Alsó 2 és felső 2 csavarhoz tervezem fogatni mindkét oldalon. Az talán működne.
Gondolkodtam azon is, hogy fel kéne hegeszteni a furatok helyeit és újrafúrni, de még nem tudom miből van. Ki kell vakarni először a mocsokból.
Csőtengely sorsa majd szétszedés után derül ki. Perselyezés lesz, vagy új esztergálása, majd kiderül. Még nem láttam szétszedve.
Nem gondoltam, hogy ekkora gondok lesznek. Most, hogy nekiálltam szétszedni, azon csodálkozom, hogy ez még nem hullott elemeire magától. Múltkor írtam, hogy nem akart menni. Nos, az egy beszorult hátsó fékkulcs miatt volt. Azt még nem tudom, miért az út végén szorult meg, mert a fékpedált nem használtam (úgysem működik alapon). Könnyebb lenne most azt felsorolni, ami jó rajta. :D
Mondjuk Lajkó is valami 50-60 körül csinálta meg. Kiesztergálták a csövet és készítettek hozzá egy acél hátsó részt amit hozzá illesztettek a felfúrt sajátomhoz.
Azt a 95ezret ki mondta? Használt, apróban találtad?
Én is úgy csináltam meg, hogy kapott egy "lökhárítót" amit a lehajtás 2 alsó csavarjához kialakított 50x12 vagy 10 laposvasból fabrikáltam. Ehhez fogato a gyári húzót alul a karok forgópontjánál 1-1 12es csvarral. De a 2 felső csavarom ugyebár nekem jó.
Derekát széthúzom, aztán meglátom, mit tudok kezdeni vele.
Hátuljánál megfordult a fejemben, hogy veszek egy hátsó részt, de ami üres ház, arra olyan árat mondtak (95e), amire nem számítottam, úgyhogy az ugrott. Komplett járószerkezetet láttam még tegnap, de mára eltűnt a hirdetés. Az jó áron lett volna. (250e, felújítva, trabant motorral)
Ha nem lesz gyári megoldás, akkor valószínűleg kap egy keretet, ami a lehajtások csavarjaira lesz fogatva.
Jelen pillanatban azt se tudom, hogy acél vagy alumínium öntvény ez a ház.
A gyári eredeti az M-6 motor volt azt követte a 10 lovas majd a 14 lovas ! A 10 lovast még úgy ahogy elviselte ,de a 14 lovas már eléggé túlterhelte mindenét ! Volt fogaskerék törésem ,,csapágyak is rendszeresen törtek ,váltó villa csap kipottyanás .
Nem emlékszem én sem de komoly erő van benne ,elég sokszor szét szedte a váltómat ,csapágyak nehezen bírták ha sokat dolgozott kb 1 hónapot egy évben . 2 évet bírt a váltó, 3 évet úgy nagyjából a 14b-s motor .
Én valami 4 hengeres dieselen agyalok. Néhány videót már láttam VW 1,6D motorról, de még fejben nem állt össze a képlet. Ha ilyen irányba indulok, akkor azt csakis erősen visszabutított adagolóval, hogy ha lehet ne szabja szét a hajtást. Szántani nem tervezek vele. Pótkocsi húzás esetleg későbbiekben szárzúzó és ágdaráló hajtás lenne a feladata.
Gondolkodtam a kínai 1 hengeres, 4 ütemű motoron is. Jelenleg az ára és az alkatrészellátottsága tart vissza.
Nagyapámé volt már '82 óta. Eladni nem szeretném. Nagy munkát nem vegezne, azt sem gyakran. A motorja (is) kapott hideget-meleget. Forgattyúsház lett már ragasztva, mert egy nem gyári légszűrőből beesett egy csavar, ami kiütötte az oldalát és leemelte a hengert. Ez 3 éve volt. Az óta megy a ragasztott blokkal.
Pénzes meló lesz sajnos ! Jó lesz ha átnézed a kenését ,a gyűrűk állapotát ,a hajtókar csapágyazását jobb teszed ha már szét szeded kicseréled . Csere motor a rába 15 4 ütemű motorjait esetleg de hogy alkatrészileg ahhoz is meddig lesz használható alkatrész az nagy kérdés ! én átálltam a tzk irányról már rég az alkatrész árak magas volta miatt Zetorra de ezzel meg úgy jártam az alkatrészek használhatósága lett a veszte !
Nekem ott tört el, ahol pirossal berajzoltam. A tengelyvéget gyakorlatilag nem tartotta semmi. Még nem volt időm szétszedni. Nem tudom a forgórész mennyire vert bele az állórészbe.
Sok tennivaló lesz a trakival. 4-et elbírta még tavaly nyáron, mikor utoljára elkértem nagyapámtól. Nemrég megörököltem. 2 hete 3 fokban elfogyott az erő, mire hazaértem vele. 1ben nem volt képes arrébb menni. Ennek az okát is ki kell derítenem. A motor nem szorult, mikor leállítottam. Vannak érdekességek.
Nekem is eltört olyan 10 éves korában a gyári pajzs, amit vettünk hozzá, az masszívabb mert a bendix behúzó karnál nincs kivágva, egész elmésen kell így összerakni, de simán össze lehet. Ez azóta azaz 20 éve bírja. Tehát nem kell komplett önindítót venni.
Most önindítót vadászok hozzá. Ami rajta volt, annak eltört az első pajzsa. Nem is biztos, hogy gyári volt. Nem tudom mit keresett 2-2 alátét az önindító és a motor közt.
Más: valaki próbált már másik diesel motort beépíteni?
Na akkor jó helyen jársz, attól indulj el jobbra a kuplungharang széle felé és oda van beütve abba a centi széles sávba. A tankból jövő gázolajcső van fölötte nekem az is dörzsölt bele egy jó mély krátert.
Mossad féktisztítóval, hogy a számokból kijöjjön a retek, krétázd meg vagy hasonló trükkök.
Basszus most csináltam az olajcserét szántás után. Írni akartam, de gondoltam úgyis oda megyek majd megnézem, hogy jót mondjak.
Ami tuti, hogy az alvázszám az önindító előtt a váltó kuplungharangja peremébe van beleütve.
Kicsit az önindító fölött van és nekem kidörzsölte a gázolajcső. Olvashatatlan. Ez egyszer belekerül vagy 60ezer forintomba.
Valószínűleg alapból sem volt egy hejde nagyon beütés, mert csak úgy öntvénybe öntötték meg se köszörülték elötte.
Közvetlen mellette van nekem az adattábla, kicsit hátrébb.
A motorszám nem ugrik be hol van, az jól látszódik egy sima kiálló helyet keress. Talán a bal oldalt van egy olyasmi felület mint ami a gázolajszűrőt tartja. Valami ilyesmi kiálló helyen rémlik. De lehet az is jobb oldalt van. Egyszer 2 napig kerestem az első műszaki előtt ezeket, ha odamegyek a trakihoz egyből tudom, de így nem jön be. Legközelebb 7fön tudom megnézni a motorszámot. Ha nem lesz meg.
A váltó oldalán van egy kb jó 1,5-2 cm betük az önvényen ,számok ,nem tudom a későbbi gépekén mi volt ,van ! A motor számon agyalok de mintha a kuplungharangon lenne egy vastagítás !