Szóval, a napnál is világosabb, hogy szerinted a 2016-os mercinek (mely majdnem megnyert minden futamot) ugyanannyira fontos volt egy győzelem, mint a nyeretlen Alpine-nak, mely max a pontokért küzdött. A te hipotézisedből indulva a Haas-nak ugyanannyit jelent egy pont, mint a Red Bullnak. Zsákutcába kerültél, és nem először.
Nyilván nem a helyezés a meghatározó hanem hogy változott-e a szponzori hozzáállás mondjuk azok után a győzelmek után vagyis realizálhattak-e annyit egy győzelemmel ami ellensúlyozza vagy meghaladja a konstruktőriben előbb végzés miatti kifizetést.
Erre én nem tudok egzakt választ de nem tartom elképzelhetetlennek. De mivel nincs infom se pro se kontra ezért minden további rágódásunk ezen hipotetikus lesz. Csak maga a kérdés szerintem nem olyan egyszerrű hogy az hozza a több pénzt aki a több pontot HA van futamgyőzelem is.
Igen mert idén már nem olyan kiemelkedően jó az RB. Maxnak volt egy TDNF és nem is tud már minden pályát behúzni (mondjuk ez nekünk pont jó) de ezzel így jelentősen kevesebb pontot szerez. Nem néztem utána de tavaly Checo szerintem ilyenkor is második volt, nem ötödik és a WCC majd lehet inkább ezen múlik - hogy 2-4 versenyző konstans ott tud lenni közöttük.
El tudok képzelni egy oylan helyzetet amikor igazad van, de alapvetően ha az évvégi tabellahelyezést a több pontot szerző versenyző biztosítja az egy egyértelmű és biztosan meglévő bevétel, akár 10-20 milla dollár.
Ugyanakkor egy leesett győzelem az vagy valami vagy semmi.... pl. ott van Maldonado győzelme 2012-ben, az egy megérdemelt győzelem volt, megfutotta a pole-t és behúzta a győzelmet..és semmit nem számított, volt egy kis hír, aztán év végén 8. hely, következő évben 9.
Ne terelejél, ez a saját értékrended, ráadásul egy általad ismeretlen, veled semmiylen kapcsolatban nem álló versenycsapat nevében jelentesz ki dolgokat ami agyrém. Te így gondolod, oké...de senki más nem gondolja így, és nem si tudod alátámasztani mint általában.
Ez megint olyan faxság mint hogy Button vs. Hamilton esetében összeadod az összes pontokat hogy bebizonyitsd hogy Button jobb volt, holott 2:1 arányban Hamilton volt a jobb minden érvényben lévő értékrend szerint.
Ugyanakkor pl. Russell vs. Hamilton-t már nem így száolod, mert akkor Russell lenne hátrébb, tehát ott már nem adod össze az összes megszerzett pontjaikat, hanem ott megint valami hülyeség szerint mérsz, mert szezonokat nézve is 1:1.
Most meg kijelented hogy az Alpine-nak mi volt ami többet ér...totális mentális zavar, katyvasz dilettáns konteokreálás az egész, semim értelme, ..de ha az ember szembesít ezzel akkor azzal jössz hogy mert a másik még valami régi sérelemben van leragadva, vagy elfogult vagy mittomén....pedig csak közben hülyeségeket írsz, ennyi.
Tavaly második volt és akkor is temették. Csapattárshoz viszonyítva nagyon messze van az azért egyértelmű. Csak tavaly az autó (vs a többiek ellenében) ezt kompenzálta idén meg úgy tűnik már nem.
Pont arra gondoltam, hogy a RBR-nél valszeg tudják, miből főz Checo és ennyiből mire számíthatnának mástól. Érdemben alig(ha) többre, amit nem kompenzálna a veszteség.
Amúgy egyáltalán nem örültem a hírnek. Pereznek már idén se kellene itt lennie, nem azért, mert olyan "gyenge", hanem mert beleszürkült a csicskaszerepbe.
Ha virslin és Markon múlik, már rég nem lenne ott. Perez Hornerrel van jóban, az egyedüli volt, aki kiállt mellette. Meg Horner pontosan tudja, hogy mik Perez kötelességei, ha Sainz hozna is 1 egy tizedet időmérőn, a durva személyisége teljesen inkompatibilis a Red Bullal.
