Ezt a vallomást a Hangrendszer tervezés-építés topikban kellett volna elsütni, de mostanában a kutyütő-dilettáns hifihobbisták mindent szétoffolnak és jópofiznak Audiolandon, így oda is bepofátlankodtak:-))) Azért próbálkozz, hátha beleolvas még olyan valaki is, aki tovább lát az Ohm-törvénynél>>
Most találtam erre a fórumra. Nem vagyok mai gyerek, sajna 45. :(( Megszállott erősítőépítő voltam 15-40 éves koromig, de nem a teljesítmény izgatott, hanem a minél jobb hangú tranyós erösítő építése. Az a típus voltam, akit addíg érdekelt a dolog, amíg a cucc elkezdett működni, aztán szétszedés, és jött a következő. Szóval kőkemény hobbysta. :))) Harminc körül már eljutottam, oda, hogy már nem érdekelt a leközölt kapcsolások megépítése, hanem elkezdtem saját tervezéseket építeni. Magam elé tüztem a célt, ami a következő volt.
1. Teljesen visszacsatolás nélküli kapcsolás. 2. Szimmetrikus bemenet, dc csatolás. 3. Gyors, túllövés mentes működés. 4. A lehető legkisebb torzítás visszacsatolás nélkül.
Több év fejlesztés, több példány megépítése, és elfüstölése után az alábbi eredmény született.
Teljesen visszacsatolás nélküli végfok, szimmetrikus bemenettel, dc csatoltan. A paraméterek. 0,01% torzítás 98%-os kivezérlésnél, teljes terhelésen. A 10Khz -es négyszög 50% -os kivezérlésen, teljes terhelésen, párhuzamos kondival teljesen túllövésmentes, a felfutás 500V/uS gyors. A teljesítménysávszélesség 1Mhz.
Sajnos egy komoly hibája maradt a cuccnak, mégpedig az, hogy napokig, hetekig működik, de egyszer csak megszalad a vége, és elszáll.
Most, hogy újra egy kicsit több időm van , szeretném felmelegíteni a dolgot, de én már nem nagyon tudok vele foglalkozni, de jó lenne látni, hogy lessz belőle stabil darab. Ezért kérdezném meg, hogy érdekel-e valaki hasonló megszállott hozzáértőt a dolog, mert akkor felvenném vele a kapcsolatot, és együtt vihetnénk tovább a fejlesztést. ( Én már csak csendestárs szinten :)). Persze annyi hátsó szándékkal, hogy saját célra azért nekem is kéne a cuccból. :)) Ha érdekel ide a fórunra írjál, mert az itt regísztrált e-mail cím már nem él.
kenwood kdc-7060R típusú autórádióhoz keresek szalagkábelt mert a régi valszeg elszakadt vagy tört :-( és hát mondták 20 körül van az új ami sok!!!!!!!!! előre is köszi a segítséget 70/2705691
van egy őslelet technics SA-EX 500 erősítőm, ami új korától kezdve egészen eddig bírta, de most megadta magát. aki ilyen szerkezetek javításában otthon van, legyen kedves megdobni egy mail-lel, előre is köszönöm szépen... sziasztok: zsófi miloopa@freemail.hu
Biztos, hogy kikapcs, kihúz 20 perc otthagy után megjönnek az állomások? Mert ha ilyenkor sem jönnek meg ugyan az van mint nálam volt. Tönkrement az "aku" pontosabban egy spéci kondenzátor. Egy icipici hengeres cucc adja a szuflát a memóriának amikor nincs delej. De ez is tönkre tud menni. olcso, pákával cserélhető.
Új fiú vagyok itt, s tapogatóznék a következő kérdésben:
Láttam egy katalógusban egy olyan hőmérőt, amely a mért értéket kijelzi a kocsirádió RDS kijelzőjén attól, hogy egy kütyü az antenna jelre keveri az infót.
