Szegeden van még D-1. Ezzel a tipussal mivelik az ún. "tömeges" képzést, akik csak meg szeretnék izlelni az önállú ugribugri izét.
Sok pasit szervez a Csorba Józsi, aki egyébiránt szerintem egy kifejlődött paramágus. Kiváló szervezőképességgel rendelkezik, azt hiszem ha jól emlékszem annó én vizsgáztattam úgy hatóságilag az eje oktatói szakszóvizsgáján elméletből és gyakorlatból.
Talán egy kicsit büszke is vagyok rá, mert a pályafutása kellemes számomra.
(megjegyezni kivánom egyébiránt, hogy csak Magyarországon van ekkora baromság, hogy az ejtőernyőzésben úgynevezett szakszolgálati engedélyt adnak ki. Ilyen hatóságosdi papir sehol a világon nem létezik.
Na mindegy ! Most úgyis szétesik az MRSz atomjaira, majd a csóró állam megszabadulván a felesleges álamigazgatási "ál" szakembereitől, ezt a jogkört, hatáskört, vagy nevezzük bárminek kénytelen lesz átadni a megalakitandó szakmai szövetségnek, amit most nevezhetünk EJTŐERNYŐS SZÖVETSÉGNEK is.
Igaz, hogy ilyen létezik, csakhogy a tagjait, vezetőit nem elsősorban a sport szeretete vezérel, hanem a lóvészerzés kényszere.
Nem bántva Őket, rendes fickók, csak még mindig a volt rendszer hatása és kényszere alatt élnek.
Többüket a személyes sérelem és az irigység vezérli.
Éppen ezért van MO-n sok olyan klub, akit az Eje szövetség léte nem hat meg !
Hogy mikor áll be a normális kerékvágásba? Van véleményem, de nem irom le, mert ezzel "kedves barátaim" létszámát csak növelném.
Éppen ezért mint ahogy sokan mások egyenlőre figyelnek, végzik a maguk dolgát, aztán ha érdemes akkor bekapcsolódnak és megpróbálják majd a szekeret húzni !
Ezt teszem én is !
Aztán az RS téma ! A hatalmas baromság csimborasszója ! Kihajigálni azokat az ernyőket, amelyek ippeg hogy elmúltak10 évesek !
Ilyen gazdagok vagyunk !
Én nem ezekkel váltanám meg a világot, pusztán csak egy lehetőség:
Egyszer már szerveztem ilyet, külföldi veteránoknak egy kis harci baromsággal összekombinált játékot. Mindezeket nem szükséges egy kis repülőtéren. Hatalmas az Alföld, elfér rajta egy gépnyi AIRBORNOS pasas. Hihetetlen sok jelentkező lenne odaátról.
Élőben bemutathatjuk az ősi szoci katonai virtust., kifestve, kimázolva, hatalmas harci üvöltésekkel fűszerezve. Ez hoz egy kis pénzt a szervező klubnak, amit vissza lehet forgatni a sportba.
Ez csak egy példa, de még ezen kivül még van sok lehetőség.
Természetesen a klubom RS-eit és a BE-8 mentőernyőit féltve örzöm, óvom ápolom, várva a jobb időkre, amikor hátha !
Bocs a kitérőért.
Más: Izgat a vizibulis ernyőzés iránti érdeklődés, kellemesek és szakszerűek a
hozzászólások! Ez jó!!
Lenne véleményem a BASE buliról is, főleg, hogy itthon meghonosodott.
Nagyon jó jel ! A SZABADSÁG JELE! Ez is jó !
Napokban egyébként volt egy BASE katasztrófa, ha minden igaz (nem itthon !)
Ezekről talán legközelebb !
Kár, hogy a hazai eje. szakmai fórumai laposak mint a tehénszar, érdektelenek, gyengék, mint a kacsaseggéből a szellentés!!
Megeshet, pontosan nem tudom, hogy mi van nekik raktáron, de az fix, hogy vacsi tanulócuccokal meg Cypress-szel nyomják mostanság.
