Keresés

Részletes keresés

fd Creative Commons License 1999.05.05 0 0 21
Szervusztok!
Az emberfia szíve elszorul... :-) Köszönet a leírásokért! Nagyon érdekes, furcsa kettös helyzet. 'Született pesti' vagyok, de a párom erdélyi, és mióta elöször voltam vele otthon, azóta így mondom. Egy két élmény: elsö alkalommal elöbb egy hetet a tengerparton töltöttünk, utána mentünk csak haza /ez a 'haza' egyébként Gyergyó :-)/, és óriási élmény volt az egy hét román karatty után, mikor Szeredán megláttam a vasútállomás melletti kisbolton a 'Zsemle' feliratot, és egy bácsika a vonat szűk folyosólyán megkérdezte: 'Szabad-e'... Egészen elérzékenyültem. Egy másik alkalommal autóval mentünk, és lehúzodtunk pihenni, enni. Láttuk, hogy több autó is áll az út szélén, némi viznyomok is voltak -> itt biztos forrás van, álljunk meg. Nini, itt egy emlékmű, nézzük meg. Aztán keresgéltem az államat. Ugyanis az emlékmű Petöfi emlékmüve volt... +1 érdekesség: a négyoldalas oszlop bal oldalán a magyar, jobb oldalán román felirat. Balről körben a pihenö-padok szépen felújítva, rendben tartva...
Aki olthatatlan vágyat érez egy-két képre, nálam is talál, az www.stef.isFun.net /thanx for HoD/
BBF Creative Commons License 1999.05.03 0 0 20
Üdv Mindenkinek!
10-éve minden évben másfél hónapot töltök Erdélyben. Tessék mondani én már függő vagyok? :-)))
Király helyek: az összes tánc tábor ( Kalotaszentkirály, Válaszút, Gyimes, Magyarlapád, Vajdaszentivány, Felsősófalva; aki jó zenét és társaságot akar, bövebb info: www.datanet.hu/tanchaz/), a kedvencem: Háromszék!!
Csomád, Szt. Anna ,Bálványos, Bodoki hegység, Kászon, Gelence, Esztelnek, Zágon, Kommandó!!! (különleges hely), és persze Csernáton a biztos pont (spirituális centrum) Próbáljátok ki!! Csernátonban a múzeumban inyenes szállás!
Legközelebb majd többet!
Üdv BBF.
BBF Creative Commons License 1999.05.03 0 0 19
Legközelebb majd többet!
Üdv BBF.
tata Creative Commons License 1999.05.03 0 0 18
1. 1996 nyár: Sepsiszentgyörgy, Brassó, Poljana, Bran vára, Szent Anna tó, Tusnádfürdő.
2. 1997 húsvét: Sepsiszentgyörgy, Hargitafürdő.
Mit mondjak, felemelő és szívszorító volt egyszerre. Gyönyörű tájak, és valamikor gyönyörű, de ma már lepusztult épületek.Még az aránylag fejlettebb területeken is elmaradottság (legalább 15 év hozzánk képest), a többi helyről nem is beszélve. Fájdalmas volt látni.
czimbi Creative Commons License 1999.05.03 0 0 17
Helló Kadarka!