Tud-e valaki a kérdésről többet? Komoly dolog egy ilyen áramkört összeütni, amelyik tetszőleges szöveget rákever az RDS-re? Hallott valaki ilyenről, vagy esetleg látott ilyet működni? Vagy csak én vagyok tudatlan, s már kapható is egy ilyen (esetleg epromos?) modul?
hehe! itt inkább az lenne az érdekes, hogy hogyan is műxik a kihúzódós konnektor... :))) (amúgy a megoldás az, hogy máskor kikapcs a kütyü, mielőtt a konnektor kihúzódik.
Az meg méé lehet, hogy a Samsung SCM 8250 "hifi"elfelejtette a beprogramozott állomásokat? Takarítás közben dugó 10 sec re konnektorből kihúzódott. Ha kikapcsolt állapotban húztam ki akkor az állomások nem törlődtek.
Elvileg jó megoldás amit írtál, csak az a kérdés, hogy a seggén az a csati, amihez a CD-tár csatlakozik milyen kivitelü. Akkor még ott van az a kis kérdés, hogy mivel a vezérlése is azon keresztül történik, nem kér-e valamilyen más jelet is, pl. a némítás feloldására. A kiszerelés is gázos, mert nekem is valami hasonló van, csak nem vezérli a cédét, de ha nem a hozzávaló két lemezzel szereled ki, az elektronika letilt, és az életben nem unlockolod a dögöt (lopásgátlás fura logikával: az ellopott kenyér pofáncsapja a tolvajt, ha bele akar harapni)
Tehát: vagy szervíz, vagy kazettás adapter, vagy kis adó. (ez majt 10x annyiba kerül, mint a kazettás adapter.
Bocsi ezt annyira nem vágjuk. Egy cimborámnak kelett szervízelni a Clarionját, holnap nézz vissza, +kérdem tőle, hogy hol, miért, mennyiért, mennyire...
A rádió típusa:JCB KS-FX430R kb 5-6 éves lehet. Tud(na) CD tárat vezérelni.
Sajna az előlapon leszedésén kívűl nem tudtam jobban becserkészni.
Ráadásul megvan a magyar nyelvű használati utasítása, de csak a programozásról, rds-ről, meg hasonlókról írnak, egy szó sincs benne a ki/be szerelésről.
Gondolom ezt is valami kis lemezzel vagy dróttal kell kiszabadítani.
A műszerfal meg annyira zárt, hogy kézzel nem érem el.
Ugye jól gondolom, hogy kimenete van, nem pedig bemenete?
Megfogalmazódik bennem egy kérdés: A CD tárból milyen jelet kap a rádió?
Esetleg ez már audió jel? Eddig ezt hittem, hogy nem, de írtatok valamit a cd bemenetről, ami elbizonytalanít. Ha tényleg audió jelet fogad, akkor egyszerűségemben azt gondolnám, hogy meg van oldva a problema.
Cd helyett egy 3,5-es aljzatot kötök rá, amit beépítek a boxba valahol. A kapcsolást pedig a rádión lehet megtenni, amikor "CD-re" kapcsolom.
a két hangszórón és a doboz faanyagán kívül szükséged lesz még egy 2utas hangváltóra megfelelő 2eres kábelre, hangfal hátlapján valami csatlakozó szerűségre és a hangfal belsejébe valami csillapítóanyagra...
Sziasztok!
Tudna vki segiteni hogy hol talalok egy szervizt ahol autoba valo CD-s radiot (Clarion) szerelnek, mert a gyerek berakott egy 20Ft-ost a cd-nyilasaba aztan szetszedtem, de vmit nem jol csinaltam, mert kerregg kattog.. ;o))
Szoval jol jonne a segitseg!
Elore is koszi.
Ice
erre gondoltam én is, meghát arra, hogy itt van egy ilyen kütyü az előző kocsimból, hát egy kettes csavart is nehéz lenne beleejteni, hátmég valami nagyobb dolgot. Viszont ezen ott lóg hátul, és ami most a kocsimba van azon is van, ezért javasoltam, hogy meg kéne nézni. ?eg láttam már olyat is, amiből 4 vezeték lógott ki, és össze voltak dugva. ez is egy megoldás...