Én amúgy a Szegedi klubbot tartom Magyarország legjobb klubbjának, megvannak nekik is a maguk nyűgjei és nyilván nem ugranak tízezreket évente, de nem is magánzókkal és sumákokkal van tele a klubb, van helyben saját oktatásuk saját repülőből saját reptéren és alkalmanként még tisztes versenyeredményeket is érnek el. Van ott tapasztalt célbástól, relóson át a tandemoktatókon keresztül a korrekt riggerekig minden. Szóval amolyan követendő minta szerintem a Szegedi....
Gondolj bele, mit lehetne Budapesten csinálni ha egy olyan kis helyen mint Szeged ilyen korrekt klubb üzemel egész korrekten.
Szegeden egész biztosan nem használnak érvényes papírral nem rendelkező cuccokat. Néhány éve még lehetett D1-ygel ugrani náluk, de mostanság már légcellés képzés folyik.
Remélem nem ijesztettünk el nagyon, csak a kép és az RS tapasztalatok szóltak. Amint látod már páran mondták is mivel érdemes próbálkozni és ha kitartó vagy talán találsz is valakit aki "már csinált ilyet és tudja hogyan kell".
A probléma nem az ötlettel van, hanem azzal hogy aki itt szólott nem tudja _pontosan_ melyik ernyőt és hogyan lehetne átalakítani, viszont azt mind tudjuk hogy az RS-t nem.
Viszont lehet belőle Laticellel kombinálva remek szánkót építeni :DDD
De nem mondom el hogyan mert az is van akkora baromság mint az RS-Parasail.
Viszont ha tavasszal kitartóan zargatod incerfát, BZolit vagy elkocogsz Börgöndre, Gödöllőre, akkor lehet találsz valakit aki tud segíteni a témakörben.
Esetleg még 1 RS-t is a nyakadba kaphatsz egy bekötött erejéig hogy megtudd milyen is az a dög :DDD
Tényleg van még polgári használatban valahol RS az országban?
A péntek a sporttragédiák napja volt Ausztráliában: egy raliversenyző után egy ejtőernyős is elhunyt, miután szakadékba zuhant. A Sydneytől 100 km-re délre fekvő Slot (Vájat) Canyonnál hajtott végre ugrást egy sportember, aki azért csapódott a földbe, mert a 275 méter mély szurdokban a széljárás hirtelen megváltozott és az ejtőernyő irányíthatatlanná vált. Egy héttel korábban egy ismert ausztrál extrém ugró, Roland Simpson halt bele fejsérüléseibe, melyeket Kína legmagasabb felhőkarcolójáról végrehajtott sikertelen kísérlete során szenvedett el.
De kar, hogy BASE jump volt es nem ejtoernyos ugras...
Jajjjj.. ne legyél barom cimbora! Vannak ernyőtíusok amik nem alkalmasak a vontatózásra... van amelyik azért nem, mert a gyártási tervezésénél fogva nincs semmilyen terhelésnél lényegi horizontális haladása (klasszikus körkupolák) és vannak amiknek olyan horizontális sebessége tud lenni (modern légcellások), hogy kimondotan irányítani kell őket és vontatáskor nagyon könnyen kitörnek a menetirányból és lefordulnak jobbra vagy balra.
Igazándiból egyetlen fajta ejtőernyő alkalmas az ilyen játékra, az pedig a ParaCommaner/Papilon stílusú (UT-15, SW-5), de ezeket is nyilvánvalóan módosítani kell az adott feladathoz, ami akárhogy is nézzük nem amatőr feladat.
Szóval az előttem felszólalók nagy okosságokat mondottak !
Ez az amikor a lejárt, illetve selejt ernyők ellenőrizetlenül kerülnek ki, sajna dilettánsok kezébe.
Tudjátok, hogy mire lehet a legokosabban használni ?
Napernyőnek, ha valaki nagyon szépen és kultúráltan tudja kitenni illetve kifesziteni.
