Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Avant1 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 603

...mindez pedig erősen árnyalja "az elején fogyasztja az olajat" mondást, mivel nagyon kevesen nézik meg átvételkor. 

 

Nálam az első 8000-ben fogyott 1 vagy 1,5 deci, összesen. Akkor volt köztes olajcsere, azóta semmi.

Avant1 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 602

Ausztriában és Németországban ugyanez megy.

Előzmény: Avant1 (601)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 601

Még valami.

 

Átvételkor megnéztem a nívópálcát, és az olaj a min-max között kb a felénél volt. Kértem, töltsék fel, kiszámlázták.

Utánaolvastan, s kiderült, hogy ezen is spórol a gyár, több százezer autónál ez már tétel. (!)

Előzmény: norbinator (600)
norbinator Creative Commons License 2020.11.30 0 0 600

Sziasztok!

 

Köszönöm mindkettőtöknek az információkat. Igyekszem ezek szerint eljárni. A köztes olajcserét még meglátom,nekem kicsit durvának tűnik a 2 év olajcsere (szerintem nekem az hamarabb jön el, mint a km, ami talán a jobb forgatókönyv). (Van egy kb 1 éves céges dci clio-m, annál pl volt még egy éven belüli szerviz is bejáratás után, pedig alig volt benne km. Mondjuk az dízel, nem is szeretem, még a 15 éves golfomhoz képest is fapad, a kereplésről nem is beszélve)

Kíváncsi leszek  a márkaszervizre, mert még azon is gondolkodtam, hogy 10 évig oda hordanám a touran-t 4+-os opcióval, de mindenki nagyon negatívan ír róluk. Kár, mert szerintem nekik is megérné kicsit szolidabb árakkal dolgozni, mert jóval többen hordanák garanciaidőn túl is oda az autókat. Legalábbis én hajlandó lennék egy tisztességes felárat megfizetni, a korrekt, minőségi munkáért, de azért totál balek nem lennék. Az alkatrészárakon nem tudom elfogadni az ilyen mértékű túlárazást, mert ott a szerviznek nincs hozzáadott értéke.

 

 

 

fepeti001 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 599

Szia, az olajjal kapcsolatban.

Az autóban egy úgynevezett intelligens szervizesedékesség jelző van, mely figyeli a használati körülményeket, hidegindítások számát stb. és ennek megfelelően időben kijelzi, ha vinni kell az autót. Nem emlékszem, talán 1500 km-el jelez előbb . Ha eléri a nullát, folyamatos "szerviz most" felirat látható, meg egy villáskulcs. Nem illik a nullát kivárni, nem tudni mennyi a tolerancia a szerviz részéről.

 

Tehát, elvileg nem kell figyelemmel kísérni, hogy mikor aktuális a szerviz, mert szól. Az esedékesség általában 27-30ezer km vagy két év, amelyik előbb elérkezik (kb 80-100 ezer ft). A menüből bármikor le lehet kérdezni, hogy kb. mikorra várható.

Megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e, kell-e köztes olajcserét végezni, mondván, a computer adminisztrálja az olaj elhasználódásának mértékét.

Majd te eldöntöd melyik táborhoz csatlakozol.

Sajnos a márkaszervizek kapitális haszonkulccsal dogoznak, a kisker áron 3-4 ezer forintos olajért simán elkérnek 7-12 ezer forintot. Hozott olajat nem fogadnak el.

Ha a köztes olajcserét választod, vidd el 1 év vagy 15ezer km környékén egy szerelőhöz és cseréltesd le az olajat ,meg az olajszűrőt (kizárólag gyárit). 2 és 4 évesen pedig kénytelen vagy márkaszervizbe menni.

Fontos: 0W-20 olaj kell bele, mely teljesíti a VW 508.00/509.00 specifikációt.

Tapasztalat, hogy az első 10-20ezer km során fogy az olaj, ha a kereskedés nem ad hozzá, akkor szerezz be egy flakonnal és rendszeresen ellenőrizd szintet.

Ennyi jutott eszembe.

 

 

Előzmény: norbinator (597)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 598

Szia.

- 2020 elejétől OPF-es.

 

- Évente cserélj olajat. Csakis a belevalót, nem szabad olcsójánoskodni.

 

- Bemelegítés: 2500-ig forgasd, míg az olaj eléri a 60-70 fokot. Ezzel szépen meg lesz óvva. 

