Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Egy harckocsi technikai kérdés: a töltőt nem védi olyan biztonsági berendezés, ami megakadályozhatná a cikk végén leírt balesethez hasonlókat (a horvát T55-ben történt)?
Úgy rémlik valamelyik nyugati hk-típusban ( a szóbeli jelzésen túl " xxxx Up!" csak akkor süthető el a löveg, ha a töltő mindkét kezével megfog egy-egy kapaszkodót és nyomva tartja a rajtuk lévő gombokat.
„Fekete Kígyó”, és a „Rózsaszín Párduc” - harckocsi harcászat a Balkánon
Majdnem pontosan 30 évvel ezelőtt, 1991 decemberében, alig 100km-re a magyar határtól zajlott egy harckocsi ütközet, melynek tétje Zágráb lehetséges elfoglalása volt a szerb erők által…
Érdekes volt erről az ütközetről az amcsi harckocsizók szaklapjában "Armor" olvasni.
A hidegháború vége után, a Svéd Védelmi Ügynökség több szovjet eredetű harcjárművet is tesztelt, és közülük jópár típust (MTLB, BMP-1, BLG-60) rendszerbe is állított. Ezen harcjárművek Németországból származtak és az egyesülés előtt az NDK hadseregének állományában szolgáltak. Rendszeresítésük mellett szólt, hogy jóformán csak a felújításukat kellett kifizetnie a Svéd államnak.