Nem riogatás képpen, de az enyém hasonlóképp viselkedett és csere lett belőle! Először elment a kép, máskor kicsitt villogott, olykor meg pl. elsò indításkor reggel a munkahelyemig működött rendesen! Reméltem hogy vmi kontakt hiba vagy kábel! A citroen cserét javasolt, ami meg is történt!(kb. 1000€) Sajnos nem egyedi eset! :-(
Sziasztok 2014 -es 1.6 hdi 85kw c4 grand picassomon elmegy rendszeresen a müszerfal kijezőn /10'/az összes információ tejesen elsötétűl. Alatta a kis montoron fut rendesen minden , és kivül megy a világítás is irányjezők duda stb ,de a nagy monitoron nem látszik semmi . Már leszdtem az aksit 5 percre akkor visszajön minden ,de ujra indítás után kezdi előről . Tudtok-e magyarázatot a jelenségre , vagy autóvillanyászt aki találkozott ezzel a hibával ? Előre is köszönöm .
"...azért igen, hogy hamis vagy nem jogtiszta terméket vásárolsz..." Ezt ugye te sem hiszed el? Jóhiszemű vásárlóként hogy a francba tudnád eldönteni valamiről, hogy eredeti amit kinézett magának vagy hamisítvány? Semelyik bíróság nem fogja rajtad számonkérni, hogy a világban létező több százmillió termékről el tudd dönteni azok eredetiségét. Maximum azt kaszálhatják el, aki ezzel kereskedik. Sőt, a vámosok maguk sem tudják eldönteni. A jog- és licenctulajdonosok tehetnek feljelentést a rendőrségen, ha tudomásukra jut, hogy valahol valakik az ő termékeik hamisítványaival kereskednek. Szoftverrel ugyanez a helyzet.
Azért nem büntetnek, de azért igen, hogy hamis vagy nem jogtiszta terméket vásárolsz és ezek ilyenek sajnos ennyiért. Ami EU-n kívülről jön és valami 20-30 Euronál drágább, azt 99%, hogy átnézik és akkor kiderül a turpisság. Az echte gyári interface ugyan nem túl drága, de a szoftver hozzá és az aktiválása a jogdíjjal tetemes összeg.
Olyan oldalon nézegess, ahol vannak visszajelzések, abból kiderül, hogy sz@r vagy sem és mennyire használható. Konkrét beszerzési forrást én nem tudok. Ezen kívül olyantól vegyél, aki EU-n belülről küldi, különben előfordulhat, hogy lefoglalják és jól megbüntetnek.
Köszi! Értem! Esetleg egy link egy kb. megbízhatóról!? Nézegetem de van annyi féle verzió! Vagy az ár az kb. irányadó lehet? Úgy értem hogy ebből a kerek csatisból is találtam full chipeset 50x €-tól 100x€-ig! Leírásban sok különbség nincs! Ugye mint tudjuk a drágább nem mindig jobb! Természetesen ha a 100x € csak ami ér vmit. akkor azt veszem!
Korábban feltöltöttem jó-néhány fotót a tartály szivattyúiról, de azóta sem találok sehol külön megvásárolható, hasonló felépítésű motorokat, amikkel esetleg fel lehetne újítani a rendszert, de nem adtam még fel.
Viszont!
Amit akkor észrevettem a szétszerelés, szemrevételezés során:
minden motor működik, némileg fújja a folyadékot, de nem veszettül erősen, és cseppek is megjelennek utána, míg az újnál rendesen beporlaszt és nincsenek cseppek!
Ezért gondolom, vszínűleg nem generálják a megfelelő nyomást/szívást, illetve még az jutott az eszembe, hogy a tartályt és a csöveket (a motoroknál lévőket is!) kitisztítom, lehet hogy a csövekben kristályosodott AdBlue folyadék okozza a kis nyomást, kevés folyadék továbbítást - egy próbát megér - ha lesz rá időm és energiám ebben az időben az autó alá feküdni és kábelt kötögetni, amit a hidegben (10fok alatt) biztos nem fogok megtenni, nehogy törjenek a csatlakozók, akkor inkább majd tavasszal :)
+ egy jó tanács:
SOHA ne töltsétek fullra tele a tartályt, mert a "sziszegős" kupaknál is kikristályosodhat a folyadék, ami után már nem fog levegőzni és a vákuum miatt nagyobb a valószínűsége a motorok meghibásodásának.