 

- Váltások, hol terhelni: 1500-as is elcsorog, emelkedőn nyilván nem ezzel kell felmenni. 1800-tól emelkedőn is nyugodtan terhelhető, nem lesz baja. Egyenletes tempónál 1800-2000 ford tökéletes, nem kell aggódni. Ez 90-100-at jelent hatodikban, nagyobb tempónál arányosan magasabb. 60-tól jöhet az 5., 80-tól a 6. nyugodtan. 

 

 

Előzmény: norbinator (597)
norbinator Creative Commons License 2020.11.28 0 0 597

Sziasztok!

 

Úton van az új autónk egy Touran 1.5 TSI motorral. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem, mert én eddig a kőkorban voltam egy szürke kombi 4-es Golffal, (1.6 16V), aminél nem gondoltam hogy lehet unalmasabb autót venni, de állítólag ez a touran vetekszik vele  (ez is szürke lett persze. Végre ki tudtam volna fizetni egy szép színű autót, de olyan ocsmány választható színek voltak, hogy inkább az alap ürülékszürkén hagytam a konfigurátort)

Amiért írok, hogy nekem nem egyértelmű, hogy ebben van-e részecskeszűrő. Ha most rendelek touran-t akkor a konfigurátorban 1.5 TSI ACT OPF motort lehet választani, de amikor én rendeltem akkor még az OPF nem volt mögötte.

A szerződésben ez van:1.5 TSI ACT (5T13PXCL) (még márciusban rendeltem)

Vagy már az összes ilyen motor részecskeszűrős, csak korábban ezt nem jelezték külön?

A másik kérdésem, hogy a normál szívó benzineshez képest mire kell figyelni? Pl: fordulatszámban mikor érdemes váltani? (ennél ugye már 1500-on ott van a maximális nyomaték, de gondolom a motornak nem tesz jót, ha túl korán vált fel az ember. Engem a fogyasztása nem érdekel, nem megyek sokat, a motor élettartama viszont igen, mert sokáig szeretném használni)

A golfnál 3000-körül szoktam elváltani, tehát faluban 3-asban járok, országúton is hagyom 4-esben, ha nem lehet tartósan legalább 90-et menni) Nem tudom egy turbós benzines mit szeret. A golf pályán 150-nél már 4500 körül pörögne, ha nem tartanám be mindig a 130-at szigorúan, ebben a touran a 6-ik sebesség miatt barátibb, mert hosszú úton azért a golf 4000-es fordulat fölött már nagyon hangos. De persze ezt nem tudom, csak youtube-on láttam.

A másik kérdésem, hogy az olajcsere ciklusa hogy van ennek a kocsinak? Azt tudom hogy nagyon sok km, de évente akkor is cserélik az olajat, ha nem érem el a km-t? Csak mert én már full home office-ban maradok, úgy tűnik örökre, szóval úgysem menne bele sok km, főleg hogy ovijáratnak meghagyjuk a 4-es golfot. Magyarán ha évente cserélnék, az nekem tök jó lenne, mert úgyse mennék 10k-nál többet vele egy év alatt. Viszont azt meg irreálisnak tartom, hogy mondjuk 3 év alatt cseréljenek benne olajat, mert csak annyi idő alatt érem el a 30k km-t.

Meg ha van még esetleg javaslat, hogy mire érdemes figyelni a motorral kapcsolatban, akkor szívesen veszem, mert én nagyon tartok ettől a bonyolult motortól, de már nem volt alternatíva, meg azért a 250nm 1500-as fordulaton néha jól jön :)

 

Köszi

 

zéé72 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 596

Én is így tudom!

Előzmény: fepeti001 (595)
fepeti001 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 595

Csak annyit -ha jól emlékszem volt már róla szó- a 150LE változatban nincs változó geometriájú feltöltő és nincs Miller ciklus sem. Ezeket csak a 130LE verzió kapta.

Javítsatok ki, ha rosszul emlékeznék.

Előzmény: Avant1 (594)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 594

8-9%, nem 0,9%.  6-10% között mérnek, 9% volt a hivatalos adat egy pdf műszaki brosúrában.

 

Különbségek: minden.

Teljesen új motor hasonló kinézettel és teljesítménnyel.

Ami eszembe jut hirtelen:

- 4.0 direktbefecskendezés, 5 lyukon át.

