Keresés

Részletes keresés

AZ ÚJ DERVIS Creative Commons License 2001.10.31 0 0 89
Hi!

Kösz fiúk a további linkeket.
Amúgy kezd megbomlani az agyam, ennyi jó játék már régen volt a piacon. Rendesen kétségbe vagyok esve, hogy mikor fogom ezt a sok játékot végignyomni. Olyan nevek pihennek a polcon felinstallálatlanul, mint pl. Commandos 2, JA2 UB, M&M VI., Hitman és még egypár gurus full játék. Emellett egyszerre játszom a Diablo LoD-ot, a Yurit, a Blade of Darknesst, a Porsche Challenget, a Drivert, a Worms Armageddont. Egyre kevesebbet alszok, egyre többet játszom, de ez is kevés! Még-még-még. Idő meg nincsen! Most itt lenne négy nap, de mondanom sem kell, hogy ahány elhúnyt hozzátartozóm van, azok annyifelé vannak az országban, tehát kocsikázhatok, mint a mérgezett egér. Vénasszony rokonoknál kell majd ücsörögjek és hallgatnom, hogy "mikó nősűsz mán" meg "de nagyra nőtté" ahelyett, hogy otthon hentelnék lent a Maggot Lair mélyén. Banyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek.

Megjön a wizardry kilépek a melóból és lelépek otthonról. A bankszámlát lecsupaszítom, kiveszek egy albit és játszok, míg futja a pénz zabára meg lakbérre, utána meg majd meglátjuk :-))))

Bubba Zanette a Dervis

BIRDy Creative Commons License 2001.10.31 0 0 88
Gyors magyar mirror nalunk!
www.hardwired.hu letoltesek
fulgur Creative Commons License 2001.10.31 0 0 87
Most hogyan húzzam ki a munkaidő végéig???
Reggel elindíthattam volna a letöltés még otthon, én barom!!!

:-DD

Hancu Creative Commons License 2001.10.31 0 0 86
ftp://3dgamers.in-span.net/pub/3dgamers/games/wizardry8/Wiz8NetDemoEB.exe
AZ ÚJ DERVIS Creative Commons License 2001.10.31 0 0 85
Hi!

Köszi a tippet, már töltöm is lefelé.
Kiráááááááááááááááááááááááááááááááály!

DERVIS

fulgur Creative Commons License 2001.10.30 0 0 84
Hi!

A http://www.voodooextreme.com/
szerint holnaptól lesz letölthető egy 150 Mb-os játszható demo.

November 15-én
pedig a hivatalos bejelentés szerint megjelenik a játék!!!

Előzmény: AZ ÚJ DERVIS (83)
AZ ÚJ DERVIS Creative Commons License 2001.10.30 0 0 83
Hi!

Én ugyan nem emléxem, hogy milyen karaktereim voltak, valami felpurr ninja rémlik leginkább.
Amúgy a w7-es karaktereimet vagy fél napig dobáltam. / mármint a kockával /

Tényleg mikor lesz má' Wiz8???

Bubba Zanette the follower of The Toecutter

FlyNN Creative Commons License 2001.10.30 0 0 82
Szerintem is érdekesebb új karakterekek indítani. Gondolom ezt is telepakolták mindenféle egzotikus fajjal & kaszttal. :)

Wiz7 csapatom: lizardman fighter, mook samurai, dracon ranger, rawulf priest, felpurr alchemist, faerie mage.... :)

Előzmény: AZ ÚJ DERVIS (80)
jarlaxe Creative Commons License 2001.10.30 0 0 81
de mikorjönmááááár?
ki tud valamit?
AZ ÚJ DERVIS Creative Commons License 2001.10.29 0 0 80
Hi!

Nekem 7. szintűként manifesztálódtak W7-ben a W6-os karaktereim, de varázslás szempontjából gyökerek voltak szintén. Mondjuk érdekes lett volna, hogy ha az első találka alkalmával megkínálom Shritis Papát egy crushal, vagy deadly poisonnal vagy más brutkó spellel. hehehe

Én ajszem maradok a "szokásos" módszernél, miszerint a W8-ban új karaktereket indítok, aztán ha majd végignyomtam esetleg kipróbálom az importálást.

