Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.18 0 0 72185

vagyis nem mondtam igazat, az új graf vízpuma amit rá tettem, 30 e km t bírt, cserélni kellett megint. 

Előzmény: BMW-GMBH (72184)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.18 0 0 72184

200- al adtam el, igazából csak vízpumpát, görgőket, szíjakat cseréltem. Akinek eladtam, ő 275e- rel adta nem rég, semmit nemcserélt, csak a kötelezőket.

Előzmény: HG. (72182)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.18 0 0 72183

1 hét alatt 54kwh- t töltöttem bele ez 2000 e ft, szemben az eddigi heti 8 e ft tankolás az f11- be.

Szokni kell, de arra amire gyártották az hibátlan.

Előzmény: kiss_atti (72180)
HG. Creative Commons License 2021.02.17 0 0 72182

Mondjuk ez alapján sok "jó" kocsi van manapság :))

 

355-ös kerekkel szerintem nem jutnék át Bp-en a szomszédos kerületbe :)

Előzmény: BMW-GMBH (72179)
PepperoniPizza Creative Commons License 2021.02.17 0 0 72181

Hello mindenki,

 

pár nap múlva megnézek egy 728i-t. M52B28-as motorkódú - láncot kellene ezen is cserélni vagy ezek még dupla sorosak és bírják? Projekt autónak menne, másodiknak a mostani mögött, tehát nem minden napra, de nem is szobornak, tehát használva lesz -ť terv 2-3 hét futás, 2-3 hét pihenő, de az is lehet hogy kevesebb. Mindenképpen benzinben gondolkodom.

 

Elméletileg strapabíró motor ahogy én tudom, vagyis amit olvastam róla a melegedést és az esetleges olajfogyasztást kivéve (bár ilyen idősen melyik nem csípi?). Nyilván vannak hibák, melyiknek nincs. Ez az 5HP18 (azt hiszem az van benne, mert tiptronic) sok baja tud lenni, vagy ezek még kimennek a világból a megfelelő törődés mellett? Olajat 60 ezrenként kellene benne cserélni? Futómű gondolom nem egy pofonegyszerű szerkezet. Mennyire szeretnek összerohadni a csavarok, vagy úgy kompletten? Ha nem gyári, akkor melyik minőségi utángyártott mehet bele, mik a tapasztalatok? Pl Meyle, Monroe, Febi? Ugyanúgy vonatkozik a kérdésem a motorra is, bár itt inkább szerelhetőségre gondolok. Gondolom időigényes, de hozzáférhető? Pl gyertya/trafó csere, vízpumpa csere? Első sorban magam szerelném amit tudok rajta, ahogy teszem a mostanival is - nem BMW az igaz. Apropó, mennyire passzol pl az ülés az e39-ből? Tehát ha netán komfort ülést szeretnék betenni, megoldható simán plug and play módszerrel, vagy ezt is programozni kell? Ja igen, az üzemanyag tank ha bibis, azt megbontás nélkül lehet észlelni? Bontott alkatrészek vannak a piacon? Megbízhatót tudtok ajánlani esetleg?

 

Nagyon köszi

kiss_atti Creative Commons License 2021.02.14 0 0 72180

Hajrá,

 

az i3-on megspórolod !!

:-))

Előzmény: BMW-GMBH (72179)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.14 0 0 72179

Gondolkodtam most, hogy veszek megint egyet. Szerettem, jó kocsi. jó sokat lehet rá költeni:)

Előzmény: HG. (72177)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.14 0 0 72178

Nekem 20-as  M-es kerekek voltak rajta hátul 355-ös gumikkal.  140-160- ig semmit nem éreztem hogy billegne, hangos lenne. Fölötte ritkán használtam, 230-nál nagyon kellett fogni már a kormány, 1x mentem ennyivel.

Előzmény: HG. (72177)
HG. Creative Commons License 2021.02.13 0 0 72177

3 éve eladtam az e70-em.

 

Milyen tapasztalatod volt vele, főleg autópályán, nagyobb sebességnél, szélzaj, stabilitás, stb., a "normális" méretű  autókhoz képest?

 

 

Előzmény: BMW-GMBH (72162)
Smili Kiss Creative Commons License 2021.02.13 0 0 72176

e46 330

Előzmény: Gommer01 (72175)
Gommer01 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 72175

pontosan milyen BMW volt ez?

Előzmény: Smili Kiss (72174)
Smili Kiss Creative Commons License 2021.02.13 0 0 72174

Meg azt állította, hogy az alján berozsdaátalakítózta a rozsdafoltokat, közben meg nem volt ott berozsdaátalakítózva semmi, és sorolhatnám.

