Keresés

Részletes keresés

Dudari Creative Commons License 2023.12.01 0 0 4594

A vasút építése előtt alacsonyabb nyomott árak voltak.

Az értékbecslő ezt a régebbi árakat vette figyelembe és azzal nem számolt, hogy ha valaki egy hasonló paraméterű házat akar venni időközben azoknak az ára emelkedik. Pl: falusi CSOK stb. Ha egy kisebb településen pang az ingatlanpiac, de pont a kisajátítás miatt nő a kereslet ( akiket kisajátítanak azok is új hátakat keresnek) akkor azt jelenti, hogy egy 1-2 évvel azelőtti átlagárakból odaadott kártalanítási összeg nem fedez egy ház vagy lakáscserét ahogy a riportban is volt.

Előzmény: Fizolti (4586)
laci_52 Creative Commons License 2023.12.01 0 1 4593

Van némi igazad! A 100a-nak is van "elvágó hatása" és a forgalma is nagyobb, lásd szemeretelepi sorompó. Ott mégsem tervezik a szintbeni átjárók megszüntetését...

 

Előzmény: Fulika (4591)
Fulika Creative Commons License 2023.11.30 -5 0 4592

Ráadásul a kisajátítás nem úgy megy, hogy te majd pereskedsz. Ha nem fogadod fel a felajánlott összeget, akkor persze perelhetsz, de a per végéig pénzt nem látsz, de az eljárás folytatódik, mehetsz a családdal a híd alá, aztán mad esetleg évek múlva lesz valami eredménye a dolognak. Akit kisajátítással megkínálnak az jó eséllyel megszívta.

Előzmény: kslc (4589)
Fulika Creative Commons License 2023.11.30 -9 0 4591

"Ismételten jelzem, hogy az aluljáró által érintett háztömbök nem a vasút miatt vannak veszélyben, hanem a közút miatt."

Ez mondjuk így populista hülyeség. Nem a közúton akarnak változtatni, hanem a vasúton, tehát az ok a vasút.

 

"A vasút "elvágó hatása" miatt az önkori a vonatforgalomtól független útátjárókat követel. Ezért beterveztek oda egy aluljárót. Nem kellene a házakat elbontani, ha az önkormányzat legalább szóban támogatná a vonal megemelését (híd vagy töltés formájában), mert akkor annyi átjáró lehetne, amennyit csak akarnak."

Eddig egyáltalán nem volt tervben a vonal megemelése, azt már a kezdetekkor elvetette a tervező, az önkormányzathoz tudtommal 3 terv jutott el:

A vasút elvitele az M5 vonala mellé, ezt a helyi bolondok (mámik, unatkozó nyugdíjasok...) támadták, azzal, ohgy akkor majd messze kell menniük a vasúthoz (mintha bármelyikük is utazna rajta rendszeresen... :( )

A vasút föld alá vitele (ezt a fideszes brancs támadja, akár igazuk van, akár nem, ezt én itt nem tudom eldönteni, mert a vitákban egyetlen leírt összeget nem láttam).

A vasutlobbi által jelenleg preferált megoldást a környék szétqrásával. Ez persze senkinek nem fáj, akit nem érint...

 

 

"A kiemelt vasútvonal megjelenése a városképi nézőpontból valóban kedvezőtlen, de nem kedvezőtlenebb, mint a most ott sorakozó autóparkoló, tárolóhelyek. A rézsű beültethető növényekkel, az esetleges támfalak úgyszintén. (Zürich) Vagy otthont adhatnak különböző szolgáltatásoknak. (Berlin)"

Egyrészt az itt lévő autóparkoló végre tök kultúrált (miért, ha itt marad az állomás, akkor majd szerinted ide nem kell parkoló, ha azt akarjuk, hogy az emberek használják is a vasutat?), másrészt nem a városképi megjelenés a legnagyobb baj a kiemeléssel, hanem a zaj.

 

"Másrészt meg Pestimre esetében a városkép védelmére hivatkozni olyan, mintha Anulut akarnánk beprotezsálni a tudományos akadémiára. Szóval nem egy megjelenésénél fogva esztétikus település, na.)"

Tényleg nem az, de ezt esetleg nem a kibiceknek kellene eldönteniük, hanem akik itt laknak.

