Az olajszivargas a gyertyahoz szerintem a nem hengerfejtömites problema, hanem a szelepfedel tömitetlensegi hibaja. A gyertyak körül vannak O-gyürü szerü tömitesek peldaul, es idövel bizony minden gumialkatresz elfogy.
A szivas az szerintem, hogy regebbi blokkoknal a hengerfejtömites sem volt teljesen szazas, ezert olyan olyan 160.000 km-nel gyari ajanlas volt a csereje, amennyire tudom.Elsö körben ez csak vizveszteseget okozhat, nem tragedia, de bosszanto.
A hengerfejnél az olajfolyás csak a 2,5-ös motorokra jellemző vagy a 2,0 literesekre is? Arra gondolok, hogy amikor lehúzod a gyertyákról a dugaszt, akkor egyeseknél látszik, hogy olajos a felülete ami a hengerfejtömítésen keresztűl jöhet.
Ha minden jól megy hétfőtől gazdája leszek egy 2006-os 2.0 literes Foresternek. Az autó jó állapotban van a korához képest, lengéscsillapító lesz cserélve elöl meg egy tömítőgyűrű, és a hátsó fékek rendbetétele. Most 245,000 km-ben van, 90,000 és 180,000-ben volt vezérlése cserélve, 270,000-ben tervezem ezt megcsinálni vele. Az alkatrész ehez vízpompa nékül 220-280 euró között mozog. Van értelme a drágábbnak (Continental) vagy ugyanúgy elviszi a legolcsóbb is (INA) ? Ugyanez a kérdés, kuplungszettnél a kicsit olcsóbb Japanparts vagy a drágább AISIN mivel több vagy kevesebb? Esetleg van valami kifejezetten ajánlott utángyártott márka és típus, mert az eredeti gyári alkatrészek elég borsosan vannak beárazva. Ha jól emlékszem a könyvecskéjében olvastam, hogy spéci subaru hűtőfolyadék ajánlott bele. Ennek van értelme vagy csak marketing fogás és mehet bele ugyanúgy a zöld vagy a rózsaszín? Váltóolajat kell cseréljek ha jól tudom 60,000-enként. Épp a pontos viszkozitáát nem találtam meg, de ajánlanak hozza 75w-90-est 80w-90-est és sima 90-est is. Akkor melyik legyen és mennyi jár bele? Van itt valami szűrő amit cserélni kell a váltóolajjal? Motorolajat 5w-30-as Motult néztem bele szintetikusat. Ebből is van többféle nevű.
Összességében jó volna egy kis segítség, hogy mennyinként mit ajánlott cserélni és milyenre és ami folyadék abból mennyi kell meg hogyan látom, hogy annyit töltöttem bele és nem többet vagy kevesebbet
- hűtőfolyadék
- motorolaj
- váltóolaj
- gyertyák
- differenciál olaj
- vízpompa
- fékolaj
-egyéb?
A motra ezeknek mennyit szokta bírni és ki alatt mennyit fogyaszt? Van amire jobban oda kell figyelnem a használat és a karbantartás alatt? Egyelőre ennyi, aztán még biztosan lesznek kérdéseim amikor meglesz az autó. Köszönöm!
Gazdája lettem egy tényleg kevés km-t futott Legacynak 2012 65ezer km 2.0D. Milyen típusbetegségei vannak? Mire készüljek? Motorról mik a tapasztalatok? Várok bárminemű infót.
Értelek jól. De (!) ez az autó még mindig milliós érték (kb. kettő biztos), a környezetvédelem meg megfizethetetlen. Ergo, nem látok más érvet azzal szemben, h. a következő állomás egy márkaspecifikus szervíz legyen. Olvasom időközben, hogy a cartársak ennél még markánsabban is fogalmaztak a válaszaikban. ;)
Fater autója volt és folyamatosan egy szervízbe hordta így tudom az előéletét. Egészen 2010-2018ig megvan a szervízkönyv és imerős a szerelő is szóval tudom mi a kék füst :) 230ezernél tett bele egy utángyártott részecskeszűrőt ami eddig volt jó és most dugult el annyira hogy folyamatosan regenerál a motor.
én meg inkább mielőbb (de tényleg mihamarább!) elvinném hozzáértő szervízbe, neh. a közelgő motorhalál jele is legyen egyben a "nem rajos" füst. Nem riogatás, de nyilván ovastál a Subarus dízelekről...Szóval előbb legyen egy gyors profi által mondott helyzetképed az autóról, hogy később legyen mit tuningolni.
Remek. Ez mind jó hír (elégedettséged, ill. hogy kevés prücök volt az autóddal)! :))
A szervízköltség az meg olyan, amilyen, valóban nem olcsó, de egyrészt nem is sufni (még, ha időnként káoszban leledzőnek néz is ki a hely :)), másfelől a Subaru fenntartása sosem erről volt híres, - sajnos persze :( -. Hanem arról, hogy ha évente megadjuk a technikának a jó (elsősőrban tényleg a gyári) anyagokat, meg a hozzáértő kezeket, tartós konstrukció lévén kimegy velünk a világból.
Apropó Subaru tulajként nincs kedved átjönni majd ide?
Szerintem a füstölő dízel nagyon is rajos, marha ugyanazt értjük alatta.Nyugodtan menj el ilyen céghez, de ne végeztess félmunkát, mehet a lecsóba az egr és a katalizátor is.Kis chippelés és igazi ördög lesz.
