köszönöm mindenkinek a válaszokat, most már szonte biztos, hogy a sima 1.4-es mellet döntök (már csak találni kell egy szimpatikus példányt készletról, mert azért fogyogatnak)
Sajnos tesztvezetésre nem sok esély van már, mert ezekből már nincs tesztautó csak tavaly év végig forgalomba helyezett 0km-es példányok (amiket nem lehet tesztvezetni)
A kompjúter vegyes használatban 7 alattit ír, de tankolásnál kiszámolva olyan 8 liter jön ki (ebben benne van a sok helyben pöfögés, reggeli jégolvasztás).
63 vagyok, jó eséllyel ez az utolsó új autóm (nem akarok mást kockáztatni, 80 évesen nem okos vezetni már). Tehát ha tíz év múlva javítani kell, nem akarok milliós számlát. Márpedig egy részecskeszűrő csere másfél millió, és a háromhengereseket se tudni meddig bírják. De az tuti, hogy a javítása qva drága lesz. Ez már nem az ismerős szerelő kategória, irány a márkaszerviz. Rádnéznek és 50 ezer. Még nem csinált semmit...
Tehát összefoglalva: rövid távon mindegy melyik motor, ha hosszabb távra tervezek, akkor a sima szívó 1.4 a legjobb választás. Én tényleg csak attól tartok (több helyen olvastam), hogy elég lomha és emellett sokat is eszik. Az első nem zavar, nem nyomnám ki a szemét, ha városban normálisan lehet vele közlekedni és pályán is kényelmesen elmegy 130-135-tel anélkül, hogy nagyon zajos/rázós lenne, az már nekem rendben van. Amit a fogyasztásról írtál az megnyugtató, de sok helyen olvastam ennél jóval magasabb értékeket.
Ha megengedheted magadnak, hogy 3-4 évente cseréld - akkor nem kell aggódni, addig mind elmegy.
De ez volt a jó taktika már Trabantok idején is.
Akkoriban az új árát érte egy 4 éves Zsiguli, Dacia, Skoda. Csak az újjal együtt be kellett fizetni egy másikra. Mire az megjött, mehettél eladni - teljes áron a régebbit.
Az enyém most lesz májusban két éves, a 95 lovas, 1,4-es turbo nélkül. 22000 km van benne, gondom még nem volt vele (lekopogom).
Kicsit öreguras, valóban. Tehát ha kell tud menni, de alapból a jó nyugis tempót szereti. A teljes fogyasztás a 22000 km-re 6,5 l körüli (most csak fejből), téli gumival egy literrel több. 50 % pálya - 135-re belőtt sebességtartó, 50 % környékbeli szaladgálás max. 95.
Panaszolták többen az olajfogyasztást, nekem nulla. Tavaly nyáron volt az első hivatalos szerviz, a héten néztem: a felső nívón áll...
Igaz, hogy az első 6000 alatt nem engedtem 2500 fölé a fordulatot, és saját magam cseréltem le az olajat-szűrőt. Utána 10000-ig még kíméltem, de azóta ami kell, és ahogy. Bárki mondja, hogy ezeket már nem kell "bejáratni" - ne higgy neki!
A fizika az fizika.
Meghálálja.
Próbáltuk akkor a dízelt is: baromira megy, belepasszíroz az ülésbe - de a gatyád rámegy, ha a befecskendező rendszer vagy a részecskeszűrő megfekszik. Ha sokat mész pályán, nagy távokat akkor, de csak akkor.
Ha szeretsz csikorogni, akkor az 1.4-es Tjet. Nagyon megy, és kevesebbet (!) eszik, mint a szívó. Már, ha ugyanúgy használod. Ha kinyomod a szemét - fizeted a kútnál.
Harmadával nagyobb teljesítmény, harmadával több kopás, elhasználódás (várhatóan).
Az újak, a 3 henger...
Kávédaráló nem kell. Csak egy szar (kettős tömegű) kuplung 100 felett...
A "régi" motor bevált, ismert, a szerelők csukott szemmel szerelik. Semmi extra - de az előny lesz, ha majd javítani kell.
Más, ha el akarod adni 3-4 évesen, akkor majd szív az új gazdi. Ha magamnak kell, hosszútávra: 1,4 sima szívó.
Van valakinek tapasztalata az új 3 hengeres turbós motorral, amivel az új Tipo-kat kínálják?
Maga az új (és még a tavalyi) Tipo nagyon tetszik, méretre, belsőre, kinézetre, mindenhogy, de a motorokkal kapcsolatban bizonytalan vagyok:
1. tavalyi modell 1.4-es szívó, 4 henger, 95LE: állítólag elég lomha, talán kicsit sokat is eszik 2. tavalyi modell 1.4 T-Jet: turbós, 4 hengeres, 120LE: több lóerő, fürgébb, talán még többet eszik 3. új, idei modell: 3 hengeres 1.0, turbó, 101LE: gazdaságosabb, újabb konstrukció, de nem sok tapasztalat van vele, nem lehet tudni mennyire fürge városon kvül, vagy épp mennyire hangos
Érdemes még régebbi modellt vadászni (azokból egyértelműen a T-JEt a szimpatikusabb), vagy bevállalható az új, gazdaságosabb motor is?
Nem csak városban lenne használva, havi 1-2 út biztosan lenne vidékre is.
Üdv! Akkor te az ajtóban lévő hangszorókat cserélted csak a műszerfal tetején lévöket nem. Én komponens szettet szeretnék.Eggyik esélyes a lent látható ALPINE,a másik a PIONEER TS-A1600C 16,5CM-ES KOMPONENS HANGSZÓRÓ SZETT
A molibdén diszulfid nagyon régi adalék, és tényleg azt tudja amit írnak róla. Ugyanakkor épp a fentebbi cikkben írtak miatt modern autó modern olajába nem kéne, ha univerzális csodaszer lenne mindenki ezt locsolná mindenbe.
Az olajfolyás/olajfogyásgátlók pedig két fő dologgral dolgoznak: tömítések "regenerálása" ami vagy bejön vagy nem de egy új autónak tuti nem kell, a másik pedig a viszkozitás növelése ami egészen biztosan káros lesz itt.
Márkásabb motorolajoknál (MOL, Shell) néha feltüntetik, hogy alacsonyabb párolgási tulajdonsággal rendelkeznek. Azt nem találtam egyik adatlapján sem, hogy miben/hogyan mérik ezt a párolgási tulajdonságot.
Nem lehet, hogy a mostanság oly divatos antioxidáns adalékanyagok egész egyszerűen "gőz" formájában elpárolognak, ezért "fogy" a motorolaj?
Van erről a motorolaj párolgásról valami értelmes infó?
Illetve új (2020-as gyártású) Fiat Tipo-nál tapasztaltatok pl kormosodást a kipufogó cső végén?
(Ha nincs kormosodás, és nem folyik el az olaj, akkor érdekes jelenség ez az olajfogyás...)
Üdv ! Ha hideg motornál kíváncsi vagy szintre ,akkor annak ellenőrzése kb 1 perc !:-) Hetente 1 perc és akkor mindent lehet tudni a változásról !:-)Nem egyedi a hiba ,ezért szokták mondani ,hogy maga a konstrukció miatt fogyhat ! Pár autót (céges,saját) elnyűtem ,de egy bizonyos fogyás felett nem normális ,nálam a 10 eKm/olajperiódus esetén még minimumon kéne legyen legalább a szint ha mondjuk max.-ról indultunk !:-) Persze ne engedd le minimumra csak a fogyást próbáltam belőni ami még beleférhet !:-)