Szia,van az álltalad emlitettnél érdekesebb dolog is ime Szombathely-Budapest ha IC vonattal mész kell fizetned egy 120 kilométeres jegy és egy 140 kilométeres jegy árát és egy vonattal utazol! Erröl mi a véleményed?
Akkor lehet hogy ez magyarázza azt is, hogy nem kell az IC-re helyjegy? Mert amúgy más közvetlen módon nem is tudnád igénybe venni ezt az útszakaszt csak IC-vel?
Nem jogos a panasz, hiszen 400 km-re jóval olcsóbban kapod a jegyet, mint 4*100-ra, tehát a magas távolságokra szóló jegyek jelentős kedvezményt tartalmaznak. Akkor meg nem mindegy, hogy hány kilométerenként kapod a kedvezményt? Így is, úgy is kevesebbet fizetsz, mint a legtöbb utastársad.
Igen azt tudom, hogy lehet. Sokáig a Rossmann is csinálta, de gondolom sokan hőzöngtek emiatt, ezért most már a tényleges árat fizeted, nem a kerekítettet.
Csak ugye ez azért fantasztikus, mert már eleve az a játékszabály a MÁVnál, hogy kerekítjük a kmt is. 182 helyett 200.
Arról esetleg van infótok, hogy a km díjszabásban ez a kmes 10-20-50 kmekre kerekítgetés miért van? Azaz miért kell nekem pl. 182 helyett 200-at fizetni?
Miért nem lehet mondjuk az első 50 km-ig 5-ösével megcsinálni a beosztást, 50 km felett meg 10-esével?
Talán mert közelebb állna a valósághoz a fizetendő és a ténylegesen megtett út? Vagy azért, mert akkor így nem lehetne trükközni a Ft/km aránnyal?
És arról egyébként mi a véleményetek, hogy az online jegyvásárlási rendszer akkor is alkalmazza a kerekítési korrekciókat, ha egyébként csak bankkártyával lehet fizetni? Milyen érdekes, hogy az összes ár 0-ára vagy 5-ösre végződik.
Amennyiben elozetesen tajekoztatnak, kartyas fizetesnel is lehet hasznalni a kerekiteses szabalyt, jopar abc-ben is igy mukodik.
Nyilván ha megtaláltam volna, hogy hol kell módosítani a kiinduló állomást, akkor Keletit választottam volna. Csak amikor épp a jegyet akartam volna venni, akkor a Nyugati volt kéznél. :) Tehát értelemszerűen nem a hosszabb úton szerettem volna menni. De legközelebb akkor a Keletinél próbálok meg az automatával szenvedni.
Köszi a választ. :)
Már csak egy kérdésem akadt:
Ha kiválasztod a Miskolc-Debrecen útvonalat, akkor az elvira szerint az 100 km (átszállás nélkül IC-vel).
Ha viszont megnézed ezt az útvonalat, mivel ugye Nyíregyházán át megy az összesen már 137 km. Van itt valami egységes szabályozás arra vonatkozóan, hogy ha busszal egyébként rövidebb lenne a táv, akkor a máv sem számolhat fel több menetdíjat, ha vasúton hosszabb lenne?!
És arról egyébként mi a véleményetek, hogy az online jegyvásárlási rendszer akkor is alkalmazza a kerekítési korrekciókat, ha egyébként csak bankkártyával lehet fizetni? Milyen érdekes, hogy az összes ár 0-ára vagy 5-ösre végződik.
Továbbá hogy létezhet az, hogy ugyanezen Miskolc-Debrecen útvonalon a natúr menetdíj 1860 Ft, de IC-vel 2010 Ft. Azaz kemény 150 Ft a különbség. IC-n utazol mégis olyan mintha csak egy gyorsvonati pótjegyet vennél 100 km-re. Érti ezt valaki?!
Szerintem az egyéb állomások között kiválasztható.
Viszonylag kevesen utaznak a Nyugatiból Miskolcra, ez lehet talán az ok, illetve félreértésre adhat okot, hogy a Nyugatiból közvetlen Miskolcra menő vonatok Db-Nyíregyen át mennek, ami azért kicsit hosszabb és drágább, mint a Keletiből.
Kevésbé akarnék panaszkodni, inkább csak érdeklődni szeretnék.
