2250min-nél leadja a max nyomatékot, láncos vezérlés (nem tsi biciklilánc), nem eszi az olajat(ellentétben a nagytesóval), kimondottan jól sikerült motorka.
Nekem mindkét Daciámban az volt, most 1.0 Tce van benzin gáz (100Hp/162-170Nm), ez is nagyon jól teljesít.(youtube erőmérő dacia ott láthatod az autómat)
A müa betétek ragasztva, patintva vannak, az első Dacia Sanderó Stepway-em 6 éves a mostani tulaj szerint nincs semmi gondja vele.
Amit tudni kell a 90Le motorral kapcsolatban az az olaj megválasztása, 5w30-as olaj szigorúan acea A3/B4 besorolással.(turbó miatt ez kell bele)
Én kifejezetten az első generációsat keresem anyagi okokból, bár kissé aggasztó ez az alig 90HP 130Nm, plusz kérdés a műanyag bizbaszság körbe mikor rohasztja el a kasztnit mert egyébként nagyon pofás rokonszenves darabok, faék berendezések, szivesen váltanám rájuk a 20+ éves sokat megélt vw-t de....hát dilemma :)
Szia, köszönöm, ez a cikk kimaradt vagy csak a szemem szúrta ki sejtem, hogy ilyesmi lehet a titok nyitja csak épp a rugókat nem lelem, mind ugyan az vagy csak a leírásuk hiányos kb mindenhol ... :)
Szeretnék érdeklődni, hátha itt tudok infót arról, hogy a sandero illetve stepway verzó közt emelésben mivel nyerik az a ha jól értesültem kb 5 centi különbséget? Csak más a rugó? Lengéscsill? gumival csalnak? bármi info? Csak mert kb ezt nyálazom hetek óta, az összes alkatrészest is átnéztem de 99%ban ugyan azokat az alkatrészeket dobja ki mintkét tipusra bárhogy hasonlítom össze. Van erről valakinek infója? Köszönöm előre is mindenkinek.
A fogyasztást vezetem papíron is (gyermekkori mánia :-) ) de eddig csak kétszer tankoltam,-tehát a fogysztását egyszer tudtam mérni. A műszer 5,92-t jelzett, a papír alapú számolás, 6,12. Tehát nem kiáltó az eltérés,az előző tulaj mondta is, hogy ha írom a tankolásokat, olyan 1,5-2 dl. különbség mutatkozni fog...Ő is írt minden tankolást,-írt és számolt..
Nekem a problémám az hogy tele tankkal, indulok, haladok, lemegy a szintjeltő, mert ugye fogy a benzin...
Aztán parkolás után (pár óra, vagy pár nap..) induláskor a szintjelző többet mutat, mint leálláskor :-) (De ezt úgy értsed, hogy ment az autó 200-250 km.-t....., tehát kell hogy legyen érezhető üza.szint csökkenés, mint ahogyan mutatta is, aztán a pár nap pihenés utáni induláskor hamisan telit mutat (valaki rátankolt?)
Aztán kis idő elteltével, vagy a köv. indulásnál ismét a régi, valós alacsonyabb szintet mutatja...
S ahogy fogy az anyag, ez a hamis adatközlés megszűnik... (vagy csak nem tűnik fel....)
Szia! Mivel garanciális, mindenkpépp jelezd a szerviznek, csináljanak egy frissítést, kalibrálást. Az üzemanyag szint kijelzés nem csak a szint jelző alapjáűn működik, hanem az ECU a befecskendezési időkből is számol. Sajnos a Dacia műszere nem a legpontosabb gyárilag. Lehet a programban kalibrálni, pontosítani utólag. De ahhoz elég sokáig vezetni kell papíron a fogyazstéást, adatokat a tulajnak, hogy tudjam mi alapján.
