Azt nem akarod megérteni, hogy nincs plusz. Közép árak vannak. Nem azért nem tankol 20 forinttal olcsóbban, mert lusta vagy tudatlan.
Az egész onnan indult, hogy appal hétvégén -10 Ft a MOL-nál. Erre jött az ügyes, aki 20 forinttal olcsóbban tankol. Szép teljesítmény, valóban, büszkék is vagyunk rá. Mert olyan helyen lakik. De azért vannak olyan helyek az országban, aki ezt nem tudja megtenni. És nem tanyákról beszélünk.
A Toyotába nem tankolhatok mást, mert gyári tiltás alatt vagyok, alapból nem kaphatna etanolt a 2 literes benzines, de ha már csak ez a választék, akkor 100-as mehet bele.
A japán mérnököknél meg nem szeretnék okosabb lenni, hogy konkrétan melyik tömítést eszi meg az etanol idő előtt.
Ez nem szerintem, meg nekem nem volt vele sosem bajom kérdés.
Van hozzáférésem egy másik ugyanolyan autóhoz, ami sosem látott etanolt. A gumi a tangban köszöni szépen azóta is jól van. Pedig nem 200 hanem 500 ezer van benne.
Már pedig akkor a jó részük minimális távokat autózik és ebbe bele kell férnie a plusznak. Ezt próbáltam írni az előbb is. A havi egy tankoláson spórolok 340 forintot elég béna kifogás.
Tehát kimondhatjuk, hogy az etanol pont ugyanolyan káros a motorra, szivattyúkra, stb, mint a benzin. Elég megnézni egy új kocsit meg egy 200 ezret futottat.
Anno amíg volt tiszta etanol én is sokszor azt tankoltam az 1992-es autómba 2002-2005/6 között. Soha semmi bajom nem volt vele nekem sem.
DE!
Mit ad isten valamikor a 2010-es években ki kellett szednem a helyéről a benzinpumpát a szintjeladó problémája miatt. A pumpa alját a tankban egy gumiborítás veszi körbe és az tartja el a tank aljától is 2-3 milliméterre. Amikor kivettem, szinte csak hozzáértem ahhoz a gumihoz és porlott szét darabokra. Szerencsére ezt már nem a tankban tette, de nem sok volt hátra neki. A pumpa összes gumi alkatrésze így viselkedett, így ki kellett cserélnem szinte mindent a motoron és a műanyag házon kívül.
Volt fejvakarás amíg azt megoldottam, hogy a szívó rés megmaradjon de a távtartó ne egye meg a tank alját, mert bár gumi csöveket még csak-csak találtam, de a gumi az ajára beszerezhetetlen.
Nehogy azt hidd, hogy ez a gumi degradálódás úgy történik, hogy életében egyszer megtankolod az autót és másnap már nem indul.
A Swiftet tankoltam felesben e85-el (kb. e40-e45), es semmi baja nem volt tole. Nehogymar osszefossa magat egy korabeli auto az e10-tol. Megsugom, nem fogja.