Bubba Zanette

Rephyx Creative Commons License 2001.10.29 0 0 79
En is vegignyomtam a wiz6-ot, majdnem, mivel bekerultem egy kis szobaba, ahol csak egy falon levo repedesen tudtam volna kimenni, ha van kicsinyito gombam. Utolag tudtam meg, mar kisse idegesen, hogy ez a gomba kellett volna, en meg jol megettem korabban, es kb 99%-nal befejeztem a jatekot. Nekem is egy-egy jo cuccot vitt at a jatek, nemi bug mellett, a mantis boots/gloves nem fogy ki a toltetbol, szoval aki fel tudja venni, az maxra tudta novelni azt a biz. tulajdonsagat. Nem tudom ez mitol lehetett. (a maenad's lance sem fogyott ki :)
A wiz7-ben le lettek csapva a karakterek 5 szinture, es a varazslatok is meg lettek csapolva. Pl aki varazslo volt, es a 6-ban lett konvertalva lordra, annak csak 1 db fireball volt a tarsolyaban. Es nem hiszem hogy ezzel a csapattal kezdem a wiz8-at, bar meg meggondolom.

r.

AZ ÚJ DERVIS Creative Commons License 2001.10.29 0 0 78
Hali!

Kb. egy fél éve nyomtam végig a Wiz6-ot és akkor sokat szívtam a karakter transzferral mire rájöttem, hogy a tárgyátvitel majdnem teljesen random. A legbiztosabb megoldás az, hogy csak a legjobb magic itemet hagyod a karinál és azt át engedi vinni a gép. Ugyanis az az alapszabály, hogy karakterenként egy magic itemet átvihetsz.
Így amikor új gamét kezdtem a wiz7-ben / amely szar volt, mert Umpani ellenségnek állított be a gép, rossz endinget választottam a Wiz6 végén :-( / ott figyelt a kis karaktereimnél a Muramasha Blade, a Maenad Lance meg az Excalibuk vagy mi :-)))))

Dervis

fulgur Creative Commons License 2001.10.27 0 0 77
Magon!

A Wiz6-ból is lehetett partit vinni a Wiz7-be. A készítők úgy oldották meg, hogy az átvitt karakterek nem 1-es szintűek voltak, mint egy új parti, hanem (azt hiszem) 5-6-os szintűek, ami azért nem egy nagy előny, hiszen 2-3 órás játék után a kezdő parti is azon a szinten tudott lenni. Másrészt az importált parti nem ugyanott kezdett, ahol a frissen generált, hanem valamivel nehezebb környéken.

Meridian!
Neked meg itt egy meghívó:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9012902&uq=40

:-))

Meridian Creative Commons License 2001.10.27 0 0 76
Persze hogy van erre is megoldás: csak az egyik kezüket használhatják és azt is csak egyszer egy körben...;))))

Egy szó mint száz, én is már nagyon várom, hogy végre megjelenjen - én anno amikor a wiz7 ment amigán nyomultam - ott is volt egy hasonló kaliberű RPG - "a Fate" - ami ugyanilyen jó kikapcsolódást jelentett (a kicsit gyengébb grafika mellett is, de technikailag legalább olyan nagyszerű volt!).
Ha jó lesz a wiz8, akkor lehet, hogy ez lesz az ELSŐ progi, amit eredetiben megveszek (már ha kapható lesz itt is..) ;)))))

Előzmény: Magon (75)
Magon Creative Commons License 2001.10.26 0 0 75
Az még mindig áll, hogy átvihetők a karakterek a VII-ből? Csak azért, mert kétlem, hogy az enyimek találnának reális kihívást a maguk 1xx. szintjével... Még ha a fegyvereket el is veszik (szeginy kis Cane of Corpus..), ami legalábbis valószínű, a monkjaimtól az öklüket csak nem...
fulgur Creative Commons License 2001.10.20 0 0 74
És néhány szó a Sir-Tech Canada jövőjéről...

"Peacefully closing *******

After finally a release date for Wizardry 8 has been settled earlier this week, we had the chance to ask 4 questions to Robert Sirotek, president of Sir-Tech, about him, the company and future Wizardry/Jagged Alliance titles:

RPGDot: Wizardry 8 will be released november 15th in North America; what about other territories (except Poland & Russia, which already have a publisher)? Are you still looking for publishers in Europe and Australia?