Gödöllőn minden évben a klubom szalonnasütője fölé egyet kifeszitünk, nagyon jó néz ki, valamint jókat lehet eldumálni alatta.
Erre használjátok !
Vontatásra kialakitott ernyő az egy külön műfaj. Át lehet alakitani egy volt UT-15-öst vagy akár egy SW-t is, csak érteni kell az átalakitásához. A rések, a vontatási pont valamint a leoldás rendszerét profi módon kell kialakitani, majd úgy használni !
Tehát lehet, csak szakembernek kell hozzányúlni, aki egy icipicit ért az aerodinamikához is
AZ RS nagy marhaság volt, ezzel már ölni is lehet, ha dilinyósok próbálkoznak vele.
Sőt ! Az RS márt ölt is embert a Dunán és a szolnoki holt Tiszán.
A fényképet nézve - amit a cimbora feltett - végezetül kiemelkedhet csak valójában fékernyőként szolgál a szerencsétlen motorcsónaknak.
Talán egy atommeghajtású "rocsó" (Rocsó= magyarul rohamcsónak, szocreálul !)
tudná húzni, de kiemelkedni (felemelkedni) igencsak nem tudna, a szerencsétlen gyenguszka rései miatt !
Visszatérve az RS viziugrásokra, több éven keresztül voltan a dunai vizibaromságoknak az ejtőernyős főnöke, de minden akkor ugratott fickót profi módon készitettünk fel. Szegények úgy néztek ki mint a karácsonyfa. Volt rajtuk 1-1 db célszalagtartó tatyó, teli szines szalaggal 1 db.lelógó fenékzászló füstölővel, amit a nyitás után kellett leenegedni, de előtte a füstölőket begyújtani. Szóval aki kiérdemelte az aug-20-i részvételt, annak igazi élményben volt része.
Emlékszem a leggyengébb ugrásszámmal (60) résztvevő fickó volt a világ legboldogabb embere, hogy részt vehetett a bulin.
Szép élmények voltak a résztvevőknek, nekünk góréknak meg a frász és a meló.
De a hazatelepülés közbeni, kerepesi kocsmában leguritott sör mennyisége mindent elfelejtetett.
Szóval szép élmények voltak, talán azért is mert abban a világban minden ingyé volt a résztvevőknek (ISSZUK IS MÉG MA IS AZ ÁRÁT DEREKASAN, AZ AGYAKBAN NEHEZEN ÁLL BE AZ AMI MÁSHOL MÁR RÉGÓTA TERMÉSZETES, ŐK VITTÉK IS VALAMIRE, ŐK EJTŐENYŐZNEK BOLDOGAN, NÁLUNK MÉG MINDIG CSAK IRIGYKEDNEK ÉS ACSARKODNAK)
Visszatérve az eredeti témához: mindent lehet csak okosan és bölcsen, kikérve a hozzáértők véleményét !
Egyébként a vontatásos vizi buli jó buli, főleg azoknak akik csak valóban a lebegés élményét szeretnék kipróbálni, majd a vizbe toccsanni !
(valamikor annó, a szociálizmusban volt egy olyan kiképzési tematika, hogy vontatásos ejtőernyős képzés, abból a célból, hogy a növendék gyakorolja az ereszkedést és a földetérést. Két fajta magasság volt, a rövid kötél volt a 75 méteres, a hosszú a 150 méteres.
A konstruktörét úgy hivták, hogy Kerekes Pali bácsi. A vontatás az akkor használatos reptéri gépkocsikkal (GAZ-51) történt.
A platóra volt felhelyezve a spulni, amit a kötél volt. Volt a platón egy zászlójelző pasi, aki intett, hogy mikor kell leoldani.
Az ernyő tipusa: 51 mintájú vontatásos ernyő.
Jó volt most visszaemlékezni !
Azok a cimborák akik meg akarják magukat vagy mások gyilkoltatni, inkább napozzanak alatta. Erre a célra szivesen adunk el leselejtezett kupolákat.