De, nagyon is van köztük különbség, elsősorban az, hogy müködik-e vagy sem. :-P
Ami a képen van, az elvileg nem jó, nem full chip-es, már ha a kép nem illusztráció. Azon az interface kábelén van egy nagy kerek csatlakozó, tehát ketté szedhető a "cucc", az interface-re és az obd kábel részére. Olyan helyen vedd, ahol írnak minősítéseket is, hogy mennyire vált be a műszer, mert főleg a kínaiak beigérnek mindent, aztán csak nézel,b hogy miért nem megy.
Mivel ennél az autómnál a gari miatt még nem nyúltam "semmihez",szoftver frissítés, térkép ,traffi frissítésen kívül! Vásárlás előtt, kíváncsi lennék mi az amit érdemes megvenni!
Műszerre gondoltam, ami megfelelően működik! Tud olvasni, törölni! Van műszerem egy régebbi típus , az a delphi szofterével működik de psa-s járművekkkel nem igazán szeret együttműködni! Nemrég járt le a garancia uh mostmár szeretném ha nem kellene minden hibával a citroenhez rohanni!
Motor check lámpa felvillant(és úgy is maradt), urea nélkül! A közeli bosch szervízbe vettem az irányt, mivel a citroen kicsit messzebb van tőlünk! Kiolvasták a hibát, törölni nem tudták! A szervizes azt mondta biztos kifogyott az adblue, természetesen majdnem teli! A hibák mind adblue körüliek! (P11997b,P20F600,P20E800) A szervizes javasolta a márkaszervíz felkeresését! Ok! Gondoltam holnap, de addig olvasgattam a neten, tartva a tartálycserétől! Közben kipucoltam a tartály kupakját, volt benne kis kikristályosodott adalék (talán korábban túlságosan teli töltöttem?), kicsit körbekocogtattam a tartályt! Reggel irány Citroen Domicil, ott természetesen azonnal nem tudnak hibát olvasni! Talán jövőhéten ki tudják olvasni, addig használjam nyugodtan (természetesen a bosch servíz munkalapja bemutatva)! Ok! Kifelé jövet pont összefutottam egy szervizes sráccal! Megkérdeztem mi a véleménye, mondtam neki hogy nincs Urea jelzés ami furcsa nekem! Azt mondta hogy jön az majd később, szerinte valószínű hogy tartálycsere lesz, de rá kell méregetni mindenre! Ok, mondom egy életem egy halálom, meg kérdezem! Ki tudnám e cserélni magam!? Azt mondja persze! 4 csavar meg két csati! Régi le, új fel! Ugye náluk majd 1000€ a tartály plusz a munkadíj még min. 100! Én meg találtam tartályt 670ért, normális autóalkatrész kereskedésből, originált!
A lényeg, a citroentől elindulva a hiba eltünt! Azóta 1-2száz km óta semmi! Természetesen ha hívnak visszamegyek hogy véleményezzék az esetet! De ha tartálycserét erőltetnek, szerintem bevállalom magam!
Vélemény? Esetleg valaki cserélte már maga? Vagy látta műveletet? Ránézésre nem nagy wasistdas!
Tudnátok esetleg bevállt diag műszert ajánlani!? Ami a Lexia3-al együtt működik!?
Szia. Nem kiterjesztett garancia vonatkozik rá. A gyártó adja ezt a garanciát. A Citroen kapja a gyártótól a tartályt, mivel a szivattyút nem lehet külön beszerezni csak tartállyal együtt.A munkadíjjat viszont ki kell fizetni a szervíznek amiért beszereli.
Hello, írtad, hogy 5 év és 150000km alatt cserélik garanciában az adblue tartályt. Úgy érted, hogy a tartályra külön vonatkozik egy 5 éves garancia? Vagy ez csak kiterjesztett garancia esetén?
Sziasztok! Új vagyok a topicban, bocs ha volt már a kérdés. A forgalmiban szerepel-e a Grand C4 Spacetourer esetében a "Grand"? Új autó vásárlás előtt állok, és a járműkísérő lapon csak simán C4 Spacetourer szerepel, félek ez lesz a forgalmiban is.