Saját kezűleg cserélt levegő és pollenszűrő kb. 10 percbe és 6185Ft-ba került. A 3l 5w40-es 77 Lubricants olaj szervízben és MANN olajszűrővel együtt 7918Ft-ba került és kevesebb, mint 1 óra alatt megvolt Budafokon.
Pl. Érden a Nippon-tól is kérhetnél ajánlatot, Jogilag azt hiszem bármelyik számlaképes szerelő megcsinálhatja a standard cseréket (olaj, levegő, pollenszűrő + motorolaj csere). Hogy kell-e ennél több, azt a karbantartási elvileg megmondja. Én biztosan nem fizetnék 40eFt-nál többet. A 2007-es Lancer kombim éves szervize 20-30 között megáll.
A vezetőülés alatt a csatit én is szét húztam egy pár napja , azóta csend van, és az Ebayes 300 FT os övcsat lemeze sem nyeklik nyaklik a gyári öv foglalatban ! Minden országút előtt kivettem , az életem nem bíztam volna rá. Köszi szépen a jó ötletet !
A puding próbája az evés. Szerencsére az enyém nem start stoppos.
- Lehet csak kisvárosi legenda de a hőskorban a kezdetekkor mérnökök programozók hatalmas energiát fektettek a műsoros CD másolás védelmébe. Büszkén nyugtázták a sikert, kipipálták a feladatot, aztán jött egy kis srác aki csak annyit csinált, hogy fekete filctollal húzott egy vékony vonalat megfelelő helyen a lemezre és máris lehetett másolni :)
Jó ötlet, de szerintem elég összetett mert indítás után nem lehet azonnal kikapcsolni várni kell vele 4-5mp-et ,és a motort is csak a kocsi álló helyzetében állítja le, gondolom az ABS jeladóból érzékeli hogy a kocsi áll. Mindenesetre a napi használatban spórolni nemigen lehet vele, kivéve ha az ember sűrűn áll vasúti sorompó előtt és magától nem állítaná le a motort. Az ülés alatti fekete csatit szét fogom húzni .
Épp tegnap jártam arra de, ha egyszer erre jársz megcsinálom neked a "csipogástalanítást" és akár még a start-stoppodra is ránézek, nem hinném hogy megoldhatatlan : ) Pl a kuplungpedál érzékelő ha állandóan azt érzi hogy nyomva a kuplung akkor lehet már meg is van oldva minden :)
Övet mindig csatolok, csak a csipogástól kaptam frászt. Sőt pont úgy írtam hogy a maximális védelemre törekszem ha már a kocsim rendelkezik vele. Köszi a gyors választ.
Ha elolvasod figyelmesen amit írtam akkor látod hogy az övcsat NC érintkezője megy át a széthúzás után NO ba ami az öv becsatolt állapotát jelzi a vezérlőknek. Tehát minden úgy működik mint ha be lenne csatolva az öv. Viszont ha a valóságban nincs becsatolva az öved akkor ne várd tőle hogy majd megmenti az életed az övfeszítő és az öv :)
Van e valakinek Start-Stop-os Lancere ? És létezik e tartós megoldás ennek a kikapcsolására szoftveresen vagy egyéb úton, csatik széthúzása stb. A ventillátor az ablakra fújatva ismerős , a fenti dolog érdekelne. Daciáknál a computerben ki lehet kapcsolni ha valaki ügyes h@cker.
Ez jó dolog, nem tudom hogy a súlyérzékelő lett e széthúzva, vagy az öv csati kapcsolója NO vagy NC , és ha a csatit széthúzzuk, egy esetleges ütközésnél az övfeszítő fog e működni ha már ilyen korszerű kocsink van ? Tehát ezeket az AIRBAG elektronika működteti, vagy azt hiszi hogy nem ülnek a kocsiban és nem is kell övet feszíteni . Lehet hogy hülyeség, de azért kérdezem mert nem ismerem a mködési elvét . Esetleg egy autóvillamossági fórumon rá lehetne kérdezni. Én is megőrülök a csipogástól, mert ez nem olyan szolíd mint egy Ford Focus-é hanem a kezem ökölbe szorul mint a munkahelyi Panasonic robotok sürgető éles idegölő hangjától. Én városban az 1,5 dolláros övcsatot használom, persze auópálya tempónál kiveszem , az életem nem bízom egy darab műanyagra. Ez a csati széthúzás megoldaná ezt a problémát.
