Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
A szombathelyi delegáció többi tagja úgy is inkább Ep. III-IV-ben utazik, csak én vagyok V-s korszakos (jóformán). Így talán ki is lesznek egyenlítődve az "erőviszonyok" részünkről.
Mindenek előtt magyar illetve magyarhonba bejáró gépeket hozzatok, mivel -eddig úgy tűnik- az idén nem lesz külföldi modul az asztalban. Természetesen lesz kívánságvonat az idei menetrendben is, oda elvileg bármi felmehet, ami elgurul a 16,4 mm-es nyomtávon, de ha valami nagyon speciális járművet hoztok, legyen hozzá passzoló szerelvény is. (gondolok itt arra pl egy Mallard modell több mint furcsán mutat bhv kocsikkal)
Ha jelentkeztek valamilyen járműv(ekk)el, ne csak a jelentkezési lapot küldjétek vissza, hanem tegyétek közzé a listát itt a fórumon is. Segítség lenne a többieknek eldönteni, hogy mit pakoljanak be az otthoni gyűjteményből, és mi az amit otthon hagyhatnak, mert más már hozza az adott járművet.(nincs illúziórombolóbb egyesek számára mint 3 db 014-es nohab ugyanazon az állomáson :-))
Szeretném az idén is szétválasztani a korszakokat (EpIII-IV és Ep V) . mivel egy napba kb két modellnap fér bele, ezért a turnus végén korszakot váltanánk, és lecserélnénk a járgányokat. Ehhez viszont szükségem lenne a közreműködésetekre: Ne csak Ep V járgányokkal nevezzetek, számítanék a korábbi korszakok járműveire is.
Tavaly a konténert én álltam, azt idén is fel tudom ajánlani, idén mozdonyt is tudok hozzá adni. Bárcás kocsikból kemény 1 darab van egy MÁV Habis személyében, ami ezen a megmozduláson használható lesz.
Ha van bárcás kocsid akkor minél több annál jobb. És nyitott kocsik is jöhetnek szerelvénybe mert abból kell egypár. Lesz tartály, konténer, rola, Eas, stb. szerelvények. Amit éppen összedob a társaság.
A fred kérdést mindíg ott dől el mert már volt olyan hogy épp elég volt a fred és olyan is hogy sok volt nem tudom hogy ki mennyit hoz de remélem sokan hoznak sok fredet :)
Üdv! Valószínüleg lesz fölösbe fredi ha jelentkezel de ahoz ki kell tölteni a jármű jelentkezési lapot amit ITT találsz. Bocs a kései válaszért de én is most értem haza.
Micsoda kis hozzászólásáradatot sikerült generálnom, csak kár hogy a kérdésemre nem kaptam választ. Tehát ha jelentkeznék pár mozdonnyal úgy, hogy nekem nincsenek FRED-jeim, a szervezők tudnak biztosítani?
Ha javasolhatom, a menetrend szerkesztés előtt gyűjts be valamennyi állomás adatlapját, így egy kicsit jobban látható, hogy melyik állomás mit tud, melyik vágánya mire használható, továbbá a vágányhosszak is láthatóak.
Kőszegét megtalálod az alábbi linken (ugyan még ez is csak kezdetleges állapotban van, de a lényeg látható):
Az ötletek jók én is hasonlóra gondoltam. Pl: Sárszentmihályról mésziszapot szállítottak és egy szerelvény mésziszap is be lesz tervezve, Pellérdről egy szerelvény cukorrépát lehet beletenni a menetrendbe, Bakonybánkról fa árut lehet feladni és egy szerelvénnyel azt is elvinni és ezek mondjuk elmennek Mernyéig ott a vagonokból kipakolnak és jön egy gépmenet ami össze szedi a kocsikat az állomásról és Rásonyba viszi. Aztán indulhat újra a kör. A személy illetve a gyors vonatokról egyet értek veled. Mivel nincs elágazás ezért ilyenekkel lehet, kell megoldani. Én ilyenekre gondoltam :)))
Üdv! Én szerkesztem a menetrendet. Még nem nagyon találtam ki hogy hogy lesznek a fordák ötleteim azért vannak(még az asztal sem állt teljesen össze). Előre csak annyit hogy a mozdonyok, szerelvények mindkét oldalára normál kuplungot (kivéve ingajárat) kérnék ha lehet hogy akármelyik géppel mehessen a szerelvény. És minden kör végén lesz mozdony és szerelvény csere :-))) Üdv: Balázs
A kiállításon lesznek "mozdony nélküli" FRED-ek, arra az esetre, ha lenne olyan ember, aki szeretne gépet vinni, de nem rendelkezik FRED-el (ha nem, akkor nem is teszem be őket a listába, hogy milyen járművekkel neveznék). Gondolok itt magamra is, most alakítottam vissza két dízelgépet a szabványoknak megfelelően.
A kocsiadatbázis tegnap egy kis gyomlálásban vett részt, melyet Ifj. Demszky Úr hajtott végre. A többszöri felszólítás után elég hosszú idő (3-4 hónap) állt rendelkezésre, hogy rendbe tehessük az adataink. Tegnap a bárca nélküli kocsik kerültek törlésre, mivel vélhetően, ha elektronikus formában sincs bárcájuk, akkor fizikai valójában sem létezik. A legújabban feltöltött kocsikhoz a szombathelyiek kapnak még haladékot! :-)