában az este kigyulladt a telephelyükön 13 elektromos busz és 11 dízelbusz. A város elektromos busz flottája megsemmisült.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/18/uitslaande-brand-bij-busbedrijf-in-tienen/


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/18/reactie-busbedrijf-tienen/

trizs77 Creative Commons License 2023.10.17 0 1 5569

Jogos.

Neked és mca olvtársnak van igaza :

 

https://www.dpmp.sk/info-prve-elektricke-midibusy-dorazili-do-presova-1132.html

 

 

Előzmény: IkarusEAG (5568)
IkarusEAG Creative Commons License 2023.10.17 0 0 5568

Annyira nem gyártják, hogy Eperjes most ősszel kapott 5 példányt a típusból.

Előzmény: trizs77 (5567)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.17 -3 0 5567

 

Nagyon úgy néz ki, hogy a SOR egy új vázat szállított Bajára.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Máshogy gondolom.

 

ezt a karosszériát amit most Baja telepakolt, 2018 de lehet, hogy 2019 óta nem gyártja a SOR.

Tehát igen nagy valószínűséggel nem új karosszéria.

 

Gyári tartalék lehetett, esetleg valamilyen demobusz kibelezett karosszériája vagy pluszban legyártott de már készre nem szerelt és azóta az udvar sarkában álló, olcsón megszerezhető karosszériával lehet szó.

 

Láttunk már csodákat.

Előfordulhatott, hogy a bakaiak kedvéért újra elővették a régi rajzokat, vissza szállították a présüzembe a sablonokat és valóban gyártottak a régi karosszériából, most, mostanában 1=egy darabot.

 

 

Előzmény: MCA-001 (5565)
MCA-001 Creative Commons License 2023.10.16 0 0 5566
Előzmény: MCA-001 (5565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!