Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

begbie80 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 508

köszönöm mindenkinek a válaszokat, most már szonte biztos, hogy a sima 1.4-es mellet döntök (már csak találni kell egy szimpatikus példányt készletról, mert azért fogyogatnak)

Sajnos tesztvezetésre nem sok esély van már, mert ezekből már nincs tesztautó csak tavaly év végig forgalomba helyezett 0km-es példányok (amiket nem lehet tesztvezetni) 

Fricu1 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 507

Nem tudom már.

Szintetikus, a gyárival megegyező W értékű (a kezelésiben benne van), a szűrő típusa is onnan, de a helyi autósboltból mindkettő.

Nem egy nagy valami a csere, bár le kell bontani a műanyag burkoló lemezt alul, de azzal együtt is és fél óra alatt meg van.

Meleg motor kell, hogy jól kifolyjon.

 

Akna nem árt...

Előzmény: jeney.j (506)
jeney.j Creative Commons License 2021.02.27 0 0 506

Szia.

Írtad, hogy saját magad cserélted le az első olajat-szűrőt. Megírnád, hogy pontosan milyen olajat használtál?

Előzmény: Fricu1 (497)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.25 0 0 505

Az enyém városban 9-et, országúton 6-ot eszik. 

A kompjúter vegyes használatban 7 alattit ír, de tankolásnál kiszámolva olyan 8 liter jön ki (ebben benne van a sok helyben pöfögés, reggeli jégolvasztás). 

Előzmény: begbie80 (501)
Fricu1 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 504

Így van!

Épp ezért vettem meg ezt.

63 vagyok, jó eséllyel ez az utolsó új autóm (nem akarok mást kockáztatni, 80 évesen nem okos vezetni már). Tehát ha tíz év múlva javítani kell, nem akarok milliós számlát. Márpedig egy részecskeszűrő csere másfél millió, és a háromhengereseket se tudni meddig bírják. De az tuti, hogy a javítása qva drága lesz. Ez már nem az ismerős szerelő kategória, irány a márkaszerviz. Rádnéznek és 50 ezer. Még nem csinált semmit...

Előzmény: atti65 (503)
atti65 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 503

Sziasztok, az új autóknál már alkatrészeket akartok cserélni ? Nagy valószínűséggel 150-200 e ig nem kell hozzányúlni. 

Fricu1 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 502

Teljesen rendben van az autó az 1.4-es szívó motorral. Csendes, halk, kulturált közlekedést tesz lehetővé.

Tehát közlekedést.

Ha cikkázni akarsz, vagy csikorgó gumikkal indulni - nem ez a neked való.

Csak megjegyzem, hogy ez a motor a maga 95 lovával duplája a régi korszak autóinak - és azzal is elmentünk a világ végéig...

 

Best-buy !

 

De menj el próbavezetésre. Egy telefon.

 

Előzmény: begbie80 (501)
begbie80 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 501

Tehát összefoglalva: rövid távon mindegy melyik motor, ha hosszabb távra tervezek, akkor a sima szívó 1.4 a legjobb választás. Én tényleg csak attól tartok (több helyen olvastam), hogy elég lomha és emellett sokat is eszik. Az első nem zavar, nem nyomnám ki a szemét, ha városban normálisan lehet vele közlekedni és pályán is kényelmesen elmegy 130-135-tel anélkül, hogy nagyon zajos/rázós lenne, az már nekem rendben van. Amit a fogyasztásról írtál az megnyugtató, de sok helyen olvastam ennél jóval magasabb értékeket.

Előzmény: Fricu1 (500)
Fricu1 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 500

Pontosan,

ahogy Abumatic kolléga írta.

Ha megengedheted magadnak, hogy 3-4 évente cseréld - akkor nem kell aggódni, addig mind elmegy.

De ez volt a jó taktika már Trabantok idején is.

Akkoriban az új árát érte egy 4 éves Zsiguli, Dacia, Skoda. Csak az újjal együtt be kellett fizetni egy másikra. Mire az megjött, mehettél eladni - teljes áron a régebbit.

Előzmény: begbie80 (498)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.25 0 0 499

Mert olyankor jönnek majd elő a gyengeségei. 

Az első 100 ezernél (remélhetőleg) nem. 

Az autógyárak mindent feláldoznak az euro-s normák oltárán, ami kizárólag a légszennyezést nézi.  :-(

Előzmény: begbie80 (498)
begbie80 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 498

Köszönöm a részletes választ!

 

Csak ezt nem értem: "Más, ha el akarod adni 3-4 évesen, akkor majd szív az új gazdi. " 

Miért?

Előzmény: Fricu1 (497)
Fricu1 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 497

Pont jó a sorrend, amit írsz.    :)

 

Az enyém most lesz májusban két éves, a 95 lovas, 1,4-es turbo nélkül. 22000 km van benne, gondom még nem volt vele (lekopogom).

