Arra azért kíváncsi leszek, hogy a most új Volvo, vagy akár a 10 évvel ezelőtti Croma hol lesz mondjuk 20-30 év múlva. Mert cápa 5-öst ma láttam kettőt is gurulni (az egyik akkora koromfelhőt húzott maga után, ami még egy széthajtott Rába D2156-nak is becsületére vált volna, de ment) . És nem is feltétlen a motor fog megdögleni, hanem a millió elektronikából az egyik mondjuk 10-15 évesen, valószínűleg kuka lesz az egész autó (a karosszéria rozsdásodását most figyelnem kívül hagyva). De persze azt tudjuk, hogy az autógyáraknak régóta nem érdeke, hogy túlságosan tartós termékeket gyártsanak, mint ahogy a japán 'sohanemromlikel' is hatalmas nagy kamu, amit csak a Honda fanboy-ok terjesztenek.
Emlékeztek a '90-es évek itthoni slágerautójára, a Mazda Xedos 6/9-re? Szinte minden cigánynak olyanja volt, Dunát lehetett vele rekeszteni. Mára teljesen eltűntek. Bár lehet, hogy pont rossz példa, mert gyanítom, hogy a rozsda pusztította el őket.
Tudom, ezek "csak" számok, de azért elég jól megfoghatóak. Egyébként ugyanez kimutatható a benzinesekkel is. De ugyanez látható a felhasznált anyagok, a biztonság, de akár a kényelmi felszerelések, elektronikák szintjén is.
És igen Sanyi, ismerjük egymást "kicsit", és amennyire én új(szerű) autó párti vagyok, te annyira bele vagy révedve a youngtimerekbe :) Lásd 20vT ;)
A Fiat 156 -20 szelepes olajkályhámon(zar932 ) behalt a generátor. Futott km, kb.152ezer. (tavaly ősztől idén tavaszig állt, egy helyben,mozdulatlanul. Ok: kettős tömegű és társai cseréje. zűk félmillió forintért. nókommnet)A le és felszerelése eme generátornak...nos ....kissé problematikus. Mond6nám, hogy nettó szopás,de hát az csúúúnya beszéd lenne.... Szűk a hely.... a motortér túlzsúfolt: csápos emelő nélkül, nem kimondott élmény. Ezzel szemben, például ,volt 1984-es évjáratú Volvo 360 GLT-m, 2literes benzinmotorral. Ugyanúgy kb.10évesen,mint a Fiat156. Az a volvo ,csak nálam, kb. 200 ekm-t ment.... Hozzá sem kellett nyúlni a generátorához, amelyet kb 3 csavar tartott a helyén és mindenféle szakszervíz nélkül, tök kényelmesen, pár villáskulccsal , egyszerű otthoni szerszámokkal én is ki tudtam volna emelni a helyéről, ha kell. De nem kellett......
A fenti példabeszédet még jó pár hasonlóval meg tudnám támogatni...
Biztos, hogy a változás=fejlődés? Abszolút értelemben kérdem....
Phaetonom nem volt, de kollégámét próbáltuk párszor. Fantasztikusan kényelmes, hihetetlenül luxus autó. Szó szerint kézzel készítették Drezdában, a Glaeserne Manufaktur-ban.
De.
Ha választanom kellene, akkor az A8-at választanám. Egy generációval újabb, modernebb. A Phaeton az kicsit "Grandpa car"... Igazából az utolsó 4-5 évben már csak azért volt a kínálatban, mert a kínaiaknál nagyon menő volt.
És ha választanom kellene, akkor a 4,2 V8 diesellel venném. Messze az a legjobb, szerintem. Hihetetlen könnyedén viszi azt a hatalmas vasat, nem is érződik a súlya.
Az egyik ismerősmnek van egy olyen kellemes gondja, hogy nem tud dönteni a Phaeton és az A8 között. Volt Phateon-od? Motorban benzines párti, de nem veti el a dízelt sem, amelyik előbb esik az útjába, 1-2 éves autóban gondolkodik.
Ohh... az a tető az beteg. Valami feszül. És ha úgy rakták össze, hogy feszül, akkor valami rosszul áll. Ha valami rosszul áll, akkor nem sikerült rendesen helyre tenni.
Plusz előbb utóbb valami eltörik, elszakad, és akkor meg fog állni félig kinyitva, és onnan se ki, se be. No AZ lesz a szívás...
