Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JAMIE222 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 748

Az olajszivargas a gyertyahoz szerintem a nem hengerfejtömites problema, hanem a szelepfedel  tömitetlensegi hibaja. A gyertyak körül vannak  O-gyürü szerü tömitesek peldaul, es idövel bizony minden gumialkatresz elfogy.

A szivas az szerintem, hogy  regebbi blokkoknal a hengerfejtömites sem volt teljesen szazas, ezert olyan olyan 160.000 km-nel gyari ajanlas volt a csereje, amennyire tudom.Elsö körben ez csak vizveszteseget okozhat, nem tragedia, de bosszanto.

 

Előzmény: Joker___ (744)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 747

A regebbi lancos Subaru motoroknal 200.000 km volt a ciklus, szerintem ez most is ajanlott.

Előzmény: Anikó8704 (743)
Irisbus Creative Commons License 2018.11.09 0 0 746

Ha kopott, akkor a 2,0-ra is.

Előzmény: Joker___ (744)
Irisbus Creative Commons License 2018.11.09 0 0 745

Lassan időszerű, én cserélném, és csak gyári szett, nem gates, meg bárdis, unixos "csodák".

Előzmény: Anikó8704 (743)
Joker___ Creative Commons License 2018.11.09 0 0 744

A hengerfejnél az olajfolyás csak a 2,5-ös motorokra jellemző vagy a 2,0 literesekre is? Arra gondolok, hogy amikor lehúzod a gyertyákról a dugaszt, akkor egyeseknél látszik, hogy olajos a felülete ami a hengerfejtömítésen keresztűl jöhet.

Anikó8704 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 743

Most 192.000 van benne. Nem tudjuk még hogy volt -e mar cserélve.

Láncos igen.

Előzmény: Irisbus (742)
Irisbus Creative Commons License 2018.11.08 0 0 742

Szia,

Az már asszem láncos, volt már rajta csere? 

Hány km van benne?

 

Az amerikaiak 250 000 km írnak, én azért nem várnék addig.

Előzmény: Anikó8704 (741)
Anikó8704 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 741

Sziasztok.

 

Van egy 2011 es évjáratú diesel Foresterünk.

Az lenne a kérdésem, hogy kb. hány km-nél kell vezérlést cserélni?

 

Előre is köszönöm a válaszokat

Joker___ Creative Commons License 2018.11.08 0 0 740

Sziasztok!

 

Ha minden jól megy hétfőtől gazdája leszek egy 2006-os 2.0 literes Foresternek. Az autó jó állapotban van a korához képest, lengéscsillapító lesz cserélve elöl meg egy tömítőgyűrű, és a hátsó fékek rendbetétele. Most 245,000 km-ben van, 90,000 és 180,000-ben volt vezérlése cserélve, 270,000-ben tervezem ezt megcsinálni vele. Az alkatrész ehez vízpompa nékül 220-280 euró között mozog. Van értelme a drágábbnak (Continental) vagy ugyanúgy elviszi a legolcsóbb is (INA) ? Ugyanez a kérdés, kuplungszettnél a kicsit olcsóbb Japanparts vagy a drágább AISIN mivel több vagy kevesebb? Esetleg van valami kifejezetten ajánlott utángyártott márka és típus, mert az eredeti gyári alkatrészek elég borsosan vannak beárazva. Ha jól emlékszem a könyvecskéjében olvastam, hogy spéci subaru hűtőfolyadék ajánlott bele. Ennek van értelme vagy csak marketing fogás és mehet bele ugyanúgy a zöld vagy a rózsaszín? Váltóolajat kell cseréljek ha jól tudom 60,000-enként. Épp a pontos viszkozitáát nem találtam meg, de ajánlanak hozza 75w-90-est 80w-90-est és sima 90-est is. Akkor melyik legyen és mennyi jár bele? Van itt valami szűrő amit cserélni kell a váltóolajjal? Motorolajat 5w-30-as Motult néztem bele szintetikusat. Ebből is van többféle nevű.