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!
Elfelejteni de azonnal.
Alkalmatlan erre a feldatra, amikor épen megúszod az a mázli, nem a probléma a pech.
Persze mindenki úgy teszi tönkre magát ahogy akarja, de sajnos egy ilyen balesetnek az ejésekre nézve is rossz visshangja lehet.
Úgyhogy ha lehet kedves Jackass rajongó barátom (:D) ezt ne csináljátok.
Az erre a feldatra kiképzett ernyőket csak nagyon felületesen szemlélve lehet ejtőernyőnek nevezni, a házilag fabrikált dolgokból meg ritkán születik valami jó, ha a leoldást nem tekintjük annak.
Lehet nem mindenki ért egyet majd velem, de az ejéseknél a mai napig a vízre érkezést mint vészhelyzetet kezelik, a szándékos vízre érkezésre meg nagyon felkészült stáb kell.
UUUUgghh! Ti nagyon batrak vagytok, es remelem tudjatok mivel jaccotok.
Volt aki Dunaba erkezett vele, a mentes par masodpercel utana ert oda. 2 nappal kesobb talaltak meg, mert az ernyo belobbant a viz alatt es meg egy labhevedert nem tudott kioldani......
A szegedi csávóval csak egy hónapig dolgoztunk , alvállalkozóként , ezért a nevére sem nagyon emlékszem . De valami arisztokratikus neve volt , talán Brezovay vagy Brezován(???) Sándor . Azóta sem találkoztunk vele , nagyon kibírhatattlan a természete , szerintem egy " BAROM"....Azt meg , hogy milyen magasról ugrott , végképp nem tudom . Amilyen magasra egy sárkány menni tud, gondolom....Üdv HARD K.
MEGHÍVÓ Nyílt szakmai fórumra, melyre 2004. november 6-án, a Műegyetemen kerül sor, a "szabad repülők" és a "nagyvasak" eseménymentes együttrepülésének előmozdítása céljából. A MEGHÍVÓ olvasható még a http://www.casb.hu/ honlap "Hírek" menűpontja alatt is az előadások és az előadók bemutatásával. Üdvözlettel a rendező:
Nagyon jó képek :) ott van az érzés a szeren... én vagy 2 éve ugrottam Siófok mellett ballonból... semmivel össze nem hasonlítható dolog..Csend és néha az égő gáz dübörgése, nagyon szép sport és kiugrani belőle is maradandó élmény.
...bocs hogy fárasztalak benneteket , de elmesélnék egy ejtőernyős sztorit .
Tehát ! Évekkel ezelőtt az apátvarasd-i viaduktot karbantartottuk , szegedi alpinista kollégákkal . A darus , aki a nyugdíjkorhatár előtt lehetett , elkottyantotta , hogy neki van egy motoros sárkánya , amivel a környéken szokott furikázni . Gondolhatjátok , hogy egyből rákattantunk a lehetőségre....Másnap , a szegedi főnőkkel , meg pár kollégával elindultunk Pécsváradra , ott lakott az öreg. Onnan a csotrogány járgánnyal a közeli szántóföldre . Jó sokáig tartott míg összerakta a madarat .
A második utas én voltam , mondhatom felejthetettlen élmény volt . De nem is ez a lényeg . A főnök , ejtőernyős , franc tudja hány ugrással a háta mögött . Megfűzte az öreget , hogy jó magasra menyjen fel , és ott ő kiugrik . Tehát elindultak és mikor már a végét járta az öreg gép , a főnők elhagyta a sárkányt . Minden jól sikerült , nagyszerű nyitás és pontos érkezés ....
De aztán lett nagy riadalom a faluban , rengetegen sereglettek a faluszéli szántőföldre , mert egy csomóan látták , hogy valaki kiesett a gépből , jöttek hullát nézni . Nehéz volt elmagyarázni az egyszerű embereknek hogy van olyan eszement ejtőernyős aki ezt megcsinálja....hát ennyi ....Üdv HARD K.