Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
"Talán az volna az üdvözítő, ha kitalálnánk neki valami frappáns magyar megfelelőt, rövidítést."
Digitális modultalálkozó / kiállítás. Azért mert a FREMO előírásait próbáljuk(?) követni, még nem FREMO rendezvény egyik magyar összejövetel, kiállítás se!
Az urat én is felfedeztem már vagy két hónapja,le is esett az állam.De van ennek a modulnak egy folytatása.Azon is érdemes csemegézni! Az én "szerény tákolmányomat" hosszas vívódás után merem csak feltenni!
Megjött a "hivatalos" válaszlevél az osztrákoktól, idézek belőle: "Zum Treffen in Kunsziget kann ich mal sagen, dass vom MBV Graz wohl niemand teilnehmen wird, ich selber bin noch am Überlegen (im April ist FREMO Wien, im Juni eben unser Treffen in Pachern)."
Sok sikert a fordírtáshoz! ()
És ha lehet, mielött még ismét megütjük a bokánkat a más tollával való incselkedésünkkel, használjuk helyesen a FREMO nevet, ugyanis Magyarországon még egyetlen FREMO rendezvény se volt! Se Pesten, se Győrben, se Kunszigeten maximum digitális modultalálkozó! Amennyiben lehetséges a képgallériákban és hivatkozásokban helyesen használjuk a továbbiakban. Ha lehetséges visszamenőleg is javítsuk! A topik nevében is ezért van jelzős szerkezetben! Üdv!
Egy valami viszont előnyére szól: ilyen "vágányzatra" sokkal könnyebb felpakolni a járműveket, mert könnyedén belepottyantható a két sínszál közé akár még egy százlábú trafószállító szerelvény is. :-)
Üdv! Most kaptam egy levelet a Józsitól Pozsonyból,hogy lehetőség van MiniBox rendelésre:
"Készul egy Minibox sorozat. Ugyan az a srác amelyik a Fred.et csinálta. Ár kb 1500cseh korona / kit (ani mint zacskó alkatrésszel, nyák, táp, doboz) a doboz tal meg is lessz munkálva (nyílások)
a kész MB kb 80-90 Eur ez még nem tudom."
Akinek kell, hétfőig tud jelentkezni mondjuk nálam.... :-)
Egyet értek veled és az elmult év ,évek gyakorlata is ez volt magyar jármüvek max a bejáro gépek villanygép nélkül . Elindult valami a magyarországi digitális vasutmodellezésben amiért én is erre adtam a fejem és tetszett,hogya rendszer teljes egészében probálja leképezni a nagyvasutat valamint a terepépités is probál a lehetó legigényesebb lenni . Szerintem örizzük meg ezt a hagyományt ami eddig kialakult és igényességet ne rakjunk fel a modulokra oda nem illeszkedö gépeket mert ez nem erröl szol. Köszönettel :Mejzi
Szívesen közéteszem a szombathelyi egyesület digitális pályára alkalmas magyar vonatkozású járműveinek listáját, bár sok értelmét nem látom. Az eddigi legjobb működő megoldás, amit láttam és részt is vettem benne az volt, hogy mindenki leadta a járművei listáját a szervezők felé (ez nagyon helyesen ebben az évben így történik), aztán a kapott lista alapján a menetrend szerkesztő eldöntötte, hogy melyik gépet illetve szerelvényt ki hozza, és ezt tudatta is a szerelvény tulajdonosával. Persze ez esetben sem árt némi tartalék, de teljesen felesleg 10 mozdony elvinni, hogyha egyikre sem lesz szükség. Sőt ha előre tudott, hogy a hozott szerelvénynek mi a feladata, az alaphelyzet beállításakor a tulajdonos célirányosan tudja azt feltenni az asztalra.
Mondjuk inkább legyen 3 db 14-es Nohab vagy 3 db 230-as Szergely, mintsem külföldi járművekből kiállított belföldi szerelvények sokasága, esetleg a 60-as évek gyorsvonata mai IC kocsikból kiállítva :-) Utóbbi eset elkerülésére lehetne felhívást közzétenni, hogy milyen jellegű személyszerelvény, esetleg iránytehervonat hiányzik még. Tavaly emlékeim szerint pl. Ep.III. iránytehervonat (ehhez teljesen a véletlennek köszönhetően tudtam adni néhány Kzm kocsit) és egy gyorsvonati szerelvény hiányzott (e helyett ment az IC szerelvény).