A lényeg: A Nyugati pályaudvaron akartam az egyik jegyautomatából jegyet venni (nem kiosk) és biztos én voltam a béna, de egyszerűen nem találtam az úti célok közt Miskolcot, csak ilyen Pest megyei településeket meg tán a Bp.-en belüli állomásokat.
A honlapjuk szerint ezek az automaták bármely belföldi menetjegy megvásárlására alkalmasak. Nekem csak egy helyjegy kellett volna, de feladtam.
E honlap szerint a nagyobb forgalmú helyeken az alsó kép fogad:
Igen, nem is egyszer, főellenőrzéskor szokták csoportosan. De az még a régi típusú bérlet volt, amit kezelni szoktak, s kézzel kellett ráírni az igazolványszámot.
Annyit még kiegészitésként kivételt képez a péntek és vasárnapi közlekedési rend (12-24 óráig)mert akkor egységesen 680 forint mindegy hogy mikor van megváltva!
Már régóta nem értem, de most leírom, hátha valaki érti és megmagyarázza.IC-vel szoktam utazni Szombathely és Budapest között.Oda-vissza ugyanazon az útvonalon és megállókkal. Szombathelytől Budapestig 560 Ft az IC helyjegy, mig Budapesttől Szombathelyig 680 Ft. Nem a 120 Ft bosszant, mert sajnos az ma nem egy nagy összeg, csak nem értem.
Nekem egyszer igen, de tekintve, hogy a szemelyi igazolvany szamanak formatuma AB123456 (regi), 123456AB (uj), szerintem teljesen mindegy, hogy az lI1 haromszogben mi minek latszik.
Ebben az időpontban nem indul vonat a Nyugatiból szerintem, egyébként például lemondhat az utazásról! Mondjuk ha a Szegedi vonatról van szó az biztber hiba miatt késik,elméletileg be lehet adni késés miatti kártéritési igényt de kifizetés 1000 forint alatt nem lehetséges, ráadásul ugye indulás elött tájékoztatják az utasokat hogy várhatóan késve fog indulni a vonat az még érdekesebbé teszi a helyzetet!
Köszönöm. Csak azért kérdeztem, mert többet fizettem, mint a bérletek összértéke (igaz, csak tíz forinttal), s nem értettem, hogy ez nem valami újfajta adó-é a cég részéről, vagy csak elszámolta a pénztáros. De aztán nem érdekelt a dolog, nehogy miattam éhezzen szegény vezérizg. Meg a lényeg, hogy tovább javuljon az utazás minősége (dehát az se, sőt :/).
Közben eltelt egy hónap, így ismét bérletet kellett vennem, de megint pórul jártam: BKSZ-hez kiegészítőként havit akart adni a pénztáros, de 30 napos lett hibás érvényességgel (két nap mínusz). Reklamációnál meg csak nézett a vakvilágba, közben a kilométeres sor meg egyre idegesebb lett. Mert ugye itt a fene nagy fejlődésben a 30a-ra eltapsolt* milliárdok ellenére Érd alsón egy random retúrjegyet akár öt perc alatt is sikerül kiadni a gép lassúsága miatt (óra mellett álltam, meg vissza is lehet nézni a videót, mert ugye rögzítik).
Amúgy újfajta QR-kódosnak tűnő bérletet kaptam lepedőnyi méretben, nem tudom, hogyan origamizzam majd bele a tokba. A rányomtatott igazolványszám is kisbetűs, így könnyen összekavarható az 'el' betű az 'egyes' számmal, hiába magasabb egy pixellel, s akkor nincs menekvés az ellenőr karmai közül.
*Ja, igaz, persze, Érdről 12 perc alatt be lehet érni Kf-re, viszont Tétényből csak óránként jár vonat, s három-négy év után már jönnek az első lassújelek is a pályán. Az állomások meg inkább lepratelepre hasonlítanak a sok tag és barbár rongálás miatt. Szvsz jobban néztek ki például így :(
Bocsánat, ha első ránézésre butaságnak látszana a kérdésem, de pénztárban kártyás fizetésnél a pénztárgép automatikusan adja össze a vásároltak összértékét és kommunikálja le a bankkal vagy a pénztáros saját maga számolja ki a végösszeget és pötyögi be a gépbe?
Néha látni rendőrt hegyeshalomnál, de után Ausztriában már egyáltalán nincs. Ha egy-kettőt mondjuk az osztrák rendőr is leszedne, akkor talán nem szórakoznának ezzel. Bruck és Hegyeshalom között még a jegyet sem ellenőrzik sajnos.