Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.10 0 0 266625

ennél olcsóbbra már hova lehetne? Ha meg valami csoda történne, jönne egy 3. gyártó, és esetleg jók lennének nem ilyen Lotusok, akkor meg amiatt menne a háborgás és belengetése annak hogy akkor lelépnek...mert ha van egy újabb rivális, ami életképes, akkor megint kell költekezni és fejleszteni. 

 

F1-es mércével ez az általuk említett összeg nem tűnik soknak. Főleg, hogy 2026-os évtől jönnek az új motorok, ők meg Astonnal bútoroznak össze. (és feltételezem 2023 végén sem a töküket vakarják és mennek a háttérben már most a felkészülések az új érára) és ne feledjük most is ott vannak a RedBull mögött RBPTH fedőnéven

 

 

Előzmény: Lyukaszokni (266623)
Target8 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 266624

Ti kitől vártok valami kiugrót vagy meglepetés eredményt jövőre?

Nem feltétlen bajnoki címre gondolok, legyen az egy győzelem vagy dobogó vagy bármi.

 

Én Linus Lundquist esetén egy darab meglepi győzelmet szeretnék látni 🙂 attól még összetettben nem biztos hogy az elején fog végezni.

Lyukaszokni Creative Commons License 2023.12.09 0 0 266623

Honda weighing IndyCar exit after 2026 unless costs are reduced

https://racer.com/2023/12/08/honda-weighing-indycar-exit-after-2026-unless-costs-are-slashed/

Lyukaszokni Creative Commons License 2023.12.08 0 1 266622

A realitás morzsái🤣 persze töki. Amióta Penske a tulaj törölték az új kasztni programot, az új motor programot is meg kitalálta helyette ezt a tesco gazdaságos hibridet mindenféle flancos kuratórium nélkül. Nem azért vergődött ő 50 évig hogy megszerezze az IMS-t meg a sorozatot hogy aztàn más dirigáljon helyette. 

Előzmény: toto92 (266620)
toto92 Creative Commons License 2023.12.08 0 0 266621
toto92 Creative Commons License 2023.12.08 -1 0 266620

A trollokat a realitás morzsái nem szokták zavarni.

Előzmény: dinsdale_ (266619)
dinsdale_ Creative Commons License 2023.12.08 0 0 266619

Nem tudom, hogy ez esetben mi a helyzet, de általánosságban ilyen esetekben szokás kuratóriumokra bízni a céges döntéseket. Ilyen szempontból lényegtelen hány éves a kapitány. 

Előzmény: Lyukaszokni (266616)
convar Creative Commons License 2023.12.07 0 0 266618

"A nagy csapatok nem akarnak változást mert pénzbe kerül meg megy a kukàba a sok év alatt összevásárolt tudás,"

 

Értem én hogy ez egyfajta biztonsági játék is a részükről, de ezzel akkor is egyre inkább csak maguk alatt vágják a fát sztem. Jövőre már lehet le is hagyja őket az f1 a tévés nézettségben. A saját házuk táján ugye!!! Ez már pl. önmagában is egy nagy blama lenne.

 

 

"a kis csapatoknak meg jó lehetőség lenne néhány győzelemre, de nekik meg ha akarnák se lenne rá pénzük."

 

Biztos ez? Nyilván ha a Dallara (vagy akár egy másik kasznigyártó cég***) végre kapna egy felkérést egy új autóra, csak tudnák továbbra is hogy kiknek kell eladni, tehát nyilván úgy lőnék be az árat is.

 

*** ja és ez meg a másik, tényleg akár versenyeztetni is lehetne több ilyen manufaktúrát is, hogy az árverseny is inkább lefele nyomja az áraikat. Magyarán amelyik a legkedvezőbb(=legolcsóbb) árajánlattal tud szolgálni, azzal szerződik a széria.

Előzmény: Lyukaszokni (266616)
Lyukaszokni Creative Commons License 2023.12.07 0 0 266617

Amit korábban csak pletykàltak most egyre biztosabb. 

 

IndyCar delays 10-team hybrid test, rollout for start of 2024 season in question:

https://eu.indystar.com/story/sports/motor/2023/12/07/indycar-hybrid-engine-production-concerns-delayed-10-team-test/71829885007/

 

Lyukaszokni Creative Commons License 2023.12.07 0 0 266616

Penske nem fog 2050-ig élni utána meg elég kétséges a széria sorsa. Amúgy ez a dolog jelen van, amióta egyenautósdi van. A nagy csapatok nem akarnak változást mert pénzbe kerül meg megy a kukàba a sok év alatt összevásárolt tudás, a kis csapatoknak meg jó lehetőség lenne néhány győzelemre, de nekik meg ha akarnák se lenne rá pénzük. És mivel egy csapattulaj a széria tulajdonosa is így egyértelmű hogy marad ez a vintage versenyzés jó sokáig. 

