Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
kérlek szépen humán erőforrás menedzser posztgrad képzés keretében tanuljuk ezt, közelebbről gazdasági informatika néven fut. (Szent istván Egyetem, Gödöllő)
Az tuti, hogy ezzel a felkészítéssel nem fogok tudni kimutatásokat készíteni :-(
Semmiféle példát nem oldottunk meg gyakorlatilag. A kérdések a mikulás Gábor által szerkesztett, Információból üzleti érték című könyvből vannak. Ezt meg kellett vennünk és itthon kitölteni belőle a tesztet. Az órán ebből sem mondott el szinte semmit.
Hogy miről szólt az óra valójában? Azt magyarázta el, hogy ha majd az önálló tanulást és könyvolvasást befejeztük, akkor mindezeket a dolgokat, amiket teljesítenünk kell ehhez a tárgyhoz, pontosan hová is tölthetjük fel az egyetem szerverén.
Valamint néhány szót hallottunk az ún. szakértői rendszerekről. Erre azt a példát hozta, hogy hogyan döntse el valaki, hogy melyik országba érdemes neki áttelepülni.
Hát ennyi.
Szívesen másolok be a kérdésekből, de nem akarok untatni itt senkit, mert azok már nem exceles témák.
A válaszaidat, ill. a magyarázatokat köszönöm. Ez így tud segíteni a tovább gondolásban. (már amelyik tovább gondolását a képességem, előtanulmányaim megengedik) :))
Ha okosabb nem leszel, de a tesztet kitöltöd, akkor mi leszel? Elég érdekes oktatási módot alkalmaznak felétek. Igaz hasonlítani valójában semmihez nem tudom, mert én még nem vettem részt semmilyen tanfolyamon. Azért kíváncsi lennék arra az 50 kérdésre. Ha nem teher, bemásolhatod. A kérdésekkel kapcsolatos példákat sem oldotok meg?
Ilyesmire gondoltál? Akkor egy oszlop a határérték adatoknak, esetleg több, ha más is kell. Mint az első ábrádon. Ez a kép csak példa, a grafikon csicsázása ugye a következő lépés után...
Sziasztok! Egy diagramos kérdésem volna. Hozok két képet a könnyebb érthetőség kedvéért.
Az első nitrogén-dioxid értékeket ábrázol a napok számának függvényében. További fontos rész rajta: a határértékek (minősítési osztályok) ábrázolása.
Egy ilyet kellene csinálnom, csak más adatok alapján. Meg is vagyok vele (ld. második kép), viszont nem tudom, hogyan vihetném rá fel az x tengellyel párhuzamos határérték-vonalakat.
Köszönöm a segítségeteket. Ettől okosabb sokkala sajna még nem leszek, de itt ez úgy látszik, most nem is cél. Reméljük sikeres lesz a tesztem, ami amúgy 50 kérdésből áll összesen és a többi kérdés sem túl értelmes.
Milyen tanár aki ilyen kérdéseket tesz fel??? Agyrém. Így nem lehet az excelt megtanulni, csak életszerű példák segítségével. Az ilyen oktatás végeredménye, hogy a végzett diák beírja az önéletrajzába hogy ismeri az excelt, aztán meg ha meg kell oldani egy feladatot a gyakorlatban, akkor az persze nem megy.
1. Kimutatás-varázslóval konzisztencia-vizsgálatok nem végezhetôk.
nem igaz. Pl: pivot-varázslóval két vagy akár több adathalmaz is összehasonlítható (‘Multiple Consolidation Range’, magyarul nem tudom minek fordították), ezt lehet konzisztencia vizsgálat is.
2. Pivot-kimutatásokban a mértékegységek a sor-, oszlopfejlécbe integrálhatók.
Igaz az adathalmaztól függően. Ha van egy termékenkénti értékesítéseket tartalmazó adatbázis, ahol az egyik oszlop a mértékegység, akkor ez a mértékegység megjeleníthető a sor ill. oszlopfejlécben.
3. Pivot-jelentésekhez tetszôleges bonyolultságú tér-idô-jelenség aggregációs szintek nem kapcsolhatók (pl. napok, hetek, hónapok, évek).
Ezt a kérdést sajnos nem értem teljesen. Ha jól értelmezem, akkor ez is mint szinte minden, az alap-adathalmaztól függ. Ha az adathalmaz egyik oszlopa a napok, másik a hetek, harmadik a hónapok száma, akkor ez az információ aggregálható a pivot riportban.
4. Idôsoros pivot kimutatásokban, ahol az idô az oszlopfejlécen van ábrázolva, alapvetô hiba, ha egy mértékegységre való szűrés következtében idôszakok nem tűnnek el.
Hamis. Pl. többféle mértékegységben értékesítünk, ezek a sorfejlécben vannak, oszlopfejléc az értékesítési hónap, összesített adat az értékesített mennyiség. Ha januárban csak az egyik mértékegységben értékesítettünk és ezt kiszűrtük, akkor a január ’eltűnik’
5. Klasszikus órarendek az Excel kimutatás-varázslójával automatikusan elkészíthetôk.
Nem, mivel szöveges adatot nem lehet megjeleníteni a pivot adatmezőben.