Nem biztos hogy akkora a baj mint gondolja a szakid. (és egy felesleges kapcsoló csere sem a szaktudásról hanem a tippelgetésről árulkodik) Nekem a motortéri biztosíték tábla alatt volt valami csatlakozási hiba ami miatt az utastéri biztosíték táblán itt ott volt csak áram. Nem ment az ablak emelő, a belső világítás meg még pár dolog ami nincs összefüggésbe egymással szerintem. Végig méregettem minden biztit, végig ellenőriztem az összes relét minden jó volt de az áram nem akart megjelenni. Én is arra az egységre gondoltam de mivel nagyon kellett a kocsi használtam. Féltem is hogy ott maradok vele de se nem javult se nem romlott a helyzet. Aztán jött a műszaki vizsga vittem a szokásos helyre átnézetni és póker arccal mondtam a srácoknak hogy nem megy az ablak emelő és még pár dolog de nem találtam kiégett biztosítékot sem az utastérben sem a motortérben.
Féltem hogy csörögni fog a telefon miatta de nem csörgött. Mentem a levizsgáztatott vasért kérdezem volt valami komolyabb javítani való ? - Á semmi a villanyszerelő dolgozott rajta 2 órát mert a biztosíték tábla alatt volt valami csatlakozási hiba és megcsinálta, de ki kellett borítani a motortéri biztosíték táblát érte ezért 2 óra.
Sziasztok. Komoly gondom van egy 2006-os 1,6-os Lancer kombival. Egyik reggelre indítás után az ablaktörlőt akartam bekapcsolni, de nem indult. Egyes fokozaton, ahol szakaszosan megy ottt nem indul. .A következő fokozaton elindul. a következőn /a gyorson/ ott is megy de csak ugyanazzal a sebességgel, mint az előzőn. Nem megy továbbá az index, de megy a vészvillogó. Van tompított, de nincs reflektor. A hátsó ablaktörlő sem megy és a mosók sem. A ködfény hátul süket. A kormánykapcsoló lett cserélve komplett, de nem az a rossz. A villamosságis feladta. Annyit mondott, hogy a biztosítéktábla alatt van valami elektronika az lehet még hiba, olyat szerezzek. Szerintetek mi lehet a gond, hátha valaki már találkozott ilyennel. Hol van egy szuper villamosságis? Kérem aki esetleg tud segítsen. Rokkant vagyok, nagyon kellene az autó.
Akit idegesít a becsatolatlan öv miatti csipogás nyugodtan húzza szét azt a csatit amiről írtam hosszú távon is hibaüzenet és csipogás nélkül működik a kocsi :)
A megoldás egyszerűbb mint gondoltam. Az ülést előre tolod, előre hajtod a hátsó ajtó kinyit és onnan látsz mindent amit kell. Van 2 csati az egyikbe sárga kábel a másikba fekete. (Szerintem a sárga a súlyérzékelő) A fekete kábel csatlakozó párt előre fele (motorház) nyomod és lepattan a sínről ezután az a darab ami a kormány felé nézett lesz egy kis pöcök, benyomod és széthúzod a csatit. Láss csodát semmi mást nem kell tenni mert azt "hiszi a kocsi" hogy be van csatolva az öv.
Pár 10 méteren tesztelve nem csipog nem ad hibaüzenetet, nem világít az öv lámpája ha megyek vele.
széthúzva :
apa csati a biztosító füllel :
Anya csati vissza a helyére apa pedig mellette egy üresen hagyott rögzítőben.
Én kamerát szereltettem be, nem radart. Nekem a szervízben csinálták, nem kellett fúrni faragni, hanem a rendszámtábla világítás helyére épült be. Ha van mire kiküldeni a képet, inkább javasolnám a kamerát, mint a radart.