Robert Sirotek: We have licensing agreements in place for many countries, but nothing yet for Europe. We have someone for Australia.

RPGDot: What about Sir-Tech's future now? About 6 weeks ago you told me, you will close down and that Ian & Linda Currie have left or about to leave the company. You also said that a handful of Sir-Tech employees will take care of Wizardry 8 support. Now I see Linda still around the boards as a Sir Tech representative. Has anything changed? Will Sir-Tech continue business?

Robert Sirotek: Wizardry 8 will be supported, but Sirtech will close down. Wizardry 8 will be the last product it will ever produce, but it certainly is the finest product it has produced.

RPGDot: And what about Wizardry 9 or other future projects such as Jagged Alliance 3? You said, if you don't find funding, you stop development, which happened some weeks ago. Will we despite see a Wizardry 9? Did you or will you sell the Wizardry or Jagged Alliance trademark to another company?

Robert Sirotek: The brand names for Wizardry and Jagged Alliance are owned by us. We will engage in discussions with anyone willing to consider purchasing the trademarks. Otherwise, it is doubtful anyone will ever see another Wizardry or Jagged Alliance.

RPGDot: What else is happening with you and other Sir-Tech employes?

Robert Sirotek: I am licensing off Wizardry 8 to publishers in available countries and peacefully closing the company. Then I will take a break for a few months (haven't done this since I started in the software industry 22 years ago), spend a few nice moments with my family, and decide what I want to do.
More news on the Sirtech employees may follow."

Rephyx Creative Commons License 2001.10.20 0 0 73
Na veeegre.... :) Nem is mondok inkabb semmit, csak varok...

r.

Előzmény: fulgur (72)
fulgur Creative Commons License 2001.10.18 0 0 72
*** MA LINDA CURRIE HIVATALOSAN BEJELENTETTE A WIZ8 KIADÁSÁNAK DÁTUMÁT !!! ***

"Here's the news. Mark Nov. 15 on your calendars ; ).

At the moment there's no info on the demo availability. I will, of course, post here as soon as there is.

Linda Currie

And just a P.S. -- I have been trying to post this message for hours -- isn't it ironic that even when I finally have news to post that I get delayed. Ah well, such is life. Anyway, hope you're as thrilled as I am ; )."

"SIRTECH ANNOUNCES WIZARDRY 8 RELEASE DATE

Ottawa, CANADA, October 10, 2001 – Sirtech Canada Limited today announced their eagerly anticipated title, Wizardry 8, will become available at retail stores across the USA and Canada on November 15, 2001.

Fans have long awaited information about the release date of Wizardry 8. “We remain completely committed to bringing Wizardry 8 to market and supporting the release so that our fans can experience the best role-playing has to offer,” said Linda Currie, Project Leader.

“We have a game with such depth of content that trying to encompass its features in a press announcement is incredibly difficult,” said Linda Currie. “Wizardry 8 truly is a game unlike any other.”

Some of the product highlights include truly intelligent creatures, character formations, complete flexibility between phased and continuous combat modes, and a magic system with over 100 spells with unique targeting characteristics that make for a combat experience that exceeds anything previously seen. Fifteen character classes and 11 character races, dozens of skills, and tons of character dialogue are just part of the detailed character development system. Intriguing quests, an in-depth story, fantastic locations and vibrant characters with a totally unique interaction system to interface with them, work to create a game that will keep players hooked. With hundreds of creatures, a rich and varied arsenal of items, spectacular 3D graphics and special effects, Wizardry 8 takes role-playing games to the next level.

Four years in the making, Wizardry 8 offers exceptionally robust entertainment value to role-playing gamers. “We have devoted numerous, very extensive quality assurance testing periods to this product that spanned over 18 months. We can assure consumers that they will have a hassle free playing experience that won’t be plagued by the kinds of bugs seen in so many other game releases.” Said Linda Currie, “Nothing was more important to us than this!”

Sybex will release the official Wizardry 8 clue book simultaneously with the software release. This book provides a fascinating compilation of facts, background, and puzzle solutions. “Wizardry 8 is a substantial game with a lot of optional sub-quests. With multiple ways to complete the game, the official Wizardry 8 clue book will be a useful tool to learn about the various nuances found in the game.” said Linda Currie.