Összességében jó volna egy kis segítség, hogy mennyinként mit ajánlott cserélni és milyenre és ami folyadék abból mennyi kell meg hogyan látom, hogy annyit töltöttem bele és nem többet vagy kevesebbet

- hűtőfolyadék

- motorolaj

- váltóolaj

- gyertyák

- differenciál olaj

- vízpompa

- fékolaj

 -egyéb?

A motra ezeknek mennyit szokta bírni és ki alatt mennyit fogyaszt? Van amire jobban oda kell figyelnem a használat és a karbantartás alatt? Egyelőre ennyi, aztán még biztosan lesznek kérdéseim amikor meglesz az autó. Köszönöm!

 

JAMIE222 Creative Commons License 2018.10.04 0 0 739

Ennek inkabb beszerzes elött kellett volna utana nezni, szerintem. Ha a verda jonak tünik, akkor ne foglalkozz semmivel, hasznald egeszseggel....

Persze ha veletlenül örökölted, akkor mondanam, hogy addig add el, amig problema mentes.

Előzmény: beikes (738)
beikes Creative Commons License 2018.10.03 0 0 738

Sziasztok!

 

Gazdája lettem egy tényleg kevés km-t futott Legacynak 2012 65ezer km 2.0D. Milyen típusbetegségei vannak? Mire készüljek?  Motorról mik a tapasztalatok? Várok bárminemű infót.

Frederick Fleet Creative Commons License 2018.07.24 0 0 737

Értelek jól. De (!) ez az autó még mindig milliós érték (kb. kettő biztos), a környezetvédelem meg megfizethetetlen. Ergo, nem látok más érvet azzal szemben, h. a következő állomás egy márkaspecifikus szervíz legyen. Olvasom időközben, hogy a cartársak ennél még markánsabban is fogalmaztak a válaszaikban. ;)

Előzmény: tomtrial00 (735)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 736

Talan reklamalni kellene annal, aki beepitette.Aztan szerezni egy belevalot.

Előzmény: tomtrial00 (735)
tomtrial00 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 735

Szia.

 

Fater autója volt és folyamatosan egy szervízbe hordta így tudom az előéletét. Egészen 2010-2018ig megvan a szervízkönyv és imerős a szerelő is szóval tudom mi a kék füst :) 230ezernél tett bele egy utángyártott részecskeszűrőt ami eddig volt jó és most dugult el annyira hogy folyamatosan regenerál a motor.

Előzmény: Frederick Fleet (734)
Frederick Fleet Creative Commons License 2018.07.24 0 0 734

Szia,

én meg inkább mielőbb (de tényleg mihamarább!) elvinném hozzáértő szervízbe, neh. a közelgő motorhalál jele is legyen egyben a "nem rajos" füst. Nem riogatás, de nyilván ovastál a Subarus dízelekről...Szóval előbb legyen egy gyors profi által mondott helyzetképed az autóról, hogy később legyen mit tuningolni.

Üdv

Előzmény: tomtrial00 (730)
Frederick Fleet Creative Commons License 2018.07.24 0 0 733

Remek. Ez mind jó hír (elégedettséged, ill. hogy kevés prücök volt az autóddal)! :))

A szervízköltség az meg olyan, amilyen, valóban nem olcsó, de egyrészt nem is sufni (még, ha időnként káoszban leledzőnek néz is ki a hely :)), másfelől a Subaru fenntartása sosem erről volt híres, - sajnos persze :( -. Hanem arról, hogy ha évente megadjuk a technikának a jó (elsősőrban tényleg a gyári) anyagokat, meg a hozzáértő kezeket, tartós konstrukció lévén kimegy velünk a világból.

 

Apropó Subaru tulajként nincs kedved átjönni majd ide?

https://prohardver.hu/tema/subaru_pont/friss.html

Ingyen van :), ellenben jobban él, pörög, családiasabb, szakmailag is hozzáértő a közösség, ráadásul jelenleg nincs is Tribecás tagunk. ;)

Előzmény: Deutsch88 (728)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.07.23 0 0 732

Szerintem a füstölő dízel nagyon is rajos, marha ugyanazt értjük alatta.Nyugodtan menj el ilyen céghez, de ne végeztess félmunkát, mehet a lecsóba az egr és a katalizátor is.Kis chippelés és igazi ördög lesz.