 

"Kertvárosi területen egyszerűen nem éri meg "metrót" építeni, mert a költségek megtérülése a nagyon távoli jövőbe tolódik"

Legyen, de még mindig nem értem, milyen költség megtérüléséről beszélsz? Milyen hasznot fog hozni ez a vasút, amit megtérülésként lehetne értelmezni? Pl. nekem, itt lakónak, miért is lesz ez jó?

 

"A többlet helyet és fél város lebontását a közút érdekkijárói követelik, hogy ne kelljen reggelenként egy percet várni a vasúton történő átjutáshoz.

Megoldás? Szerintem a megoldás az, hogy nem kell aluljáró, főleg nem a pestimrei belvárosban. A modern bizber és a könnyű motorvonatok korszakában a sorompós várakozási idő rövid. Ki lehet várni. Akkor is, ha 10 percenként jön vonat. Így még a környező épületek is megmaradhatnának."

Hát szerintem meg a közút tökéletesen elvan ott, ahol eddig, a vasutat piszkálják, vagyis az ottani változtatás az oka a vitának. Szerintem is jó a sorompó (bár ez az opció egyáltalán nem szerepelt sosem a tervekben, gondolom abból nem lehet annyit lopni), sőt azt sem látom, miért kell kétvágányúsítani? Mégis mi fog itt közlekedni? Az ígéretek szerint teherforgalom nem lesz, a jelenlegi kocsik sincsenek közel sem tele csúcsban sem, nem értem minek ide a dupla vágány. Az egy vágányt kellene felújítani, villamositani modern vonatokkal, és el is készültünk.

Előzmény: Magyar NaBA (4590)
Magyar NaBA Creative Commons License 2023.11.30 0 10 4590

Sárga zöld, lila = különböző pufferzónák (zaj, rezgés, stb)

 

Ismételten jelzem, hogy az aluljáró által érintett háztömbök nem a vasút miatt vannak veszélyben, hanem a közút miatt. A vasút "elvágó hatása" miatt az önkori a vonatforgalomtól független útátjárókat követel. Ezért beterveztek oda egy aluljárót. Nem kellene a házakat elbontani, ha az önkormányzat legalább szóban támogatná a vonal megemelését (híd vagy töltés formájában), mert akkor annyi átjáró lehetne, amennyit csak akarnak. A kiemelt vasútvonal megjelenése a városképi nézőpontból valóban kedvezőtlen, de nem kedvezőtlenebb, mint a most ott sorakozó autóparkoló, tárolóhelyek. A rézsű beültethető növényekkel, az esetleges támfalak úgyszintén. (Zürich) Vagy otthont adhatnak különböző szolgáltatásoknak. (Berlin) Másrészt meg Pestimre esetében a városkép védelmére hivatkozni olyan, mintha Anulut akarnánk beprotezsálni a tudományos akadémiára. Szóval nem egy megjelenésénél fogva esztétikus település, na.)

 

A vasút szintjének föld alá vitele a lehető legdrágább megoldás. A vasúti űrszelvény magasabb a közútinál, ezért rendszerint a közutat éri meg átvezetni a vasút alatt. A vasúti járművek nehezebben másszák meg a nagy emelkedőket, ezért a vasúti rámpák nagyon hosszúak. Ferencvárosban egy vasúti vágánynak egy másik vasúti vágány fölötti átemeléséhez egy 900 méter hosszú műtárgyat terveztek, magyarán a rámpa meredeksége kb 1 méteremelkedés/100 méter távolságra jön ki. Pestszentimre és Gyál között gyakorlatilag a teljes szakaszon a föld alá kellene vinni a vonalat, mert mire az egyik aluljárótól följön a vonat a felszínre, addigra már kezdhet lesüllyedni a másikhoz.

Iszonyat mennyiségű földmunka, a keresztezett föld alatti közművek (víz, gáz, szennyvíz, kábelek) kiváltása, stb. A föld alá vitel legfeljebb a nagyvárosi területek alatt éri meg a várható nagy forgalom miatt, másutt nem. Még Bécsben sem vitték föld alá a vasutat, pedig ott aztán tényleg lett volna igény a területének a felülépítésére. Kertvárosi területen egyszerűen nem éri meg "metrót" építeni, mert a költségek megtérülése a nagyon távoli jövőbe tolódik.

 

A kisajátítás rossz dolog, főleg ha olyan ingatlannal történik, amelyhez érzelmileg kötődik az ember. (Magyarországon az emberek általában kötődnek az ingatlanaikhoz.) Ráadásul ebben az esetben szükségtelen is, mivel a vasút számára már most megvan a hely. (Ne feledjük, hogy itt még a háború után is egymás mellett járt a villamos és a nagyvasút.) A többlet helyet és fél város lebontását a közút érdekkijárói követelik, hogy ne kelljen reggelenként egy percet várni a vasúton történő átjutáshoz.

