Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KiazakiMitakar Creative Commons License 2021.06.05 0 0 1501

Nagyon kedves vagy, köszönöm a tapasztalatok infók megosztását!

Előzmény: nagya2 (1500)
nagya2 Creative Commons License 2021.06.05 0 1 1500

Hali!

Ne aggasszon a 90Hp/130-140Nm

2250min-nél leadja a max nyomatékot, láncos vezérlés (nem tsi biciklilánc), nem eszi az olajat(ellentétben a nagytesóval), kimondottan jól sikerült motorka.

Nekem mindkét Daciámban az volt, most 1.0 Tce van benzin gáz (100Hp/162-170Nm), ez is nagyon jól teljesít.(youtube erőmérő dacia ott láthatod az autómat)

A müa betétek ragasztva, patintva vannak, az első Dacia Sanderó Stepway-em 6 éves a mostani tulaj szerint nincs semmi gondja vele.

Amit tudni kell a 90Le motorral kapcsolatban az az olaj megválasztása, 5w30-as olaj szigorúan acea A3/B4 besorolással.(turbó miatt ez kell bele)

Üdv Nagya

Előzmény: KiazakiMitakar (1499)
KiazakiMitakar Creative Commons License 2021.06.05 0 0 1499

Én kifejezetten az első generációsat keresem anyagi okokból, bár kissé aggasztó ez az alig 90HP 130Nm, plusz kérdés a műanyag bizbaszság körbe mikor rohasztja el a kasztnit mert egyébként nagyon pofás rokonszenves darabok, faék berendezések, szivesen váltanám rájuk a 20+ éves sokat megélt vw-t de....hát dilemma :)

Előzmény: balusan (1497)
Zizi6785 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 1498

Origo, azt vedd figyelembe!

Előzmény: balusan (1497)
balusan Creative Commons License 2021.06.02 0 0 1497

nincs baj  ebben az országban, ha a cikkíró ( és  még sok további ' autós újságíró ") szerint is  "ajándék"  egy budget kisautó   5-5,5 milláért....

 

Előzmény: Garfield007 (1495)
KiazakiMitakar Creative Commons License 2021.06.01 0 0 1496

Szia, köszönöm, ez a cikk kimaradt vagy csak a szemem szúrta ki sejtem, hogy ilyesmi lehet a titok nyitja csak épp a rugókat nem lelem, mind ugyan az vagy csak a leírásuk hiányos kb mindenhol ... :) 

Előzmény: Garfield007 (1495)
Garfield007 Creative Commons License 2021.06.01 0 1 1495
Előzmény: KiazakiMitakar (1494)
KiazakiMitakar Creative Commons License 2021.06.01 0 0 1494

Sziasztok!

 

Szeretnék érdeklődni, hátha itt tudok infót arról, hogy a sandero illetve stepway verzó közt emelésben mivel nyerik az a ha jól értesültem kb 5 centi különbséget? Csak más a rugó? Lengéscsill? gumival csalnak? bármi info? Csak mert kb ezt nyálazom hetek óta, az összes alkatrészest is átnéztem de 99%ban ugyan azokat az alkatrészeket dobja ki mintkét tipusra bárhogy hasonlítom össze. Van erről valakinek infója? 
Köszönöm előre is mindenkinek.

mantilla2 Creative Commons License 2021.05.08 0 0 1493

Köszönöm!

A fogyasztást vezetem papíron is (gyermekkori mánia :-) ) de eddig csak kétszer tankoltam,-tehát a fogysztását egyszer tudtam mérni. A műszer 5,92-t jelzett, a papír alapú számolás, 6,12. Tehát nem kiáltó az eltérés,az előző tulaj mondta is, hogy ha írom a tankolásokat, olyan 1,5-2 dl. különbség mutatkozni fog...Ő is írt minden tankolást,-írt és számolt..

Nekem a problémám az hogy tele tankkal, indulok, haladok, lemegy a szintjeltő, mert ugye fogy a benzin...

Aztán parkolás után (pár óra, vagy pár nap..) induláskor a szintjelző többet  mutat, mint leálláskor :-) (De ezt úgy értsed, hogy ment az autó 200-250 km.-t....., tehát kell hogy legyen érezhető üza.szint csökkenés, mint ahogyan mutatta is, aztán a pár nap pihenés utáni induláskor hamisan telit mutat  (valaki rátankolt?)

Aztán kis idő elteltével, vagy a köv. indulásnál ismét a régi, valós alacsonyabb szintet mutatja...