Concluding her interview remarks, Linda Currie explained “I am grateful to our many fans for the patience they have shown while this title was in development. At the end of the day, you will find it has been worth the wait. Thank you, from all of us at Sirtech, for the support you have given us throughout all of our years."

Itt nézd meg!!!
http://vnboards.ign.com/message.asp?topic=18013450&replies=87

Előzmény: DonnieBrasco (71)
DonnieBrasco Creative Commons License 2001.10.11 0 0 71
Október 7.-ei hír:

Wizardry 8 will be published in Poland. An announcement should be done within the two next week about a North America's release, and a demo should be available before the publication of the game.

Lassan lejár a két hét....

DonnieB

Rephyx Creative Commons License 2001.10.04 0 0 70
Vegre valami. Szerintem karacsonyi-karacsonykozeli idopontot fognak bejelenteni a megjelenesre, meglepne ha hamarabb kijonne. De vegre valami hir. Csodas. :)

r.

fulgur Creative Commons License 2001.10.03 0 0 69
Üdvözlet minden igaz Wizardry hívőnek!!!

VÉGRE VALAMI!!!!!!!!

Az offisöl bordon Linda Currie (Sir-Tech Canada) a következőt írta tegnap:

"I am told today that we expect to be able to make an announcement within the next 2 weeks about when and where you will be able to purchase Wizardry 8 in North America.

We do have a demo and the intention has been to have it be available before the game.

I think that right now we're faced with:
A) logistics of getting it out, some of which is defined and some not and
B) the timing since we are doing everything we can to get the game out as soon as possible.

So, what I can't at all predict is how long before the actual game the demo will be available -- they might actually come quite close together.

Of course, when we are able to announce the when and where of the game, I imagine that we'll be able to include demo details at that time.

Linda Currie"

Szóval demo is lesz, és hamarosan játék is! Kitartás!!!

Geza ba Creative Commons License 2001.09.04 0 0 68
Ja, kicsit csúnyácska lett... ('97-ben tarolt volna azért :)

A hivatalos álláspont szerint azért nem találtak megfelelő kiadót, mert a kiadóra rá akarták erőltetni a Wizardry 9 fejlesztési költségeit is.


Előzmény: Liquid_FX (67)
Liquid_FX Creative Commons License 2001.09.04 0 0 67
Ehez a hírhez kapcsolódóan lehetett olyan pletyókat olvasni, hogy azért nem talának/tak kiadót a W8-nak, mert:
1. A gameplay túl "oldskool" a mai divathoz képest
2. A játék állítólag elég csúnyácska, valahol a Quake2 színvonalán mozog.
Hogy ebből mennyi igaz, az persze homályos. Mindenestre a Sir-tech részéről az útóbbi napokban történtek homályos utalások arra, hogy 2 hónapon belül megjelenik, lehet reménykedni...
Előzmény: Geza ba (66)
Geza ba Creative Commons License 2001.09.03 0 0 66
Na lassan teljes K.O. a Sir-technél. Az egyik manager bejelentette, hogy másnap már nem dolgozik a Sir-technek, és mellékesen ő volt az utolsó :(. (Ez mint utólag kiderült, a Jagged Aliance részleget érintette) Ezentúl a Sir-technél csak adminisztráció folyik, és csak azért létezik, hogy a kész Wizardrz 8-at eladja. (ebből kiderül, hogy nem nagyon várható a 9, meg a Jagged Aliance 3.).
Előzmény: fulgur (65)
fulgur Creative Commons License 2001.07.27 0 0 65
Köszi a helyesbítést! :))

Még csak annyit a játékkészítők konzolok felé fordulásáról: egy féle (állandó) konfigurációra, mint amilyen a konzol sokkal egyszerűbb programot írni, mint PC-re, ahol kismillió féle konfiguráción, többféle op. rendszeren kell(ene) ugyanúgy futnia a programnak, ami elég macerás, a béta tesztelés sok időt és egyéb erőforrást emészt fel, így inkább hajlanak az egyszerűbb és jövedelmezőbb megoldásokra.

Egyébként mindez valóban nem magyarázza meg azt a kérdést, hogy Sir-Tech-ék mit tettek 1992-től napjainkig Wizardry ügyben.