Megoldás? Szerintem a megoldás az, hogy nem kell aluljáró, főleg nem a pestimrei belvárosban. A modern bizber és a könnyű motorvonatok korszakában a sorompós várakozási idő rövid. Ki lehet várni. Akkor is, ha 10 percenként jön vonat. Így még a környező épületek is megmaradhatnának.

 

 

 

Előzmény: Fulika (4577)
kslc Creative Commons License 2023.11.29 0 4 4589

Probléma a kisajátításnál, hogy az ingatlan forgalmi értékét ajánlják fel. Alapvetően az a tévedés, hogy az ingatlan forgalmi értéke akkor releváns, ha a tulajdonos el akarja adni az ingatlant. Közgazdasági szemlélettel ha a tulajdonos nem akarja eladni az ingatlanát, az azt jelenti, hogy az ingatlana számára többet ér, mint annak a piaci értéke.

Ha az ingatlan a vasút mellett van, az csökkenti az értékét (így kevesebbet is fizetnek érte), de lehet, hogy az ott lakó tulajdonost nem zavarják a vonatok, megszokta. De ettől még nem biztos, hogy talál hasonló vasút melletti ingatlant, amit meg tud venni. Lehet, hogy csak olyan zajos ingatlant tud venni, melynél a zaj már zavarja (nem vasút, hanem pl. óvoda mellett).

Másrészt a saját ingatlanán a tulajdonos sok olyan dolgot is épít, ami számára értékes, de az ingatlan értékét általában nem növeli (sziklakert, fali dekoráció, stb.).

Harmadrészt pedig a költözésnek van nem kevés költsége (bútorszállítás, új ingatlan megkeresése, kifestése, adminisztráció, stb.), melyet a forgalmi érték nem fedez (hiszen az azoknál releváns, akik költözni akarnak).

Előzmény: Rollei (4587)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.29 -1 1 4588

Még egyszer: nem mindenki jártas ilyesmiben, nem elvárható, hogy valaki az legyen - az említett cikkek főleg nyugdíjas, vagy ahhoz közeli korosztályba tartozókról szólnak, akik nem nagyon számoltak azzal, hogy ilyen idősen még házvásárálással, meg a kisajátítás körüli mizériával kell foglalkozniuk. 

 

Más, nem közlekedést érintő projektnél: egyesek még akkor vettek lakást, amikor egy adott helyen olcsó volt, de volt értelmezhető értéke. Idő közben a ház egy bűntanyává változott (Dzsumbuj, Hős utca) és a lakás "piaci" ára reálértéken csökkent, amit adnak érte, az szó szerint semmire se elég. 

 

Úgy sejtem, hogy állami szinten sokkal egyszerűbb egy ésszerű árat megajánlani, mint megpróbálni alámenni, és aztán vállani a huzakodást, pereskedést, negatív sajtóvisszhangot. Nyilván azért mindig lehet olyan, aki ebben látja az év üzletét, és megpróbálja felsrófolni az árat.

 

Vagy pontosan az említett üzérkedés miatt első körben a legalacsonyabb ár van megajánlva, és harcolni kell a magasabbért. 

 

Éshát ami telek, vagy a föld szélén lévő terület a vasútnak kell, az nyilván nem a legkapósabb, legforgalomképesebb ingatlan. Hiszen azért kell a vasútnak, mert ott megy a vonat, ami eléggé aláver a terület értékének

 

Vagy esetleg a városrészben központi helyen van, ahol vasút nélkül is jó a közlekedés, és a vasút fejlesztésével még nőne is az érték. 

Előzmény: Rollei (4587)
Rollei Creative Commons License 2023.11.29 -1 1 4587

Azért azt se felejtsük el, hogy így azért a 21. század első harmadában némi józan paraszti ésszel, meg egy kis öngondoskodással többé-kevésbé mindenki be tudja lőni a saját ingatlanja értékét. A jogorvoslati fórumok is adottak, az értékbecslést is meg lehet támadni, nem úgy mennek már ezek a dolgok, mint pl. anno a téeszesítés. Arról nem is beszélve, hogy ezeknél a kisajátításoknál lényegében az állammal biznicel a tulajdonos, nem valami fillérbaszó magánszeméllyel, vagy céggel. Úgy sejtem, hogy állami szinten sokkal egyszerűbb egy ésszerű árat megajánlani, mint megpróbálni alámenni, és aztán vállani a huzakodást, pereskedést, negatív sajtóvisszhangot. Nyilván azért mindig lehet olyan, aki ebben látja az év üzletét, és megpróbálja felsrófolni az árat.