S ahogy fogy az anyag, ez a hamis adatközlés megszűnik... (vagy csak nem tűnik fel....)

Előzmény: loganos (1492)
loganos Creative Commons License 2021.05.06 0 0 1492

Szia!
Mivel garanciális, mindenkpépp jelezd a szerviznek, csináljanak egy frissítést, kalibrálást.
Az üzemanyag szint kijelzés nem csak a szint jelző alapjáűn működik, hanem az ECU a befecskendezési időkből is számol.
Sajnos a Dacia műszere nem a legpontosabb gyárilag. Lehet a programban kalibrálni, pontosítani utólag. De ahhoz elég sokáig vezetni kell papíron a fogyazstéást, adatokat a tulajnak, hogy tudjam mi alapján.

Előzmény: mantilla2 (1491)
mantilla2 Creative Commons License 2021.05.03 0 0 1491

T. márkatársak!

Új (második) tulajdonosa vagyok egy még egy évig garanciális sanderónak. Az első tankolást követően a következő tapasztalat! (tank tele tankolva) Autózgatás, majd pár nap elteltével van a tankban 280 km. Induláskor az üza.szintjelző felső kettő rubrikája üres... Autózás, megállás, ujraindulás....A rubrikasor tele van, tehát a tank "megtelt :-)   Aztán megint autózás, megállás ujraindulás...A rubrikasor első egy tagja üres, a legfelső..... :-)   A megálláskori parkolások minden esetben vízszintes területen!!! Hazaérkezéskor megint üres a két felső rubrika...

érdemes ezt jeleznem a márkaszervízben, akadhat a szintjelző?- vagy fogadjam el azt hogy " a műszer csak tájékoztató jellegű".

Kérem csak olyan márkatárs válaszoljon, aki tudja a"tuttit".  Köszönök minden jóindulatú megnyilatkozás!

balusan Creative Commons License 2021.04.23 0 0 1490

Én értem amit írsz(  bár ettől még tény ami tény , illetve a 70 %  felnőtt védelem is inkább  közepes eredmény )  de 

a Sandero neve melett akkor is 2 csillag van .

 

 

Amikor én vettem még a Sandero-t akkor  egy Artic is 3 millió alatt volt , egy  Clio hasonló motorral kb  fél millióval drágább.

Ott sajnos kellett  egy olyan döntést hoznom , hogy azt a fél milliót nem az autóba tolom be.

Most kb. ugyanez a különbség van meg ,talán egy picit több  ( nem igaz hogy 1 millióval drágább egy Clio )  azzal a különbséggel, hogy 

már 4,5-5 millióról beszélünk mint kiindulási pont.

Ott már nem számít pár százezres különbség. 

 

Ettől függetlenül lehet jó autó az új Sandero , sőt valószinűleg az is . ( nálam a Sandero 2  még nem ebbe a kategóriába tartozik, csak egy használati tárgy )

Attól , hogy vannak még drágábbak  ( meg vannak egyékbént olcsóbbak sis )  számomra ez is nagyon drága .  ( és a Duster szerintem jobb vétel házon belül , de ez az én véleményem nem egy tény ) 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: nagya2 (1489)
nagya2 Creative Commons License 2021.04.22 -1 0 1489

HAli!

Irtam mi a baj a radarjukkal, az Ncap filmben az álló autó előtt is megállt, meg az uton utolért autó mögött is lelassított.

Az Ncapnak ez nem elég.

A gyalogos meg ne rohangásszon elém, mert el leszen csapva. ennyi.

Üdv Nagya

UI: a többi UJ autó még drágább, de vigasztaljon a tudat, hogy a tiednél a legkisebb az értékvesztés.

 

Előzmény: balusan (1488)
balusan Creative Commons License 2021.04.22 0 0 1488

Nyomkodják azt úgy is az emberek ,  nemhogy vezetéstámogató rendszerek, de még rendes gumi sincs az autókon...

 

Én sem igazán értem sokan miért legyintenek ezekre a biztonsági rendszerekre , hogy azok csak "felesleges elektronikai

kütyük "... én ismerek olyan embert akinél a vizsgálat végül azt eredményezte , hogy esélye sem lett volna élve maradni , a 

" sok felesleges "  kütyű nélkül. 

Az elektronika ugyanis a baleset előtt pár másod , de inkább  tized,  másodpercekkel  korábban pont annyit

avatkozott közbe , hogy elkerülte a frontális ütközést. 

