http://www.autoszektor.hu/hu/content/top-80-magyarorszag-kedvenc-autoi 2018 szeptemberig lehetett forgalomba helyezni, így sikerült 500 felett eladni. Ignisből kicsivel többet adtak el, de azt 3 hónappal tovább volt kapható. Ha nem szüntetik be az értékesítést, valószínűleg a celeriobol több fogyott volna mint az ignisből.
Amíg árulták (kb. 4,5 év), soha nem lepte át a 400 darabot az éves értékesítés. Az exportot meg mindent beszámolva max 2000 2500 db lehet az utakon az az összes személygépkocsinak 0,07%-a.
Ez alapjan minden 1500. Szembejövő gépkocsi lehet celerio. Nálunk a kertbe pedig minden második. ;)
Azért kérdeztem a 15-ös kerék átméröjét, mivel a benzinfogyasztás számításához felhasznált, km órán
leolvasható megtett utat valószínüen a kerékfordulatokból és a kerék átméröjéböl számítják. A mutatott érték feltételezhetöen az eredeti, 14-es kerékre vonatkozik.
Amennyiben a 15-ös kerék átméröje ettöl eltér, ugyanazon a megtett távolságon a mutatott km érték a kerekek
átméröjének fordított arányában eltérö lesz.
Amennyiben a 15-ös kerék nagyobb mint a 14-es, a valós fogyasztás alacsonyabb.
Nálunk 5,1-re jön ki országút+Bp ingázással. Főleg feleségem használja, neki "nehezebb" a lába.
Azért vettük a Celeriót, hogy ne a naggyal kelljen ingázni. A két autó fogyasztása között 3,3 l/100 km a különbség, aki a 25 ezer km-es éves futás esetén 825 l benzin mínuszt jelent.
Nekünk is pont ennyi, úgy hogy szinte csak hidegen jár reggel ovi iskola járatba, délután szintén + 2 hetente egy vidéki autópályás menet. Más autó 8 alatt nem menne ilyen körülmények között.
a mi Celerionk lassan egy éves, 10.000 km-et futott. Eddigi tapasztalataim :
- a belső kárpit döbbenetesen igénytelen, a szőnyeg mintha papírból lenne. Az ülések tömése nem elégséges, nem adok neki sok időt. Karcolódnak a műanyagok, félek hozzá érni.
- hiába cseréltettem ki a hangszórókat az ajtóban, nem lett jobb, mert a fejegység teljesítménye harmat gyenge.
- menet közben zajos. Én vettem zajcsillapító lapokat, az egész csomagtartót kibéleltem ahol bontás nélkül elértem, de a kerékíveknél nagyon hiányzik.
- mivel többnyire nők használják, nagyon hiányzik a visszagurulás-gátló rendszer, melyet sajnos a Magyarországon forgalmazott Celeriok nem kaptak meg.
- hátsó ülés támlája függőlegesen áll, kényelmetlen.
- a forgalomban minden autós levegőnek nézi.
- primitív hátsó futómű, de ennek nem lelhet érezni hátrányát a kis teljesítménye miatt.
- vicces motorhang
Kb. ennyi negatívumot tudok mondani róla. Mindezt ellensúlyozza az ára, a pörgős, keveset fogyasztó motor, tényleg tágas belső tér.
Sötét szürkét vettünk, kapott 15-ös alufelniket, így picit komolyabb kinézete lett. 5,3/100 km az átlag.
Bízom benne, a sok-sok egyszerű (primitív) műszaki megoldásnak köszönhetően sok-sok évig nem kell szerelőhöz vinni majd meghibásodás miatt.
Mindenkinek köszönöm a hozzászólását.Tegnap láttam egy világos szürkét a városban.Megpróbálom majd "elkapni".
Igazából még ami szóba jön nálunk, az a Swift. De arra még várnunk kell 1,5-2 évet hogy lehessen használtat venni.
Mindenképpen kis autót szeretnénk és szívó benzinest, na meg jó lenne ha Suzuki lenne. Főként ingázásra használnánk + kirándulások így az éves futásunk eléri a 23 ezer kilométert.
ez alapvetően városi autó, külső méreteihez képest megdöbbentően tágas belsővel. De amint korábban írtam, hosszú távon (200 km felett) nem kényelmes a vezetőülés, legalábbis nekem.
Típushibáról nem tudok, alkatrész biztos van, de jellemzően a legrégebbi magyar példány sem idősebb 3 évnél, így nagyon sokaknál ez a kérdés még nem merült fel.
Idegenhibás baleset részese volt az autóm. Semmi komoly, karcolások vannak az egyik hátsó sárvédőn és a hátsó lökhárítón. A károkozó elismerte a felelősségét, a kárfelvétel már megtörtént, az ellenfél biztosítója az Allianz Hungária.
Érdeklődni szeretnék, hogy Budapesten tudtok-e ajánlani jó márkaszervizt, ahol biztosítási ügyintézéssel is foglalkoznak? Van-e valakinek tapasztalata olyan helyről, ahol minőségi munkát végeznek, lelkiismeretesen fényeznek?
A tükröt három csavar fogja fel az állító karnál a burkolatot le kell pattintani és az ajtó borítást is le kell venni mert egy csavarhoz csak úgy lehet hozzá férni, de javaslom hogy most ne csináld ha csak nem fűtött garázsod van mert ilyen hidegben törik szét minden műanyag.