Valahonnan hozzáférhető valami olyan program vagy adatbázis, ahol meg tudom részletesen nézni az autó alkatrészeit, főként a hidro rendszer elemeit és tudok cikkszám alapján rendelni/összeírni dolgokat? Nem igazán szeretnék valamilyen márkaszervízben ülni órákat egy-egy alkatrész beazonosítása miatt és aztán ezek után is tévesen rendelni.
Gugli barátomon vannak képek, de nem igazán 100%-ban használhatóak. A főbb részek meg vannak de az nem minden.
Reggel -12 fokban beindítottam és mentem vele kb. 30km-t. Végig nehéz/közepesen nehéz volt a kormány. Délután -8 fokban beindítva kb. 7 óra szabad levegőn állás után közepesen nehéz volt a kormány és a vissza 30km-en sem lett könnyebb. A fordulatszám változtatás sem segített most. Majd kb. 2-3 óra állás után szintén -8 fokban indítás után azonnal könnyű volt a kormány és az is maradt. Az indításoknál mindig le volt hűlve a motor. Azt vettem még észre, hogy amikor -12...14 fok körül beindítom és egy nagyon kicsit (kb. 10-20 fok) eltekerem a kormányt és ott tartom, akkor halkan hallhatóan, mintha mintha picit levegős lenne a folyadék, hallatszik egy kis folyadék áramlás hang. (na ezt jól körbeírtam :D ) Ha könnyű a kormány, akkor ez nem hallatszik.
Ma reggel -9 fok körül jelentkezett még egy kis unikum hiba. A fojtószelep nem áll vissza alaphelyzetbe. A gázbowden laza, tehát nem az tart rá a fojtószelepre. Kézzel visszaforgatva zárt helyzetbe majd kézzel nyitni a szelepet, kis akadás után indul meg a szelep. Olyan, mintha a szelep teljesen lezárna és meg is szorulna a házban. Lehet, hogy egy kis vizet/emulziót kapott volna a fojtószelep háza/tengelye vagy hidegben annyit zsugorodott volna a fojtószelepnél a ház furata, hogy megszorul benne? Kézzel visszaforgatva a fojtószelepet, nem érződik, hogy az alapjárati motor vacakolna. Esetleg a fojtószelep tengelyére átmenetileg egy kis WD40? Most nem igazán szeretném szétbontani kimosni a házat...
Első "blikkre" a szivattyúra tippelek, de nem ilyen egyszerű a helyzet. Lehet még koszos LHM szűrő, vacak LHM, esetleg a szívóágon pici levegőt is szív.
A főtengely szíjtárcsa, ékszíj, ha vacak, az is beleszólhat pl. úgyhogy vannak lehetőségek. :-(
Citroen Xantia 2.0i 16V 1995 RFV v. XU10J4R. Hydroaktiv 2-es. Hidegen (minuszban) a kormanyszervora nincs rasegites alapjaraton. Ha kicsit megemelem a fordulatot, akkor segiti gyonyoruen. Ha leesik a fordulat, megint nem segiti.
Keveset nyomna a szivattyu vagy valami szelep nem kapcsol?
Sziasztok segítséggel fordulok hozzátok. van egy Citroen Berlingo III. 2011. amit szeretnék, van benne egy gyári mp3 rádió és találtam egy gyári navigációs rádiót hozzá! valakinek bármilyen információja van e esetleg hogyan lehet feltanítani vagy felprogramozni hozzá ? vagy egyáltalán a kábelkötegem vagy a Bsi - m le tudhatja kezelni ezt ? esetleg tud itt valaki olyan embert aki ilyesmiben jártas lehet ? köszönöm a segítségeteket :) :)
Az eltömődött katalizátor is tud ilyen füstölést produkálni. Ha nagyon el van kormolódva, akkor a füst nem tud átmenni rajta, és visszafordul a motor felé. Nézd meg meleg motornál a kipufogócsövet a katalizátor előtt, és után. Ha előtte forró, és utána langyos, akkor cserélj katalizátort.
