Jetta 1-el be lehet ide nevezni?
Szinte Golf1 az is. :)
Nemreg hajtok egy ilyet, es egeszen megbaratkoztam vele, pedig azelott oszinten megvetettem a VW-t mint tulertekelt, primitiv oskovuletet.
Azota megvaltozott kisse az ertekiteletem, tenyleg van benne valami szeretnivalo.
Mivel foleg anyagi okokbol kenytelen vagyok magam butykoreszni, ezert a primitiv, de cserebe jol atlathato felepitese kifelyezetten elonyos szamomra. :)
Lekopogom, meg nem volt olyan baja, amit nem tudtam volna magam megcsinalni rajta. Pedig mar negyed tengelyt (a fel feltengelyt :) is ki kellett cserelnem, mert egyszeruen eltort egy godornel. De meg igy is kibirta hazaig, csak krvra csattogott, meg kopogott. :(
Egyebkent 80`-as, 1.5-os benzin/gazos a kicsike, korahoz kepest eleg jo allapotban. Egyedul az 5. sebesseget hianyolom igazan, mert szerintem vegsebessegben tobbet is kellene tudnia. Benzinnel sem tudja elerni a 150-et, akarhogy nyomom neki. :(
Igaz, az orat magam allitottam be stopperrel a km kovek szamlalgatasa segitsegevel, igy pontosan mer. Elotte 27!!! km/h-t csalt folfele!
Hozza teszem, hogy meg nem lattam ilyen koru autot, aminek pontos lett volna az oraja. A legtobb ugy 10-15-el folfele csal. A tulaj meg buszken feszit, "eszre sem lehet venni benne a sebesseget", meg "mennyivel tobbet megy meg most is, mint a gyari adat"...
A fogyasztasa viszont igen erdekes:
Pille labbal sem megy 7.8-8 ala benzinnel sem varosban, sem orszaguon. Autopalyan 120-nal mar inkabb 9 fole megy a fogyi. Az elozo tulajnal vegyes hasznalatban 9-10 volt az atlag, de telen birt vele csinalni 12-es fogyit is. :(
Nekem 9 fole meg nem ment benzinnel, bar en elso felindulaskent yool kipucoltam a karbit es az automata szivatot. Igaz, 8 ala sem akart lemenni sosem.
Miutan beszereltettem a gazt, nem akartam hinni a szememnek. Nyaron tobbszor is volt 6.8-as atlagom, es telen is csak 7.2 szokott lenni az atlag gazbol! Igaz, nem olyan harapos, mint benzinnel, de igy legalabb nem koltom uzemanyagra a kocsi ertekenek tobbszoroset. Ha meg kell az ero, akkor laza mozdulattal atvaltok benzinre, es kesz. :)
Ha rajtam kivul van meg olyan fanatikus, aki szereti maga butykolni az autojat, annak talan jol jon nemi szakirodalom is. En eddig csak II-hez leltem, de egy csomo dolog ugyanaz az I-en is:
http://icelord.net/vw/doc/index.html
Nem kell megijedni, maga a konyv angolul van. :)
Aki tud hasonlo hasznos linkeket, az ossza meg a forummal, plz!
Addig is egy kep ajandekba, hatha tetszik valakinek:
Szeintem maga a művelet nem nagy gáz, elvileg
a négy oldalkárpit, plusz a kéttagú szőnyeget kell lecserélni. A nehezebb dolog jó állapotút találni bontóban!
Most már látom:)))
Belső kárpit lecserélése nagy gáz?? nem tetszik a barna. Csak az autómata sebváltót nem tom hogy feketére csinálni.
Hmm micsoda gondok...
:) Helyes porig ültetve a hazai utakon bizony korlátozott a mozgás képesség és borítékolható az állandó toronycsapágy és egyéb futóműalkatrész csere :)
:))
Lehet, olvasd el a Porsche-Svábhegy topic 112-es hozzászólását ott leírom. Annyi változott azóta, hogy 928-as Porsche felnik leszenek rajta és nem BBS.
:))
Nézd+ a kasznit A Damjanics u-ban Új Palotán esetleg az M3 as mellett de ne a tengerszem bontóban mert az nagyon gáz.
A Damjanics u. Golf I es bontó van náluk minden.
Üdv :Adamot