Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2022.01.10 0 0 33687

Akkor a tiéd extra kiadás üzemanyagpumpával. De ez csak vicc, nyilván én sem láttam még mindent, pont emiatt kell alvázszámra beazonosítani egy autót. :-)

 

Előzmény: zsekazst (33685)
zsekazst Creative Commons License 2022.01.10 0 0 33686

Igen, kb ilyet láttam már én is több félét...

A valamikori barkas, meg még talán a zaporozsec állófűtései is így működtek, valamikor volt is egy zápor jóskáé, de az benzines és már talán nincs is meg...

 

T

Előzmény: attila0325 (33682)
zsekazst Creative Commons License 2022.01.10 0 0 33685

Na, ez nekem új...

Akkor mit hallok zúgni, ha ráadom a gyújtást?

Mindegy, nem vitatkozom, biztos úgy van...

 

De én is inkább egy csövet viszek neki elöre, persze ha eljutunk odáig, hogy lesz balami épkézláb rendszerem...

 

T

Előzmény: FeZ_ (33683)
FeZ_ Creative Commons License 2022.01.10 0 0 33684

Igaz, ha az ember állófűtést akara használni, jobb a direkt bekötés, mert az üzemanyagcsővekben nem járó motornál nincsen üzemanyagáramlás. 

 

Előzmény: attila0325 (33682)
FeZ_ Creative Commons License 2022.01.10 0 0 33683

A kisnyomású pumpa nélküli rendszernél gyárilag a motor üzemanyagcsövébe van kötve az előmelegítő pumpájának az üzemanyagcsöve. Lehet, hogy a visszafolyóágba, ezt nem néztem.

 

Az 1,4 HDi-ben nincsen elektromos üzemanyagszivattyú.

 

Mondjuk a Xantia-ban van kisnyomású pumpa, de majdnem biztos vagyok benne, hogy annál sincsen direkt a tankba kötve az előmelegítő tápvezetéke. Esetleg a visszafolyóágban van, de majd egyszer jól megnézem, hátha mégis külön betápja van. 

Előzmény: attila0325 (33682)
attila0325 Creative Commons License 2022.01.10 0 0 33682

Saját üzemanyagpumpája van, egy külön szívócsővel. Nem kötheted rá a jármű rendszerére, sem a szivattyú előtti, sem a szivattyú utáni csőbe.

A kályhának nem villanymotor hajtja az üzemanyagpumpáját, impulzus üzemben megy.

Ha a betáp oldalról minimális nyomást is kap, a kályha kipufogóján fog folyni az üzemanyag... Külön szívócső kell neki a tankból. Nem a tankot fúrtam meg természetesen, hanem az üzemanyagpumpa tetejét,

ahol volt rajta egy kikönnyített hely, gondolom valami más típusban ott még jön ki cső, vagy csatlakozó, vagy mittudomén.

 

Ez a pumpa mindig egy impulzusra ad üzemanyagot, amit közvetlenül a kályha vezérel. Ha folyamatosan rajta van a 12V, nem történik semmi. Pont az impulzusok sűrűségével állítja be magának

az üzemanyag mennyiséget. Ilyen ni:

 

 

 

 

Előzmény: zsekazst (33681)
zsekazst Creative Commons License 2022.01.10 0 0 33681

Szia,

 

 

köszönöm a kimerítő választ!

Igen, érdekelne ha sikerül összeszedni valami használható szettet!

 

Nem a hideg ülés a fő probléma, hanem az, hogy munkába járós autó és a parkolóban sok időt kell vesztegelni ha mínuszok vannak kint...

Hiába van letakarva a szélvédő, minden ablak szépen be tud fagyni és elég lassan melegszik a kicsi motor, kevés elégetett üzemanyag miatt...

Most így, hogy a benne lévő pótfűtést össze kötöttem a hátsó ablak és tükörfűtés kapcsolójával, így már hamarabb melegszik, de még így is sok idő!

Ha viszont bentről be tudja távval kapcsolni, akkor mire kiér már mehetne is vele...