Smili Kiss Creative Commons License 2021.02.13 0 1 72173

Egy történetet akarok megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el.
Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás).
Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.

Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem.
Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak

Hogy csak néhány dolgot említsek.
Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember,  de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt.
Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje...
Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/

Gommer01 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 72172

Tud e valaki olyan szakit/hozzáértőt, aki a számkódos rablásgátlót ki tudná normálisan iktatni? (ki is szedni mindenestől)?

kiss_atti Creative Commons License 2021.02.08 0 0 72171

Kiváncsi vagyok milyen az e autó, majd kiderül.

---

 

Ha "jól" használod,

 

vagyis arra, amire való ( kompromisszumok nélkül), akkor egy drága, de nagyon jó megoldás, kvázi nulla szervizköltségekkel ( és a 

technológia rohamos fejlődése miatt igen komoly amortizációval).

 

Ha nyaralni akarsz vele menni az Adriára, vagy Németországot járni kéthetente, akkor nagyon sz*r...

:-))

Előzmény: BMW-GMBH (72170)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72170

Csak azért vettem e autót mert neked is van. :-)

Vicceltem.

 

Kiváncsi vagyok milyen az e autó, majd kiderül.

Előzmény: kiss_atti (72169)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72169

Hát nem tudom.

 

Nekem - a pillanatnyi élethelyzetemben - éppen kiváló a 24 kWh-s Leaf, de akármikor adódhat úgy, hogy egy 1,6 dízelbe kell átüljek.

 

( Bár egy GL 450 CDI-be jobb lenne, de olyan élethelyztetbe kerülésem igen valószínűtlen)

:-))))

 

Komolyra fordítva: nem feltétlen vagyok róla meggyőződve, hogy jó az irány.

Mindenki errefelé megy, de csak azért nem eszünk tehénszart, mert ezermilliárd légy nem tévedhet - szóval ( amellett, hogy használom jól meghatározható körülmények között)  várjuk ki a végét - ha megérjük egyáltalán.

Előzmény: BMW-GMBH (72167)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72168

Ez igaz.

 

Valljuk be  50-60m ft- ért, ne keljen már ezen remegni, mikor szarik be a kocsi.

Ezekből 2-3 évesen is sok tönkre ment, szét olvasztotta magát a motor, vízcső csonkok stb el repedtek a nagy melegtől.

 

Előzmény: Schnitzer 525 (72166)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72167

Én meg vettem egy i3-at. Állítólag ez a jövő:)

Előzmény: kiss_atti (72163)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72166

Annak idején mikor bejöttek ezek a N-es motorok még a szervizekben sem vették komolyan, hogy itt bizonyos intervallum után újra kell rakni a motort. Az is biztos, hogy a hőterhelés nagyobb ellenségük ezeknek mint a Km futás. Ez már rengetegszer bizonyított. Pár évenként újra össze kell rakni őket, mindenhova új tömítés, új vezérlés, ez ilyen ráköltős motor, mármint bármelyik N-es széria. Így tervezték, csak nem árulták el a fogyasztónak, aki meg gondolta, hogy ez már csak jobb lehet. Hát nem, belekerült ez is mint mindegyik márka a hajtsunk a szervizköltségekre, ha menni akar akkor fizet a tulaj. :)

Előzmény: Rumcice (72159)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72165

:-)

Előzmény: BMW-GMBH (72164)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72164

Előzmény: kiss_atti (72163)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.04 0 1 72163

Most jutottam hozzá - fillérekért -

 

egy 2001-es V70 Volvóhoz, 5-ös manuál, a 2.5 TDi Audi motoros. A motor az, aminek sose lesz baja.

 

Ez a rohadék marketing ( vegyél újat, jobbat, szebbet 100k km-enként, és kell is, hogy vegyél, mert csak olyat gyártunk, ami ennyit bír ki), ez a rohadék környezetvédelem ( jajj szegény bébifókák, meg tarajosfarkú zöldamőbák, amiket pont a szgk kibocsátás visszafogása fog megmenteni, nem a tengerhajózás, a szénerőművek, stb, stb, stb  kibocsátásának a visszafogása), ez a rohadék kényelem ( már mindenki autóba ül, mert a kamerák, az automatizáció,  meg a hárombetűs buziságok "megoldják" helyette az utat, aztán az első másfél sávos körforgalomban les, mint pocok a lisztben), szóval rohadt rossz irányba vitte el a gépjárművek gyártását az elmúlt 20-25 év...

 

Mindegy, senkit nem érdekelnek a hozzám hasonló vén kecsegék sirámai..