Arról nem is beszélve, hogy Sainz hibaszázaléka magasabb, mint Perezé volt 2023 előtt, a nyomás kezelése erősen kérdőjeles.
Más meg ki lenne? A komplett mezőnyben van kb 6-7 jobb max, és Carlost kivéve mind foglalt.
Ebben így lehet valami, pl a költségplafonban nincs benne Max fizuja, amit a többi csapatnak nem kell kitermelni, csak a Bullnak. Meg ha az energiaital és Latin-Amerika ennyire szoros kapcsolatban van, az is egyedi kérdés. OK, köszi.
Lehet, az előző versenyek nem biztos hogy jól szimulálják az RB erősségét, fejlesztési potenciálját stb és van is még valamennyi előnye Pereznek az év elejéről. De ha valóban megérkezik a Ferrari és a Meki is, akkor ott már 4 pilóta lesz jobb/versenyképesebb mint Perez amit VER már nem fog tudni ellensúlyozni. Ha a mostani trend folytatódik akár még a WDC-ért is lehet valós verseny. Persze valószínűleg az utóbbi futamok kicsit csalókák voltak, de inkább arra fogadnék hogy túl sok RB P1-2-t nem látunk már idén.
Miért engednék el a WCC-t? Egy 1-3-al, sőt, egy 1-4-el is lehet hozni (ha a 2-3 különböző csapatból jön). Simán hozza év végére Perez minimum az összetett 3. helyet.
A zsé és a már betanított kettes számú így együtt szerintem jó ok. A WCC-t ezzel nagy eséllyel elengedik - valószínűleg úgy jön ki a matek hogy a Perez által hozott pénz az több mint a WCC miatt kieső plusz amit más pilóta hozna. De emellé nyerhetnek mondjuk még szélcsatornaidőt is stb. A WDC ismételt behúzása meg egy (talán kimondható) élesedő versenyben azért mégis csak esélyesebb egy megszokott és elfogadott secondary slave felállás mellett mint egy új csapattárssal.
És az is valószínű hogy Perezt bevédte a szponzora és csak úgy adja a zsét ha 1 helyett 2 évig folytatódik a csetlés-botlás. Mondjuk a formula váltáson átmenni visszajelzések szempontjából is lehet könnyebb lesz a két régi pilótával mint egy újjal.
Meg hát olyan igazi contender erre a posztra ami a RB vizióba nagyon illene talán nem is volt - Tsunoda kérdéses de a VER-TSU matchup éles verseny esetén nem biztos hogy jó ómen lenne. Sainz nem tudom hogy komolyan volt-e képben, Vettel szerintem csak a kölcsönös PR miatt merült fel, RIC meg láthatóan Pereznél rosszabb döntés lett volna.
Talán az is valószínűbbé vált így hogy VER marad a seggén 2026 végéig, persze ebbe még a most lanyhulni tűnő belső dinamikák meg esetleg egy erős RB visszaesés még hozhat változást.
Kétlem; ha így lenne, akkor az akkori Astonnál remeklő Pereznek nem csak a Red Bull dobott volna mentőövet, hanem ölték volna egymást a hozzájuk képest szegény középcsapatok a mexikóiért. Erre most a vergődő Perezt tartaná meg a relatív dúsgazdag RBR csak a zsetonért? Kétszeresen sem hihető.
Egyébként ettől a vitahelyzettől és pilótáktól függetlenül szerintem az egy releváns kérdés hogy egy középcsapatnak (értsd: nem a WDC dobogóért harcol de már megvan a pont ahhoz hogy az utazást ne kelljen fizetnie viszont győzelemre normál esetben semmi sansza) mégis melyik ér többet: egy győzelem vagy jelentős mértéket nem meghaladó ponttöbblet?
Nem csak a pontok érhetnek millió dollárokat hanem egy győzelem kapcsán a reklámérték, új szponzor behozása/régi megtartása stb. Arra fogékonyaknak továbbá az is hogy mindez hogy néz ki az évkönyvekben.
Én spec egyáltalán nem emlékszem az akkori Toro, Williams, Alpine vagy akár Meki pontokra vagy pilóták közti arányokra de egy Vettel/Maldonado/Ocon/Ric győzelem szerintem mindenkinek megvan.