 

Pont ezt írtam , nálam alap lenne  egy már 5 milliós autónál az ,hogy  legyenek benne ilyenek ,és amelyek benne

vannak azok rendesen is működjenek . ( a Sanderonál az NCAP azt foglamazta meg, hogy a vészfékező rendszer sem 

teljesít megfelelően ) 

Nekem ezt fontosabb mint egy fenetudja hány colos  nav.rendszer. vagy hátsó ablakemelő...de nem vagyunk egyformák.

 

A 2 csillag akkor is 2 csillag , gondolom tudták a dacianál is , hogy ez lesz majd , csak nem foglakoztak vele.

Pontosan ezt említették csalódásként  velük szemben. 

 

Ezek után a pár  , már elnyert , a legjobb autó a piacon díjat ( pl a nyiltan Dacia szerelmes What a car !) is 

a helyén , a kellő komolysággal, kell kezelni.

 

Ettől függetlenül persze biztos jó autó a maga nevében , és nagy előrelépés az elődhöz képest.

 

 

 

 

 

Előzmény: Nap_Mackó_ (1487)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.04.21 0 0 1487

A vezetéstámogató és biztonsági rendszerek alapvetően jó dolgok. 

A milyenségük már kérdéses. Nem lenen elég kipipálni pl, hogy van sávtartó automatika, ki is kéne próbálni valós körülmények között. Soknak pocsék a  teljesítménye. 

 

Másrészt a közlekedés során azt látom, az ilyen berendezések elhülyítik a sofőrt és arra csábítják, hogy a vezetés helyett pl a telefonjukat bökdössék. Ez nagy baj. 

 

Tapasztalatom szerint egyre többen telefonoznak, néznek filmet(!) az autópályán vezetés helyett.

Előzmény: balusan (1486)
balusan Creative Commons License 2021.04.21 0 0 1486

Félreértések elkerülése  miatt én nem  estem ettől a hírtől annyira kétségbe ,  sajnos már az áránál eldőlt az , hogy mi nem cseréljük le

a régi Sandero-t .

Legalábbis nem az új Sanderora  ( esélyes, hogy nem is egy új autóra sajnos  ) 

Ha az ára megfelelő lett volna , ez a hír talán azért nem tántorított volna el .

 

Ettől függetlenül  , most megnéztem ,  ezzel vannak tele a hírek , a gugli is feldobott több száz találot , és Attila  hiába próbálaja védeni  a portálokon 

,a kommentfalon, az eredményt , attól még maga az NCAP vezetője és csalódásnak nevezte azt. 

Nem nekem kell kínosan  magyarázkodni sem, a  Dacia  már  megtette ezt .

( fura azt olvasni,  hogy folyamatosan fejlesztik a Dacia--k  biztonsági színvonalát , miközben a vadiúj modell most vizsgázott épphogy elégségesre) 

 

 

 

Előzmény: loganos (1485)
loganos Creative Commons License 2021.04.20 0 0 1485

,,Ettől függetlenül azt állítom , hogy az autó egy olyan árkategóriába került amelyet ezek szerint a biztonsági színtje nem követ le."

Ezzel teljesen egyet értek! Még ha a törésteszt ilyen formán semmitmondó is. Meg éltem már túl elég komoly ütközést Logan1-ben is. De ma már 2021 van, és az árak sem a régiek.

Előzmény: balusan (1483)
nagya2 Creative Commons License 2021.04.20 0 0 1484

HAli!

A Daciában sima "eccerü" radaros ráfutásmegelőző van, ami nem "ismeri fel" az elérohangászó gyalogos-biciklis embert.

Üdv Nagya

Előzmény: balusan (1483)
balusan Creative Commons License 2021.04.20 0 1 1483

"valszeg  és lehet " 

 

 

Az 5 csillag  sok gyártónál alap , tehát semmi nem utal arra , hogy a Clio V nem szerepelne jobban , és nem kapná meg az 5 csillagot .

 

A biztonsági " kütyük  "  a balesetek megelőzésében játszanak szerepet , senki nem állította azt , hogy egy ütközéskor védelmet adnak.

 

Azt olvastam , hogy az automata vészfékező rendszerrel is vontak gondok ,de nem tudom mi  igaz ebből.

 

Nyilván , ha egyébként most sandero-t szeretnék vásárolni , akkor az NCAP teszt eredménye önmagában nem tántorítana el.

Ettől függetlenül azt állítom , hogy az autó egy olyan árkategóriába került amelyet ezek szerint a biztonsági színtje nem követ le.

