Z19DT motorkódú B Zafírán klímakompresszor mágneskuplungot kell cserélnünk, de a legtöbb helyen (beszállítóknál) nincs alkatrész. EU-ból tudnánk jó áron rendelni de hosszabb átfutási idővel viszont a hétvégén már szükség lenne az autóra... Nincs valakinek elfogadható bontott, vagy ötlet újra gyorsabban? Delphi kompresszor, 13124752 a típusszáma, és sajnos komplett az egész kell (tekercs, ékszíj- és menesztőtárcsa)
Nemrég vettem észre véletlenül, hogy a tanksapka ajtó nem záródik (Zafira B).
Kivettem a motort, néha megy, de inkább nem, viszont rámérve nem kontakthibának tűnik. Olvastam, hogy másnak is volt már evvel gondja, mennyire jellemző hiba ez..?
5e ft-ért tudok szerezni bontottat, az utángyártott 18e. Be lehet vállalni a használtat? Pár hónapig elvileg vissza tudom vinni, bevált helyről venném (Tamina car parts, ha valaki ismeri).
2011-s zafirám 17DTR motorkóddal furán kezdett viselkedni. Indulásnál minden rendben 1-s 2-s ok, 3-ban viszont gyorsításnál el kezd dadogni és füstölni éles kattogó hang kiséretében. Ez leginkább melegben jön elő 25-30 felett biztos.
Autópályán minden rendben van 4-5-6 fokozatokban. Olaj+szűrök lettek cserélve üa. is. 1,5 éve lett felújítva mind a 4 csúcs és a turbó is. Éves szinten nem megyek 10e km sem. (fura de olyan mintha a kipufogóból jönne a hang)
Van egy probléma vele ha nyomom a dudát hangosodik a rádió.Állítólag ez típushiba ennél az autónál is javították már vagy háromszor de a régi tulaj nem tudta megmondani hogy pontosan mit kell cserélni hozzá..Ezt szeretném orvosolni ,aki tud benne segíteni hogy milyen irányba induljak el megköszönném...
Szinte bitosra vehető, hogy a vezeték(ek) vannak elszakadva/megtörve. Az ajtót kinyitva, az ajtó felől van az átvezetőn egy kék gyűrű. Ezt kell benyomni és a csatlakozót kihúzni. Utána a szürke rögzítőt vedd le, húzd hátra a gumi borítást és valószínűleg látod több vezetéknél is a szigetelés sérülését vagy egyes szálak szakadását. Egy magyar srác készít javítóköteget (gyári is kapható, sokszoros áron), azzal tökéletesen javítható a hiba. Amikor készen vagy, a gumi belsejébe gazdagon fújj szilikon spray-t és soha többet nem lesz gondod rá. Érdemes mindkét hátsó ajtót ellenőrizni/javítani/szilikonozni, valamint a csomagtérajtónál is. Az első két ajtóra nem jellemző ez a hiba.
Javítóköteg: Tarr Szabolcs, facebook, Astra H Magyarország csoport
Sziasztok! Olyan problémával szembesültem, hogy megadta magát a bal hátsó ajtóm központi zárja (Opel zafira B). Abban nyilvánul meg, hogy nem nyitja és zárja a központi zár az ajtót, viszont a lezárt autón kinyitja az összes ajtót, ha megnyitom a bal hátsót. Mi lehet a probléma? Ha megszakadt volna a vezeték akkor nyitná az összes ajtót? Vagy maga a motor adhatta meg magát?
Opel Zafira A Njoy 2003-as. Csak a középkonzolon van egy szivargyújtó aljzat, de nem szabványos. Nagyobb lyukátmérő, rövid beltér. Van viszont egy kábeles elosztóm 2 szabvány aljzattal. Hová lehetne bekötni úgy, hogy a meglévő szivargyújtót ne kelljen kiműteni.
2014-es CDTI Zafira-B autóm van. A téli gumin "eredeti gyári" TPMS jeladóval rendelkezem és a hozzávaló TPMS felélesztő kütyüvel azonnal "rendbehoztam" a kerekeket és megjelent a kijelzőn a keréknyomás érték. A nyári gumis felnikbe a szerelő új jeladókat szerelt. Sehogyan sem tudjuk elérni, hogy a kijelzőn ne csak négy vonal jelenjen meg.
Ki ismeri, hogy mi lenne a teendőnk? beszéljünk telefonon:
A szenzorok számítógépes lekérdezése nem mutatott hibát, a motor csek jel ki lett oltva, az autó azóta is vidáman működik, a fogyasztás továbbra is baráti.
