Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Ez a függelékben gyönyörűen le van szabályozva. Ha szeretnéd, hogy a kocsid az esetleges (Balázs???) szétakadós szerelvényben közlekedhessen kengyeles kell, ha zárt szerelvényként közlekedhet csak (pl: Inga) akkor mehet közé a kurz is...
És a szerelvények re mien kuplungokat tegyünk? a mozdonyokra kengyeles az oké meg az első és utso a szerlvénybe! De leznek valami féle összezáráok stb? vagy marad minden szerelvény? mert kurzal jobban néz ki:)
Csatlakozom! Tájékoztatólag előreláthatóan én is tudnék már jönni csütörtökön meló után, mondjuk az IC924-gyel. Az azt jelenti, hogy 15:57-kor szállnék le a Talentről Öttevényben. Ez jó, vagy akkor már felesleges kijönni? ...gondolom nem. :)
A rendezvényszervezővel egyeztetve a következőket írhatom:
A rendezőség által a modullal kiállítóknak biztosított térítésmentes szállás 23 fő részére valószínűleg Győrött lesz. Kunszigeten ennyi embert nem sikerült megfelelő körülmények között elhelyezni.
Jellemzően a kisszériás gyártók által készített váltók, átszelések okoztak gondot. Ezek pontosan a szabvány szerinti mértre készültek. A Tillig Elite, Roco Line váltók, sokkal nagyobb tűréssel rendelkeznek. Itt találsz egy videót a legkritikusabb pontról: Video
ahogy elnéztem, többnyire TILLIG ELITE, ill. ROCO LINE váltók voltak, bár szanaszét az asztalon mindenféle egyéb is előfordult... talán még saját építésű cucc is
A szervezők kérése, hogyha valaki fotózott és azt az internetes is publikálja, küldje el a szervezőknek a linket, hogy egy lapon meg tudják jeleníteni az öösszes linkeket.
Tapasztalatok, tanácsok Fremo rendezvényre készülőknek:
A Booster kimenő feszültsége mindenképpen 15 V-os legyen, ez a Fremo előírása. Saját boosterünk 16 V-os kimenő jelet adott le, ez zavart ugyan nem okozott az átmeneteknél, de kis mértékben lelassultak a szerelvények, miután átértek más booster által táplált részre.
Érdemes a kocsik tengelyein a kerekek közti távolságot megmérni, és ha néhány tizeddel eltér, érdemes utána állítani. Ez a gyári kocsik tengelyeire is vonatkozik. Néhány váltó, kereszteződés csak a pontosan NEM szabvány szerinti értéken lévő tengelyeket képes átereszteni. Több teherkocsink is megszorult ilyen helyeken.
Kocsi szétakasztásra szolgáló „piszkafát” beszerezni és magunkkal vinni. Földalatti áruházban kapható.
Az árufuvarozás itt egy kicsit eltért az itthonitól, és a korábban Unterrohrban alkalmazottól. Jellemzően minden állomás kezelője próbált találni 3-4 vele teherforgalmi kapcsolatba kerülő állomást. Kőszeg St. Olmat, Windach, Frieberg és Forsting, állomásokkal került kapcsolatba. Az állomások közt futó kocsik kártyáiba két fuvarlevél került, egy oda és egy a vissza viszonylatra. Egyszerű, a kezdők számára is könnyen követhető megoldás, különösen alkalmas olyan valós rakományok szállítására melyek csak egy adott modellbe passzolnak. A külön rakomány megrendelés, majd a küldő állomás részéről üres kocsi rendelése nem volt jellemző.
"[...] a kábelek mindkét vége apa." - én, a 1958.-hsz. ben. "[...] mindkét végén papa [...]" - te, a 1964.-hsz. ben.
Szerintem nem írtam hülyeséget. Közben felmerültek új kérdések, de én sem vagyok itt egész nap. Erre (is) jó a fórum, ki tudjuk egészíteni egymást; mindig az segít, aki épp ráér.
Őszintén szólva, nem tudom, mivel érdemeltem ki, hogy mostanság mindenki engem próbál támadni. Bár, túlzottan nem is érdekel. Az elkövetkezendő kiállításokon egyébként nem is leszek ott - no nem ezért, hanem mert tanulok. Aztán, ha felvesznek a SZE-re, még kevesebbet leszek...