Hogy miért a Mélyvízben? Magam sem tudom, így sikerült, nem vagyok egy veterán a "Fórumban"; azóta már máshol működne ez a topic; de akit érdekel ez a téma, az itt is belenéz, sőt az is belenéz, akit nem érdekel, lásd "Gavrilo" fenegyereket, biztosan nem volt gyerekszobája, vagy a történelem nyomasztja (Erről jut eszembe, itt olvastam az Internettóban: Miért ilyen kicsi Magyarország? Mert össze van tömörítve gavrilo_prin.zip néven..)
Az egész Erdély, ahogy te is tapasztaltad, élő történelem, a falak, templomok, várak, a régi határ menti vámépületek, az összes erdélyi vasútállomás, az emberek, egy másik szellemiséget(nem román és nem francia) idéznek; ha már Ady előjött, érdemes elballagnod egyszer Nagyváradon a régi püspöki Palota fapadozatú kerengőjéhez (a vasútállomás mellett, a Nagytemplomal szemben!) a híres "Kanonok sorhoz", amit Ady meg is örökített a versében, lázadva a klérus ellen; kedvenc kávéháza, belvárosi utcái ma is ugyanazt a századeleji hangulatot árasztják. Gondolom, mai szemmel nézve az erdélyi állapotokra, annyira nem imádná a franciákat, mint anno a verseiben!
Ne keseregjünk ezen, a lényeg, hogy ott is beindult végre egy folyamat; és a legtöbben, akik odautaznak, életreszóló élményekkel gazdagodva térnek vissza és ezek közül az emberek közül sokan "erdélyfüggővé" válnak.

Üdv Kadarka!

Előzmény: kadarka (13)
czimbi Creative Commons License 1999.05.03 0 0 16
Helló Hegyivadász!

Örömmel olvasom, hogy neked is tetszik a téma és jó élményekkel gazdagodtál Székelyföldön; ami még megfogott az a neved, ugyanis nekem még kijutott a katonaság is odaát és pont hegyivadász voltam! Nem volt rossz, kilenc hónapon keresztül csavarogtunk a Déli Kárpátokban, télen, nyáron. További jó kalandozást Erdélyországban!

Előzmény: hegyivadasz (14)
Vera Creative Commons License 1999.05.02 0 0 15
Legyetek üdvözölve a Mélyvízben és találkozzunk Erdélyben is! Nagyon jó olvasni, amit írtok.
hegyivadasz Creative Commons License 1999.05.02 0 0 14
czimbi,
kösz a topicért. SZENZÁCIÓS!
Én 3x voltam Erdélyben, a Székelyföldön. Hihetetlen jól éreztem magam, mind a háromszor. Legutóbb az angol ismerőseimmel voltam, hadd lássák, hogy milyen magyar területek vannak arrafelé. Soha nem felejtem el, le is fényképeztem azt a megyehatárjelző követ, aminek egyik oldalára az volt írva, hogy Csík vármegye, a másikra pedig Udvarhely vármegye. És mindez szépen, frissen festett állapotban.
A Hargitára kétszer is megpróbáltam felmenni, de egyszer sem jött össze. Mind a kétszer Székelyudvarhely felől, Ivó falucskából indultunk. Először március végén és mire a menedékházhoz értünk teljesen eláztunk az olvadó hótól, sportcipőben meg nem volt kedvünk továbbmenni. Másodszor pedig egy hirtelen nyári vihar zavart le minket félútról.
Mindenesetre ezen a nyáron is tervezem, hogy elmegyek.
kadarka Creative Commons License 1999.04.30 0 0 13
Czimbi!
Miért éppen a mélyvízben nyitottad ezt a témát?
Jó a hompage, a Négyes izgalmas hely lehet, érdekel. Jók a szárhegyi képek is.

Más. Madarasra Szentegyházáról indul egy erdei út, ami nyáron strapabíró autóval is járható. Ahogy beérsz az erdei útra megcsap a fenyőerdő illata. Egy patak csörgedezik végig az út mellet, ami egy jó darabon elkíséri a kirándulót. Ahogy gyönyörködtem a tájban és lélegeztem A Levegőt egyszer csak egy elhanyagolt ócska faviskó került elénk az út mellett (vajon áll-e még?), rajta kék festékkel a következő grafitti: "Vatrás gecik takarodjatok! Ez itt Erdélyország!" És valóban: Ott, a magyar határtól jó félezer km-re "belföldön" éreztem magam.
Tikkasztó kánikulában indultunk, de fent a menedékházaknál már kellemes frss-hűvös volt az idő. Be is vettük a folyékony pulóvert, amivel vendéglátóink vártak minket. Őket egyébként akkor láttuk életünkben először, de már az első este úgy tűnt, mintha régi-régi barátság kötné össze a két társaságot.
Én sokfelé jártam, fantasztikus dolgokat láttam már, de sehol nem éreztem magam olyan jól, mint Kolozsváron vagy a Hargitán. Az okát nem tudom, de nem is nagyon keresem.