Sziasztok, XER18-as B Zafirán lecseréltem a téli gumit, másfél év városi használat helyett mentem egy hosszabb, nyugalmasabb vidéki utat kikapcsolt légkondival, és a fogyasztásom 8,5-ről 7,5-re esett vissza. Kb eddig tartott az öröm, mert a 17011-es hibakódot kaptam, amit furcsálok, mert tavaly volt teljes diagnosztikán a kocsi, és hibátlan szenzot képet mutatott, azóta pedig pandémiailag nem volt hajtva.
Amiben gondolkozom, azért kaptam a 17011-et mert a futás jelleg miatt lecsökkent a fogyasztás, vagy valóban tönkre ment valamim, és az mellékes, hogy keveset fogyaszt a kocsi?
Egyébként a gép teljesen kezes, kívülről semmi nem látszik rajta, megy ahogy szokott.
Azonban nem értem, hogy ha a vizsgáztató sem találja a motorszámot, akkor miért kételkedik a forgalmi hitelességében. Egyébként a két motor teljesen megegyező, az L változat szofveresen 120 LE teljesítményű, az a R szokásos 140 LE.
2015-ös Opel Zafira 1.8 esetén hol és hogyan lehet megnézni/fotózni a motorkódot? Ugyanis úgy jártam ma, hogy elvittem vizsgára és nem akarják levizsgáztatni, mert szerintük a motorkód nem A18XEL hanem A18XER (L helyett R betűvel) kezdődik. Ez ahogy mondta nem a 125 LE, hanem a 140 LE típus kódja.
A kép amit készített nekem nagyon homályos, nem olvasható, de a vizsgáztató ragaszkodik ehhez. Ilyenkor mi a megoldás? A forgalmiban, a számlán, mindenütt az A18XEL van feltüntetve.
Sziasztok.segitségre lenne szükségem elakadtunk adot egy opelA zafira z18xe .kb 1 évet állt az auto most müszakira felkészitve be lett inditva hogy ki álljunk a garázsból vel aksi kivetük másnap beltéve az aksit nem idúlt multiméterel az aksi sarúnal 7 v volt és ment lefele sarút levéve és rá.mérve 12,36 v volt tehát aksi jó diagnosztika nem igazán megy mert kevés a Volt nem let meg mozgatva semi a motortérben most már átnézve kipucolva a csatlakozási pontok relék bisztik akoris szivja le valmi ,kinti bisztositék táblán végig menve fentŕöl a 2 bisztit kihuzva renben visza jön a 12,36v ,de igy a diag nem megy ha vissza rakom akor meg éppen hogy ki olvas egy két adatot a kérdésem az lenne hogy mere induljunk tovább nagyon ugy értelmezem ecu hibás lett de mi töl ha nem is volt használva .be rakom a képeket amit a diagal let csinálva köszönöm a véleményeteket elöre is.
Igen első legyen a hidraulika folyadék megnézése. Lehet utána kell tölteni. Persze akkor az valami miatt fogy, vélhetőleg a kinyomó csapágynál folyik akkor el. Szinte ugyan így jártam. Kinyomó csapágy csere lett a vége, a kuplungtárcsa még bőven jó volt (150000 km).
családi autónk (2011 zafira B 1,8 benzin) tegnap megállt... ha jár a motor nem lehet sebességbe rakni. ha áll a motor betehető sebességbe, és persze ha az ember eltalálja a fordulatszámot még váltani is tud - persze ésszerű határok között. sikerült haza érni de persze ehhez már igazi szerelő kell nem házi bütykölés.. nem, nem magam fogom
csinálni csak érdekel, hogy mi a t*k*m romolhatott el.. a hajtáslánc "jónak" tűnik.. csak épp működő motornál nem emel ki a kuplung.
Tipushiba. A hűtőfolyadék szint jeladó cseréjével esetleg orvosolható (a kiegyenlítő tartály alatt van egy hosszúkás "pipa" alakú érzékelő). Sajnos előfordul, hogy tartós megoldást csak a kiegyenlítő tartály csere és a szenzor csere hoz.
A segitségeteket szeretném kérni 2006-os B Zafiránk középkijelzőjén időnként megjelenik a COOLANT LEVEL felirat(Hütőfolyadék kifogyott) ellenörzöm a szint rendben.Ellenőriztem hideg motor üzemmódban is a szint megvan.valaki esetleg tud ebben segíteni hogy mi lehet a gond.