Előzmény: convar (266610)
spedway Creative Commons License 2023.12.06 0 0 266615

Stef Wilson teljesen felépült a balesetéből, hálistennek. 

Már újra autóban és készül az Indy 500-ra. Úgy volt hogy ismét DRR, de ott már időközben mindkét ülés elkelt, szóval Cusick-kal most márfelé keresgélnek. 

 

https://racer.com/2023/12/05/wilson-fully-recovered-from-indy-500-practice-crash/

 

“It’s a crowded scene with teams and drivers. Interest in the Indy 500 has never been higher in my lifetime, so trying to find a seat is really difficult. There was hope to continue our partnership from last May, but that’s not likely to happen, so Don and I are talking with other teams and seeing what’s available for us.”

spedway Creative Commons License 2023.12.06 0 0 266614

Igen, nekem is ez tűnt fel, hogy M.Andretti rengeteg balesetben volt benne, néha érthetetlen szitukba ment bele (Milwaukee is erre példa), meg hát írtózatosan peches is volt. Pl. ezután Portlandben Moore tarolja le és egyből körhátrányba kerül.

Aztán közben meg nyert egy csomó versenyt is. :) 

Én az amerikai kommentáros verzióban nézem most 98-at, Bob Varsha, Danny Sullivan, Tommy Kendall a vezető hármas. 

Paul Page ekkor már átigazolt az IRL közvetítésekre.

Előzmény: convar (266613)
convar Creative Commons License 2023.12.05 0 0 266613

"Al Jr. éppencsak lemaradt a második helyről Castroneves mögött."

 

Azért a pódiumért így is nagyon megküzdött, pl. amikor két teljes kört ment Zanardival side by sideba, mire Jr. visszaverte a támadást :) Amennyi az angol tudásom, mintha még a jurósportos szpíkerek (nekem egy ilyen rip van meg) is olyasmit mondtak volna közben hogy látjátok Michael (Andretti) és Patrick (Carpentier), így kell ezt csinálni :) mert ugye a verseny elején ők egy uígy induló szituációban meg egyből ütköztek.

 

Amúgy Michael tényleg hány meg hány versenyt dobott el crash miatt, sokszor vezető helyről vagy úgy épp azért meccselt...

Előzmény: spedway (266586)
convar Creative Commons License 2023.12.05 0 0 266612

"At the other end of the spectrum, IndyCar will headline next year’s Long Beach Grand Prix, where the Historic Motor Sports Association will also be on the schedule featuring a field of vintage Indy cars. With most vintage racing organizations requiring cars to be a minimum of 10 years old before they’re allowed to compete in their retro races, IndyCar team owners will face the unique prospect of being able to enter their DW12s in the feature IndyCar race and HMSA’s vintage IndyCar races on the streets of Long Beach."

 

:DDD

 

Na látod, ezért is ultragáz már ez az egész.

Előzmény: spedway (266611)
spedway Creative Commons License 2023.12.04 0 0 266611

Nem a létszám a gond és nincs semmiféle Penske féle konteó, a kolléga rémeket lát, különben is, Penske simán nyerte a bajnoki címeket és a versenyeket mióta övé a széria... ja nem. 

 

https://racer.com/2023/12/04/optimizing-hybrid-power-takes-priority-over-a-new-indycar-chassis-miles/

 

“I would say that we are entirely focused on the hybrid and getting that on the track and having it be additive for our racing, improving the quality of the racing, increasing the chances of us finding the third OEM that we’d like to find and bring in. Those are the things right in front of us,” Penske Entertainment CEO Mark Miles told RACER.

“I don’t think a new chassis is going to get in front of that line at this point. When it might become relevant, I don’t know.”

 

Mondjuk azt nem értem, miért ne lehetne egyszerre több ilyen horderejű dologgal is foglalkozni, de mindegy.

Egyszer majd lesz új autó, ha jó dealt kötnek a TV-kkel, akkor lehetne abból is finanszírozni az autócserét. ;)

Előzmény: convar (266610)
convar Creative Commons License 2023.12.04 0 0 266610

Jó hát akkor ezzel az erővel akár 2050-ig is maradhat a DW12, csak hogy mindig meglegyen a kellő létszám.