- Más a szelepek szöge.  12,5 a kompresszió (10,5 az 1,4TSI)

- Honeyvell változó geometrájú feltöltő. 1300-tól megérkező használható nyomaték, 4000-ig (előbb és tovább, mint az 1.4TSI-nél)

- a feltöltőből kilépő levegő közvetlenül megy a közteslevegő-hűtőbe.

- Alumotor - hamarabb bemelegszik.

- Miller ciklus szerinti működés

- Az említett hengerfal bevonat csökkentett súrlódású, további fogyasztáscsökkentés. Emiatt más olaj is kell bele, nem szabad tartósan eltérni a 0w-20-tól (erről tán volt itt már szó).

- ACT hengerlekapcsolás (nekem sík úton 3,3-3,8 liter között mutat 90-nél, 104-nél 4,4-nél pl Budaörs magasságában. Mindez Kodiaq-nál, ahol van légellenállás és nem pillesúlyú. Bp simán lehetséges nyáron 5,7-6,5 literes fogyasztással, klímával +0,3 liter) 

 

Egyelőre nem látszik, hogyan lehetne tovább növelni egy kompakt tömegmotor hatásfokát, magán a motoron (hibrid-EV csatolmány add-on jellegű lenne).

Előzmény: F--Laci (589)
zéé72 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 593

Egyszerű barkács vágó/köszörűvel cserélhető fejjel.

Elötte felfele kipattintottam a műanyagot hogy jobban hozzáférjek.

Előzmény: VaZoLa (591)
LacEA211 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 592

Szerintem a bemelegítési fázisnál lehet előnye leginkább az APS-es hengerfuratnak.150 mikron az 1.5tsi-nél vs.4mm acél az 1.4tsi-nél.

Előzmény: aas (590)
VaZoLa Creative Commons License 2020.11.22 0 0 591

Köszönöm a választ!

Nagyon profi a kivágás, mivel sikerült ezt?

 

Előzmény: zéé72 (577)
aas Creative Commons License 2020.11.20 0 0 590

Nekem tavalyig 1.4TSI ACT Golf VII volt, most 1.5TSI ACT Tiguan - kb. hasonló felszereltségben.

Nem érzek jelentősebb különbséget fogyasztásban, dinamikában. (DSG7 mindkettő)

A nagyobb méret/tömeg/légellenállás miatt kb. egy literrel nagyobb az átlag. (főleg nagyobb sebességnél)

Golf esetében 5-6 között volt, a Tiguannál inkább 6-7l/100km. (Start-Stop kiiktatva) 

Előzmény: Avant1 (583)
F--Laci Creative Commons License 2020.11.20 0 0 589

"az egyik gyári ismertető szerint 8 vagy 9 százalékkal fogyaszt kevesebbet"

Az általam fellelhető adatok alapján VW Touran 1,4 TSI fogyasztása 5,6 l, 1,5 TSI fogyasztása 5,5 - 5,6 l. Ez kb. 0,9% (tehát nem 8-9%) csökkenés.

Mondhatnám, hogy ez is valami, de ez inkább csak mérési "pontosításnak" tűnik, mintsem valós fogyasztás csökkenésnek.

Tény, hogy állítólag a CO 130g-ról 125g-ra csökkent (-3,8%)

Előzmény: Avant1 (583)
LacEA211 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 588

Nekem nem kell.....1.4-em van...🤣

Előzmény: Avant1 (587)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 587

Akkor féljünk együtt :D 

Előzmény: LacEA211 (585)
LacEA211 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 586

És ezt hónolják 150 mikronra.

Előzmény: LacEA211 (585)
LacEA211 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 585

😜🤔Hát......

Előzmény: Avant1 (584)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 584

Így van.

Az alumíniumblokk és a rávitt Nikasil bevonat a cégcsoportban ha jól emlékszem, először az Audi V8-ban jelent (C3 karosszéria), de kb 30 évvel ezelőtt több BMW és persze sok más márka / típus használta. Nagy szériában a 4.2-es A8-asok is a 90-es évek közepéről tűnnek fel nekem, azok is Nikasil bevonatosak és a minimálisan elvárható alap karbantartás mellett 20+ évesen is tök jók még.

Előzmény: zéé72 (582)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 583

"Csak már az évről évre szigorodó károsanyagkibocsátásnak már nem felel meg, azért jött az 1.5 tsi."