 

 

 

 

 

Előzmény: nagya2 (1482)
nagya2 Creative Commons License 2021.04.19 0 0 1482

Nem voltál objektív!!!

Ha megnézed a 2 tesztet (a clió 2019-es) nem egyformák, valszeg változott a számolás metodusa, lehet ha most vizsgálnák a cliót, ugyanannyit kapna mint a Sanyi.

Üdv Nagya

Előzmény: balusan (1480)
nagya2 Creative Commons License 2021.04.19 0 0 1481

Biztosan......

Üdv Nagya

Előzmény: balusan (1480)
balusan Creative Commons License 2021.04.19 0 0 1480

70 % 

Felnőtt védelem 

Valami miatt az mégsem 96 % mint a Clio-é , Ti biztosan tudni vélitek az okát.

 

Előzmény: nagya2 (1479)
nagya2 Creative Commons License 2021.04.18 0 1 1479

Hali!

Nem tetszik az ára, nem tetszik az elektronikai védelmi rendszere, nem kötelező megvenni.......

Ha jön a szembejövő, vagy az árokmenti fa, akkor megb@cchatod az elektronyikát, akkor csak a kasztni marad, az meg jól teljesít.

Üdv Nagya

 

Előzmény: balusan (1478)
balusan Creative Commons License 2021.04.18 0 1 1478

Elég lehangoló eredmény egy autónál  , ami mát 5-6 milliós árkategória .

( mielőtt jönnének a  " hiányzó elektronikai eszközök miatt csak "  kommentek , azért érdekelne

hogy egyrészt  miért hiányoznak  2021-ben , illetve amelyek benne vannak  ( pl az automata vészfékező rendszer ) azok miért nem működnek rendesen ,

másrészt érdemes a Adult és Child Occupant  mezőben szereplő százalékokat is megnézni .

 

 

 https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero-stepway/42506

 

 

 Számomra érthetelen , hogy a Renault ezen a téren ennyire igénytelen , főleg mert ők folyamatosan 

 arra hivatkoznak , hogy a biztonság mennyire fontos. 

 

 

Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.04.11 0 0 1477

Nekem működött a myrenault is. 

Szerintem ez nem jobb. 

Ugyanazzal a userrel, jelszóval be tudtam jelentkezni a mydacia.hu-ra is. 

Az autókat nem emelte át, kézzel kellett a myrönyőról átmásolni az alvázszámokat.

 

Előzmény: DSS09TCE (1466)
Öreg80 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 1476

Sziasztok! Megtudná mondani valaki nekem hogy találom a Sanders 1.5 DCI motor számát mert sehol sem találom. Köszi előre is a segítséget.

 

 

balusan Creative Commons License 2021.04.08 0 0 1475

OK  ,  akkor ehhez még hozzájön a metálfény is( nálam azt mondjuk alap ) és már közel  5,4 millió.

Nem , ez irrálisan sok egy kis autóért , tökmindegy mi a neve.

Akkor inkább Duster Comfort ( ami fontos nekem abban is benne van ) és ráadásul a 4 hengeres , 1,33-as motorral és egy használhatóbb csomagtérrel ,

sőt még marad pénz a zsebben , extra garanciára  , forgalombahelyezésre.

Mondjuk most erre sem akarok ennyit  áldozni , de  inkább erre áldoznék .. ha már. 

 

A  " létező összes extra " meg nem áll meg mert ülésfütés nincs benne ami nálam inkább alap mint bármilyen  Media Navos bisz-basz .

Egyébként a Sanderonál az extra listán sem találtam ...

 

 

 

 

Előzmény: Nap_Mackó_ (1472)
balusan Creative Commons License 2021.04.07 0 0 1474

Ezt nem igazán értem . Nyilván azt kell figyelembe venni amennyibe aktuálisan kerül.

Ha autót akarok venni , vagy csak  az árakat akarom összehasonlítani , akkor nyilván az aktuális listából indulok 

ki és nem abból hogy kb / valószínűleg mennyi lesz egy év múlva...

Előzmény: cdl1 (1471)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.04.03 0 0 1473

Megkérdeztem, dusterből második félévben lesz frissítés, várhatóan kb ezer euróval lesz drágább.

 

Előzmény: cdl1 (1471)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.04.03 0 0 1472

Igaz. 5.229e vége +forgalomba helyezés. Fehérben, LPG-vel, prémium csomaggal, hátsó ablakemelőkkel.

Ülésfűtést a mostaniba is külön kellett kérni.

 

 

 

Előzmény: balusan (1469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!