Ez a régen jobbak voltak az autók, ez egy igen mókás duma :)
Apám nagy Merci rajongó volt régebben, elég sokáig csak mercijei voltak. Emlékszem, a 80-as évek elején mindenki állította, hogy az állólámpás merci volt az igazi, a 123-as a poros nyomában sem lesz...
Aztán a 80-as évek végén a 123-as lett "A" merci, és a 124... No az a poros nyomában sem lesz...
Aztán természetesen idővel a 124-es lett "A" merci, és az lett az igazi...
De ugyanez volt a BMW-vel is... Emlékszem, a 80-as évek végén mindenki kutyázta az e30-akat. Ma meg az az isten...
De ugyanezt el lehetne még mondani rengeteg másik márkáról is.
A Lexus is olyan dolog, hogy ki mit húz belőle. A haver SC430-a igazi szopóroller volt, iszonyú pénzt ölt bele, de soha nem volt igazán jó autó, mindig előjött valami. Pedig nem egy leütött szart vett. Ugyanez a srác most Citroën C6-al jár. Hibátlanul teszi a dolgát lassan 2 éve, pedig lehet a típusról hallani sok mindent, de azt nem, hogy dícsérik.
Az Alfa Selespeed számomra is érthetetlen, hogy miért nem fejlesztették tovább. Pedig az Alfa az elsők között jelent meg ezzel a DSG váltók között. És úgy, hogy a házon belül ott van a Ferrari, aki azért eléggé képben van a témában, gondolom, lett volna némi segítség is.
Egy kis vidám sztori máról. Budaörsön volt dolgom, és az egyik kereskedésben láttam egy Megane CC-t, gondoltam, beugrom, megnézem. Idézem a párbeszédet.
(én) Jónapot, a Megane CC-t szeretném megnézni.
(nepper), Rögtök jövök.
Én addig kimentem, körbenéztem, egy ph1-es 1,9 dci volt (a motor most mindegy) Privilege (Megane-nál ez a legmagasabb) felszereltségi szinttel. Az autó MVx rendszámmal rendelkezett, nemrég hozhatták be.
(n)...szokásos propagandaduma, ilyen és olyan megkímélt, stb...
(é) Amint látom, Privilege felszereltség, de hol vannak a Privilege felnik? (az autón acélfelni és Homasitás dísztárcsa volt az egyedi Privilege felni helyett)
(m) Nem tudom, mi már így számoltuk be.
Közben beülök.
(é) A kiírásban látom a tempomatot, de nem látom a kezelőszerveit.
(n) A bajuszkapcsolón vannak.
(é) Biztos?
(n) Valószínűleg.
(é) Akkor halkan megjegyezném, hogy ebben az autóban nincs tempomat, ha lenne akkor a kormányközép két oldalán lennének a gombjai.
(n)...csend...
(é) De minek írják bele, hogy ha nincs benne?
(n) A kollégám biztos elnézte
(é) Oké, autókkal foglalkozik, és elnézte, hát jó.
(n)...csend...
Közben beindítottuk, a szokásos dízel kerregés, stb.
(é) Nézzük a tetőt.
A tető fel- és lenyitáskor kb. félúton úgy egy másodpercre megállt, majd egy halk kattanás után ment tovább.
(é) Ezmiez?
(n) Ez így tökéletes, a tetővel nincs semmi baj, mindegyik Megane tető ilyen.
(é) Hát, nem tudom, akkor ezek szerint a gyári sajtóvideókon, meg a youtube-n szereplő autók teteje ezek szerint mind szar, mert ott nem volt ilyen megakadás.
(n) Azt én nem tudhatom
(é) Oké, adsz a tetőre, és csak a tetőre legalább fél év garanciát?
(n) Nem.
Szépen megköszöntem a lehetőséget, és elbúcsúztam.
:D
A szomorú az az, hogy azt az autót valaki meg fogja venni, és valószínűleg szopni fog a tetővel.
A minőségromlást nem a spórolás számlájára írnám. Az autók között is megvannak azok a sarokpontok, amikor hirtelen nagyot változott a technológia, valami miatt nagyon más lett minden.Ez a változás kezdődött 1998-99-ben a diesel korszakváltásával, majd erre kapcsolódott rá 2000 környékétől az elektronikai rendszerek robbanásszerű növekedése az autókban mind a vezérlési, fedélzeti valamint a kényelmi eszközök terén. Voltak, akik lépést tudtak tartani ezzel, voltak akik nem is akartak.
