Kék festés, 1-etlen hibával: a vonóhorog felett egy 1/2-ed cm2- le van pattanva a lökhárítón. Kárpitok szépek, a motor pöccre indul szép a hangja. A tulaj szerint a kocsi sosem járt téli úton, tavaly kapott alvázvédelmet (házi kókányt) tehát szinte hibátlan állapot.
Üdv Ezúttal Szeretnék bemutatkozni. Vígh Gyula vagyok Trabant tulajdonos.
Máris lenne egy kérdésem: egy 1989-es gyári állapotú Huszonezret futott rendszámos, műszakis Trabant 601-es (tudtommal csak villogó autómata lett benne cserélve) Kb mennyit érhet reálisan?
Sajnos eladósorba került a kétütemű Trabink. Kinőttük. Tudna valaki biztos infot írni arról, hogy most lehet-e simán adásvételizni, vagy még mindig érvényben van az a katalizátoros dolog. Előre is köszi!
drágább , az alja (80-100 ezer) meg nagyon gyatra motor hibás vagy felfüggesztés gatya vagy hajtáslánc igazából a trabant az egyetlen ami tartja magát ezen az áron és felmerült mint megfelelő autó erre a célra
van lada is csak az ugye hátsókerekes sárba elhasal, plusz lent van a difi is, vw polo meg golf is van de azok vagy alacsony vagy szintén rossz ezért az árért
Amúgy nem rossz a Trabant se ilyen célra, de talán a Wartburgot még jobban tudnám ajánlani. Masszívabb (alvázas), és a telek miatt gondolom az se hátrány ha cuccolni is lehet vele:)
Lenne egy elég offos kérdésem. Szóval papám vett egy (horgász)telket a semmi közepén és elég megközelíthetetlen helyen van. 8 km földes út. Erre a szakaszra kellene egy olyan autó ami viszonylag elboldogul földúton, magyarul nem jön zavarba egy pici sártól és nem alacsony az alja a földbuckák és a magas fű miatt. A gond az hogy az összeg amit erre akar fordítani (illetve plusz amivel én tudom segíteni) elég mikro összeg : kb 90 ezer forint. Van neki egy 4motion borája ami jó lenne csak sajnálja erre használni. Drágább kocsira feleslegesnek érezzük a beruházást mondjuk egy samurai ~160 ezer.
Így jött képbe a trabant, ezért az összegért erre a célra már egész megfelelőnek kinéző trabikat lehet kapni. A kérdés az lenne hogy szerintetek erre a célra megfelel? Sajnos nincs trabantos ismerősöm de viszonylag elég magasan hordja a kasztnit és esetleg egy kicsit jobb téli (netán valami vágott terepgumi) gumival elboldogulnánk vele?
Ebbe a cuccba nincs semmiféle "gumiágy". Amit itt valaki annak nevezett, az a két-két, 70-80mm. átmérőjű, fánk alakú gumi, ami a lengőkar(ok) nagyszemeit fogja közre, és ezekre a padlólemezből kiálló hengeres bizb@szokra szorul rá.
Aha... ezt asszem, én is láttam már, csak nem tudtam mire vélni. Hogyan kéne kinéznie ennek beszerelve az üres csöcshöz képest? Nem kerül bele a történetbe a gumiágy sehogysem?
Azért nem hallottak erről az "alkatrészről", mert ez a padlólemez szerves része, külön elvileg nem cserélhető. Hasonló, mint az első doblemez lengéscsillapító befogó tornya. Az is el szokott rohadni, de ahhoz kapni javítóelemet.
Így igaz. Nekem eddig csak a hátsó lengőkar tört el, mert már papírvékonyra volt rohadva. Szerencsére lassan mentem, nem lett baj belőle. 10km-re otthonról, vittem bontott cseredarabot, és fél óra alatt kicseréltem. Na, ezt sem minden autóval lehetne megcsinálni...
Az a helyzet, hogy ez a menet nyomtalanul eltűnt a csöcsből. Röhej. Egyszerűen nem logikus, hogy kiessen onnan.
Tegnap megnéztem, ezt a menetet (a feltételezett gumiággyal együtt) egyébként szerintem csak belülről, a hátsó ülés megbontásával lehet berakni a csöcsbe, egész pontosan az ülés lába rá van hegesztve. Ilyen alkatrészről nem is hallottak egy szegedi keleti autósboltban.
Amúgy az egész sztori azzal kezdődött, hogy iszonyatos klattyogás hallatszott hátulról, ahogy a csavar a csöcs falához reszelődött/ütődött bukkanóknál. Rejtély, de köszi a segítségeket.
Ha kirohad a kaszniból ez a csöcs, a hosszú csavar végén akkor is ott kellene figyelnie ennek a menetes cuccnak, mert az nem tud lerohadni róla. Én meg azt nem értem, hogy a Tiédről ez hová lett? Találtam egy oldalt, ahol javítóelemek vannak Trabihoz, kérdezd meg, hátha esetleg tudnának pótlást gyártani: http://www.szaboautomuvek.hu/trabant.html
Köszi, tisztul a kép, amit még mindig nem értek pontosan: a menetes "csöcs" az nálam csak egy teljesen üres üreg. Menetnek nyoma sincs. A lengőkart a kasznihoz fixáló hosszabb csavar nem tud mibe rögzülni. Megnézném én a másik oldalnál, hogy hogyan is van ez, de nem merem szétszedni ezek után... Köszi előre is!
Üdv! A lengőkart fogja közre a két gumipogácsa. A kaszniból lefelé kinyúló pukliban van a menet. Alulról felfelé: hosszú csavar, kis rugós alátét, nagy alátéttárcsa, gumipogácsa, lengőkar, gumipogácsa, kaszni menetes "csöcse".
Tehát, ha jól értem, ebben a kaszni alján lévő bütyökben volt egy gumiágyas menet és ezt az egész bütyköt ki kellene cserélnem. Bontóból lehetne ilyet vadásznom esetleg? Vagy netán valaki tudna ebben segíteni nekem?
Ami letört,és benne van a gumiágyban,abban volt a menet.Az egy kilógó rész a kaszni alján.Én levágnám egy másik kaszniról,és áthegesztetném az egészet egyben.
Következő problémámra szeretnék tőletek segítséget kérni:
a képen látható jobb hátsó L-alakú lengőkar előrefelé néző felfüggesztése egyszer csak felmondta a szolgálatot. Sajnos meghaladja a dolog a csekély szakértelmem és nem tudom, hogy pontosan hogyan is kell ennek kinéznie. A képen látszik, hogy azt a hosszabb csavart már kicsavartam, benyúltam a kaszninak abba az üregébe, ahova annak a csavarnak elvileg be kéne csavarodnia, de ott semmiféle "anya-szerű" bármit nem találtam. Vajon onnan kieshetett egy alkatrész? Pontosan milyen módon függesztődik fel ez a lengőkar oda? Bocs a konyhanyelvért, hátha azért értitek a bajom és tudtok rá mondani valamit. (Attól a szép kis rohadásról kérlek, most tekintsetek el:))