Sziasztok! Nemrég vettem egy 2001es évjáratú 90lóerős dízel Xsarát,nagyon szép és jó állapotban van,egyetlen kellemetlen hibát leszámítva. Egyik reggel minden előjel nélkül nem indult,tettem-vettem a motortérben,sajnos nem vagyok nagy hozzértő,gondoltam lehúzom a gázolajszűrőházról a bemenő csövet h megnézzem folyik-e a nafta. Gyújtás ráad,ömlik a gázolaj,szivattyú jó. Visszadugtam,és pöccre indult. Azóta is,minden hosszabb állás (1 éjszaka) után a szűrőház elején lévő műanyag leeresztő csavarnál kiengedek pár csepp gázolajat és pöccre indul. Ha napközben többször megyek vele,minden alkalommal gyönyörűen indul. Lukas lenne a cső? A fogyasztáson és a betonon nem veszem észre. Köszönöm előre is az ötletelést! Szép napot!
Sziasztok! Frissen vásárolt Citroen C-Elysee (1.6HDI, 2014, 42ekm) időnként 2.-3. nekifutásra veszi be a rükvercet, vagy kidobja. Ez probléma, vagy csak én vagyok a béna (korábban német autóim voltak)?
Nem nagyon fog jobban menni, viszont jobban fog füstölni.
Az adagoló blokk felőli részén van egy 5 lapfejű csavar (a tengelyre merőlegesen), azzal lehet emelni, vagy csökkenteni az adagolási mennyiséget.
Nem javaslom az állítgatását, mert olyankor is füstölni fog, ahol eddig még nem, jobban elhasználja az olajat, káros lerakódások képződnek a motorban, és eléggé káros (a nyilvánvalónál is) a környezetre.
Ezek ennyit tudnak, az 1,9 D nem versenyautó.
A hibás porlsztócsúcs okozhatja a dugattyútető sérülését.
Az pedig okozhat ilyen tüneteket.
Remélem, hogy nem ez a baja, mertbez elég költséges javítással orvosolható csak.
Persze ez lehet mástól is, ne kámpicsorodj el azonnal, de csak mühelyben lehet biztosan megmomdani, hogy mi baja.
Problémával küszködök. Adott egy Xantia, 1.9TD, aminek a motorja meglehetősen rendellenesen jár. :/ Olyan mintha egy henger nem menne, nagyon rángatja magát a motor már alapjáraton, a garázsba alig lehetett beállni vele, és az olajbetöltőn, illetve a szelepfedélen lévő kartergázcsövön nyomatja ki a füstöt meglehetősen erőteljesen. Ezt körülbelül 2 hete kezdte el, először kicsit füstölgött, de most már olyan szinten, mintha fel akarna gyulladni a motor. Nyár elején volt az autó adagoló felújításon. A szerelő azt mondja porlasztócsúcsos, de nem tudom, az járhat ilyen tünetekkel? A kihagyó henger még oké lenne, de a füst az olajbetöltőn mitől lenne? Szerintem inkább túlzott kartergázas, az meg leggyakrabban a kopott gyűrűtől keletkezhet? A kipufogó, turbó megvizsgálva, megtisztogatva, a légszűrő, és a csövek kipucolva, egr megtisztítva, nem mondhatnám őket túlzottan olajosnak se.
egy baratomnak van egy 1.6 hdi 110 lovas xsara picassoja.
az elozo tulaj emlitette, hogy olajcserekor van egy apro szuro vagy ilyesmi a motorban (nem az olajszuro nyilvan) amit cserelni kell vagy tisztitani, mert az egy lelke A motornak.
Tudjatok esetleg pontosan mi az, mire figyeljen oda.!?
Kicserélték az o gyűrűket, de még mindig folyik és ráadásul lomha lett az autó is. Nem gyorsul ahogy régen tette. Most vettünk másik adagolót. Ugyanilyen autóról lett frissen leszedve, évjárat, típus stb minden egyezik. csak ki kell cserélni és mehet, vagy van valami firnyák is, gondolok itt beállításra vagy valami más sz...rra. Már kezd elegem lenni az autóból :)
Szét lehet szedni. A csapok amik összetartják a két lemezt, csak zömítve vannak. Két O gyűrűt kell cserélni. Majd megkeresem a méreteit. Pár hete cseréltem én is. Arra számíthatsz, hogy a vezetékek hajtogatása után nem sok szigetelés marad rajtuk. Az XM topikon nézz körül szeptember elején tettem fel képeket.
Kattints jobbal, a felugróban meg kiválasztod, hogy mél cím másolása (vagy a böngésző nyelvének megfelelő tartalmú szöveg)! Azt bemásolod a levelezőbe és írsz neki.