Szóval, mindenképp valami ilyen megoldás kellene!

 

Ja, nyilván üzemanyag vezetéket is kell bele építeni, ugye?

Mert a tankban lévő üzemanyag szivattyú ilyenkor nem megy...

Vagy az is bele van kötve a rendszerbe?

 

T

Előzmény: attila0325 (33680)
attila0325 Creative Commons License 2022.01.08 0 0 33680

Én utólag építettem be az ülésfűtést, illetve később az állófűtést is. (Webasto Thermo Top C.)

Azért az, hogy üzemmeleg motorral indítok, kicsit jobban esik, minthogy meleg a szék az seggem alatt, persze ez utóbbi sem rossz :-D.

 

A webasto ugye aztat csinálja, hogy ~49C° vízhőfok környékén bekapcsolom az utastér ventilátort egyes fokozaton, és szépen leolvasztja az ablakról a jeget, 70 C° környékén pedig megáll a fűtés,

nehogy véletlenül is nyisson a termosztát és visszahűtsön mindent. 15-20 perc alatt szokta elérni a 60 fokot a vízhőfok. Azt ugye tudni kell, hogy ez csak a víz, tehát indítás után attól az olaj még hideg.

Nyilván, sokkal hamarabb üzemi hőfokra kerül az is, de ettől még nem megyünk nyélgázon. Távirányítóból a gyári Webasto Telestart T91-et tettem be. Hatótávja egészen mesés, 1.5 kilométert simán tud.

Kétirányú a kommunikáció, tehát visszajelez a vevő, hogy vette az adást, nem csak a semmibe nyomkodom a gombot.

Általában a VW logós távok a legolcsóbbak, csatlakozószettet VW szervizben szoktam venni, nem játszok lecsipkedett kábelkötegekkel. Nem olcsó, de egy kályha szett árához képest elenyésző.

Ha valamiből van új elérhető közelségben, nem építünk be bontott holmit.

 

Egy időben foglalkoztam kályha javítással/felújítással, meg komplett szetteket építettem is be, de mivel nem a sajátom a műhely, sokszor nehéz volt leegyeztetni.

Ha esetleg ott maradt valami aknán, akkor ugye tolódik a program. Kicsit megváltozott az életvitelem, illetve építkezés és költözés és egyéb okán ezt szépen abba is hagytam.

 

Jövő héten körülnézek, milyen cuccaim maradtak meg. Van egy halom alkatrészem, lehet, hogy egy komplett szettet össze tudok szedni.

Csak webasto-val foglalkoztam, az eberspächer-hez elég macerás volt az alkatrész beszerzés, meg annak a vezérlőjén nem csak egy csatlakozó van, hanem egy darab kábel lóg ki belőle.

Az vagy megtörik, vagy úgy elrohad az érintkező a csatlakozóban, hogy tőből letörik. (Sharan, galaxy és társaiban van ilyen)

VW Touranokban pl. Thermo Top V kályha van, ez elvileg indítható a 1533-as programórával fedélzeti nélkül is, de ezeknél általában ilyenkor nem jó a programlefutás, és mindig eldobja a lángot,

csak füstöl, mint egy szergej (M62) :-D

 

Az utólagos beépítésre a legalkalmasabb a Thermo Top C (ennek a csak kiegészítő fűtés változata a thermo top z. Nincs saját keringetőszivattyúja, kizárólag járó motornál indul el)

Thermo Top C esetében csak bizonyos panelverziók indíthatók közönséges kapcsolt +12V jellel, általában 07 és 21 panel revíziók, néha még a 10-es is.

Öregebb izzítógyertya esetén sokszor nem indul el. Az izzítógyertya funkciója ezekben kettős. Ezzel izzít, illetve ezzel nézi azt is, hogy ég-e a tűz. Ha már öregszik a gyertya, megváltozik az ellenállás értéke,

és akkor is azt mondja, hogy nem ég a tűz, mikor valójában szépen megy. Ez olyan 5-6 éves korában következik be, ha sűrűn van használva.