Voltak olyanok is csak egy-egy területen kapcsolódtak ebbe bele, más területeket pedig vezettek be. Ha belegondoltok, ekkor jöttek ki a CAN-BUS-os franciák, amikről máig horrorsztorik keringenek. Ekkor zuhant meg a Mercedes is, legfőképp a bevezetett elektronikai eszközök hosszú távú problémái miatt.
Aki csak bizonyos részekre fókuszált, és azt jól sikerült megugrania, arra tipikus példa a BMW. Mondjuk az 5-ös sorozattal el is érték, hogy a vevői átlagéletkor emelkedett egy nagyot, viszont a 3-assal elérték, hogy a "puritán" sportautók között - igaz alulról, de - megjelentek a BMW-k is.
No és itt baxta el a Saab, szerintem. Azt jól kitalálták, hogy csak bizonyos részekre fókuszálnak, azt viszont nem tudták megugrani. Meg hát a kínálat... Túl szűk volt világ életben.
Itt szerintem nincs off... Ha visszaolvasol, itt a mocizástól kezdve a biciklin keresztül mindenről van szó (láthatod, épp CC vásárlásról volt szó, és én is épp Volvo-t meg VW-t dicsérgettem). Csak eléggé hullámzó a csapat. Van, hogy akár 1 hónapig sem szólal meg senki. Aztán meg újra összejön a régi csapat kicsit beszélgetni...
Hát igen... A Saab-ba (szerintem) ott kódolták bele már kb 25 éve a bukást, hogy elfordultak a tömeggyártástól, és kis szériás autókat kezdtek gyártani. Jó, tudom, ez nem csak saját döntés volt, hanem egyszerűen nem tudták az autót eladni. De... Ha tényleg változtatni akartak volna, akkor hoznak 1-2 komoly designert, és dobbantanak valamit. A jó design az első 2-3 évben maga rengeteg autót ad el. Aztán ebből a pénzből lehet bele új technikát is rakni, aztán egy facelifttel a piacra küldeni. No mindegy... azt hiszem túl sokat forgok mostanában autós marketingesek között :D
A Deltával nekem a legnagyobb bajom épp nem a design. Nagyon jól nyúltak hozzá, és nekem a hátulja is bejön. Mivel faternak ez van egy ideje, volt már lehetőségem alaposan megnézni.
Szerintem a kinézet ok. (Viszont hiába vannak zseniális ötletek, az üzletileg gáz, hogy a két színű karosszériából adódó előnyt nem sikerült kihasználni. A Skoda, a Mini meg a Suzuki vitte el ezt a design piacot, amikor lecsaptak erre az ötletre.) A minőséggel sincsenek gondok, eléggé jól össze van rakva a gép. De... a technika/technológia/beltér le van maradva egy generációval a versenytársaktól. Mire gondolok:
- a nem navis kivitelben olyan monochrome pixelmozi van, mint az Opelekben 5-6-10 éve
- az első ülések nekem nagyon furcsák. A háttámla hátrafelé hajlik. Olyan, mintha folyamatosan kicsit homorítva kellene ülni benne
- az ezüst színű részek nem is akarják elhitetni, hogy alumíniumból vannak, már látványra is festett műanyag. Pont olyan, mint nekünk a 156 JTS-ben volt. (Ezzel meg is válaszoltam a kérdésed, a JTS-t eladtuk még tavaly. Vettünk Editnek egy vadiúj Skodát helyette. Nagy volt neki, és a Selespeed-el sem sikerült összebarátkozniuk.)
- a futómű nagyon kemény, habár nem sportautóként van pozicionálva. Olyan kemény a sima, nem sportfutóműves kivitel, mint a 159 Ti, vagy a Golf GTI. És ez azért egy családi kivitelű autótól szerintem nem elvárás.
- a Selespeed váltó hidegben való rángatását 2008 óta nem tudják az olaszok megoldani... szégyen. A Delta is ugyanúgy bakkecskézik télen, ha kint hagytad a hidegben éjszakára, mint a 2000-es Alfák.
Azt nem tudtam, hogy ennyire ment a Megane CC. Viszont csodálkozni nem csodálkozom rajta.
Hát igen, a 'Thema'. Szégyen és gyalázat, amit a márkával műveltek. Egy Thesis után átcímkézett 300C? Oké, hogy nincs fejlesztési költség, amerikai piac, de abból azt hiszem lett semmi, legalábbis Lancia téren. És ezzel azt a patinás márkát el is sorvasztották. Gyárt még az autót egyáltalán a Y-on kívül? Mondjuk nekem a Delta felemás volt, egy gyönyörű orr, gyönyörű oldal, de valahogy a lendület elfogyott, és egy béna farban végződik az autó. De ez egyéni vélemény. De ha már kinyírták a Lanciát, hol van az 5-ös BMW/E Merci ellenfele az oldalon? Hol van a nem tudom, mióta ígérgetett 166 utód?