Eddig nagyon tetszik. A nagy kerekek ellenére halkabb a gördülése, mint a 6-os Mazdámnak volt. A bőr hátul egy kicsit nyiszorog rossz úton, de szerintem egy bőrápolós kezelés segít majd rajta, szél zaj sincsen, pedig marha nagyok a tükrök. Benzinből 13,4 litert kér, de egyenlőre sokszor lépem el indokolatlanul, megunhatatlan a hangja, amikor visszavált 1-2 fokozatot és 6000 fölé forgatja:)! Olajfogyasztásról nem tudok nyilatkozni, ma kapott frisset, majd megmondom 10 ezer km múlva, de azt mondták a Seibikonál, hogy ezek nem nagyon eszik. A fogyasztás szerintem kb 1 literrel lehet kevesebb, óvatosan, de nekem így is megfelel: nagy, nehéz, relatíve erős is, automata, állandó összkerék- nagyon nem ehet kevesebbet.
Örököltem egy Subaru Forester 2.0 TD gépsárkányt fateromtól aki 2010 év végén vette és azóta szinte hibamentesen használta (egy szervízbe hordta folyamatosan). Jelenleg 247000 km (90% autópálya) van a kecskében és 235000 km-nél volt benne részecskeszűrő cserélve. Viszont nem gyári ment bele hanem egy utángyártott amit sokan nem is ajánlottak de fater mégis berakatta. Most az a jelenségem van, hogy sokszor regenerál a motor és kékes füstben pompázok elég gyakran az autóval ami nem olyan rajos
Egyik ismerősöm azt ajánlotta, hogy iktassam ki a részecskeszűrőt egy olyan szervízben ahol ilyet csinálnak és ajánlott is egyet akiknél találtam is ilyen típust, szóval van referencia. Őket ajánlotta: http://protechnic.hu/ Itt pedig egy Subarus DPF eltávolítás: http://protechnic.hu/chiptuning/Subaru_ ... kapcsolas/
Kérdésem, hogy valaki szedette már ki? Mik a tapasztalatok, mire kell figyelni ezek után hogy nem lesz benne. Esetleg valaki ismeri a fenti szervízt?
Ma voltam a Seibikonál, nagyon profik és ügyfélbarátak voltak. Mint kiderült az előző tulaj is hozzájuk hordta, így mindent megtudtam az autó előéletéről, karbantartottságáról, ennek örültem a legjobban. Egyébként minden rendben a “kis” Tribecankkal, hátul volt néhány szilent elszakadva, de rögtön raktárról cserélve is lett. Árban voltam már olcsóbb szervízben, de ha azt nézem hogy a beletöltött olaj literje még az árgépen is 4500 HUF-nál kezdődik, már nem is volt olyan drága, na meg a hozzáértésük szinte felbecsülhetetlen. Összességében nagyon elégedett vagyok, de azért remélem nem leszek gyakori vendég!:)
Jól tetted. 👍 Ua. cseppet sem szabad csodálkozni ezen a kéthetes átfutási határidőn, nyár van, így nyilván nincs mindig mindegyik szaki ott, ill. eredetileg is teli vannak melóval. Bármikor jártam ott náluk mostanság, ijesztően szűken, halomban álltak náluk a szervízelendő Subaruk.
A főnök nagy dumás, s persze tapasztalt róka is a Subarus műszaki kérdéseket, lehetőségeket és költségeket illetően. Gyakorta terel adott irányba, de úgy vélem javaslataivsl korántsem akar rosszat. Fontos nekik is az elégedett kuncsaft. Jónéhány specialista is dolgozik a kezük alá. Nekem meggyőzőek az eddigiek alapján. Persze többen bírálják is őket, de sem az esetek, sem a tulajok nem egyformák.
Az általad kértek rutin nekik, s, ha nem csapsz hozzá mást, vagy nem találnak gebaszt, simán megúszható néhány (mondjuk nem egy pár, hanem inkább 2-3 pár) tizesből, term. több mindentől is függően. De erre a kb. árra nyugodtan kérdezz rá előre, mikor viszed a vasat. Továbbá, ha eszedbe jut még valami, h. nézzék-cseréljék, kifejezetten említsd is meg. Úgy tapasztaltam, h. ugyan folyamatosan időhiányosak, de ez nem megy a megbeszéltek rovására, s mindig lesz rád is jónéhány percük közvetlenül is csevegni.
Bejelentkeztem a Seibikohoz, 2 hétre kaptam időpontot, szabadságolások vannak addig. Így jártam, de telefonon is sok hasznosat mondtak, elég korrektnek tűnnek. Remélem árban sem lesz megfizethetetlen kategória. Első körben egy teljes átvizsgálást kértem, meg egy szűrő és olajcserét a motorban.
Ugyan, szívesen. Speciel hozzájuk hordom én is, míg mások a Hace-re esküsznek, megint más ismerőseim a Szépvölgyi-hez járnak. Jó választásnak tűnik bármelyik. 🤔😉
Köszi a segítséget, a Seibikosokkal már a vétel előtt beszéltem telefonon, át akartam vizsgáltatni, csak aztán másként alakult. Azonban nagyon normálisak voltak, úgyhogy mindenképpen elmegyek hozzájuk, mindenki csak dícséri őket.
Mivel friss szerzemény az autód (jó egészséget hozzá! :), ha nem márkaszervízbe akarod vinni, akkor a javasolt hozzártő szakszervízek (pl. ábécérendben): a Hace Car, a Nieszmotorsport, a Seiboko, a Szépvölgy Autójavító (neten is megtalálhatók nyilván) bármelyike segítségedre lesz a kérdéseid és az átvizsgálás, a kopó-forgó-morgó alkatrészek, olajok és szűrők, stb. cseréje kapcsán (is). Motult fognak javasolni, ill. beletenni.