 

Szóval most komolyan, vajon meddig élvezhet még fő prioritást az indulók száma? Nekem például nem attól áll fel hogy egy versenyen hányan indulnak, ellenben egy zsírúj autó engem már igencsak fel tudna izgatni :D

Előzmény: Lyukaszokni (266609)
Lyukaszokni Creative Commons License 2023.12.03 0 0 266609

Igaza van persze, csak Penske nem akar új kasztnit mert ezzel versenyképesek aztán neki ez így megfelel. Az más kérdés hogy valószínűleg jóval kevesebb induló lenne egy új kasztni esetén. 

Előzmény: convar (266608)
convar Creative Commons License 2023.12.02 0 0 266608

Ezért pirospontot neki, nagyon igaza van. És is erről rizsáztam mindig.

 

 

“It's annoying that this new era of engine isn't coming with a new car because we desperately need it. We desperately need a new car before we need a new engine, in my opinion.

 

“But I really think that IndyCar is in a position where we got to evolve, and we got to take big step. We can't take baby steps.”

 

 

Előzmény: JarnoTrulli (266607)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.02 0 0 266607

IndyCar "desperately" needs new car says Pato O'Ward


Arrow McLaren’s Pato O’Ward says the hybrid engine will offer a variety of challenges for IndyCar teams in 2024 but believes the series needs a new car even more.

 

https://www.motorsport.com/indycar/news/indycar-desperately-needs-new-car-says-oward-/10554456/

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.02 0 0 266606

ha nem "feszül be", mint Herta, vagy nem sértődik be, mint éppen Palou, hanem csak élvezi ezeket az év végi 2 pénteki napokat amikor lehetőséget kap, akkor egészségére. Csak ne járjon úgy, mint Herta, szvsz nála az Indycar is kicsit félrement 

Előzmény: spedway (266605)
spedway Creative Commons License 2023.12.02 0 0 266605

Én úgy látom hogy neki meg is felel az, hogy a McLarennél biztos helyen van és nem kell izgulni a jövője miatt.

Ráadásul vezethet F1-es autót és a remény ott van, hogy talán egyszer versenyezhet is velük. Lehet végül nem fog és emiatt csalódott is lesz, de annyira nem forszírozza, hogy elhagyja a McLarent. A pénzt is megkapta amit kért, az IndyCarban pedig továbbra is győzelmekért szállhat harcba. 

 

Ja és most jelentették be azt is, hogy ott lesz a Rolex 24 óráson is, Brown csapatában a United Autosportnál (LMP2). 

Pato vezeti a #2-est Ben Keating, Ben Hanley és Nico Pino csapattársaként, Rosenqvist pedig a #22-esbe ül be Paul di Resta és Ron Goldburg mellé, negyedik versenyző még nem ismert. 

Pato utoljára 2022-ben versenyzett Daytonában, akkor nyert az LMP2-ben, Rozi pedig 2018 óta nem ment itt.

Előzmény: JarnoTrulli (266603)
spedway Creative Commons License 2023.12.02 0 0 266604

Mindenesetre tetkó formájában már jövőre is ott lesz az 500-on :P

 

Előzmény: JarnoTrulli (266602)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.02 0 0 266603

Mclarenen kívül szerintem nincs is más kontaktja ami F1-et illeti szerintem vagy olyan erős támogatói köre, mint a honfitársnak Pereznek. 2025 lehet az utolsó esélye szerintem, akkor lesz 26 éves, F1-es mércével már így is koros lenne újoncként

 

csak pech neki, hogy a Mclaren nem éppen arról híres, hogy váltogatja a versenyzőit. Norris kis túlzással a saját gyerekük, Piastrit meg pont külsősként hozták, és akkor sem Palou meg a többiben gondolkoztak és 2026 végégi magukhoz is láncolták. 

 

Előzmény: spedway (266592)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.02 0 0 266602

NASCAR champ Blaney “poked around” idea of Indy 500 bid with Penske


Freshly-crowned NASCAR Cup champion Ryan Blaney has told his legendary team boss Roger Penske that he wants to contest the Indianapolis 500 in future.

 

https://www.motorsport.com/indycar/news/nascar-champion-ryan-blaney-indy-500-bid-penske/10553961/

NewmanHaas Creative Commons License 2023.12.01 0 0 266601

Ha ezek a számok így nagyjából jók, akkor az 50 lenne a minimum. A jelenlegi 20 milla az nagyon kevéske. A több lóvéból lehetne még az LC- t is bővíteni, meg még jobban megerősíteni az IL-ot is.