 

Az enyémbe egyébként úgy lett beépítve, hogy kiszórtam a gyári légszűrő házat, annak a tartójára tettem a kályhát, és bedobtam egy direkt szűrőt.

recés Creative Commons License 2022.01.08 0 0 33679

Szia!

Csak egy tipp: vannak gyárilag fűtött üléssel szerelt 206-osok. Lehet, hogy egyszerűbb lenne egy bontott ülést levadászni és a szükséges elektromos átlakítást megcsinálni, mint állófűtést beszerelni. Nálam az egyikben van ülésfűtés, bekapcsolás után másodperceken belül hevíti az ember alsó fertályát (ha ez az elsődleges cél).

Előzmény: zsekazst (33678)
zsekazst Creative Commons License 2022.01.07 0 0 33678

Sziasztok!

 

 

Olyan témában kérek segítséget (esetleg ajánlatot), ami nem annyira megszokott!

 

Az 1.4 HDI...hát, hogy is mondjam...így a hidegekben nem az a gyorsan befűtős típus, mint egy benzines!

A benne lévő, gyári pót fűtést (bár segítséget itt sem kaptam hozzá), önállóan bekötöttem vezérelhető módon...

De, még így is gyengécske a hideg indítás utáni fűtésecske!

 

Szóval, tennék inkább bele egy álló fűtést!

Asszony jár vele melóba, meg ide-oda...szóval megcsinálnám neki, nehogy felfázzon a kis micsodája!

 

Járt hozzám korábban egy közelben lakó xantiás cimbora, én javítgattam a gépét, abban volt ilyen webasto fűtés, távirányítós, talán gyári beszerelésű (azt is kellett időnként javítani).

Aztán egyszer csak eladta a gépet, kínálta nekem is, de csak a fűtés árában vettem volna meg, így nem lett az enyém...

Na, mindegy...

 

Szóval, keresnék valami jó kis állófűtést, csakis távirányítós és működőképes érdekelne, nyilván diesel üzemmódra való!

Ha valaki tud ilyet, vagy van neki és megválna tőle...az érdekelne!

 

T

 

 

felicia22 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33677

Sziasztok!

Irányjelző problémám van a kocsival(99-es,1.4 benzin KFX motor),

-egyik irányba se jelez ha olyanja van és ilyenkor a vészvillogó sem

működik, utastéri biztosítékok műanyag fedelét szoktam megkopogtatni és minden ok. Az az igazság, hogy még 

nem néztem utána...relé lenne? Köszi ha valaki tud segíteni. 

FeZ_ Creative Commons License 2022.01.01 0 0 33676

Azzal kezdeném, hogy olyan hibakód, hogy gyújtáskimaradás nincsen, az csak rossz fordítás eredménye, az igazi hibakód, az égéskimaradás. Ez csak azért fontos, mert az égéskimaradást közel nem csak a gyújtás hibája / hiánya okozhatja. 

A te esetedben a gáz üzemi működés esetleg segítséget jelenthet a hiba behatárolásában.

Általánosságban még tudni kell, hogy bizonyos motorvezérlőket a vacak gyertya/gyújtótrafó kombó szépen ki tudja nyírni, pl. a Sagem ECU híres erről. Nem tudom fejből milyen van a tiédben, de ezt az esetet is érdemes vizsgálni. Azt sem árt tudni, hogy pl. ugyanez a vezérlő utálja az utángyártott trafókat / gyertyákat, megnyugtató működés kizárólag a gyári trafó / gyertya tudja nyújtani. Nyilván létezik olyan utángyártott cucc is, amivel jól működik, de igen kicsi arányban.