Előzmény: Magon (64)
Magon Creative Commons License 2001.07.27 0 0 64
Nos:
1. A konzolos játékok fejlesztése nem olcsóbb, csak nagyobb profitot hoz. Meg el ne felejtsük azt az "apróságot", hogy a Sony meg most már a Microsoft is igen jelentős pénzekkel támogatja a konzolos fejlesztőket, és (mivel ezek a cégek anyagilag jóval magasabb dimenziót képviselnek, mint egy "egyszeri" játékkészítő cég) így anyagi gondok nincsenek. Ez inkább csak kukacoskodás persze a részemről...:)
2. A CRPG kisebbség: háát a második legnagyobb tábor már évek óta. (Régebben az első is volt...) Még a Diablo-k nélkül is. Bár kétségtelen, hogy konzolon ennek még nagyobb tábora van.(lásd FF10 négy nap alatt 1,9 millás eladás...:)
3. Mindig mennek a rémhírek, hogy vége a PC-s játékok korszakának. Több szakértő viszont azt nyilatkozta, hogy ez nem igaz, csak a játékpiac szegmentálódni fog. Úgy, hogy az összetettebb, bonyolultabb játékok PC-re, az egyszerűbbek pedig konzolokra fognak megjelenni. Nos, az előbbi kategóriába tartozik a wiz8 is...
4. A fentiek és az alábbiak nekem még mindig nem magyarázzák meg ezt a hercehurcát.
fulgur Creative Commons License 2001.07.27 0 0 63
Az offisöl board-on a következő vélemény alakult ki a cikk után:

1. Sir-tech kezdetben arra játszott, hogy olyan kiadót találjon, aki kiadja a Wiz8-at, ÉS pénzügyileg tudja támogatni a JA3 és Wiz9 fejlesztését.

2. Ez nem jött össze szemmel láthatólag, ennek okáról később.

3. A jelenlegi helyzet I.C. szavai nyomán egyértelmű: ha néhány héten belül nem találnak pénzügyi támogatást, bezár a Sir-tech Kanada, vége a további fejlesztéseknek, DE...

4. ...a Wiz8 mindenképpen ki fog jönni (max. a supporttal lesz gond).

5. Mi az oka ennek a bukásnak? Alapvetően az, hogy a játékfejlesztők/terjesztők a konzolok felé fordulnak, mert rájuk olcsóbb a fejlesztés, és ami a lényeg, sokkal nagyobb profitot hoznak a konzolos játékok. A PC-s játékok piaca kissé megroppant az utóbbi időben, az eladások visszaesnek, stb. A CRPG meg (ez már saját vélemény) ezen túl is hátrányos helyzetben van, mert akik ilyenekkel játszanak, még a PC-s játékosok között is kisebbségben vannak (bár ha a Diablot is ide vesszük, akkor nem biztos :)) Az Interplay is ezen új tendenciák következtében került a bukó szélére.

Előzmény: Magon (62)
Magon Creative Commons License 2001.07.27 0 0 62
Attól félek, hogy sohasem fogjuk megtudni, hogy mi van az egész szerencsétlenkedés mögött. Ugyi itt azt állították, hogy a Wiz9 miatt nem jött a 8, de úgy gondolom, hogy valami egész más állhat a háttérben. Van egy nagynevű játéksorozat több hónapja készen levő verziója, ami a tesztek alapján még marha jó is, RPG láz van, nincsen nagy név a piacon, mégsincs kiadó? Itt valami másnak is lennie kell...
fulgur Creative Commons License 2001.07.27 0 0 61
Egy újabb cikk a készítők vezetőjével, a Daily Telegraph jóvoltából:

Since the last week we heard many rumours about Sir-Tech Canada. On the one hand, there were speculations about future projects of Sir-Tech (including Wizardry 9 and Jagged Alliance 3), while on the other hand, there were even rumours about Sir-Tech's closing doors and Wizardry 8 cancellation! Today we are talking with Sir-Tech Director Ian Currie to confirm or deny all these rumours.

DTF: So, the first question is: what happened with Wizardry 8? Why doesn't Wizardry 8 have a worldwide publisher for now?

Ian Currie: We had attempted to combine a deal for Wizardry 8 with Wizardry 9 (so that we'd have funding to develop the next game). We have been unable to do that with today's industry shift to console games. Now we're no longer actively pursuing funding for Wizardry 9 and simply concentrating on publishing Wizardry 8, which will be a lot more straightforward.