Mégvalami eszembe jutott. Kolozsváron találkoztam a főtéren egy nagyon idős bácsikával, aki arról mesélt, hogy suttyó kölyök korában gyakran látta Adyt, amint megrészegedve bóklászott a kolozsvári estében az utcákon.

Üdv. Kadarka

egyiptom_az_igazi Creative Commons License 1999.04.30 0 0 12
Sziasztok!

Erdelytol fuggetlen kerdesem van. Hol lehet legolcsobban rep. jegyet szerezmi Kairoba?

GSM Creative Commons License 1999.04.30 0 0 11

Végre egy topic ahol az ember felüdül.
Marosvásárhelyen nem csak a Kultúrpalotát érdemes megnézni,nanem a Teleki tékát, Bolyai gimnáziumot, Vártemplomot, stb.
Kolozsváron a Házsongárdi temetőt sem szabad kihagyni.

gavrilo Creative Commons License 1999.04.30 0 0 10
Nem, de kurvára nem is érdekel!
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 1999.04.29 0 0 9
Romániában még mindig olyan köcsögök a rendőrők? Lezárt, elrohadt vasúti sinnél nem álltam meg a stop táblánál és megbüntettek. Alig győztem lefizetni őket, ők meg alig várták. Ha mentek kocsival akkor próbáljátok elkerülni a német-törökök nyomulását mert 8-10 óra a határon egy kicsit durva. Én már voltam.

Üdv

ui: azért az egész jó és viszonylag olcsó

kadarka Creative Commons License 1999.04.29 0 0 8
mégilyet!!!
bocsi a duplázásért.

Czimbi!
Köszi a lehetőséget, még a cimborákkal megtárgyalom ezt a lehetőséget is, bár inkább menedékházban gondolkodunk. Bár egy-két nap a gyergyói havasokban jó kaland lenne, ott úgyis csak átutazóban jártam.
Mesélj arról egy kicsit és győzz meg!
Üdv. Kadarka

kadarka Creative Commons License 1999.04.29 0 0 7
Sziasztok!

Én 7x jártam (4 tél, 3 nyár) Erdélyben és amit én túristaként nagyon ajánlanék nyárra azok a következők:

Kolozsvár és környéke, különösen Sztána (vonattal egy óra Kolozsvárról) és Torockó.
A döglesztőn felérve a Feleki tetőre pazar panoráma nyílik Kolozsvárra, arra a városra, melynek fekvése Firenzével vetekszik. A panoráma a Belvedere-től nézve se rossz. Imádom ezt a várost, géniusza van.

Marosvásárhely: kultúrpalota

Hargita: Leginkább a Madarasi Hargitát kedvelem, csodálatos kirándulásokat lehet tenni a menedékházaktól indulva. Egyik legkedvesebb helyem a Mihály-havas csúcsa, alkonyatban. Egy-egy kirándulás alatt össze lehet szedni az erdőben a vacsorának valót (gomba, áfonya) este pedig jó borocska mellett nagyokat beszélgetni. Népdalgyűjtőknek se rossz, sokat lehet tanulni az ottaniaktól. Reggel hétkor szilvapálinka szokott ébreszteni, s mindig sétálok egy jót a harmatban, amelyen a reggeli napsütésben szívárvány ragyog.

A menedékhely kocsmájában összegyűlnek csángó favágók, ízes beszédű, sajátos humorú székelyek, akikkel beszélgetésbe elegyedve sokminden megtudható az ottaniak életéről, természetéről. Na és remek csorbát főznek a konyhán.