 

Visszatérve az esetedre, ha az ECU-ban vacakol valami, azt otthon nehezen fogod tudni detektálni. Persze a kábelek átnézése, kontaktok vizsgálata fontos. Aztán arra is érdemes figyelni, hogy ebben az autóban alkalmazott legtöbb kábelcsatlakozóban a kábelsaruk szeretnek kitágulni, amit gyakran alig lehet vizsgálni, mert amikor rádugod a jeladóra, már nem tudod mérni belül a csatlakozóban, hogy belül meg van-e a kapcsolat a két saru-fél között. Rutinos szemmel szemből belenézve a csatiba észrevehető, ha már nagyobb a hézag, mint kellene. A szép a dologban még az, hogy a kontaktok nem is javíthatóak könnyen, csak ha az ember kiszedi a sarukat a csatlakozóházból, mert egy négyzetes zárt hüvelyben belül van a rugalmas érintkező, amihez csak kiszerelt állapotban lehet hozzáférni. 

Amúgy egy ilyen idős autónál borítékolom, hogy a nagyrésze a saruknak már nem tökéletes a kontaktja. Egy hasonló géppel múltkor egy napot csak ezeknek a javításával töltöttem, egy hibakód, csatlakozó javítás, kód eltűnik, lett helyette másik. Újabb csatlakozó javítás, kód eltűnik, jön helyette a másik. Végig kellett az összeset javítanom végül. :-(

A motorvezérlőt is érdemes szétszedni és megnézni belül a nyákot, a kivezetések érintkezőit és a forrasztásait is, mert esetleg ott is előfordulhatnak meglepetések.

Kontakthibák javítására meg ajánlanám az akkumulátor pólussaru zsír használatát. Lehet spray-ben is kapni. Az a zsír nem párolog el, van vastagsága és vezeti az áramot és tartós. A korróziótól is véd. Persze ha a kontakthibát kosz vagy korrózió okozza, azt előtte le kell tisztítani. 

Előzmény: Hari-T-boy (33674)
attila0325 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 33675

Csak halovány tipp: vezérlés nem ugorhatott egy fogat?

Előzmény: Hari-T-boy (33674)
Hari-T-boy Creative Commons License 2021.12.31 0 0 33674

Szép napot!

 

Nagyon csúnyán elakadtam a pugival. 

 

206 1.1 benzin/gáz 2003 HFX. Hazafelé megálltam a boltnál...onnantól elbaszódott a gyújtás. Zakatol, csattog semmi erő. Mintha csak 3 henger menne. Amikor gázra átkapcsol jobb a helyzet kisimul de hallatszik hogy néha beledurrog alapjáraton meg fordulaton is. De legalább gázzal használható. Benzin üzemmódban olyan mint amikor a simsonon elforgattad a gyújtás alaplapot, vagy túl nagy megszakítóhézagot állítottál. Bizonyos idő után check engine lámpa és 3-4 féle hiba. (gyújtáskimaradás a 4. hengernél, felismert gyújtáskimaradás nem azonosított hengernél, gyújtáskimaradás több hengernél) Szép. Kezdjük az elején: Gyertyacsere hézag 0.9-re...semmi. Gyújtótrafó csere....semmi. Főtengely holtpont jeladó csere....semmi. MAP szenzor csere.....semmi. Összes csatlakozó ( a motorvezérlő is) szétszedve, szakadásvizsgálat, spray...össze...semmi. Összes relé és biztosíték lába megpucolva ellenőrizve...semmi. A motorra és a kasztnita kötött testkábel megpucolva átnézve újrarakva....semmi. 

Lássuk mit mond az élő adat: Az egyetlen rendellenesség amit tapasztaltam az az hogy az autodata szerint 800-as fordulaton (alapjárat) az előgyújtás -2.7, -5,7 között HELYETT 0.03, +4 között ugrál. Ha átkapcsolom gázra akkor ugyanez -2, 0 közötti érték. Ez megmagyarázza hogy miért használható gázzal és azt is hogy miért traktorozik benzinnel. Csakhogy az előgyújtást az ECU szabályozza és tudtommal mindent átnéztem ami alapján szabályoz. Kezdem azt gondolni hogy beszart az ECU mert a 4 nap alatt nem találtam egyetlen rossz szenzort szakadt vezetéket vagy kontakthibát sem. Mégis szar a gyújtás. Lambda szonda jele rendben. Bár oszciloszkóppal nem néztem de élő adatban szépen 200 és 1000mV között ugrabugrál, gyanítom semmi baja annak sem. 