Előzmény: tomtrial00 (730)
Deutsch88 Creative Commons License 2018.07.23 0 0 731

Eddig nagyon tetszik. A nagy kerekek ellenére halkabb a gördülése, mint a 6-os Mazdámnak volt. A bőr hátul egy kicsit nyiszorog rossz úton, de szerintem egy bőrápolós kezelés segít majd rajta, szél zaj sincsen, pedig marha nagyok a tükrök. Benzinből 13,4 litert kér, de egyenlőre sokszor lépem el indokolatlanul, megunhatatlan a hangja, amikor visszavált 1-2 fokozatot és 6000 fölé forgatja:)! Olajfogyasztásról nem tudok nyilatkozni, ma kapott frisset, majd megmondom 10 ezer km múlva, de azt mondták a Seibikonál, hogy ezek nem nagyon eszik. A fogyasztás szerintem kb 1 literrel lehet kevesebb, óvatosan, de nekem így is megfelel: nagy, nehéz, relatíve erős is, automata, állandó összkerék- nagyon nem ehet kevesebbet.

Előzmény: JAMIE222 (729)
tomtrial00 Creative Commons License 2018.07.23 0 0 730

Sziasztok,


Örököltem egy Subaru Forester 2.0 TD gépsárkányt fateromtól aki 2010 év végén vette és azóta szinte hibamentesen használta (egy szervízbe hordta folyamatosan). Jelenleg 247000 km (90% autópálya) van a kecskében és 235000 km-nél volt benne részecskeszűrő cserélve. Viszont nem gyári ment bele hanem egy utángyártott amit sokan nem is ajánlottak de fater mégis berakatta. Most az a jelenségem van, hogy sokszor regenerál a motor és kékes füstben pompázok elég gyakran az autóval ami nem olyan rajos   

Egyik ismerősöm azt ajánlotta, hogy iktassam ki a részecskeszűrőt egy olyan szervízben ahol ilyet csinálnak és ajánlott is egyet akiknél találtam is ilyen típust, szóval van referencia.
Őket ajánlotta: http://protechnic.hu/
Itt pedig egy Subarus DPF eltávolítás: http://protechnic.hu/chiptuning/Subaru_ ... kapcsolas/

Kérdésem, hogy valaki szedette már ki? Mik a tapasztalatok, mire kell figyelni ezek után hogy nem lesz benne. Esetleg valaki ismeri a fenti szervízt?

Köszönöm
T

JAMIE222 Creative Commons License 2018.07.23 0 0 729

Es maga verda milyen? Benzin, olajfogyi?Menetzajok?

Előzmény: Deutsch88 (728)
Deutsch88 Creative Commons License 2018.07.23 0 0 728

Ma voltam a Seibikonál, nagyon profik és ügyfélbarátak voltak. Mint kiderült az előző tulaj is hozzájuk hordta, így mindent megtudtam az autó előéletéről, karbantartottságáról, ennek örültem a legjobban. Egyébként minden rendben a “kis” Tribecankkal, hátul volt néhány szilent elszakadva, de rögtön raktárról cserélve is lett. Árban voltam már olcsóbb szervízben, de ha azt nézem hogy a beletöltött olaj literje még az árgépen is 4500 HUF-nál kezdődik, már nem is volt olyan drága, na meg a hozzáértésük szinte felbecsülhetetlen. Összességében nagyon elégedett vagyok, de azért remélem nem leszek gyakori  vendég!:)

Előzmény: Frederick Fleet (724)
Frederick Fleet Creative Commons License 2018.07.09 0 0 727

A gariidőszak eltelte után nincs forgalmazó, aki ezt önmagától benyelné, sztem.

Előzmény: mroksiedn (725)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.07.09 0 1 726

Kb kizart, de miert nem Subarueknal erdeklödik?