 

Éshát ami telek, vagy a föld szélén lévő terület a vasútnak kell, az nyilván nem a legkapósabb, legforgalomképesebb ingatlan. Hiszen azért kell a vasútnak, mert ott megy a vonat, ami eléggé aláver a terület értékének. Ami persze a megnövekedett forgalom miatt majd még kevesebbet fog érni. De majd megkérdezem, van egy ismerősöm aki érintett, volt valami ingatlanjuk a vasút mellett, ez itt mifelénk eléggé a város széle, meg a cigánysor. Nem tudom mennyire kapósak azok a telkek amik a vasútra néznek, én biztosan nem vennék ott semmit, maximum levegőt. A város belső részén, ahol értékesebbek az ingatlanok, nem tudom hogy volt-e egyáltalán kisajátítás, szerintem nem.

Előzmény: Fizolti (4586)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.29 0 1 4586

150-es vonal esetében volt cikk, riport alacsony áron történt kisajátításról. Nem biztos, hogy az ezekben mondottakat, írtakat egy az egyben valóságként kell elfogadni, de az teljesen életszerű, hogy aki nem jártas ilyesmiben, az képtelen a rendelkezésre álló időben megfelelően dönteni, hogy kihez kell fordulni, mit kell csinálni, ha kevesli a megállapított összeget, illetve a kapott pénzt sem biztos, hogy megfelelő ingatlanra tudja váltani. 

 

Előzmény: Zugbegleiter (4585)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.11.29 -1 4 4585

Ha egyenesen megy át a vasút alatt a Nemes utca, akkor a rámpa mellett lévő házak megközelíthetetlenné válnak és ezért kell lebontani őket. Olyan nem lehet, hogy a tűzoltó, mentő ne tudjon bemenni szükség esetén.

 

A kisajátításokat törvény szabályozza, nem hallottam olyanról, hogy kisemmiztek volna bárkit. A beruházói értékbecslést nem kötelező elfogadni, kiküldi a bíróság a saját értékbecslőjét, ha nem fogadják el. A beruházónak amúgy nem érdeke, hogy ezzel szórakozzon, mert rengeteg időt veszít vele, miközben nem nyer semmit, mert a végén ki kell fizetnie a külső értékbecslő által megállapított összeget.

Más kérdés az érzelmi része, azt meg lehet nyilván érteni, de a közérdek előbbre való az egyéninél.

Egyébként jellemzően nem azok szoktak (jogosan) panaszkodni, akiket kisajátítanak, hanem akik ottmaradnak a területen az új infrastruktúra mellett egy esetleg emiatt értékcsökkent ingatlannal.

Előzmény: Fulika (4583)
Fulika Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4584

Pontosan ez a félelem alapja.

Előzmény: nememlexemki (4581)
Fulika Creative Commons License 2023.11.29 -5 1 4583

"Nem értem, ki és minek védi Pestimrén azt a romos, putri "városközpont"-ot. Egyáltalán nem lenne kár érte, ha beszántanák."

Ne aggódj, én sem ejtenék semmi könnyet, ha a te házadat sajátítaná ki az állam ropiért.

 

"Sajna az aluljárók nyomvonala elég nyakatekert, de jobbat nem lehet kihozni a vasút mellett futó Nagykőrösi útra megadandó kapcsolatok miatt."

Simán ki lehet hozni jobbat, pl a nemes utca átmegy egyenesen a vasút alatt, és balra fordul vissza a nagykőrösire. Mindjárt fele annyi a kisajátítandó terület.

Előzmény: Zugbegleiter (4579)
Proart Creative Commons License 2023.11.29 0 2 4582

Megjelent a 2024-es menetrend.

 

Jelentősen változások:

 

A Nyugati pályaudvarról a vonatok 3 perccel korábban fognak indulni.

A Nyugati pályaudvarra a vonatok később fognak megérkezni

Lajosmizse felől a vonatok korábban fognak indulni, Kőbánya-Kispesten az eddigi 1 helyett 3 perc tartózkodásuk lesz

Megszűnnek a közvetlen kecskeméti vonatok

Szombaton, vasárnap és ünnepnapokon a Kecskemétről 10:04-kor induló vonat helyett új vonat fog indulni 20:01-kor Lajosmizsére.