Valakinek esetleg tapasztalat? Mégis mi a francért nem jó a gyújtás?...vagy valamit kihagytam?... felgyújtom bazzz! :-)

zsekazst Creative Commons License 2021.12.28 0 0 33673

Ja...bocs...van "gáz bowden"???

 

Eddig erről -sem- volt szó!

 

Akkor talán elárulja, hogy ez a gép mi ez!?

 

 

T

Előzmény: hungarianprosztó (33672)
hungarianprosztó Creative Commons License 2021.12.28 0 0 33672

Én ezt a problémát úgy hidalom át,hogy a gázbovdent feszesebre állítom a kis,fém távtartó áthelyezésével,addig emelve a fordulatszámot,hogy jó legyen.Aztán ha esetleg bemelegedne,és túl magassá válna,akkor visszarakom eredeti pozicióba.

A relék katogása különösöbben nem idegesít,a lefulladás annál inkább.Fentieket csak végszükség esetén alkalmazom.
Jobb megvárni állóhelyzetben,hogy rendesen "ketyegjen" az autó,mert balesetveszélyes.
Egy időben csinálta (ahogy itt a fórumon visszaolvasva megtalátam milyen okokból)kanyarban is a lefulladást. Na az igen csodálatos ! Épp csak a kormányzár beakadása hiányozna a tökéletes rémálom szituációhoz,mert ahogy elmegy a szervó,hirtelen kellemetlenné válik a vezetés(én az a korosztály vagyok,aki már nem Ladazott).

Előzmény: 26Daniel26 (33670)
zsekazst Creative Commons License 2021.12.27 0 0 33671

Akku saruk, kábelek, főként test kábelek végei...

 

Ne nevess...mert komoly...

 

T

Előzmény: 26Daniel26 (33670)
26Daniel26 Creative Commons License 2021.12.27 0 0 33670

Sziasztok!
Hideg időben az autó leáll (általában ha üresben van), vagy éppen el sem indul, gyakran rángat, főleg váltásnál. Egyik ilyen alkalommal a biztosítéktábla környékéről folyamatos kattogást hallottam menet közben. Tapasztalt már valaki hasonlót? 

egrisp Creative Commons License 2021.12.25 0 0 33669

sziasztok! próbált már valaki 185/65 R15 kereket tenni a 206-ra? a gyári ajánlások között ez nem szerepel, maximum a 60 R15. Maradt másik autóról az említett kerék szett, és pont jól jönne most a 206-ra, de félek túl nagy lenne rá. 

attila0325 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 33668

Így van, ezt néztük is, csak elfelejtettem írni!

Előzmény: FeZ_ (33667)
FeZ_ Creative Commons License 2021.12.16 0 2 33667

Összerakás előtt még egy hüvelyikállást ellenőriznék, mert sokszor megszívják azzal, hogy a hüvelyek alatti tömítést nem cserélik hengerfejezésnél és nem sokkal később elindul a víz vagy olaj ide-oda. 

 

Előzmény: Yani:) (33665)
fireolto1 Creative Commons License 2021.12.15 0 0 33666

Én eddig csak a lökösökre figyeltem... Akkor nyitott szemmel járok, kíváncsi vagyok a különbségre...

Előzmény: recés (33660)
Yani:) Creative Commons License 2021.12.15 0 0 33665

Igen így van. Szelepszár szimeringet a szeleppel együtt cserélem. Ez a biztos. Úgy láttam a dugattyút is meg ütötte a szelep. De annak nincs baja. Az marad.

Előzmény: attila0325 (33664)
attila0325 Creative Commons License 2021.12.15 0 0 33664

8 szelepes hengerfejnél gondolkodás nélkül cserélném a szelepvezetőket, szelepszár szimeringekkel együtt.