Előzmény: mroksiedn (725)
mroksiedn Creative Commons License 2018.07.08 0 0 725

Üdv,

Az egyik barátomnak van egy 2011- es dízel Outback-je. Az autó 150000 km-ben van és eltörött a motor blokkja.

Szerintetek elképzelhető, hogy a Subaru átvállalja a javítását?

Frederick Fleet Creative Commons License 2018.07.06 0 0 724

Jól tetted. 👍 Ua. cseppet sem szabad csodálkozni ezen a kéthetes átfutási határidőn, nyár van, így nyilván nincs mindig mindegyik szaki ott, ill. eredetileg is teli vannak melóval. Bármikor jártam ott náluk mostanság, ijesztően szűken, halomban álltak náluk a szervízelendő Subaruk.

A főnök nagy dumás, s persze tapasztalt róka is a Subarus műszaki kérdéseket, lehetőségeket és költségeket illetően. Gyakorta terel adott irányba, de úgy vélem javaslataivsl korántsem akar rosszat. Fontos nekik is az elégedett kuncsaft. Jónéhány specialista is dolgozik a kezük alá. Nekem meggyőzőek az eddigiek alapján. Persze többen bírálják is őket, de sem az esetek, sem a tulajok nem egyformák.

Az általad kértek rutin nekik, s, ha nem csapsz hozzá mást, vagy nem találnak gebaszt, simán megúszható néhány (mondjuk nem egy pár, hanem inkább 2-3 pár) tizesből, term. több mindentől is függően. De erre a kb. árra nyugodtan kérdezz rá előre, mikor viszed a vasat. Továbbá, ha eszedbe jut még valami, h. nézzék-cseréljék, kifejezetten említsd is meg. Úgy tapasztaltam, h. ugyan folyamatosan időhiányosak, de ez nem megy a megbeszéltek rovására, s mindig lesz rád is jónéhány percük közvetlenül is csevegni.

Előzmény: Deutsch88 (723)
Deutsch88 Creative Commons License 2018.07.06 0 0 723

Bejelentkeztem a Seibikohoz, 2 hétre kaptam időpontot, szabadságolások vannak addig. Így jártam, de telefonon is sok hasznosat mondtak, elég korrektnek tűnnek. Remélem árban sem lesz megfizethetetlen kategória. Első körben egy teljes átvizsgálást kértem, meg egy szűrő és olajcserét a motorban.

Előzmény: Frederick Fleet (722)
Frederick Fleet Creative Commons License 2018.07.03 0 0 722

Ugyan, szívesen. Speciel hozzájuk hordom én is, míg mások a Hace-re esküsznek, megint más ismerőseim a Szépvölgyi-hez járnak. Jó választásnak tűnik bármelyik. 🤔😉

Előzmény: Deutsch88 (721)
Deutsch88 Creative Commons License 2018.07.03 0 0 721

Köszi a segítséget, a Seibikosokkal már a vétel előtt beszéltem telefonon, át akartam vizsgáltatni, csak aztán másként alakult. Azonban nagyon normálisak voltak, úgyhogy mindenképpen elmegyek hozzájuk, mindenki csak dícséri őket.

Előzmény: Frederick Fleet (720)
Frederick Fleet Creative Commons License 2018.07.03 0 0 720

Seibiko.

Elírtam... :(

Előzmény: Frederick Fleet (719)
Frederick Fleet Creative Commons License 2018.07.03 0 0 719

Mivel friss szerzemény az autód (jó egészséget hozzá! :), ha nem márkaszervízbe akarod vinni, akkor a javasolt hozzártő szakszervízek (pl. ábécérendben): a Hace Car, a Nieszmotorsport, a Seiboko, a Szépvölgy Autójavító (neten is megtalálhatók nyilván) bármelyike segítségedre lesz a kérdéseid és az átvizsgálás, a kopó-forgó-morgó alkatrészek, olajok és szűrők, stb. cseréje kapcsán (is). Motult fognak javasolni, ill. beletenni.

Előzmény: Deutsch88 (718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!