Miklóstelep, Úrihegy, Nagynyír, Alsóméntelek, Méntelek, Felsőméntelek, Klábertelep és Lajosmizse alsó megállóhelyek feltételes megállók lesznek, azaz a vonatok csak abban az esetben fognak megállni, ha lesznek le- vagy felszálló utasok.

nememlexemki Creative Commons License 2023.11.28 0 1 4581

nem piaci áron viszik akinek kisajátítják

az igencsak megszívja

 

volt ilyenről már riport is

Előzmény: Fulika (4577)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.28 -1 1 4580

100 millióval számolunk ingatlanonként az már 1,7 milliárd csak a kisajátításra, és akkor még 1 kapavágás nem történt...

 

A tervezett projekthez képest aprópénz. Az biztos, hogy ez a projekt mai árakon 200 milliárdnál kezdődik, de volt már szó 300 milliárdról is. 

 

 

 

 

Előzmény: Fulika (4577)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.11.28 0 2 4579

Nem értem, ki és minek védi Pestimrén azt a romos, putri "városközpont"-ot. Egyáltalán nem lenne kár érte, ha beszántanák. Sajna az aluljárók nyomvonala elég nyakatekert, de jobbat nem lehet kihozni a vasút mellett futó Nagykőrösi útra megadandó kapcsolatok miatt. Egyébként meg lehet csinálni a vasutat úgy is, hogy nincs aluljáró, aztán majd sírhat 50-100 évig mindenki, hogy, jaj, miért nincs. Lásd pl. Mátyásföld kontra Gödöllői HÉV. Csak ugyebár a nagyvasúton hosszabb lesz a zárvatartási idő, mint a HÉV-en. Pech.

Előzmény: Fulika (4577)
Lovrin Creative Commons License 2023.11.28 0 4 4578

Ajánlom tanulmányozd a debreceni Nyugati Kiskörút kiépítését ahol Debrecen belvárosába dózeroltak bele egy 6 sávos főutat. Ott nem tiltakozott senki az önkormányzattól mert autókázni mégis csak kell még ha el is tűnik a város. Bejárhatod google utcanézetben. 

 

Vagy a csepeli geincutat, M3 és M5 bevezetőket is megnézheted, utóbbiakat tényleg lakott ugyanilyen kakott területbe faragták bele és a zajszennyezésük, életminőség rombolásuk sokszorosa a vasúténak.

 

 

Ezek sokkal nagyobb közúti, városbontással járó beruházások voltak mint itt 2-3 aluljáró.

 

Itt még nem is arról beszélünk hogy magának a vasútnak kell a hely és azért kell bontani, hanem a közútnak kell a hely hogy sorompó nélkül keresztezte a vasutat.

 

 

Előzmény: Fulika (4577)
Fulika Creative Commons License 2023.11.28 0 0 4577

Köszi, sajnos ebből a skiccből sem derül ki több, mint a kerületi riport animációjáról. A lila az aluljárót jelöli utastól, de mi a többi felhő (sárga, zöld, külső lila)?

Egyébként miért büntetés az a vasútnak, ha pár 100m-en vágatban közlekedne?

Azt minden itt lakó tudja, hogy itr a vasút, de azt senki nem mondta, hogy egyszercsak viszik a házát és viszlát. Persze, ha megfizetik érte a piaci árat, akkor csak rajta, de ez a kisajátítás alsó hangon 17 ingatlant jelent csak itt a központban, ha csak 100millióval számolunk ingatlanonként az már 1,7milliárd csak a kisajátításra, ésnakkor még 1 kapavágás nem történt...

Előzmény: Magyar NaBA (4569)
martinaxe7 Creative Commons License 2023.11.28 -2 1 4576

„A Szeged–Szabadka-vonalra egyetlen járművet sem vezényeltek a lajosmizsei vonalról. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett, így a duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy darab Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód. A lajosmizsei vonalon – a balesetes járművek kijavításuk után – az eredeti szállítókapacitással közlekednek a vonatok” – írta a MÁV a Telexnek.

Lovrin Creative Commons License 2023.11.28 0 9 4575

Ez csak politikai szájkarate, és mesterséges szembeállítása két vonalnak.

 

Elsődlegesen a szentesi döglöttusgyi sor a fő probléma.