Új (második) tulajdonosa vagyok egy még egy évig garanciális sanderónak. Az első tankolást követően a következő tapasztalat! (tank tele tankolva) Autózgatás, majd pár nap elteltével van a tankban 280 km. Induláskor az üza.szintjelző felső kettő rubrikája üres... Autózás, megállás, ujraindulás....A rubrikasor tele van, tehát a tank "megtelt :-) Aztán megint autózás, megállás ujraindulás...A rubrikasor első egy tagja üres, a legfelső..... :-) A megálláskori parkolások minden esetben vízszintes területen!!! Hazaérkezéskor megint üres a két felső rubrika...
érdemes ezt jeleznem a márkaszervízben, akadhat a szintjelző?- vagy fogadjam el azt hogy " a műszer csak tájékoztató jellegű".
Kérem csak olyan márkatárs válaszoljon, aki tudja a"tuttit". Köszönök minden jóindulatú megnyilatkozás!
Én értem amit írsz( bár ettől még tény ami tény , illetve a 70 % felnőtt védelem is inkább közepes eredmény ) de
a Sandero neve melett akkor is 2 csillag van .
Amikor én vettem még a Sandero-t akkor egy Artic is 3 millió alatt volt , egy Clio hasonló motorral kb fél millióval drágább.
Ott sajnos kellett egy olyan döntést hoznom , hogy azt a fél milliót nem az autóba tolom be.
Most kb. ugyanez a különbség van meg ,talán egy picit több ( nem igaz hogy 1 millióval drágább egy Clio ) azzal a különbséggel, hogy
már 4,5-5 millióról beszélünk mint kiindulási pont.
Ott már nem számít pár százezres különbség.
Ettől függetlenül lehet jó autó az új Sandero , sőt valószinűleg az is . ( nálam a Sandero 2 még nem ebbe a kategóriába tartozik, csak egy használati tárgy )
Attól , hogy vannak még drágábbak ( meg vannak egyékbént olcsóbbak sis ) számomra ez is nagyon drága . ( és a Duster szerintem jobb vétel házon belül , de ez az én véleményem nem egy tény )
A vezetéstámogató és biztonsági rendszerek alapvetően jó dolgok.
A milyenségük már kérdéses. Nem lenen elég kipipálni pl, hogy van sávtartó automatika, ki is kéne próbálni valós körülmények között. Soknak pocsék a teljesítménye.
Másrészt a közlekedés során azt látom, az ilyen berendezések elhülyítik a sofőrt és arra csábítják, hogy a vezetés helyett pl a telefonjukat bökdössék. Ez nagy baj.
Tapasztalatom szerint egyre többen telefonoznak, néznek filmet(!) az autópályán vezetés helyett.
Félreértések elkerülése miatt én nem estem ettől a hírtől annyira kétségbe , sajnos már az áránál eldőlt az , hogy mi nem cseréljük le
a régi Sandero-t .
Legalábbis nem az új Sanderora ( esélyes, hogy nem is egy új autóra sajnos )
Ha az ára megfelelő lett volna , ez a hír talán azért nem tántorított volna el .
Ettől függetlenül , most megnéztem , ezzel vannak tele a hírek , a gugli is feldobott több száz találot , és Attila hiába próbálaja védeni a portálokon
,a kommentfalon, az eredményt , attól még maga az NCAP vezetője és csalódásnak nevezte azt.
Nem nekem kell kínosan magyarázkodni sem, a Dacia már megtette ezt .
( fura azt olvasni, hogy folyamatosan fejlesztik a Dacia--k biztonsági színvonalát , miközben a vadiúj modell most vizsgázott épphogy elégségesre)
,,Ettől függetlenül azt állítom , hogy az autó egy olyan árkategóriába került amelyet ezek szerint a biztonsági színtje nem követ le."
Ezzel teljesen egyet értek! Még ha a törésteszt ilyen formán semmitmondó is. Meg éltem már túl elég komoly ütközést Logan1-ben is. De ma már 2021 van, és az árak sem a régiek.
Ha megnézed a 2 tesztet (a clió 2019-es) nem egyformák, valszeg változott a számolás metodusa, lehet ha most vizsgálnák a cliót, ugyanannyit kapna mint a Sanyi.