 

Kicsit öreguras, valóban. Tehát ha kell tud menni, de alapból a jó nyugis tempót szereti. A teljes fogyasztás a 22000 km-re 6,5 l körüli (most csak fejből), téli gumival egy literrel több. 50 % pálya - 135-re belőtt sebességtartó, 50 % környékbeli szaladgálás max. 95.

 

Panaszolták többen az olajfogyasztást, nekem nulla. Tavaly nyáron volt az első hivatalos szerviz, a héten néztem: a felső nívón áll...

 

Igaz, hogy az első 6000 alatt nem engedtem 2500 fölé a fordulatot, és saját magam cseréltem le az olajat-szűrőt. Utána 10000-ig még kíméltem, de azóta ami kell, és ahogy. Bárki mondja, hogy ezeket már nem kell "bejáratni" - ne higgy neki!

A fizika az fizika.

Meghálálja.

 

Próbáltuk akkor a dízelt is: baromira megy, belepasszíroz az ülésbe - de a gatyád rámegy, ha a befecskendező rendszer vagy a részecskeszűrő megfekszik. Ha sokat mész pályán, nagy távokat akkor, de csak akkor.

 

Ha szeretsz csikorogni, akkor az 1.4-es Tjet. Nagyon megy, és kevesebbet (!) eszik, mint a szívó. Már, ha ugyanúgy használod. Ha kinyomod a szemét - fizeted a kútnál.

Harmadával nagyobb teljesítmény, harmadával több kopás, elhasználódás (várhatóan).

 

Az újak, a 3 henger...

Kávédaráló nem kell. Csak egy szar (kettős tömegű) kuplung 100 felett...

 

A "régi" motor bevált, ismert, a szerelők csukott szemmel szerelik. Semmi extra - de az előny lesz, ha majd javítani kell.

Más, ha el akarod adni 3-4 évesen, akkor majd szív az új gazdi. Ha magamnak kell, hosszútávra: 1,4 sima szívó.

Szerintem.

 

Előzmény: begbie80 (496)
begbie80 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 496

Sziasztok!

 

Van valakinek tapasztalata az új 3 hengeres turbós motorral, amivel az új Tipo-kat kínálják?

Maga az új (és még a tavalyi) Tipo nagyon tetszik, méretre, belsőre, kinézetre, mindenhogy, de a motorokkal kapcsolatban bizonytalan vagyok:

1. tavalyi modell 1.4-es szívó, 4 henger, 95LE: állítólag elég lomha, talán kicsit sokat is eszik
2. tavalyi modell 1.4 T-Jet: turbós, 4 hengeres, 120LE: több lóerő, fürgébb, talán még többet eszik
3. új, idei modell: 3 hengeres 1.0, turbó, 101LE: gazdaságosabb, újabb konstrukció, de nem sok tapasztalat van vele, nem lehet tudni mennyire fürge városon kvül, vagy épp mennyire hangos

 

Érdemes még régebbi modellt vadászni (azokból egyértelműen a T-JEt a szimpatikusabb), vagy bevállalható az új, gazdaságosabb motor is?

 

Nem csak városban lenne használva, havi 1-2 út biztosan lenne vidékre is.

atti65 Creative Commons License 2021.02.15 0 0 495

Szia . Igen ,de gondolom azokhoz a szettekhez kell még egy beépítő keret.

panel64 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 494

Üdv! Akkor te az ajtóban lévő hangszorókat cserélted csak a  műszerfal tetején lévöket nem. Én komponens  szettet szeretnék.Eggyik esélyes a lent  látható ALPINE,a  másik a PIONEER TS-A1600C 16,5CM-ES KOMPONENS HANGSZÓRÓ SZETT

Előzmény: atti65 (493)
atti65 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 493

Sziasztok, én itt választottam hangszórókat.

 

https://www.autodvd.hu/automarka/valaszto/fiat/tipo/fiat-tipo-hangszoro-keret

panel64 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 492

Üdv. Köszönöm  az infót.hogy szól /hangerő,mély/ hol szereltetted? Bírja a gyári fejegység?A hátsó hangszórókat nem cserélted?

Előzmény: istipisti1 (491)
istipisti1 Creative Commons License 2021.02.05 0 1 491

Érdemes a gyári "hangszigetelőt" (ami semmit sem ér, csak arra jó, hogy berezonáljon), lecserélni akusztikus kátránylapra.

Előzmény: panel64 (487)
istipisti1 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 490

Ez a gyári hangszóró

Előzmény: panel64 (487)
istipisti1 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 489

Ez jó a Tipo-ba. 

Előzmény: panel64 (487)
panel64 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 488

Bocs nem tudta.