De célszerűnek tartanám a hengerfejet erre szakosodott gépműhelybe elküldeni.

Nyomáspróba hidegen/melegen, síkolás, ülék csiszolás, új szelepvezetők, szimeringek és ilyenek. Nekem ez a mutatvány emlékeim szerint 45k HUF-ba került, és így van fél év gari a hengerfejre.

Mondjuk nálam nem volt szíjszakadás, hengerfejtömítés csere okán volt leszedve, de 210e km tájékán már kívánta a szelepvetzető cserét is.

A szelephimbához csavarokat is rendelj mindjárt, nekem hézagállításnál kettő is elhalálozott. A cseréjéhez inkább kihúztuk a himbatengelyt, pont kifért úgy is, hogy a hengerfej a helyén maradt.

Ilyen csavarból csak gyárit tudtunk rendelni. Nem nagy történet, ezer párszáz forint volt az is.

Yani:) Creative Commons License 2021.12.15 0 0 33663

Hát igen, sajnos igazad volt. Elgörbült a szelep. Amit szemmel lehet látni. Az 7-db. De nyilván mindegyiket cserélni kell. Sajnos egy vezérmű szíj szakadást nem él túl a motor. mindent cserélni kell nincs mese. 

Előzmény: FeZ_ (33657)
priluki Creative Commons License 2021.12.14 0 0 33662

Kérdeznék tőletek valamit, tisztelt Peugeotosok, azt mi okozza, hogy az  akkusaru felrakásakor a biztosítéktáblában egy relé kattog és az autó nem indul? (Az indítómotor működik.)

morcibacsi Creative Commons License 2021.12.13 0 1 33661

 Az XS/GTI/CC/RC sárvédője szélesebb. 

Előzmény: fireolto1 (33659)
recés Creative Commons License 2021.12.13 0 1 33660

Szia!

Ami a sárvédőt illeti, tényleg 2 féle van. Nem facelift-függő, hanem típusfüggő - ahogy előttem is írták a CC, GTI, XS (és RC) első sárvédője szélesebb. Felszerelhetőség szempontjából lehet, hogy csereszabatosak, még nem próbáltam. Az én két 206-osomnak is különböznek a sárvédői. Ha rákeresel: "Peugeot 206 front wing" - a különbség nem feltűnő, de látszik.

Előzmény: fireolto1 (33659)
fireolto1 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 33659

Én úgy látom, csak az alja szélesedik a lökösnek. A sávédő szerintem ugyanaz mindegyik 206-on. Nem hiszem, hogy egy ilyen alsó kategóriás autón a lemezeket is változtatják egy facelift miatt.

Pl. én a hátsó lököst cseréltem egy 2003 utániról, annak is a két széle/alja szélesedett.. Simán felment a facelift lámpákkal is.

Előre megvettem a facelift lámpát, gond nélkül felment.

Most festésre vár egy 206 Sport első lököse, amit majd felrakok a 2002-es autómra. (ennek is nagyobb a légbeömlője, és szélesedik a széle.)

 

Viszont, ebbe a "Sport" kivitelnek a lökösébe nem passzol a ködlámpa amit vettem. Na, esetleg itt lehet variálás. Lehet facelift előtti lámpákat kaptam.. De a magyar ember leleményes.. simán megoldom a felfogatást.

 

Még annyi, hogy a szélesedős lökösökbe illik hozzá való doblemezt venni.

 

És minden nagy légbeömlős faceliftes, de nem mindegyik kisbeömlős facelift előtti... ( Mintha az ilyen X-design, Sport... jelzőkkel ellátott kocsikon lenne elől szélesített, nagy beömlős lökös..)

Előzmény: attila0325 (33654)
Yani:) Creative Commons License 2021.12.13 0 0 33658

Ha esetleg elgörbült a szelep. De veszek újat, akkor a szelepszár szimeringet is kell cserélni? Még nem tudom Mi ment tönkre. De a szíj elszakadt. Az biztos. 

Előzmény: FeZ_ (33657)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!