Azt érzem, nagy baj van az olasz autógyártással. Kiveszett az belőle, ami miatt az olasz autó szerethető volt. Biztos szép és jó lesz a Giulia is, de valahogy nem érzem azt, mint amikor egy 156-ra, 166-ra, vagy egy korabeli Alfára, Fiatra tekintek. Vagy csak egyszerűen öregszünk, és beleszarunk az egészbe, és simán nem lelkesedünk már? ;)
Bocsánat, ha esetleg megbántottalak. A többiek tudják, hogy alapvetően kedves vagyok, mert azt mondom, amit gondolok. No de kedves... no az nem mindig... :)
De a viccet félretéve. Ezek a személyes, szubjektív meglátásaim. Általában a saját autóimat is rendszeresen kutyázom... (Mondjuk néznek is rendesen a kollégák, hogy én mindig mindent hibáját megtalálom a céges autóknak :D )
Amúgy meg az olaszokat én is így gondolom. Az Alfa egy akkora ziccert hagyott ki, ami nagyon ritkán következik be. Pl. a Renault a Megane II-ből a teljes modellciklus alatt összesen az 5 ajtós után a CC-ből adta el asszem a második legtöbbet. Többet, mint a 3 ajtósból, vagy a lépcsőshátúból! Valami bődületesen sokat eladtak belőle.
No most képzeld el mennyit lehetett volna eladni egy GT alapú CC-ból? Hegyeket... De mondjuk miért nem lehetett egy ilyen modellt csinálni mondjuk akkor a Lanciának? Többre mentek volna vele, mint a Chrysler 300C átcimkézésével...
Ok, értem. De azt ugye tudod, hogy ezt csak kevesen gondolják? :) Amúgy most olvastam nemrég, hogy a TC-seknek is hasonló a véleménye :) Pedig messze nem olyat próbáltak, mint ami nálam volt (És az az igazi tutiság :) ):D
Turbós, 150 lóerős és garantáltan nem jön veled szembe az utcán a vidám kisautóból. Ha csak ketten vagytok a csajoddal, ez lehet a titkos választás. Tovább »
A Beetle-vel nekem ugyanaz a bajom, mint a 307-el. Szerintem buzis. :) De persze ettől még lehet jó. De azt hiszem, fel is soroltuk az összes szóba jöhető 4, vagy 5 személyes nyitott autót, amit lehet kapni a piacon. A Mercedes-t fel sem hozom, mert az szerintem nem igazán élményautó, hanem egy bálna nyitott tetővel, meg árban sem egy kategória. Nyitott nagyobb japán meg nem jut az eszembe, de nem is baj, mert hidegrázást kapok a japán autóktól.
Az egérkaravánra meg az angol kis nyitottak jutnak az eszembe, például az MG F/TF
Az olaszok meg leszophatnak, miért nem csináltak egy CC-t? Ott van a GT, mint tökéletes alap. Vagy a Bravo, esetleg a Delta.
Ránéztem a C70-re, a benzines motorok 140-240 Le között mozognak (legalábbis a benzinesek). Ha nem jön össze a haver Megane-ja, lehet, hogy tényleg erre felé kellene elmozdulni.
Itt most tudtommal nem vadiúj autókról beszélünk. Úgy tudom, minden esetben a Fiat-GM Powertrain (alapú) motorokról van szó, amiket még együtt gyártottak. A sajtó olyanokat ír nálunk, hogy a tapasztalatok azt mutatják, hogy a motor az indítás után 25 perccel átkapcsol egy másik működési módba, amikor már drasztikusan megugrik a káros anyag kibocsátás.
Ehhez tudni kell, hogy a mérési ciklus a motor indításával kezdődik, és kb 20 percig tart.
- Volvo C70: az elérhető CC modellek jó részét próbálva azt kell mondanom, hogy ez a legjobb. Ez a legstabilabb, ez a leg"keményebb", ez hasonlítható legjobban egy teljes értékű autóhoz + a formája sem olyan kretén (rövid motortető, kicsi kupola utascella, haaaaatalmas csomagtartótető), mint általában a nagy becsukható tető miatt a többinek (mondjuk ez a legnagyobb is). Sajna a motorokat benne nem ismerem, de a Volvot ismerve tuti találnék benne megfelelő motorvariánst.