Előzmény: panel64 (487)
panel64 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 487

Űdv mindenkinek .Tudja  valaki .hogy hány  cm  átmérőjű és milyen  teljesítményű  hangszórók vannak a Tipoban? A kereskedő tudta.Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2021.01.10 0 0 486

Ártani nem használ, és nem is drága. 😎

 

Maximum a szerelő dob egy hátast a következő olajcserénél, a kenőanyag elszíneződése miatt!  ;-) 

 

Előzmény: Roadkill (485)
Roadkill Creative Commons License 2021.01.09 0 0 485

Én ezt a tanácsot tartanám mérvadónak, és nem öntenék bele ilyet: https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2009/07/30/hasznaljunk-e_motorolaj-adalekokat/

 

A molibdén diszulfid nagyon régi adalék, és tényleg azt tudja amit írnak róla. Ugyanakkor épp a fentebbi cikkben írtak miatt modern autó modern olajába nem kéne, ha univerzális csodaszer lenne mindenki ezt locsolná mindenbe.

Az olajfolyás/olajfogyásgátlók pedig két fő dologgral dolgoznak: tömítések "regenerálása" ami vagy bejön vagy nem de egy új autónak tuti nem kell, a másik pedig a viszkozitás növelése ami egészen biztosan káros lesz itt.

Előzmény: jeney.j (484)
jeney.j Creative Commons License 2021.01.07 0 0 484

Liqui Moly olajadalékokat használtatok már új Fiat Tipo-ban? Ha igen, mint tapasztaltatok? Olajfogyást hogyan befolyásolta az adalék?

 

Ezekre gondoltam:

https://www.liqui-moly.hu/termekek/adalekok-3/olajadalek/auto/lm8378-detail

https://www.liqui-moly.hu/termekek/adalekok-3/olajadalek/auto/lm8375-detail

https://www.liqui-moly.hu/termekek/adalekok-3/olajadalek/auto/lm8377-detail

Törölt nick Creative Commons License 2021.01.01 0 0 483

Való igaz. 

Szívómotort ne turbóssal hasonlítsunk össze! 

Én az 1400 köbcentis, 95 lóerős szívót "ismerem" csak. 

Nagyon a használat elején vagyok még, egy év múlva kiderül, akkor is eszi-e még az olajat. 

Most eszi. 

Előzmény: Roadkill (482)
Roadkill Creative Commons License 2021.01.01 0 0 482

Majd T-jetesek nyilatkoznak ha akarnak de én arra gondolok, hogy a turbó megfújja annyira a blokkot, hogy a szívószelepnél ne húzza be az olajat

A szívók eszik, főleg hidegen vagy magas fordulaton ezért nagyon változatos ki-mit tapasztal vele.

Előzmény: canonfan_448 (480)
jeney.j Creative Commons License 2020.12.31 0 0 481

Márkásabb motorolajoknál (MOL, Shell) néha feltüntetik, hogy alacsonyabb párolgási tulajdonsággal rendelkeznek. Azt nem találtam egyik adatlapján sem, hogy miben/hogyan mérik ezt a párolgási tulajdonságot.

Nem lehet, hogy a mostanság oly divatos antioxidáns adalékanyagok egész egyszerűen "gőz" formájában elpárolognak, ezért "fogy" a motorolaj?

 

Van erről a motorolaj párolgásról valami értelmes infó?

 

Illetve új (2020-as gyártású) Fiat Tipo-nál tapasztaltatok pl kormosodást a kipufogó cső végén?

(Ha nincs kormosodás, és nem folyik el az olaj, akkor érdekes jelenség ez az olajfogyás...)

canonfan_448 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 480

Bocs, hogy átevett a fene a Bravo-topikból (oda sem írtam vagy 8 éve) :))))...

De... 12 éve használom a T-Jet 120-as Bravo verziót, és minimálisan sem eszi az olajat a blokk.

185 000 km-ert raktam bele, a szalonból hoztam ki anno a vasat.

 

10-15 ezrenként cseréltetem az olajat, és a nivopálcán észrevehetetlen a különbség, vegyes a használat de inkább városi.

A bravo-topiktársak sem panaszkodtak hasonlóra.

Ennyire más lenne a két Fiat autó?

 

Szerintem nem normális ha egy autó eszi az olajat, főleg nem egy új kocsi.

 

lala1961 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 479

Üdv ! Ha hideg motornál kíváncsi vagy szintre ,akkor annak ellenőrzése kb 1 perc !:-) Hetente 1 perc és akkor mindent lehet tudni a változásról !:-)Nem egyedi a hiba ,ezért szokták mondani ,hogy maga a konstrukció miatt fogyhat ! Pár autót (céges,saját) elnyűtem ,de egy bizonyos fogyás felett nem normális ,nálam a 10 eKm/olajperiódus esetén még minimumon kéne legyen legalább a szint ha mondjuk max.-ról indultunk !:-) Persze ne engedd le minimumra csak a fogyást próbáltam belőni ami még beleférhet !:-)

Előzmény: Roadkill (478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!