 

illetve hogy nem vásároltak se használt se új járművet dízeles vonalakra, ami van az meg áll már évek óta

 

Azzal nem vagyunk előrébb ha arról megy a vita melyik vonalnak kéne melyiket kannibalizálni járműfronton.

Előzmény: martinaxe7 (4574)
martinaxe7 Creative Commons License 2023.11.28 -1 1 4574

Vitézy beleállt Lázárba, amiért a túlzsúfolt lajosmizsei vonalról vittek vonatot a Szeged–Szabadka-vonalra

 

https://telex.hu/belfold/2023/11/28/vitezy-david-lazar-janos-vasut-mav-lajosmizse-szeged-szabadka

Dreamy Creative Commons License 2023.11.28 0 1 4573

Mi lett a közmeghallgatás eredménye? Valami konkluzió?

Előzmény: Proart (4564)
Dreamy Creative Commons License 2023.11.28 0 1 4572

Ilyen terv is van, csak a töltés nem nagyon illeszkedik a kertesházas övezetbe.

Ezért próbálják bevágásra terel az irányt.

Előzmény: Pestimreigyerek (4571)
Pestimreigyerek Creative Commons License 2023.11.28 0 1 4571

Jómagam azt nem értem, hogy miért nem töltésen lesz a vasút végig Pestszentimre-felsőtől Gyál kb közepéiig (hasonlóan, mint Zuglóban a 100a). A Szálfa/Kettős-Körös u-Nagykőrösi útnál egy autós felüljáró a Nagybani piac felé elhúzva elférne (Ld. Szentlőrinci út), majd lehetne a jelenlegi helyen "szintben" a kisállomás. Utána fel töltésre, gyalogos-kerékpáros aluljáró számtalan helyen lehetne a töltésben. Gyál-felső után ereszkedhetne ismét "talajszintre" a vasút. Autós átjáró a töltés alatt lehetne simán a Törvény/Eke utca, Nemes utca, Szigeti Kálmán utca, Paula utca, Benjámin utca, Gyálon a Pennynél és a Kőrösi út átkötésénél. Ami fontos lenne, hogy visszafogási lehetőség legyen legalább két helyen (Petszentimre-felső? Pestszentimre? Gyál-felső?).

jbaal Creative Commons License 2023.11.24 -2 5 4570

Szerintem itt konkrétan a fideszes és DK-s szolgálati autós politikusok, illetve egy szűk, kisgyereket mindenhova terepjáróval hordó hülye 3,14csa réteg veri az asztalt, és próbálják mosni az emberek agyát. Nyilván nem fognak merni beleállni pl. egy szavazásba, mert kijönne, hogy a lakosok 80-90 %-a a felszínen történő felújítást, részleges kétvágányúsítást és a Flirtöket preferálná.

Előzmény: Magyar NaBA (4569)
Magyar NaBA Creative Commons License 2023.11.24 0 9 4569

Imhol.

 

Szerintem emiatt nem a vasutat kell utálni vagy büntetni. A vasút előbb volt ott, mint maga a település.

Aki ide költözött, az annak a tudatában tette, hogy a város közepén egy vasútvonal van. (Most sem a vasút számára terveztek horror infrastruktúrát, hanem az autóknak.)

Előzmény: Fulika (4568)
Fulika Creative Commons License 2023.11.22 -5 0 4568

Csak most találtam ezt a topicot. Pestimrei érintettként kérdezem, hogy fellelhető-e valahol a Pestimre központba tervezett horror aluljáró tervrajza? Sajnos jó lenneaz egészet látni nem csak egy animációból.

Il Leone Creative Commons License 2023.10.17 0 0 4567

Köszi.

 

Ha valaki esetleg el tud menni, írhatna ide egy rövid összefoglalót, ha valamelyik újság vagy közlekedési szagértő nem teszi meg.

Előzmény: csíkos-háTTú (4566)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.10.12 0 0 4566

Az önkormányzati testület hírdette meg, a polgármester aláírása van alatta. Szerintem a MÁV-tól nem lesz ott senki, aki érdemben döntési helyzetben van.

Előzmény: Il Leone (4565)
Il Leone Creative Commons License 2023.10.12 0 3 4565

Kivel lesz a beszélgetés?

A polgármester és stábja mondhatja, hogy acélpengeként vágja ketté a települést a vasút, meg hogy a vasútvonal egy acélból készült berlini fal?

Előzmény: Proart (4564)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!