Az EU6d szabvány miatt jött létre. A fejlesztés nyomán, az egyik gyári ismertető szerint 8 vagy 9 százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint a legutolsó, korábbi 1.4 TSI.

Előzmény: zéé72 (582)
zéé72 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 582

Szia, én nem tartanék a hengerfal bevonat tartóságától.

Pl. A Japánok már régóta így csinálják.

 

Az 1.4tsi (szijjas) már tényleg jobbak mint a láncos vezérlésűek.

Csak már az évről évre szigorodó károsanyagkibocsátásnak már nem felel meg, azért jött az 1.5 tsi.

Előzmény: LacEA211 (581)
LacEA211 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 581

Szerintem azért cserélte le a szíjas 1.4tsi-t(EA211)az 1.5tsi-re(EA211evo)mert faragtak megint pár grammot a co-ból.Gyártják még az 1.4 tsi-t is.(talán még a hibridekbe)Én személy szerint nem bízok a z 1.5 APS bevonatú hengerfuratában(150 mikron).Ezért se cserélném le az 1.4 tsi-met ami 4mm-es acélperselyel készül.

Ugyanúgy 150 ló.

Előzmény: F--Laci (578)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.11.19 0 0 580

Az 1.4 TSI-vel úgy hallottam, nem volt már sok gond miután szíjas vezérlést kapott. A legproblémásabb a turbós és kompresszoros kivitel volt, de az ritka. A 140 LE-s szíjas motorral vennék autót bármikor, de sajnos már nem gyártják.

Viszont vidáman használják a hybrid modellekben! Ha annyira rossz lenne akkor az 1.5-öst tennék abba is.

 

Én meg az 1.5-östől idegenkedem mert 1,5 évig voltak motorvezérlő szoftver problémái és még bonyolultabb mint az 1.4-es.

 

Aminek a levét majd 6-7 éves korban issza meg az aktuális tulajdonos.

Előzmény: F--Laci (578)
tarejos Creative Commons License 2020.11.19 0 0 579

Nagyobb lett, de amikor csak a körülmények engedik, két hengert lekapcsol.
Aztán a menetteljesítményről, fogyasztásról azok tudnak nyilatkozni, akiknek ilyen van.

Előzmény: F--Laci (578)
F--Laci Creative Commons License 2020.11.19 0 0 578

Sziasztok!

Tud-e valaki valami megbízhatót arról, hogy tulajdonképpen a VW miért cserélte le az 1,4 TSI motorját az 1,5 TSI-re? Az o.k. hogy folyamatosan fejlesztenek valamit, de nekem úgy tűnik, mintha az 1,4-est valahol annyira elbaltázták volna, hogy csak a csere segített.

Meg egy picit az is izgatja a fantáziámat, hogy jellemzően egyre kisebb űrtartalmú motorokból hoznak ki egyre nagyobb teljesítményt, itt viszont pont fordítva történt, az új motor nagyobb lett, mint a régi. Vajon miért?

 

Előre is köszi a válaszokat.

F.Laci

zéé72 Creative Commons License 2020.11.18 0 0 577

Szia, igen vettem hozzá teljes értékű pótkereket. Picit azért kellett a műanyagból kerék ívet kivágni....

Előzmény: VaZoLa (565)
tarejos Creative Commons License 2020.11.18 0 0 576

Időközben kommunikálok a Skoda Magyarországgal (FB-n keresztül).
Azt írják, hogy látni kellene ezeket a bejegyzéseket, jelezték a fejlesztők felé.

Előzmény: Barangolo55 (574)
tarejos Creative Commons License 2020.11.17 0 0 575

Én fejegység szoftvercserével voltam így.

Ok, hogy digitális meg minden, de a saját autóm adataihoz hadd férjek már hozzá!

Előzmény: Barangolo55 (574)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.11.17 0 0 574

Egy jó példa.

29.000km-nél elromlott a jobb oldali ajtózáram.

Természetesen gariban megrendeltét az új szerkezetet, értesítettek, hogy megjött.

Octavia be a szervízbe, kb 2-3óra alatt elkészült.

Udvariasan közlik, kocsi kész, viszlát.

Semilyen pecsétet, papírt, hogy volt ilyen hibája a gépnek, nem kaptam.

Hát hogy van ez?

Nekem a régi rendszer jobban tetszett.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!