Előzmény: spedway (266597)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.11.30 0 0 266600

egész jó eddig a mezőny létszáma, sőt meglepő pozitív értelemben

 

ha már neveldék, F4 USA-ban, meg bajnok lett a kanadai Patrick Woods-Toth. Nevéből ítélve valami magyar szál lehet itt a történetben

Előzmény: toto92 (266591)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.11.30 0 0 266599

arra nem számíthatott szerintem, hogy ennyi pénzt akarnak tőle bevasalni

 

Előzmény: nicko (266588)
spedway Creative Commons License 2023.11.30 0 0 266598

És hát végignézve a 98-as eredményeket, a PC27-es se volt egy sikersztori :)

Előzmény: dinsdale_ (266596)
spedway Creative Commons License 2023.11.30 0 0 266597

Megkötötte a NASCAR az új TV-s szerződését, 2025-2031, évente 1,1 milliárd dollár értékben, ami durva növekmény a korábbihoz képest. 

Ez azért izgalmas, mert az IndyCar is most tárgyalja az új szerződését, hiszen a jelenlegi már csak 2024 végéig érvényes az NBC-vel, tehát 2025-től új szerződés kell. 

Erről Miles egyelőre annyit tudott mondani, hogy az NBC bár szeretne hosszabbítani, de azért körbenéznek a piacon és három entitással is komolyabb tárgyalásban vannak, de ajánlatételig még senki nem jutott. 

 

Ami viszont a NASCAR szerződésből izgalmas, hogy még tovább polarizálódik a széria/szériák megjelenése: eddig a Fox és az NBC osztotta fel a Cup szezont, 2025-től viszont a Fox és NBC mellé megérkezik az Amazon Prime és a Warner/TNT, vagyis négy platformra kerül a főszéria. A Fox-é az első 14 verseny, a következő 5 Amazon Prime stream (kizárólagos jog ill. NASCAR-ban az első alkalom lesz),  következő 5 szintén stream (Max) és párhuzamosan TV (TNT Sports), majd a maradék 14 verseny NBC Sports. 

 

Az első 19 versenyhez kapcsolódó edzések és kvalik az Amazon Prime-on láthatók majd kizárólag, a szezon második fele pedig a Warner Max streamjén ugyanígy (itt viszont párhuzamosan a truTV-n láthatóak lesznek az edzések). 

 

Az Xfinity széria minden versenyét a CW viszi (itt ment a 100 Days of Indy első évada is, második éved is valszeg itt fog menni ill. máshol is), a Truck szériát pedig a Fox.

 

Szóval eléggé fel lett darabolva a NASCAR és bár rengeteg lesz a lóvé, vannak olyan hangok, hogy ez sokféle oszlás összességében nézővesztéssel járhat, hiszen az eddigihez képest kétszer annyi platformra kell előfizetni, mint eddig - persze ha valaki látni akarja az összes versenyt élőben. Kérdés, jönnek-e majd YT-ra a versenyek kis késéssel, mint eddig, erről egyelőre nem olvastam sehol. 

 

A NASCAR tavalyi átlagnézettsége 2,86m fő volt versenyenként (3,03m 2022-ben), az IndyCar 1,32m (1,30m 2022-ben), az F1 1,24m (1,17m 2022-ben). 

 

Mindezekből az jön, hogy az IndyCarnak fele akkora a nézettsége, mint a NASCAR-nak (itt az olló szűkült, a 2000-es évek közepén a NASCAR átlagnézettsége kb. háromszoros volt), és kb. feleannyi versenye van, így kb. 250 milliós dealt kéne kihozni éves szinten, hogy pariban legyen a NASCAR-ral - ha jól számoltam.  A széria jelenlegi három éves szerződését jelenleg évi 20 milliósra saccolták, szóval baromira alul van értékelve a széria. A NASCAR persze egyéb vonatkozásban is mérhetően jobb, szóval lehet még diszkontálni, de laikusként kb. a jelenlegi 20 millás éves szintről elvárharható lenne az ugrás 50 millió környékére, amiből lehetne a pályákat is szponzorálni és a Leaders pénzeket is növelni.

dinsdale_ Creative Commons License 2023.11.29 0 0 266596

Pc-29 nem is volt, a 30-st pedig az IRL-be szánták. Hoppá. Mindig tanul az ember! 

 

 

Mindenesetre a 98-as autó száma a PC-27 már emelt orrú volt. 

Előzmény: dinsdale_ (266595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!