Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
igen. ez marha jó. nekem nagyon tetszik:) egy megfelelő mechanizmus segítségével az oldalmozgás is biztosítható befeszülés nélkül. többszörös tolatási mozgások viszont nem végzehetők.. hát mindennek van előnye-hátránya.....
Tavaly az Északis kiállításon a osztrák H0e-s modulasztalon egy ilyen tologatós tároló volt. A tolópadot egy retesz rögzíti (lásd 2. kép). Minden vágány végén van egy lefutást gátló pöcök, amit az érintett vágányról kihúznak. Kitérő-igénye igen csekély...
Köszi, lehet, hogy érdekelne. Mailben kereslek is mindjárt!
Én egyébként az Atlas gagyi (felszíni) fordítókorongját néztem ki, ami huszoniksz dollár szokott akciósan lenni (~5500 HUF+shipping+vám). Motorizálható is, bár az még egyszer ennyi, de lehet, hogy meg tudom oldani magam is. Nem szép, de könnyű telepíteni és semmi nem tud beleesni a korongmedencébe, mert nincs. :D
Amúgy itt van szövegesen leírva, hogy milyen is lenne a tárolóm (az enyémen kívül még egy hasonló készítése is tervben van, bár ehhez még csak a faanyag van meg).
szerintem ezzel már ne kezdjetek el foglalkozni, mert akkor újra kéne tervezni a layoutot, nem beszélve a menetrendről, ami meglehetősen nagy feladat...
amúgy később mindenképp jól jönne egy JÓL ÁTGONDOLT tároló, amin körüljárási, mozdonyfordítási, RENDEZÉSI, és természetesen kocsi ill. mozdonytárolási lehetőség van.
fontos kiemelnem, hogy a tároló egyik feladata a bárcás teherkocsi igények kielégítése, ill. az egyes tehervonatok összerendezése!
ha érdekel nekem lenne 1 fleischmann mozdon fordíttóm hozzá! amit akár ideiglenesen is beépithetnél! nekem jelenleg csak prosodik! és énis árolós odult akartam belőle de nemvoltam elég ügyes ilyenekhez:( szóval jólenne ha valaki válaszolná! mert énis pártolnm a még 1 tárolót!
Nagyon elvi kérdés: Ha lenne még egy tároló (több szempontból félkész állapotban), akkor elférne-e illetve egyáltalán lenne-e rá igény?
Ugyanis régóta tervben van nálam egy tároló építése, a szükséges anyagok nagy része rendelkezésre áll. A hátralévő 2 hétben némi sztahanovista hozzáállással részlegesen kész lehetne.
A vázhoz a rétegelt lemez megvan (15 mm-es), egyedül a felszínre való 5 mm-es rétegelt nincs még meg. 150x48 centis, már biztosan kiszáradt tábla kéne 3-4 db, de még megnézem máshol is, hátha akad. A sínek jó része meg is van hozzá, egyedül állítóművem nincsen. Kábel, csatlakozó, stb. nem gond.
Öt vágánnyal (nyolc helyett), körüljárási és mozdonyfordítási lehetőség nélkül tudnám ennyi idő alatt összerakni, ha kell.
No, akkor egyik nap a régi logós megy, másnap meg az új, aztán csókolom! :) Bár tavaly is befért mindenhova az 5 kocsis vonat, ha jól emlékszem, szóval lehet vegyesfelvágott lesz a végeredmény :D
Az a gond, hogy tényleg csak egy tárolónk van. (most van tervezés alatt a győri) Sajnos nincs olyan állomás ahol elférne 2-3 komplett szerelvény tárolás céljából. Kőszegen és Sárszentmihályon kell mindegyik vágány. Meg van oldva hogy a rakodóvágányokon nem kell szerelvény vonatot tárolni, de ez azt eredményezi hogy, csak Rásonyon tudok tárolni és ott is le kell szedni a szerelvényt, Kőszegen is ez a helyzet. A két végponti állomáson lesz a modul mellett néhány asztal amin csak modellek lesznek, és oda lehet lepakolni a kocsikat, felpakolni onnét a modulra.
Lesznek szerelvény osztódások (személy, teher vonatokból), de a szerelvényt úgy álítjuk össze Rásonyon, hogy ott ahol szétakad az a szerelvény ott biztos kengyeles legyen.
Pont ebből és a bejelentett járművek összetételéből adódóan javasolnám a szervezőknek, hogy a harmadik korszakot az ötödikkel szemben 1/3 : 2/3-ad arányban kellene felosztani az üzemidőben.
hát a tárolással erős gondok lesznek, mivel csak egyetlen tárolóállomásunk lesz, a többi állomáson meg korlátozott a vágányszám (többnyire 2:D:D). a rakodóvágányok meg kellenek a kezelőtehervonatnak:)
Az ingavonatomban elektromos kuplung lett volna, de amíg nem lesznek utasok bele, addig nem volt értelme megcsinálni. Úgy hogy marad a kurz...viszont vinnék még egy CityShuttle szerelvényt (új logósat ), így a kettőt igény szerint lehet cserélni ( kiáll az egyik K2-s vizsgára addig a másik leközlekedik egy fordulót vagy többet és fordítva :PPP ) persze ha lesz olyan állomás, ahol lehet majd tárolni.