DTF: Well, Wizardry 8 still doesn't have a publisher, does it?

Ian Currie: There has been interest from a number of parties, but we haven't reached any signed deal yet.

DTF: What if Sir-Tech will not find funding? What will happen to the company and to its employees? Do you plan any actions to prevent this situation from getting worse?

Ian Currie: Unless we find funding in the next few weeks, the company will close its doors.

DTF: About three years ago the Big Sir-Tech announced its tumbledown. We remember by this time you've had a well-made demo of Jagged Alliance 2 and had Wizardry 8's advertising campaign at full speed. Then you spent a long time searching for a publisher and Jagged Alliance 2 hit on shelves much later then planned beforehand. And now this situation seems to repeat itself. What explanation can you find for such things? Signs of the fate? :)

Ian Currie: Perhaps. Our business model was to create the games we felt people wanted to play and present publishers with a finished product. The advantage to publishers was they knew the quality of the game - there was no risk as with typical development contracts. The advantage to us was to be able to develop the game in the manner we felt appropriate. Unfortunately, this business model didn't work as marketing wasn't being done by either us or a publisher.

DTF: Have you got proposals from Infogrames or Interplay (there was rumour that these companies were interested in Wizardry 8)? Why did you refuse it? Or maybe it was just a gossip?

Ian Currie: These are simply rumours. I don't know where this information comes from.

DTF: Our russian readers were very happy when Buka Entertainment stated that Russian version of Wizardry 8 will appear in stores in time. But there were several questions about your next projects... for example Wizardry 9, or maybe Jagged Alliance 3. Can you give our russian and worldwide readers hope?

Ian Currie: I don't believe I can give them hope at this time. I could talk about how Jagged Alliance 3 was progressing, but that would almost be a cruel tease.

DTF: There are several more rumours flying around Sir-Tech Canada now. Can you confirm or deny them? Maybe you'll give detailed comments that will put an end to such speculations and unqualified guessing...

Ian Currie: Okay, let's try.

DTF: Rumour #1: Sir-Tech's web-master left the company about two months ago after long time because of noncreative work. That's why the official site of Sir-Tech Canada wasn't supported for a long time. True or false?

Ian Currie: We laid off our webmaster about two months ago because there wasn't any work for him. We wouldn't start an official JA3 site until we had a signed publishing contract and since Wizardry 8 had been finished, there wasn't anything else to say (other than make a publishing announcement when we had a signed agreement).

DTF: Rumour #2: Some of Sir-Tech's employees left the company about week or two ago because they hadn't had their wages for quite a time. Can you confirm this rumour?

Ian Currie: Simply untrue. No one worked without wages and employees were warned in advance of the possibility of lay-offs. Nobody quit.

DTF: Rumour #3: A good solution for Sir-Tech is its purchase by Electronic Arts. What do you think about this deal? Can you confirm this rumour?

Ian Currie: What deal? There is absolutely no pending deal between us and Electronic Arts.

DTF: Thank you, Mr. Currie, for your time. We would like to wish Sir-Tech the soonest "financial cureness" and the massive worldwide release of the Wizardry 8!

Ian Currie: Thank you. I hope my answers will help you to clear the situation.

2001.07.26.

(Forrás: http://articles.dailytelefrag.com/eng/interviews/2001/07/26/currie/)

FlyNN Creative Commons License 2001.07.26 0 0 60
Nekem mindig a hangulat volt a legfontosabb egy számítógépes játékban. Ebben a Wizardry 7 egyszerűen a legjobb volt. Soha nem felejtem el azokat az időket, amikor egész nap a Crusaders...-t játszottuk a haverral. Nagyszerű volt, ahogy a kezdő ügyefogyott partiból fokozatosan félistenekké lehetett fejleszteni a csapatot. Az tetszett benne még, hogy olyan hatalmas volt. Rengeteg változatos fajból és kasztból lehetett karaktereket indítani, és óriási területeket lehetett bejárni vele. Soha nem vált unalmassá az új ellenfelek, tárgyak, varázslatok és küldetések miatt. Talán minden idők legjobb PC-s RPG-je.

Neki is állok a Gold-nak újra a Diablo II Expansion mellett. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!