- EOS: nagyon magas minőség a CC-k között. Többet is próbáltam, dieselt is, benzinest is, újat is, régit is. Hozza az igazi, jó értelemben vett Golf minőségi elvárásokat. A hangulata rendben van, sokkal fiatalosabb, jobb, mint egy Golf, és a tető mechanika komplexsége miatt az általános anyag és összerakási minősége is jobb. Ennek és a Volvonak a legjobb a szélcsillapítása az utastérben még nagy sebességnél is, lenyitott tetővel.
- Megane CC: imádtam. Ebből is láttam már párat. Mind nyeklik-nyaklik, mind tekeredik, csavarodik, zörög, csattog, de a feelingje hatalmas. A 2.0 Turbo-snak - nekem - pont ugyanaz a feelingje van, mint a régi Alfa Sprinteknek: puritán, sportos, dühös mérgezett egér.
- BMW: a legnagyobb bajom vele, hogy nem szép. Aztán bármelyikbe beleülök, nem tudom eldönteni pontosan melyik évben vagyunk 1984 és 2016 között. Túl steril, túl tiszta, túl unalmas. Őszintén szólva nekem még a VW csoportos vasak is izgalmasabbak manapság, mint a BMW-k. Pedig azok sem egy Indiana Jones...
- bármi: bármi más
- akármi: ami a bármi másból kimarad
- tényleg akármi: ami még az akármiből is kimarad
- Focus CC: csúnya. Nagyon. De legalább gyenge, és vacak. Szerintem a Ford szégyene.
- Astra CC: Focus CC + szar futómű és gyenge lemezminőség
- egérkaraván: minden olyan, amibe fizikailag képtelen vagyok beleülni, annyira kicsi
- bontószökevény: nem ragozom. Ezt a kategóriát mind ismerjük. Amikor a kaland nem az utazás miatt, hanem az autó miatt van.
- hallotaskocsi: ebben csak egyszer fogok utazni - remélem.
- lovas szekér: kevés benne a lóerő és ráznak a laprugók
- talicska: még a kereke is kevés neki, és a lóerők... no azok végképp hiányoznak.
- Saab: no szóval... itt most egy olyan autókról beszélünk, amit a svédek az utolsó jó pár évben az Opel nekik juttatott alkatrészeiből, és a megmaradt saját motyóikból legóztak össze. A design és a forma ízlés kérdése, de a 2009-ben bemutatott utolsó modelljük már akkor is csúnya volt, és minőségileg nagyon gáz. A 9-3 meg már lassan 14 éves modell, és az is csak egy átcicomázott Opel Vectra. A motorok is ezer évesek, és a fogyasztásukhoz és a méreteikhez képest nem túl fickósak. Ezzel szemben állnak a gyár sok évvel ezelőtti bezárása miatti egyre szűkülő alkatrészellátás, és emelkedő alkatrészárak, viszont gyengülő minőség, és az autók amúgy is kérdéses eredeti minőségének a tényei. Persze ezeket a Saabosok nem ismerik el. De hogyan is ismernék el? Nincsenek is Saabosok! Saabok is alig vannak már az utakon! Alig adtak el belőle újonnan párat, és használtan sem hozták be, mert senkinek nem nagyon kellett! Amik voltak, azok nagy része már kihalt, összetört, szétporladt, elhamvadt, stb... Igazából nincs már olyan, aki ezt beismerhetné, csak a fanatikusok, de ők sincsenek már sokan. Erre rímel svédországi haverom kijelentése (épp egy hete voltunk náluk Göteborgban látogatóban): áááá Saabot itt csak a hülyék vesznek! (És igen. Alig láttunk Götegorgban és Malmöben Saabot, Volvot és VW viszont annál többet.)
Ha már megadtad ezt a sorrendet egy pár mondatos indoklást is fűznél hozzá? A halottaskocsi vs. talicska különösen érdekelne. :) A SAAB meg nagyon. Miért annyira rossz?
Mondjuk ha nem ragaszkodsz a kemény tetőshöz, akkor érdemes kipróbálni a New Beetle II kabriót. A tavasszal volt egy nálam, és hihhhhhhhhetetlenül jó autó!!!!! Bruttttálisan hangulatos kis gokart a 2.0 TSI-vel! Ha nem ismerném, azt mondanám, hogy egy igazi olasz élménykabrió a lehető legjobb eresztésből! (Számomra a céges kínálatból csak ez és a T-Rex a két elfogadható/jó modell.)