Nem baj az ha 1 - radikális esetben 2 - literrel több csúszik le a torkán és cserébe jobban elfértek öten, jobb anyagok és szebb varrások vannak a beltérben és még jobban is megy (Úgy 200-250 lóerővel jobban). ;) Igaz mindez kibaszott sok pénzért. :D
No azért az a Luxusz nem fog ennyire takarékosan enni, mint az én jószágom. :) (Vegyes hasnyálat, ótópálya is, országút is, város is, csak viszonylag dugómentesen.)
A GS nagy nekem, javareszt egyedul utazom. Nem akartam az Accordnal nagyobb autot, sot lehetett kisebb is, igy lett IS 300h. Nemsokara legyartjak... :)
Az új hibrid CR-V gondolom egy kicsit nagy (vagy legalábbis nem a Te világod) a HR-V meg kicsi is meg nem is hibrid, így hát maradt a már kész és kipróbálható típus a Toyota Lexus GS 350 v. 450H. :)
Nagyobb sebességnél nem hatékony a tiszta villamos hajtás, ezért érdemes a benzinmotort bekötni. Az új Insightban egy db automata qplung van, ami ilyenkor ráköti a motort közvetlenül, egy fix áttétellel a hajtásra, egyebekben csak generátorként viselkedik és a villanymotor hajt. Ez egy egyszerű (de hatékony) konstrukció. A Toyotákban viszont a két villanymotor elektronikus szabályozásával osztják az áttételt a bolygóműben, ami szerintem a 15 évvel ezelőtti kitalálásakor frankón ufótechnológia volt. Még ma is majdnem az.
Akkor olvass utana a Honda uj hibrid rendszerenek, ami a kinti Insightban, vagy majd tavasztol itthon a CR-V-ben lesz. Hasonlo, mint a Toyotae, csak bolygomu nelkul.
Amúgy bocs a kissé offtopikért, de most lett alkalmam megérteni a Priusban lévő bolygóművet, ami a CVT szerepét játssza a két integrált villanymotorral. Világos lett, hogy miért is hibrid a neve és milyen is a valódi hibrid. Lefostam a bokámat. Nem tudom, hogy ki találta ki, de zseniális ötlet. Ahhoz képest még az Insight is kőkorszakinak tűnik a maga láncos CVt-jével. :(
Szia! Használd egészseggel. Ha nem volt benne még cserélve a váltóolaj, gyorsan önts bele újat! (Ravenol CVT Fluid néven is lehet kapni németet, nem kell a 3* annyiba kerülő japánt.)
Szia, Gratula a géphez, szép. A szervizkönyv szerint érdemes karbantartani, gyertyacsere, benzinszűrő csere lesz aktuális km szerint. A többi is ahogy elő van írva, és akkor nem sok baj lesz vele... Biztos szeretni fogod :)