6. Egy objektum-attribútum-mátrix pivot-táblázatként kialakítható "egy-értékoszlopos" termékkatalógusokból kiindulva.
ugyanezzel a szoveges problemaval szembesultem a minap, mely szerint ertekkent kizarolag szamokat lehet csak megadni. Nem igaz, hogy nincs valami megoldas - ezt nem hiszem el
Hát, töredelmesen bevallom, számomra (amatőr excelesnek) nagyon kacifántosnak tünnek ezek a feladványok. Bár úgy látom másnak is akad hasonló véleménye.
Látom azért kaptál választ.
Tényleg nem csodálkozom már, ha egy ilyen tanfolyamról kikerült emberke inkább útálja, mint értelmesen használja az excelt. (régebben voltak ilyen tapasztalataim)
Én persze szívesen venném, ha valaki tud korrekt választ, okulásunkra füzne hzzá némi magyarázatot, netán példát. Meg is köszönném.
Nos, én most csak totózni, tippelni tudnék válaszokat. Nem is teszem.
Egy példát, az órarandeset kiemelném. Nem egyértelmű számomra, milyen is az az autómatikusan képzett órarend. Magam már próbálkoztam régebben, de nem volt aktualitása, így annyiba maradt. Most viszont, kifejezetten a mai eszemmel, tudásommal egy táblázatba megpróbáltam. Gond az, hogy az egyéb nem száítható cellaértékekkel is (magyarul szöveggel) a pivottáblában adatként nem lehet mit kezdeni. Tehát, a napok, az órák sor és oszlopazonosítóként szépen megjelennek, de hogy adatként milyen óra tartozna hozzájuk, azt manuálisan lehet csak beírni. Ha nem így van, vezessetek rá a megoldásra.
Itt egy képet beszúrok példának.
azért egy-két hókuszpókot el lehet követni pl az egyéni cellaformázással :))
Igaz :( és miként változik, ha H-P-ig és pl. Gipsz Jakab-ra vagyok kiváncsi (a te általad készített verzió szerint), mely napokon volt bent (nem kellenek az órák és a tanárok nevei, csak a napok listái pl. H;K;P ...)
Sajnos segíteni nem tudok, de a véleményem megvan az olyan tanárról, aki így akarja megtanítani az excelt... Ha feladna egy példát, talán még meg is értenéd a logikáját, így sosem fogod. Ez a magyar oktatás.
Nincs semmim, amivel lemodellezhetném, sajnos. De ha lenne, sem biztos, hogy képes volnék rá, mert eddig én sosem foglalkoztam excellel. Nem volt rá még szükségem.
Akkor a további kérdések:
1. Kimutatás-varázslóval konzisztencia-vizsgálatok nem végezhetôk.
igaz vagy hamis
2. Pivot-kimutatásokban a mértékegységek a sor-, oszlopfejlécbe integrálhatók.
igaz vagy hamis
3. Pivot-jelentésekhez tetszôleges bonyolultságú tér-idô-jelenség aggregációs szintek nem kapcsolhatók (pl. napok, hetek, hónapok, évek).
igaz vagy hamis
4. Idôsoros pivot kimutatásokban, ahol az idô az oszlopfejlécen van ábrázolva, alapvetô hiba, ha egy mértékegységre való szűrés következtében idôszakok nem tűnnek el.
igaz vagy hamis?
5. Klasszikus órarendek az Excel kimutatás-varázslójával automatikusan elkészíthetôk.
igaz vagy hamis?
6. Egy objektum-attribútum-mátrix pivot-táblázatként kialakítható "egy-értékoszlopos" termékkatalógusokból kiindulva.
Szia Robbantomester! Ne haragúdj, hogy megint téged zargatlak az esetleges megoldással kapcsolatban. :( Eddig minden tökéletesen müködik, amit mondtál (még1x köszi), sajnos felmerült még egy kérés/probléma, amire nem igazán tudom a megoldást :( Pl. Amennyiben beírok nevet, és arra vagyok kíváncsi, hogy az illető a héten mely napokon volt bent az iskolában akkor, mit kell tennem???
Hát akkor íme a következő kettő:
1. Pivot táblázatokban végzett átlagolások esetén lehetséges eltérô darabszámú elemet elfogadni a darab-nézet alapján kontrollálva.
Igaz vagy hamis?
2. A sor- és oszlopösszegeket mindig számíTTATNI kell a kimutatás-varázslás során, hiszen ezek ellenôrzô összegként funkcionálnak.
igaz vagy hamis?
Köszi. Üdv.: A.
Szívesen. Igaz, én már nem ülök itt mindig éjszakának idején, de azthiszem ez a topik épp arra való, hogy éjjel-nappal bárki feltegye a kérdéseit. Valaki aztán mindig akad, -a nem is azonnal- aki megválaszolja, vagy segít a kérdés megoldásában. Nem csak a kérdező okulására! Szóval bátran. Jöhetnek azok a kérdések, legfeljebb nem és -mert nem tudok- válaszolok rákuk. :))