Sokkal több van benne, de nyilván csak azoknak, akik szeretik az ilyesmit.
A hajókon legtöbbször menetben is dolgozunk, mindig történik valami, akár a hajón, akár a folyón, vagy annak partjain. Ritka vendég az unalom - , de ismétlem, csak annak, aki ezt szereti, képes felfedezni az említett zöld falban is az érdekességet, értő és szerető szemmel nézni a folyót.
Egyetlen egyszer mentünk kis hajóval, olyan TAHI méretűvel amikor csak 3-4 osztály (?) ment a Vöröskői-i járőr versenyre.
Sok osztály vittek egyszerre.
Ment a harc a matróz bácsi kegyeiért, ki segíthet neki a hajó kémény lehúzásában a hidaknál...............:-)))
Azt megszervezték nekünk - 4-5 órákba belefért - hogy osztályonként vagy fél osztályonként (hisz akkoriban 40-42 gyerek volt egy osztály) levittek bennünket a kazánházba.
Ott egy bácsi valamit magyarázott.
A Hunyadi, Rákóczi, Táncsics már nem a mi világunk volt.
Addigra elköltöztünk a Szász Károly utcából.
A Márvány utcai iskola (V.-VIII.osztály) pedig nem vitt bennünket hajóval sehová.
Ott Budapesten belül a külön villamos volt divat, Budapesten kívüli kirándulásnál pedig Különjárati busz.
Jók voltak ezek az utak.
A Visegrádi vagy Esztergomi kirándulásoknál (az utak hossza miatt) a gyerekek hisztiztek, a kísérő felnőttek morogtak, a tanárok aggódtak.
A Mohács-Budapest a mai világban felejtős ha nem szárnyashajó, de ha az, ilyen üzemeltetési költségek mellett akkor is.
Kikötés nélkül hegymenet szállodahajóval 16 óra, ezt éjszaka teszik meg, indulás Mohácsról 16:00, érkezés Budapest reggel 08:00.
Kivétel, ha a program szerint benne van Kalocsa és/vagy Solt, ilyenkor a hajó nappal megy üresen, az utasok pedig busszal megismerik a nagy magyar pusztai varázslatot.
Mohács-Solt/Meszes üresen, utána visszaszállnak a hajóra. Nem mai találmány.
A tematikus utakat kínáló magyar lobogójú, közismert személyszállító hajó is nagyrészt utasok nélkül teszi meg ezt az utat. Ha leszámítjuk azt a maroknyi, menthetetlenül fanatikus topiktársat, aki begerjed ezen a szakaszon, nincs olyan élő ember, aki végigszenvedné. Erre pedig sem vállalkozást, sem menetrendet nem lehet építeni. Főleg nem a HUNYADI-t. Már a Budapest-Dunakanyar is necces, mert ahogy elhagyod a Margit hidat, Visegrádig semmi sincs, de már ezt is kitárgyaltuk itt hatvanszor.
A HUNYÁS-t betenném fixen dunakanyari hajónak, ha ideális lenne a gazdasági helyzet és a szakértői hozzáállás. De egyelőre örüljünk, hogy a Moszkvák egyáltalán még mennek ma bárhonnan bárhová.
Már egy luxemburgi személyhajó is rója a köröket Budapesten a régi (történelmi) lobogót viselve. (Egyszer egy luxemburgi tolót is láttam lent, Szerbiában.)
Természetesen így van. Nem egy járatot, egy alkalmi hajót sem lehetne megtölteni a 15-16 órás útra. Sőt, völgymenetben sem tolonganának az utasok. A jegy kialakuló magas áráról nem is beszélve.
A Budapest és Mohács közötti folyószakasz látványában nem olyan gazdag, hogy hegymenetben érdemes lenne rajta az élmény miatt utazni. Annak a mohácsinak pedig, akinek dolga van Budapesten mazochizmus lenne hajóval utazni. Még biciklivel is gyorsabb.
Eveztem régen a Duna közepén is (persze lefelé :-)) és úgy emlékszem, a Duna nem 5km/h sebességgel folyik, hanem többnyire a duplájával. Bár lehet, hogy megkoptak az emlékek.
Ne haragudj, nem értek hozzá. Ezért szeretném megkérdezni, hogy 22-24 óra hogy jön ki? Saccra 200 km körül van Mohács Budapesttől. A Duna follyon 5 km/h-s sebességgel. Hegymenetben levonandó a hajó holtvizi sebességéből. Eddíg értem. Ha mindezt figyelembe veszem akkor átlagsebességnek kb. 10 km/h jön ki nekem. Ez valós?