És persze a Békás szoros...
Nosza, menjetek, ha megérzitek Erdély géniuszát, függővé váltok. Három éve nem voltam, súlyosak az elvonási tünetek...
Hamarosan 4-4-re egyenlít a nyár, már alig várom!

Üdv: Kadarka

czimbi Creative Commons License 1999.04.29 0 0 6
Helló Kadarka!

Nagyon vizuális és élvezetes volt a leírásod az útjaidról; ha Gyergyószentmiklós környékén akarsz táborozni ezévben vagy bármikor, segíthetek! További tartalmas utakat!!:-)))

Előzmény: kadarka (5)
kadarka Creative Commons License 1999.04.29 0 0 5

Marosvásárhely: kultúrpalota

És persze a Békás szoros...
Hamarosan 4-4-re egyenlít a nyár, már alig várom!

Üdv: Kadarka

czimbi Creative Commons License 1999.04.29 0 0 4
Helló szacsa!

Itt nem együttérzés kell, hanem szerintem jobban meg kellene ismernie az itteni magyarnak azokat a szintén magyar embereket, tájakat, akik, amelyek azt sem mondhatjuk, hogy messze vannak; habár tudom, hogy nagyon relatív dolog a távolság.
A másik kérdésedre a válaszom: igen, a tavaly ősszel kaptam meg az állampolgárságot, a három éves hivatalos idő letelte után; nálam nem volt semmi gond, de én is hallottam a baráti körömben olyan esetekről, hogy a feleség pl. megkapta az állampolgárságot,a férj meg nem. Hát ez a büdös nagy bürökrácia, ezen nehéz elmenni..

Előzmény: szacsa (3)
szacsa Creative Commons License 1999.04.28 0 0 3
Ja bocs elfelejtettem köszönni
Hello czimbi
Előzmény: czimbi (-)
szacsa Creative Commons License 1999.04.28 0 0 2
A kérdésem, hogy változtatna- e a dolgokon. Bár most már nincs a hazai embernek annyi gondja, de szerintem az ereje csak az együtt érzésre elgendő. Amúgy van Magyar állampolgárságod csak egy barátom miatt kérdezem. Már tök régóta itt van, de még mindig szívoznak vel
czimbi Creative Commons License 1999.04.28 0 0 1
Helló Ext!

Természetesen tudok segíteni; ha a fejlécemnél az adatokra klikkelsz, ott találsz egy honlapcímet, ezt kedvcsinálónak ajánlom és ha komoly a szándékod, akkor küldd el az emil címemre a pontos levélcímed; erre küldök neked egy tájékoztatót, amiben mindent megtalálhatsz ami téged érdekel; a Székelyföld szívében, a Gyilkostó mellett (Gyergyószentmiklós város és üdülőtelepén) tudok szállást, programokat ajánlani!

Előzmény: ext (0)
ext Creative Commons License 1999.04.28 0 0 0
Hello czimbi!
Idén szeretnék ott nyaralni. Hol tudnék ehhez minél "kimerítőbb"
infót összeszedni?
czimbi Creative Commons License 1999.04.28 0 0 topiknyitó
Mindenkit üdvözlök és várom válaszaitokat a fenti kérdésre; hozzászólásaitokat, élményeiteket! Hogy miért kérdezek pont erre? Nem a Csurka féle hozzáállás vezérel, jómagam erdélyi vagyok, de itt Magyarországon végeztem el egy egyetemet és '90 óta itt élek; rengeteg jó barátom, ismerősöm van és sajnos csak töredékük ismeri Erdélyt és azokat a lehetőségeket, amelyek ott vannak egy kispénzű, de azért nyaralni akaró pár, család számára. Természetesen sokszor jogos sérelmeket is hallani, de úgy gondolom, most a koszovói, vajdasági események árnyékában, hogy fontos volna a magyarországi közvéleménynek tisztán látni az "Erdély-kérdésben".
Várom kérdéseiteket, szóval bármit, ami belefér ebbe a témába!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!