:-(

Előzmény: BMW-GMBH (72162)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72162

3 éve eladtam az e70-em. 200000ekm volt benne nem akartam láncot cserélni.

 

vettem egy 7 éves Ml 350cdi-t, 161000e km- rel.

indítás után zörgött a lánc. Cserélni kellett, a lánc vezető 4 helyen volt el repedve, hiányzott belőle egy 3 mm- es darab.

Pont olyan mind minden a mai világban.

 

1 éve vettem egy lánc hibás f11 20d- t újra lett építve, sok pénzért, de most 150ezret tuti el megy.

Előzmény: Rumcice (72159)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72161

Igaz.

Neked egy nagynyomású szivattyú szimering hibád volt. Az is kurva ritka hiba amúgy.

Előzmény: kiss_atti (72156)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72160

pár 30d át ment rajtam, párat ismerek az ismerősi körömben, ez 100-as tétel.

egy 30d motort nem kellett meg bontani hiba miatt.

 

10-15 45i motor is a látókörben volt annó, mind hibás volt. Bmw nek ezek nem sikerültek, pont ugyan úgy mint a 4 hengeres 16v motorok.

 

 

Előzmény: Schnitzer 525 (72157)
Rumcice Creative Commons License 2021.02.03 0 0 72159

Az a baj, hogy ez a vezetőív elhasználódás nincs futásteljesítményhez kötve. Nincs az, mint korábban, hogy pl. 60e km után kötelező szíjcsere.

 

Ez a morzsálódó vezetőív egészen biztosan ismert hiba volt a BMW-nél már azelőtt, hogy széria gyártásba ment volna ez a motor. Rengeteg élettartam tesztet futtatnak padon.

 

És mégse került be egy kötelező vezérléscsere mondjuk 150e km-nél, amikor talán még nem indult el a motor totális halálát okozó láncreakció.

 

Ezért mondom én, hogy a BMW egy nagy rakás szarrá vált, és iszonyatos pénzeket hagynak náluk az emberek alkatrészre, szervizre, márkaszeretetből, amit én mostanra egyáltalán nem értek meg vagy érzek át, sőt.

Előzmény: Schnitzer 525 (72157)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.03 0 0 72158

Megint jöhet az,hogy régen minden jobb volt. :D

---

 

Régen minden SOKKAL jobb volt... :-))))

( Nem beszélve arról, hogy a sok, rohadék hárombetűs buziság tönkreteszi a vezetést, és felesleges hibaforrás a 99%-uk)

Előzmény: Schnitzer 525 (72157)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 72157

Nem, csak mindenből gyárit, ez azért tudja felfelé szorozni az árat. :) Olyan köteg gyári alkatrész számla van, hogy én is kiakadtam mikor a feleségem mutogatta, hogy ez mind ezé?! :O :D Mindenből gyári, viszont így nem enged pl a szelepfedél tömítés két hónap múlva, hosszú távon megtérül a gyári. Visszatérve az N-es motorkódos 45i-hez, ott még jobban érvényesül a gyári alkatrész előnye. Oda a Nikasilhoz írnék még egy szösszenetet. Legtöbb kopását az okozza, hogy a némileg megnyúlt lánc a feszítő aljáról letöri a műanyag ívet amin futna a lánc, ehhez nyilván az évek során kapott hőterhelés is hozzájárul. A feszítő még nem teljesen műanyagból van így a lánc darálja az öntvényt a letört műanyag darabka helyén bizonyos fordulatokon, későbbi N-es motoroknál teli műanyag a feszítő. Ez a fémpor ami szabad szemmel is igen jól kivehető az olajban, ez szépen megpucolja mondjuk épp a henger falát. :) Ezt én nem az autó hibájának róvom fel, hanem a felhasználónak. Nyilván egy régi vágású 30d stabilabb, de 2006-2007-től már azok sem egészen azok. Megint jöhet az,hogy régen minden jobb volt. :D  (Egyébként mikor nekünk meglett a faceliftesített 45i, én is azt mondtam az asszonykámnak akinek ez annyira kellett, ha megáll ott fog megr..., de ez már elég régen volt, meg belekerült 50-60 ezer körül. Ha most menne tönkre szívesen fordítanék rá, mert megérdemli, én így ítélem meg. )

Előzmény: BMW-GMBH (72155)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.03 0 0 72156

Ez nem így van,

 

mert 442k km-rel adtam el a 30D-t, az Excelem szerint összesen 8k HUF-ot költöttem a motorral kapcsolatos

javításra, de az is közvetett költség volt valami porlasztó-jeladó vezeték  javítítása miatt. Magára  a motorra 

semmit nem költöttünk.

Előzmény: BMW-GMBH (72154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!